juotko arkisin alkoholia?
Kommentit (57)
Juon toki! Ja usein ihan humalatilaan asti
T. Opiskelija
Juon useimpina päivinä lasin viiniä päivällisellä. Vain silloin en juo jos ruoka on jotain minkä kanssa ei viini sovi tyyliin kaalilaatikkoa tai hernekeittoa.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 23:10"]
Juon kyllä. Välillä sen lasin viiniä, välillä otan niin että huppu heiluu. Olen lapseton ja osa-aikaisena luovan alan työpaikassa, jossa on ihan normaalia olla krapulassa tai vaikka laskuhumalassa töissä.
[/quote]
Sama juttu. Ja etäpäiviäkin saan pitää, että ei se niin haittaa jos ei ole aina ihan ajokunnossa aamulla.
Ikää on 20 enkä ole koskaan juonut
just pääsin töistä, mies laitto saunan lämpeemään, minä laitoin kaljan pakkaseen jäähtymään. Jos olen kotona enkä mihinkään enää illalla lähdössä, juon oluen tai pari jos sitä kaapista löytyy. Välillä vapaapäivien kunniaksi ostan pullollisen punkkua ja juon lasillisen tai pari. Vuorotyön takia en säästä alkoholin juomista viikonlopuille, sillä kun viikonloppuvapaita on kuuden viikon välein, kerkeisin jo unohtaa kaljan maun.
Lasillinen punaviiniä illalla töiden jälkeen. Ei toki joka ilta, silloin tällöin siis.
No arkisin nimenomaan! Viikonloppuna on parempaakin tekemistä.
Aikaisemmin join. Sitten huomasin, että se vie energiaa. Lopetin. En juo. Loppu alkoholin käyttö rentouttamaan , kun se vaikutti toisin. Ahdisti ja vei virtaa, pienikin määrä.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 22:30"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 21:48"]
En juo ikinä. Pahaa eikä tee hyvää terveydelle.
[/quote]
No johan tuli taas oikea emävale. Vähäinen naukkailu nimenomaan on terveellistä.
Onhan se eurooppalaisissa kulttuureissa tuhansia vuosia tunnettu ja tunnustettu tosiasia, ja siksihän sitä on aina juotukin ja tullaan juomaan niin kauan kuin maailmassa on elämää.
[/quote]
Mutta ME olemmekin Suomessa. Ahdistusten ja väkivallan maassa. Mihin me viinaa tarvittaisiin? Oikeesti tarvitaanko? Opeteltava puhumaan ja rentoutumaan muulla tavoin. Tai kohtuudella. Ja jos ei kohtuus onnistu, niin hyvällä mielellä lopettaisi juomisen.
Eikä tarvitsisi selitellä miksi ei juo. " no hei, mitä sä nyt nipotat, ota yks hei, ootsä joku luuseri, hei, ootsä raskaana?" ota nyt vähän, kyl sä nyt vähän voit ottaa..
Tyhmää tuputusta. Hyvillä mielin vaan. Kiitos ei. Jokainen valikkoon.
Mutta, jos ite tai muut kärsii, niin vois ihan hyvin lopettaa.
En juo enää ollenkaan! T: Voxraaja
Juon itseni humalaan keskimäärin neljä kertaa viikossa koska masentaa.
Viinipullon pohjalta löytyy kevyempi olo hetkeksi kunnes taas masentaa entistä enemmän kun tuli juotua.
Loppumaton kierre :(
Juon silloin kun huvittaa eli en kovin usein enkä paljoa... nytkin juon siideriä, kun mies oli ostanut. Olen vapaalla huomenna... ehkä juon tämän yhden jälkeen vielä toisen. En katso kalenteria milloin otan ;) Pari kertaa vuodessa sit tulee ihan ehkä humalassakin oltua.