Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kotiutumisvaatteet vastasyntyneelle?

Vierailija
24.09.2014 |

Auttakaa nyt tumpeloa tulevaa äitiä. Meille on lapsonen syntymässä tässä hetkenä minä hyvänsaä ja nyt olen alkanut ottaa stressiä kotiutumisvaatteista. Sairaalakassi on jo pakattu aikaa sitten ja ajattelin lapsen pärjäävän vanuhaalarilla ja fleece(makuu)pussilla, jonka saa kivasti turvakaukaloon. Mutta nyt tuli tällänen talvi yhtäkkiä! Suosittele jotain vastasyntyneelle sopivaa ulkouluvaatetta/-haalaria tms.? Meillä on haalarii varattu vasta 62 senttiselle, pitäisköhän joku vastaava pienempikin nyt hommata vai pärjäiskö jollain makuupusseilla ja vilteillä? Paikkakuntana Helsinki ja asteita alle kymmenen tätänykyä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vaaveli synty vuosi sitten ja meillä oli sisäpuku ja toppapuku..tosin vauva hävisi pukuun kun oli niin pieni

Vierailija
2/8 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on sellainen kaukaloon laitettava lämmin pussi niin se oikeasti pitää lämpimänä. Mun 1kk ikäinen reissaa siinä nyt ihan sisävaatteissa. Päässä kypärä myssy ja kaula suojattuna. Päällä siis suklahousut, housut, tossut, lyhyt hihainen body ja paita. Avaan pussin autossa täysin. Että luulisi, riittävän jos laittaa normaalit vaatteet, vanupuvun ja pussiin. Autossa on usein tosi lämmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis mun kk ikäinen on 3,5 kiloinen. Oli pieni syntyessään ja edelleen helposti paleleva. Ja pärjää tuon pussin kanssa. Meillä eisbärchhenin topattu fleece pussi.

Vierailija
4/8 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vanuhaalarilla ja makuupussilla pärjää vallan mainiosti nollakeliin saakka. Jos on kunnon kaukalopussi, niin kaukalossa ihan silläkin, ilman haalareita. Se 62 toppahaalari on varmasti just hyvä kun pakkaset tulevat ja jos nyt tulis tosi kylmä äkkiä, niin ei pienellä vauvalla vaunuissa haittaa jos haalari on vähän iso, kun vauva vain makaa siinä. Kaukalossa iso haalari on paha (ei saa vöitä hyvin), mutta siihenhän teillä oli pussi ja auto on lämmin.

Vierailija
5/8 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä vanuhaalari ja makuupussi riittää jos autolla matkaatte.

Vierailija
6/8 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vauvalla ihan sisävaatteet ja lämpöpussi kaukalossa.

Vierailija
7/8 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on esim eisbärchenin kaukalopussi, niin ei missään nimessä muuta kuin tavalliset sisävaatteet ja pipo+kypärämyssy. Hanskoja musta on ihana käyttää näillä keleillä ja vastasyntyneellä nyt varsinkin, eli tumput laittaisin käsiin vaikka ne jääkin lämpimän pussin sisään :)

... ja voi että, mä jotenkin ihan herkistyin kun luin tämän viestin kun tuli niin ihana olo, kun pikkuista odotetaan syntyväksi ja sitten tuodaan ensimmäistä kertaa kotiin. Toivottavasti saan vielä kolmannen kerran tämän joskus kokea :)

Vierailija
8/8 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uips, millaiset toppaukset mun sitten pitää varata, kun vauva syntyy keskellä helmikuuta? Luulin että sisävaatteet, myssy ja toppapussi riittäisi, mutta ei ne sitten varmaan riitä, jos sellainen on jo tässä säässä käytettävä varustus...