Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Linja-auto ajoi Limingassa auton perään, yksi kuoli

Vierailija
07.08.2014 |

Samaisella linjalla on kuski, josta on valitettu monta kertaa... Osa oulu ja Raahe välillä matkustavista opiskelijoista eivät uskaa olla kyydissä loppuun saakka, jos tietty kuski on ajamassa, osa nuorista jää pois kesken matkan ja pyytää vanhempia hakemaan pois.

linja-autoyritys ei ota huomioon valituksia...  Olisiko sama kuski ollut tappamassa nuoren tytön ?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki

Vierailija
2/29 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sitä minä en tuossa jutussa käsittänyt, että linja-auto oli lähtenyt väistämään vasemmalle kääntyvää henkilöautoa vastaantulevien kaistan kautta ja tämä nuori oli sitten tullut vastaan ja jäänyt alle. Eikö vasemmalle kääntyvät ohiteta tien reunan puolelta oikealta? Onkohan jutussa virhe...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/29 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 22:12"]Siis sitä minä en tuossa jutussa käsittänyt, että linja-auto oli lähtenyt väistämään vasemmalle kääntyvää henkilöautoa vastaantulevien kaistan kautta ja tämä nuori oli sitten tullut vastaan ja jäänyt alle. Eikö vasemmalle kääntyvät ohiteta tien reunan puolelta oikealta? Onkohan jutussa virhe...

[/quote]

Virhe olikin lukutaidoissani, olin hypännyt tuon lauseen yli, että linja-auto olikin törmännyt siis sen kääntyvän auton perään ja siksi ajautunut vastaantulevien kaistalle...

Vierailija
5/29 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kasitiellä on muutenkin keskimääräistä enemmän hulluja liikenteessä, myös Keski-Pohjanmaanseudulla. Tullaan eteen, lähdetään ohittamaan älyttömssä paikoissa, lähdetään ohittamaan toisen perässä miettimättä, ehtiikö siinä enää itse...tänään viimeksi tällainen tilanne, lähdettiin ohittamaan rekkaa ja edessä ajoi toinen rekka, jota ei enää ohitettu, koska vastaan tuli auto. Volvo tuli perässä ihan kiinni meissä, kun päästiin toisesta rekasta ohi, ohitti ja osoitti mieltään. Muutaman kilomterin päästä kääntyi. Imussa ohittaminen on idiootin touhua, eikä muilla teillä tätä esiinny niin paljon. 

Vierailija
6/29 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 22:15"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 22:12"]Siis sitä minä en tuossa jutussa käsittänyt, että linja-auto oli lähtenyt väistämään vasemmalle kääntyvää henkilöautoa vastaantulevien kaistan kautta ja tämä nuori oli sitten tullut vastaan ja jäänyt alle. Eikö vasemmalle kääntyvät ohiteta tien reunan puolelta oikealta? Onkohan jutussa virhe...

[/quote]

Virhe olikin lukutaidoissani, olin hypännyt tuon lauseen yli, että linja-auto olikin törmännyt siis sen kääntyvän auton perään ja siksi ajautunut vastaantulevien kaistalle...

[/quote]

Juttua on muutettu, se oli aiemmin illalla ainakin Iltasanomissa vielä noin kuin kirjoitit, joten ei lukutaidossasi vikaa ole. 

Vierailija
7/29 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut ihan saman! hitusten kanssa pelataan venäläistä rulettia ja ihan tuurilla lähdetään sokkona ohittelemaan vaikkei ole itään tietoa/näkyvyyttä tuleeko vastaan autoa

Vierailija
8/29 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 22:15"]

[/quote]

[/quote]

Juttua on muutettu, se oli aiemmin illalla ainakin Iltasanomissa vielä noin kuin kirjoitit, joten ei lukutaidossasi vikaa ole. 

[/quote]

Ahaa, hyvä! :)

Vierailija
9/29 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 22:15"]

[/quote]

[/quote]

Virhe ei ollut lukutaidoissasi, vaan siinä, että molemmat iltapulut uutisoivat aluksi tapahtuneen ihan miten sattuu. Eli juuri niin kuten kuvasit. Toisen lehden laadukas huippuotsikko jopa kertoi, että "henkilöauto ajautui bussin eteen" tms. vaikka jutustakin kävi ilmi, että se oli nimenomaan se bussi, joka ajutui väärälle kaistalle ja törmäsi henkilöautoon. Ovat korjanneet juttujaan vasta hiljattain.

