Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaivuit koomaan v 90 ja heräät nyt 2021 elokuussa- mitä ihmettelet?

Vierailija
25.08.2021 |

Tässä kysymys. Olisi mukava kuulla havaintoja mikä on muuttunut jota ei 90 koomaan vajonnut ymmärtäisi ollenkaan?

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on voittanut jääkiekon maailman mestaruuden! Kahdesti!!

..kolmesti

Vierailija
62/107 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-olutta R-kioskilta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne kadonneet äidit lastevaunujen kanssa mitä varttuneemmat jo ihmettelee?

Vierailija
64/107 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälissäni haeskelisin nakkikioskia ja kun sen viimein löytäisin, ihmettelisin että miksei markat muka käy..

Vierailija
65/107 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettei miehellä enää seiso. Ja miksi kukaan ei ole lähettänyt minulle kirjeitä.

Vierailija
66/107 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somea ja someriippuvuutta. Selfieita ja belfieitä. 1990-luvulla tuo olisi ollut NIIN noloa!

Vierailija
67/107 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa langattomat tietokoneet on keskitty ja ne ovat minikokoa. Mutta miksi kaikki käyttää niitä koko ajan? Onko kaikki töissä koko ajan? Tekeekö lapsetkin nykyään töitä, kun heilläkin on tietokoneet vai onko ne läksykirjat jotenkin tietokoneessa. En tajua. 

Voisin soittaa kotiin, missä on puhelinkoppi vai löytyisikö jostain telelaitos, mistä voi soittaa.

Miksi aikuiset ajelevat potkupyörillä? se on varmaan nykyaikaa, että ne toimivat ilman potkimista. 

Näköjään on keksitty polkupyörältä näyttävä mopokin. 

Missä täältä keskustasta on kaikki kaupat? Tarvitsisin huonekaluja, kodinkoneita ym. mutta ei näy ainuttakaan kauppaa! Mistä niitä nykyään voi ostaa? 

Mikä yritys on tuo Wolt minkä mainoksia näkee monessa kassissa? Ulkomailta tullut joku tietokoneyritys vai mikä? Hirveästi ulkomaalaisia näkyy niitä kasseja kantavan. Tietokone kyllä painaa, ei se voi olla tietokone mitä niissä kannetaan. 

Ps. Helsingin lentokentällä oli itsestään aukeavat ovet jo 1972. Muistan sen siitä, kun käytiin siellä ja minusta se oli niin ihmeellistä, että juoksin ovissa edestakaisin, mutta ne herkesivät lopulta toimimasta. Joku varmaan sammutti kun näki. 

Vierailija
68/107 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 78 vuotialla seisoo edelleen kun  vaan  jonkin ottaa sinisen napin?

Vierailija
69/107 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit mennä Youtubelle itse tekeen viseoo ellei muu ohjelma -anti ja uutiset miellytä, sen voi lähettää ulos samalla kun paasaa.

Vierailija
70/107 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Somea ja someriippuvuutta. Selfieita ja belfieitä. 1990-luvulla tuo olisi ollut NIIN noloa!

Ja miten ihmeessä ihminen voi kuolla kun ottaa vaan valokuvan ja niinkin moni vielä?

Vierailija
71/107 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä hyvinvoint ivaltiota. Miksi joku sanoo että työtä ei kannata ottaa vastaan? Miksi nuoret terveet ihmiset makaavat mieluummin kotona kuin haluaisivat töihin?

Vierailija
72/107 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peilikuvan kanssa menisi pitkä tovi, 15 vuotiaasta 46 vuotiaaksi näkyy jo kummasti. Tämä aikana olisin myös tietämättäni menettänyt molemmat vanhempani, joita surisin suuresti. Olisin täysin tietämätön, kuinka valtavasti elämää ja kokemuksia vähemmän olisin, sillä olen asunut 21 vuotiaasta 40 vuotiaaksi ulkomailla. Teknologian kehittyminen ja ihmisten vihamielisyys, terroriteot ja vastakkainasettelut tulisivat järkytyksenä.

Luultavasti toivoisin etten olisi herännyt, välillä toivon sitä muutenkin. Maailma alkaa olla kaikinpuolin ahdistava paikka.

Vierailija
73/107 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkupyörä kulkee sähköllä, häh?

Missä (lanka)puhelimet?

Vierailija
74/107 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelisin että miten voi olla mahdollista että kaikki on niin helppoa. Ei ole mitään asiaa mitä ei voisi hoitaa kotona. Jonnet ei tiedä minkälaista unelmaelämää me elämme.  

Päin vastoin. Ikävää, että asiat joutuu nykyään hoitaman itse. Ennen joku palveli.

Ihanaa raahautua jonnekin luukulle "palveltavaksi". Siis ihan oikeasti..

Sellainen ihminen jolla on oikeasti elämää ja hoidettavia asioita osaa kyllä arvostaa sitä että tieto kulkee ja järjestelmät juttelevat keskenään.  

Vierailija
75/107 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on voittanut jääkiekon maailman mestaruuden! Kahdesti!!

Ja Euroviisut!

Mutta ei omalla naamalla vaan maskit naamoissa. Heavyllä ja liskoilla. Biisi hyvä. Show hyvä kyllä.

Vierailija
76/107 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelisin että miten voi olla mahdollista että kaikki on niin helppoa. Ei ole mitään asiaa mitä ei voisi hoitaa kotona. Jonnet ei tiedä minkälaista unelmaelämää me elämme.  

Päin vastoin. Ikävää, että asiat joutuu nykyään hoitaman itse. Ennen joku palveli.

Ihanaa raahautua jonnekin luukulle "palveltavaksi". Siis ihan oikeasti..

Sellainen ihminen jolla on oikeasti elämää ja hoidettavia asioita osaa kyllä arvostaa sitä että tieto kulkee ja järjestelmät juttelevat keskenään.  

Nykyisin taitaa Soros ja Gates ja kumpp rupatella keskenään ja tukku muita, ensin.

Vierailija
77/107 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankista ei saa enää rahaa.

Talvella ei ole enää lunta kuin Lapissa.

Venäjälle matkustaminen helpottunut ja Pohjois-Amerikkaan hankaloitunut.

Etätyöt ja etäopiskelut.

Vierailija
78/107 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polkupyörä kulkee sähköllä, häh?

Missä (lanka)puhelimet?

Ja minun kuulemma pitää olla 24h/7 tavoitettavissa jollain laitteella.? Miksi ei riitä että oon sitten kun tulen kotiini?

Vierailija
79/107 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, sitä että... muistin sukupuolia olevan vain 2 ja nyt niitä on peräti 20.

Alan miettimään mikähän minä olen??

Vierailija
80/107 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1984 

Eikä jengi edes tajua sitä itse.

Ihmettelisin myös miten työteliäästä ja fiksusta kansasta on tullut  t y h m i ä  ja väniseviä luusereita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi