Loppukuuksi on 9 euroa jäljellä, eikä ruokaa kaapeissa...Miten pärjään seuraavien tukien maksupäivään asti?
Aivan kamala tilanne, ei minulle ole ennen näin käynyt, vaikka tiukkaa onkin ollut : /
Tässä kuussa vain oli liian monta yllättävää menoa, enkä voinut tälle mitään.
Miten selvitä ensi kuuhun asti?
Kommentit (167)
Syömättäkin pärjää. Ei sitä heti nälkään kuole.
Mutta jos haluat syödä jotakin, kaurahiutaleet lienee paras vaihtoehto. Yhdeksästä eurosta riittää ostaa useampi paketti.
Lihan sijasta kannattaa ostaa soijarouhetta tai ainakin jatkaa sillä jauhelihaa makaronilaatikkoon tai keittoon. Maitoa ei tarvitse ostaa ollenkaan, kun on rahasta pulaa. Hyvä ja halpa perusruoka on espanjalainen perunamunakas, on hiilihydraattia ja proteiinia samassa annoksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onko tämä veitsen kääntämistä haavassa, mutta mieleeni tulee, että miten jos elossapysymisen joutoajalla miettisit, miten välttäisit sen, ettei myös ensi kuussa tilanne olisi sama? Tai jonain toisena kuuna tulevaisuudessa? Voisitko tehdä elämässäsi jonkin muutoksen, että tällainen tilanne ei toistuisi? Jos muutos tuntuu isolta, voisisko tehdä pienemmän muutoksen?
Tai kun nyt luultavasti selviät tämän kuun loppuun, niin mitä keinoja käytit? Voiko niitä käyttää seuraavalla kerralla selviämiseen?
Onko tämä ensimmäinen kerta, kun sinulla on näin vähän rahaa käytössäsi? Arveletko, että jatkossa tällaisia kertoja tulee usein? Esimerkiksi seuraavan puolen vuoden sisällä?
Näin kun itse olen sössinyt raha-asiani( ulosotto jne) ja joka kuukausi koitan vain sammutella tulipaloja ja maksella korkojen korot niin kysyn teiltä viisainta palstaihmisiltä , että miten tästä suosta noustaan?
Hanki esimerkiksi toinen työpaikka seuraavan puolen vuoden- vuoden ajaksi. Viikonlopputöitä kaupasta tai pikaruokapaikasta, niitä on nyt paljon auki.
Ydinajatus on painaa ekstraduunia rajattu aika ja tienata mahdollisimman paljon rahaa, jotta voit maksaa laskut. Ei siis loppuelämää vaan niin kauan, että pääset taloudelliseen tasapainoon.
Jos on itse sössinyt asiansa niin itse ne myös pystyy korjaamaan. Tuplatyö voi kuulostaa raskaalta, mutta ikuisessa rahapulassa ja epävarmuudessa roikkuminen on vielä raskaampaa.
Vierailija kirjoitti:
Syömättäkin pärjää. Ei sitä heti nälkään kuole.
Mutta jos haluat syödä jotakin, kaurahiutaleet lienee paras vaihtoehto. Yhdeksästä eurosta riittää ostaa useampi paketti.
Kaurahiutaleet ja lisäksi munia tai raejuustoa. Pitää paremmin nälkää kuin pelkkä puuro.
9e pitäisi saada tehtyä makkarakeittoa ja makaronilaatikkoa, siihen kylkeen joku halpa leipä.
Kukkarossa on serkulta lainattu 20 euron seteli, lisäksi minulla on 2 tyhjää 33 cl oluttölkkiä. Suunnittelin ostaa alepasta Vaasan täysjyvä kauratyynyt 380 g, 2 kpl pieniä paistopisteen korvapuusteja, Atria Parempi naudan jauheliha 400 g ja Grilliin S-kotimaista kananleike 410 g. Riittääkö tölkit ja varani alepaan viikonloppukaupoille? Löysin käsilaukusta myös 5 sentin kolikon.
Mee Heselle töihin, siellä tarvitaan työntekijöitä. Saat samalla syödäksesi.
Osta perunaa, kaalia, porkkanaa. Kerää pulloja. Käy ruokajakelussa ja ota yhteyttä SPR, Pelastusarmeija ja diakonit. Jostain noista saat luultavasti jopa satasen parin lapun ruoan ostamiseksi.
Ruisleipää
Halvinta margariinia
Kananmunia
2 kg perunaa
Puoli kiloa sipulia
Kilo tummaa riisiä
Kuivattuja linssejä
9,13 € Prisman Foodien mukaan
Vierailija kirjoitti:
Ruisleipää
Halvinta margariinia
Kananmunia
2 kg perunaa
Puoli kiloa sipulia
Kilo tummaa riisiä
Kuivattuja linssejä
9,13 € Prisman Foodien mukaan
Ja ruokia näistä
linssi-peruna curry riisillä
perunamunakas
linssipihvit ja perunamuusi
Ekana haet 8 olutta. Lipaset ne naamariin ja mietiskelet. Sit hylsyt kauppaan ni vielä saa pari. Voiko lepposammin aikaa viettää. Liikuntaaki tulee siinä ihan itsestään.
jauhelihaperunamuusilaatikko
hernekeitto
makkarakeitto
itse tehdyt sämpylät
kaurapuuro
+kaalia, porkkanaa
9 eurolla voisi saada
itse tehtynä:
-letut
-perunamuusi+uunimakkara
-kaalilaatikko ilman siirappia
-perunarieskat
loppuraha kasviksiin
Alle vitosella viikko!! Lidlistä haet spagettikilon x2 =60snt ja tummasoijarouhe 3.30€, kilon kania ketsuppi 50snt, 30snt margariini ja se on siinä! Ei ole vaihtelua, mutta ei ole kallistakaan ja lähtee nälkä! 8 euroa viikko jos lisäät prismasta koriin parin euron lihaliemikuutiot ja kilon pussin xtran riisiä (joissain prismoissa 1€, kalleimmissa 1.80€) kyykkyhyllyltä. Olkaa hyvät, saa käyttää :)
Vierailija kirjoitti:
Nussitaanko? Saat multa toisen 9€
Joo nussitaan. Mut sä oot bottom.
T. Pera 150kg ei ihan pelkkää lihasta
IM kirjoitti:
Alle vitosella viikko!! Lidlistä haet spagettikilon x2 =60snt ja tummasoijarouhe 3.30€, kilon kania ketsuppi 50snt, 30snt margariini ja se on siinä! Ei ole vaihtelua, mutta ei ole kallistakaan ja lähtee nälkä! 8 euroa viikko jos lisäät prismasta koriin parin euron lihaliemikuutiot ja kilon pussin xtran riisiä (joissain prismoissa 1€, kalleimmissa 1.80€) kyykkyhyllyltä. Olkaa hyvät, saa käyttää :)
Tuo spaghetti & soijarouhe & ketsuppijuttu on huippuhyvä!
Mä laitan muistiin ainakin. Tuolla saa säästöä ihan arkiruokaan, vaikka ei olisikaan aina raha tiukilla.
Nyt saa vielä nokkosia ja villiyrttejäkin ulkoa, vaikkakin poiminta-ajaksi suositellaan kesäkuun alkupuolta, mutta ravinnekkaita ne ovat varmasti edelleenkin. Noista em. saa terveellisen viherlisän tuohon ruokasuunnitelmaan mukaan, pystyy myös kuivaamaan talven varalle.
Näin kun itse olen sössinyt raha-asiani( ulosotto jne) ja joka kuukausi koitan vain sammutella tulipaloja ja maksella korkojen korot niin kysyn teiltä viisainta palstaihmisiltä , että miten tästä suosta noustaan?