Mitä lienee bussikuski ajatellut, kun ei nähnyt eteensä pysähtynyttä autoa. Itselle käynyt pari kertaa näin, pitkällä suoralla maantiellä edessä ajava auto yht äkkiä pistää vilkun päälle kääntyäkseen täysin huomaamattomaan paikkaan, pienelle metsä- tai pihatielle. Hidastat itse, ja jopa pysähdyt, ja seuraat taustapeilistä kun rekka/bussi/henkilöauto senkun lähestyy täysillä vauhdeilla. Se käy jännäksi. Viimeksi tapahtui tänään. Kerran jo luulin, että lähtee henki kyseisessä tilanteessa, mutta onneksi rekkakuski huomasi viime hetkillä ja onnistui jarruttamaan. Minä siitä jatkoin lopulta matkaa, mutta taustapeilistä näin että rekkakuski jäi jököttämään paikoilleen. Taisi pelästyä. Niin pelästyin minäkin.

Vierailija
10/29 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 22:06"]

Linkki

[/quote]

No hei, voisitko lukea uutiset? Jopa täällä etelässä uutisoitu niin ettei voi välttyä näkemästä.

Vierailija
11/29 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 22:12"]

Siis sitä minä en tuossa jutussa käsittänyt, että linja-auto oli lähtenyt väistämään vasemmalle kääntyvää henkilöautoa vastaantulevien kaistan kautta ja tämä nuori oli sitten tullut vastaan ja jäänyt alle. Eikö vasemmalle kääntyvät ohiteta tien reunan puolelta oikealta? Onkohan jutussa virhe...

[/quote]

linja-auto ajoi perään

olisiko ollut sama  ulkomaalaistaustainen kuski, josta on valitettu, todistettavasti?

Vierailija
12/29 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, minä ajattelin että se vasemmalle kääntynyt oli siis tullut vastaan ja töräyttänyt eteen, ja bussi oli väistänyt ja ajanut kääntyneen perässä tulevan päälle.

Vierailija
13/29 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu Raahen välillä on ko. Yhtiöllä kuski, joka ajaa miten sattuu. Tuttavani nuori on haettu monta kertaa puolesta matkaa, kun ei vaan uskalla olla enää kyydissä... Asiasta valitettu, ilman tulosta. Kuski ulkomaalaistaustainen, siksi ei varmaan puututtu?

Vierailija
14/29 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä taida kuski sitten enää ajella, jos on sama josta valitettu.

5v kuljin tuota väliä ja etenkin syksyisin ja talvisin sai kiittää onneaan aina, kun pääsi elävänä perille. Nyt on sentään pitkästi hirviaitaa, niin on yksi vaara vähempänä.

Vierailija
15/29 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/29 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku sieltä takaa lähestyy vauhdilla, niin yritä väistää oikealle ojaan

Vierailija
17/29 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka nuori tuo uhri on/oli?

Vierailija
18/29 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 v nuori nainen. Kaikki vielä edessä.

Vierailija
19/29 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nyt olen ihan varma, että kyseessä on tämä sama kuski, jonka ajotavasta on todistettavasti valitettu !

JOPA suomi24 oulu palstalta on poistettu asiallinen keskustelu asiasta: siinä kysyttiin myös, että onkohan sama kuski josta valitettu. Ei nimiä eikä mitään. Samaan aikaan samalla palstalla on lestadiolaisetn haukkumisketjuja, joissa mainitaan nimiä jne ja ne eivät poistu koskaan.

Vierailija
20/29 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen tapaua. On se ihme että toimittajat kirjoittavat niin että vika vaikutti olevan menehtyneessä NAISkuljettajassa. Tajusin asian oikean laidan vasta kun luin jutun tarkasti.

"Naiskuljettaja ajautui bussin alle". Näin siis vaikka hän oli koko ajan omalla kaistallaan. Ja naistoimittaja kirjoitti. Stereotypiaa?? Ja koskaa vika ei ole siinä ammattiautoilijassa, ei vaikka se rekka olisi väärällä kaistalla.

T: mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme