mikä on sopiva bmi? :/
Kertokaas mielipiteitä.
Mun mielestä ihanteellinen bmi on 21 tai 20.
Kommentit (6)
Mä oon ollut kauneimmillani kun bmi oli 19. Sitä alempana törrötti sitten luut jo liikaa ainakin itsellä.
Se bmi on vain keskiarvo. Oma ihannepainoni on 73kg, vaikka olen 170cm pitkä. Olen siis naiseksi tuon painoisena bmi:n mukaan ylipainoinen, mutta jos menee paino alle 70 kg, alkaa alaosa olla kokoa 36-38 ja yläosa on siltikin kokoa 42-44...Ei siis ihan optimaali kehon muoto enää! Mä vaan olen skrode... :D
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 17:10"]
Se bmi on vain keskiarvo. Oma ihannepainoni on 73kg, vaikka olen 170cm pitkä. Olen siis naiseksi tuon painoisena bmi:n mukaan ylipainoinen, mutta jos menee paino alle 70 kg, alkaa alaosa olla kokoa 36-38 ja yläosa on siltikin kokoa 42-44...Ei siis ihan optimaali kehon muoto enää! Mä vaan olen skrode... :D
[/quote]
Oho olet varmaan uhkean ja persoonallisen näköinen! :)
Bmi 22-23 mun mielestä. Itse oon 22,9
Naisilla 22,5 ja miehillä tasan 5 enemmän eli 27,5.
Ehkä se naisilla on aika lähellä just tuota. Yleensähän taidetaan puhua että normaalipaino on bmi 20-25 suurin piirtein. Olisiko sitten niin, että naisilla lähempänä tuota 20 ja miehillä lähempänä 25, hehän ovat keskimäärin lihaksikkaampia. Bodarit ja muut sellaiset tietysti on vielä asia erikseen.