Vaivuit koomaan v 90 ja heräät nyt 2021 elokuussa- mitä ihmettelet?
Tässä kysymys. Olisi mukava kuulla havaintoja mikä on muuttunut jota ei 90 koomaan vajonnut ymmärtäisi ollenkaan?
Kommentit (107)
Pitäs varmaan opetella puhumaan ja kävelemään. Synnyin 89.
Olenko Afrikassa vai Lähi-idässä?
Vierailija kirjoitti:
Puolisoani. Menin vihille nuoren miehen kanssa ja nyt joku 60v papparainen väittää, että hän on elämäni prinssi.
On se mummokin tainnut vanhentua alkuperäisestä?
Henkilökohtaisesti ihmettelisin, miten minulla voi olla 31-vuotias lapsi.
Miksi ihmeessä ihmiset ovat antaneet vapaaehtoisesti niin paljon vaikutusvaltaa muutamalle isolle kuluttajatietotekniikkafirmalle?
Mihin minun upea kaksvitonen kroppani on kadonnut? Ja kuinka niin en kelpaa töihin?
:(
Olin -90 3-vuotias, joten paljon olisi ihmeteltävää ihan omassa kehossa sekä läheisissä. Muuten en siltä ajalta muista juuri mitään, joten en pystyisi vertailemaan enkä ihmettelemään, miten maailma on muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaisesti ihmettelisin, miten minulla voi olla 31-vuotias lapsi.
Hoitaja näki tilaisuutensa :/
Telkkarissa sanotaan että Sanna Marin on meidän pääministeri :) Ei jokin iäkäs ukkeli.
Kanavia ihan loputtomiin.
Telkkarissa miehet pussailevat Hesarin mainoksessa.
Maskit ja turvavälitarrat osuisivat silmiin varmaan ensimmäisenä, sitten se miten paljon teknologia on kehittynyt. 90-luvulla olisi ollut aivan käsittämätön ajatus että kännykkää hipaisemalla pystyisi vielä joskus maksamaan kaupassa.
Onpa kaikkialla monenvärisiä ihmisiä. Ja buffet-ravintola joka kivijalassa.
Vierailija kirjoitti:
missä neuvostojen maa :(
Todellakin ikuiselta tuntunut Neuvostoliitto!
Pankkikorttia ei enää "mankeloida" kaupassa, pankkiautomaatista ei saa 50mk seteleitä, pankkiin ei tarvitse jonottaa, verotoimistossa asioimiseen ei tarvitse varata puolta päivää. Opiskellessa käytettiin kynää, paperia ja kirjastoa, nyt vain tietokonetta joka on pieni ja kevyt.
tietokone, kännykät, litteä tv, suoratoistopalvelut, internet
Puolestaloukkaantumista ja sukupuolivouhotusta teknologian lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Maskit ja turvavälitarrat osuisivat silmiin varmaan ensimmäisenä, sitten se miten paljon teknologia on kehittynyt. 90-luvulla olisi ollut aivan käsittämätön ajatus että kännykkää hipaisemalla pystyisi vielä joskus maksamaan kaupassa.
Heräät koomasta lähdet kaupungille ja törmäät isoon kylttiin jossa on 2 m välipalkki seuraavaan ihmiseen? Tuntuisikohan että dystopialeffaan olisi saapunut? huhhuhu.
Suomi on voittanut jääkiekon maailman mestaruuden! Kahdesti!!
Vieläkö ne vaan sotivat ? Mitä Suomi tekee jossain Afganistanissa?