Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomat - kenelle testamenttaatte omaisuutenne?

Vierailija
25.08.2021 |

Tässä keski-ikäisenä olen alkanut pohtia testamentin laatimista, mutta en tiedä kenelle jätän perintöni.

Miehellä ja minulla ei ole sisaruksia, eikä siis lapsia.

Kenelle te muut olette testamentanneet omaisuutenne?

Kommentit (181)

Vierailija
1/181 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys! Suurin osa menee siskon kahdelle lapselle, loput luultavasti valitsemallani eläinsuojelujärjestölle.

Vierailija
2/181 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen testamentannut 1) miehelleni ja hänen jälkeensä 2) sisarusteni lapsille. Ihan siksi jottei olisi vanhempieni mahdollisesta testamentista kiinni (ovatko muistaneet sulkea lasten puolisot pois) joutuuko sisarusteni lapset tappelemaan vanhempieni kesämökistä yms. mieheni lasten kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/181 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin siihen, että elämän ehtoopuolella ei ole mitään jätettävää. Jos jotain jäisi niin todennäköisesti menisi tieteellisen tutkimuksen tukemiseen.

Vierailija
4/181 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tilanne on yksinkertaisempi kuin ap:lla, koska minulla on sisaruksia. Heidän lapsilleen (jotka ovat minulle hyvin rakkaita) siis testamenttaan omaisuuteni.

Vierailija
5/181 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisolle se menee ilman testamenttiakin. Jos hän kuolee ennen minua, testamenttaan nuorimmille sisaruksilleni.

Vierailija
6/181 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt aikoja sitten testamentin, mutta monien ikävien tapahtumien jälkeen olen aikeissa muuttaa sitä. Olen katsellut mahdollisuutta jättää omaisuuteni avustajakoirien koulutukseen, mutta en ole saanut vielä mitään konkreettista aikaan.

Vierailija
7/181 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen testamentannut 1) miehelleni ja hänen jälkeensä 2) sisarusteni lapsille. Ihan siksi jottei olisi vanhempieni mahdollisesta testamentista kiinni (ovatko muistaneet sulkea lasten puolisot pois) joutuuko sisarusteni lapset tappelemaan vanhempieni kesämökistä yms. mieheni lasten kanssa. 

Siis miehelle hallintaoikeus vai miten tuo menee? Lapseton pariskuntahan ei peri toisiaan, mutta leski saa pitää yhteisen omaisuuden kuolemaansa asti, jonka jälkeen se "palautuu" molempien suvuille

Vierailija
8/181 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen lapsille. Ja en ole vielä tehnyt lopullista päätöstä, mutta jotain haluaisin jättää yhdelle läheiselle ystävälle.

Vierailija
9/181 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain jää, niin eläinsuojelutyöhön.

Vierailija
10/181 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään aineellista perintöä. Upean kroppani annan jäädytettäväksi ja pakastettavaksi 4ever.

Vierailija
11/181 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin minut perii vaimo, jos elää pidempään. Sitten siskoni, jos on vielä hengissä. Jos ei, niin siskon lapset jakavat perintöni.

Vierailija
12/181 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tilanne on yksinkertaisempi kuin ap:lla, koska minulla on sisaruksia. Heidän lapsilleen (jotka ovat minulle hyvin rakkaita) siis testamenttaan omaisuuteni.

Miksi testamenttaat siskosi lapsille, kun hehän perisivät sinut joka tapauksessa.

Vierailija
13/181 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miehelle hallintaoikeus vai miten tuo menee? Lapseton pariskuntahan ei peri toisiaan, mutta leski saa pitää yhteisen omaisuuden kuolemaansa asti, jonka jälkeen se "palautuu" molempien suvuille

Niin, meillä on avioehto, mutta se on voimassa vain erossa. Ja koska minut perisi ilman testamenttia tällä hetkellä vanhempani ja heidän jälkeensä sisarukseni, niin olen testamentannut omaisuuteni miehelleni, mutta niin, että hänen jälkeensä minulta tullut perintö tai mitä siitä on jäljellä, palautuu omaan sukuuni eikä mene hänen lapsilleen. 

Vierailija
14/181 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kelle, vaan mille. Toisin sanoen, jälkeeni jäävät varani menevät hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
15/181 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi testamenttaat siskosi lapsille, kun hehän perisivät sinut joka tapauksessa.

Koska heitä ennen perimysjärjestyksessä ovat vanhempani ja sisarukseni, jotka on järkevämpi ohittaa.

Vierailija
16/181 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talon siskontyttärelle. Osakkeet ja muut sijoitukset (- hautauskulut) Suomalaisuuden liitolle, ihan tasavertaisuuden vuoksi.

Voisi olla, että siskontytär haluaisi toisinpäin, jos tietäisi.

Vierailija
17/181 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinsuojelujärjestölle.

Vierailija
18/181 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsille suoraan testamenttamalla ohittaa yhden sukupolven perintöverot (olettaen, että sisarukset ovat edelleen hengissä)

Vierailija
19/181 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodittomille koirille!

Vierailija
20/181 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsille suoraan testamenttamalla ohittaa yhden sukupolven perintöverot (olettaen, että sisarukset ovat edelleen hengissä)

Nimenomaan, ja estää sisaruksia (tai vanhempia) törsäämästä perintöä ennen kuin se päätyy niille lapsille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä