Loppukuuksi on 9 euroa jäljellä, eikä ruokaa kaapeissa...Miten pärjään seuraavien tukien maksupäivään asti?
Aivan kamala tilanne, ei minulle ole ennen näin käynyt, vaikka tiukkaa onkin ollut : /
Tässä kuussa vain oli liian monta yllättävää menoa, enkä voinut tälle mitään.
Miten selvitä ensi kuuhun asti?
Kommentit (167)
Iso paketti näkkäriä, halvinta levitettä, halvinta juustoa, halvinta leikkelettä ja yksi kurkku.
Oikeesti jos 9€ ja 6 päivää pitää elää, niin makaronia ja halvinta jauhelihaa. jakaa jauhelihan tasan kaikille päiville ja keittelee makaronia aina tarpeeseen.
2xtomaattimurskaa lidlistä 40snt
700g sikanautajauhelihaa 3,40
2pss makaroni 50snt
Kaurapuuro 40snt
Kananmuna 12kpl 1,80
porkkanapussi 1kg 1,50
Sit jää viel 90 snt ja sil voisit ostaa vaik kanelii puuron päälle ja kattoo saisitko jostain omenoita ku niit nyt jaellaa.
Eli aamupala: munakas
Lounas ja päivällinen: makaroni jauhelihakastikkeel ja porkkanaraasteel
Iltapala: puuro
En tiedä mutta itse ostin paketin kananmunia ja jauhoja. Mausteita ja sokeria löytyy on mulla ns. hätävara säilykkeitä mutta ei vielä ole niille "tarve". Tänään söin eilen keräämiä kanttarelleja nokkosia ja munia sekasin pannulla, huomenna kanttarellikeittoa ja puolukka/mustikkamuffineita ja ylihuomenna nokkosohukaisia. Mulla ei ole niin tiukkaa rahasta mutta säästän nyt kun vielä voi kerätä ruokaa luonnosta.
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti jos 9€ ja 6 päivää pitää elää, niin makaronia ja halvinta jauhelihaa. jakaa jauhelihan tasan kaikille päiville ja keittelee makaronia aina tarpeeseen.
Kyllä varmaan hoitaisin 6 päivää tuolla rahalla. Ei vaikuta mahdottomalta.
Toivoisi ihmisten oppivan, kun on rahaa, ostetaan jäähän halpoja peruspakasteita (esim keittojuurespussit, sekavihannekset, halvimmat pussit maissia, herneitä, pinaattia, kukkakaalia, parsakaalia ym., voita, margariinia, maitoa pakastuspulloissa, leipää, itsetehtyjä sämpylöitä ja leivonnaisia, makkaraa, lihaa, raastettua halpaa ruoanlaittojuustoa, halvimpia perunapakasteita, marjoja) ja halpaa vararuokaa tehdään itse annoksiksi ja pidetään varalla vaikka kierrätetään tarpeeksi usein käyttöön. Samoin kuivakaapissa pitäisi olla normaaleja tykötarpeita niin että jos vain varsinaisia aineita saa niin ruokien teko onnistuu.
Onko nyt jokin nykymuoti vai huono kasvatus että porukalla ei modernisti ole kaapissa mitään?
Vaikkei ois rahaa enää ostaa ruokaa niin voi olla kaappi täynnä ruokaa.
Tiedän että tää kuulostaa hörhöltä, mutta pyydä apua "universumilta" ja jää odottamaan. Pian ilmestyy jotain, mikä auttaa sinua. Oikeastaan kannattaa tehdä niin että vaikka et "uskoisikaan", niin esitä pyyntö nyt, totea että homma tältä osin hoidossa - ja unohda sitten että olet edes pyytänyt. Saattaa kuulostaa pimeältä, mutta et menetä mitään jos kokeilet.
Vinkkinä myös jatkoa ajatellen jos vastaava tilanne osuu kohdalle; hyödynnä S-ketjun 60% ilta-ale. Itse olen vähävarainen ja haluan hyödyntää kaikki tuollaiset edut joilla saa ruokaa halvemmalla. On myös kiva, että hävikkiä tulee vähemmän. Äsken kävin Salessa ja juuri tuo iltayhdeksän jälkeen alkava -60% säästi multa pitkän pennin. Sain pakastimeen lihaa, kalaa, kanaa isot määrät ja maksoi vain 12 euroa. Normaalisti ilman alea ne olisi olleet lähemmäs 30 euroa yhteensä.
Jos on rahat loppu ei osteta kallista LIHAA.
Esim halvin puuroriisi Lidl tai S, maitoa, kattila tulelle, rasvaa pohjalle kuumenemaan ja tässä tilanteessa nesteen kiehuttua veteen riisiryynit, levy pienelle, niiden hyvin vahtiminen ja hämmennys pohjikkautta hiljaisella ja lopuksi maitoa. Ja suolaa maun mukaan. Jähdytys esim altaassa kylmävesihauteessa. Kulhoon/pilkkumiin, loput kansi päälle ja jääkaappiin.
