Niin pieni asia, mutta kuitenkin niin outo hyvässä ystävässäni.
Olen yli 10v ajan pitänyt yhtä ystävääni erittäin läheisenä ystävänä, ja avautunut hänelle ehkä eniten omista asioistani kuin kenellekään muulle. Näemme säännöllisesti kerran kuussa tai kahdessa, ja välillä soittelemme.
Tänään selvisi sivulauseessa, että hän on harrastanut erästä liikuntalajia viikoittain jo lapsesta asti, ja toiminut myös kyseisen lajin opettajana viimeiset vuodet!
Siis olen tuntenut hänet vuosikymmenen, eikä hän ole ikinä paljastanut asiaa?! Olen tavallaan järkyttynyt, että hän on tahallaan salannut jonkun näin tavallisen asian, kuin liikuntaharrastus!
Mikä voi olla motiivi?
Olin niin hämmentynyt asian tullessa esiin, etten osannut kysyä mitään. Hän on yleisestikin yksityinen henkilö, joten häneltä on turha lähteä kysymään miksi et ole kertonut. Tämän kaltainen tilanne on hänen mielestään tenttaamista, koska eihän hän ole tilivelvollinen.
Tämä sai vaan todellakin itseni miettii, olenko kuvitellut ystävyytemme, tunnenko häntä oikeastaan paljoakaan ja mitä muuta hän salaa.
Epätodellinen olo....
Kommentit (109)
Tuntuisi kyllä todella oudolta jos osuisi omalle kohdalle että yhtäkkiä joku parhaista ystävistä kertoisi vaikka pelanneensa jalkapalloa koko elämänsä. Kun eikö juuri omat kiinnostuksen kohteet ole yleensä niitä mistä ensimmäisenä kerrotaan ihmisille kehen tutustutaan?
Aivan järkyttävää. Ihan shokkiuutinen!
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät vaan kerro itsestään kaikenlaista, joka ei liity mitenkään ystävyysuhteen ylläpitämiseen. En itsekään ole kertonut suurimmalle osalle ystävistäni ja kavereistani, mitä töitä olen tehnyt aikaisemmin ja mitä harrastan. Kerron vain sellaista, josta arvelen heidän haluavan keskustella.
Mutta miksi? Etkö muuten tee aika yllättävän suuria arveluita, kun päätät kavereidesi puolesta mikä heitä sinussa kiinnostaa? Itseäni ainakin kiinnostaa ystävissäni he kokonaisuutena. Eli mikä heitä kiinnostaa ja miksi. Heidän kiinnostuksenkohteensahan selittävät paljon myös heidän persoonaa muutenkin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itselleni se on shokki, jos paljastuu että läheiselläni on tuntematon motiivi salata tavallisia asioita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät vaan kerro itsestään kaikenlaista, joka ei liity mitenkään ystävyysuhteen ylläpitämiseen. En itsekään ole kertonut suurimmalle osalle ystävistäni ja kavereistani, mitä töitä olen tehnyt aikaisemmin ja mitä harrastan. Kerron vain sellaista, josta arvelen heidän haluavan keskustella.
Toisin sanoen nämä "ystäväsi" ovat vain keskustelukumppaneita, eivät heitä joille paljastaisi itsesi persoonana, omana itsenäsi.
Minua kiinnostaisi kovasti kuulla, mikä on motiivi erottaa oma persoonansa ja yhteinen vietetty aika?
Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla että miksi jotkut haluavat salata asioita millä ei ole käytännön merkitystä
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ollut täällä aiemminkin.
Laitatko linkin jos saisin sieltä jotain vastauksia siihen mikä voisi olla syy em toimintaan!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi? Etkö muuten tee aika yllättävän suuria arveluita, kun päätät kavereidesi puolesta mikä heitä sinussa kiinnostaa? Itseäni ainakin kiinnostaa ystävissäni he kokonaisuutena. Eli mikä heitä kiinnostaa ja miksi. Heidän kiinnostuksenkohteensahan selittävät paljon myös heidän persoonaa muutenkin.
Ap[/quote
Olen tehnyt niin monenlaisia töitä, asunut niin monessa eri paikassa, harrastanut ja harrastan niin monenlaista, että miksi ihmeessä selostaisin kenellekään kaikki elämänvaiheeni lapsuudesta lähtien? Minä "kokonaisuutena" olen niin monenlaista samassa ihmisessä, että tuon kussakin ihmissuhteessa esille vain joitakin puolia itsestäni, harkintani mukaan. En ole myöskään itse valmis tai halukas tietämään kaikkea muista ihmisistä.
Siksi koska kyseinen ystävä on sellainen, ketä käytät avautumistesi kohteena, etkä ole ollut kiinnostunut hänestä ihmisenä. Kysytkö koskaan edes kuulumisia? Tuskin on mitään erityisesti salannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisin sanoen nämä "ystäväsi" ovat vain keskustelukumppaneita, eivät heitä joille paljastaisi itsesi persoonana, omana itsenäsi.
Minua kiinnostaisi kovasti kuulla, mikä on motiivi erottaa oma persoonansa ja yhteinen vietetty aika?
Olen uskoakseni jokaisessa tilanteessa oma itseni. Minun kohdallani aito itsenäni oleminen nimenomaan ei tarkoita, että pulputtaisin ulos kaiken mahdollisen itsestäni. Persoonani näkyy koko ajan siinä, mistä keskustelen ja miten olen vuorovaikutuksessa toisen kanssa.
Sinusta hän voi olla sinulle tosi ystävä,mutta ei toisinpäin.Tutaville ei tarvitse kaikia kertoa,ei paljastaakaan mitä tekee.Mutta tosi ystävän kanssa jaetaan kaikki. Minäkään EN täällä Heka -vuokra asunon piha piiri puhu itsestäni mitä,mitä teen ,missä olen ymm.Joten minulle on sanottu hanki elämä, varmaan löydät joskus kivan miehen jne.Minulla nyt vaan satuu olemaan elämä,en niitä vain lue ja puhu serkun kumin kaimoille tai tuttaville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap[/quote
Olen tehnyt niin monenlaisia töitä, asunut niin monessa eri paikassa, harrastanut ja harrastan niin monenlaista, että miksi ihmeessä selostaisin kenellekään kaikki elämänvaiheeni lapsuudesta lähtien? Minä "kokonaisuutena" olen niin monenlaista samassa ihmisessä, että tuon kussakin ihmissuhteessa esille vain joitakin puolia itsestäni, harkintani mukaan. En ole myöskään itse valmis tai halukas tietämään kaikkea muista ihmisistä.
Eihän tässä mistään elämäkertaraportista ollutkaan kyse. Vaan siitä, että sinulla on 10v yksi läheinen ystävä, mille et kerro omasta intohimostasi harrastukseen, mikä on merkittävä osa elämääsi, ja on ollut sitä jo vuosikymmeniä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni se on shokki, jos paljastuu että läheiselläni on tuntematon motiivi salata tavallisia asioita.
Ap
Salata???? Jos ei ole vaan harrastus tullut puheeksi?
Minulla on ystävä, jonka olen tuntenut yli 30 vuotta. Hän kertoo hyvin vähän omasta elämästään.
Ihmiset ovat erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska kyseinen ystävä on sellainen, ketä käytät avautumistesi kohteena, etkä ole ollut kiinnostunut hänestä ihmisenä. Kysytkö koskaan edes kuulumisia? Tuskin on mitään erityisesti salannut.
Väärin. Olen hänen ainoa ystävänsä. Minua kiinnostaa hänen asiansa, mutta varon pommittamasta kysymyksillä, koska sen ymmärrän että kukaan ei halua kokevansa joutuvansa raportoimaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En tajua. Just tästä syystä ahdistaa kaikki ihmiset . Entä jos ystäväsi ei ole vaan tajunnut kertoa ? Mikä pakko on jakaa kaikki itsestään ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen uskoakseni jokaisessa tilanteessa oma itseni. Minun kohdallani aito itsenäni oleminen nimenomaan ei tarkoita, että pulputtaisin ulos kaiken mahdollisen itsestäni. Persoonani näkyy koko ajan siinä, mistä keskustelen ja miten olen vuorovaikutuksessa toisen kanssa.
Minusta taas on vilpillistä jättää jotain itselle tärkeää kertomatta sen takia, ettei usko muiden haluavan keskustella siitä. Kuulostaa aika ylimieliseltä näitä nk. ystäviäsi kohtaan.