Jos on marjoja, marjat veteen kiehumaan ja maun irrottua sokeria, kiehautus ja saostus perunajauhosuuruksella. Jähdytys ja pilkkumiin ja jääkaappiin.
Aamulla voi syödä aamupuuroja sen mukaan mitä kaapissa on.
Perunat on halpoja. Perunoita ja leipää ja ruskeaa kastiketta ja mitä kaapista on. Tai jos on pari kananmunaa ja maitoa, valkokastike kananmunista. Tai keittoa. Pannukakkoa. Lättyjä.
Hernesoppa ei tarvi mitään lihaa. Pienimmillään kuivat herneet, vettä, suolaa ja kattila.
Porkkanaaa tai keittojuurespussi tai 2, lihalientä.
Kaalisopan voi tehdä samoin.
Vierailija kirjoitti:
Millä paikkakunnalla?
Vantaalla
ap
-Munakasta (esim veteen tehtynä)
-Itse tehdyt sämpylät joka aamulle ja illalle / alekorista leipää, halvin levite,
kurkkua
-Soijamakaronilaatikko
-Hernekeitto
Metsästä löytyy vielä mustikoita, kerää sieniä.
Noita syöt useampana päivänä.
Kyllä sä ap selviät, tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
-Munakasta (esim veteen tehtynä)
-Itse tehdyt sämpylät joka aamulle ja illalle / alekorista leipää, halvin levite,
kurkkua
-Soijamakaronilaatikko
-Hernekeitto
Metsästä löytyy vielä mustikoita, kerää sieniä.
Noita syöt useampana päivänä.
Kyllä sä ap selviät, tsemppiä!
= Soijarouheesta makaroonilaatikko
käyt dyykkaa ruokaa kauppojen takaa. Näin tein itse aikoinaan. Leipää, vihanneksia ja muuta kamaa löytyy muoveissa ja on syötävää.
tsemiä
Vierailija kirjoitti:
Toivoisi ihmisten oppivan, kun on rahaa, ostetaan jäähän halpoja peruspakasteita (esim keittojuurespussit, sekavihannekset, halvimmat pussit maissia, herneitä, pinaattia, kukkakaalia, parsakaalia ym., voita, margariinia, maitoa pakastuspulloissa, leipää, itsetehtyjä sämpylöitä ja leivonnaisia, makkaraa, lihaa, raastettua halpaa ruoanlaittojuustoa, halvimpia perunapakasteita, marjoja) ja halpaa vararuokaa tehdään itse annoksiksi ja pidetään varalla vaikka kierrätetään tarpeeksi usein käyttöön. Samoin kuivakaapissa pitäisi olla normaaleja tykötarpeita niin että jos vain varsinaisia aineita saa niin ruokien teko onnistuu.
Onko nyt jokin nykymuoti vai huono kasvatus että porukalla ei modernisti ole kaapissa mitään?
Samoin olen ihmetellyt näitä nykyajan uusavuttomia Kansaneläkelaitoksen elättejä. Eikö kukaan heistä ymmärrä varata kotiinsa kuivamuonaa, pakasteita, säilykkeitä ns. "pahan päivän varalle". Ei sitä ruokaa taivaasta tipahda, jos tulee joku oikea hätätilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee töihin
Joo ja se varmasti auttaakin tosi paljon tälle kuulle. Ääliö.
Satamakonttorille yhden yön huutoon. Aamulla palkka kouraan ja kotiin.
Leivo itse sämpylöitä. Päälle voita ja keitä riisivelliä . Seuraavasta rahasta ostat kuivatarvikkeita ja pakasteita, ettei enää käy näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin olen ihmetellyt näitä nykyajan uusavuttomia Kansaneläkelaitoksen elättejä. Eikö kukaan heistä ymmärrä varata kotiinsa kuivamuonaa, pakasteita, säilykkeitä ns. "pahan päivän varalle". Ei sitä ruokaa taivaasta tipahda, jos tulee joku oikea hätätilanne.
Minäkin. Ja olen tuo mainitsemasi Kansaneläkelaitoksen elätti.
Linssikeittoa: on edulllista, terveellistä ja täyttävää. 3pvä
-60% leivät joka päivä
makaronilaatikkoa: ale -60% jauhelihasta. 3 pvä
kaaliraaste joka päivä
juomana vesi
just riittää nuihin 9eur ja jos jää esim. eurokin yli, osta kananmunarasia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee töihin
Joo ja se varmasti auttaakin tosi paljon tälle kuulle. Ääliö.
Satamakonttorille yhden yön huutoon. Aamulla palkka kouraan ja kotiin.
Katsoin heti.
ei ollut paikkoja haussa
https://portofrauma.com/tietoa-satamasta/satama-tyopaikkana/
Haluatko tietää, millä kiinalaiset opiskelijat kuulemma pärjää. Pitää olla riisiä ja kaalisuikaleita voi pyöräyttää öljyssä.
Tämäkö on kauniin ulkoasun salaisuus?