Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

juotko arkisin alkoholia?

Vierailija
23.09.2014 |

?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 21:36"]En juo, enkä juo viikonloppusinkaan. Raittiina oon ollut jo 13 vuotta.
[/quote]Mitäs alapeukuttamista siinä on jos joku ei juo ollenkaan, sehän on henkilön oma ihan fiksukin päätös, ja monelle rapajuopolle, kuka on pystynyt olemaan vuosia juomatta, se on vaan hyvä saavutus, varmasti terveyden ja muun elämän kannalta.

Vierailija
22/57 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo ikinä. Pahaa eikä tee hyvää terveydelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus harvoin, toissapäivänä esimerkiksi otin lasillisen viskiä illalla. Juon tosi vähän nykyään, ei tule juotua edes joka viikko vaan ehkä 1-2 kertaa kuussa.

Vierailija
24/57 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu ei tätä kestä selvin päin :/

Vierailija
25/57 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törphelö silloin tällöin. Joskus pari jos oikhee sattuu maistuun.

Vierailija
26/57 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 21:36"]En juo, enkä juo viikonloppusinkaan. Raittiina oon ollut jo 13 vuotta.
[/quote]Mitäs alapeukuttamista siinä on jos joku ei juo ollenkaan, sehän on henkilön oma ihan fiksukin päätös, ja monelle rapajuopolle, kuka on pystynyt olemaan vuosia juomatta, se on vaan hyvä saavutus, varmasti terveyden ja muun elämän kannalta.
[/quote]

Av:lla ei hyväksytä alkoholitonta elämää. Se on kuulemma epänormaalia ja sairasta. Voi vain kuvitella, millainen juoppo tuota mieltä on. Surullista. Ihan tarpeeksi jo ongelmia ja kustannuksia alkoholinkäyttäjistä tässä maassa. Juokaa vaan syöpä ja maksakirroosi itsellenne.

Vierailija
27/57 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 21:46"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 21:45"]

Jotenkin erikoista että Suomessa, jossa alkoholin kokonaiskulutus per vuosi on maailman kärkiluokkaa, pitää pohtia sitä voiko viitenä päivänä seitsemästä juoda alkoholia.. =(

Säälittävää..

[/quote]

Tietosi maailmasta ovat säälittävällä tasolla. Suomi ei ole lähelläkään kärkeä. Keskikastia.

[/quote]

Suomen tilastoja valitettavasti vääristää se, että suomalaiset tuovat älyttömiä määriä alkoa Virosta eikä ne määrät näy tilastoissa.

Vierailija
28/57 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 21:48"]juu ei tätä kestä selvin päin :/
[/quote]Eikö pää kestä muuten, luuseri meininkiä.

Vierailija
29/57 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon, jos sattuu vapaapäivä seuraavaksi päiväksi. Olen epäsäännöllisessä vuorotyössä.

Vierailija
30/57 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo koskaan arkisin. Ei johdu siitä, että mulla olisi ongelmia asian suhteen, mutta en tahdo niitä turhia kaloreita. Joskus viikonloppuisin voin sallia pienen paheen itselleni. Mulla pienikin alkoholimäärä huonontaa yöunia, joten siksikään en viitsi arkena ottaa.

Vierailija
31/57 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä kans juo ollenkaan. Lopetin 5v sitten kun kyllästytti. Sitten kun tajusin, että senhän voi ihan itse valita, juoko vai ei, eikä missään juhlissa ole pakko latkia mitään viiniä, niin se oli tosi vapauttavaa. Mihinkään en tarvi alkoholia.

Vierailija
32/57 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
33/57 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin erikoista että Suomessa, jossa alkoholin kokonaiskulutus per vuosi on maailman kärkiluokkaa, pitää pohtia sitä voiko viitenä päivänä seitsemästä juoda alkoholia.. =(

Säälittävää..

[/quote]

Muilta osin olen kanssasi ihan samaa mieltä, paitsi että sellainen korjaus vain, että suomalaisten alkoholinkulutus ei tosiaankaan ole maailman kärkiluokkaa, eikä edes Euroopankaan.

Päinvastoin, Suomessa juodaan melko vähän.

Vierailija
34/57 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu ristiriita että Suomessa juodaan keskinkertaisesti mutta hysterian määrä asian suhteen on ihan tapissa :-D

Vierailija
35/57 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 22:26"]Hassu ristiriita että Suomessa juodaan keskinkertaisesti mutta hysterian määrä asian suhteen on ihan tapissa :-D
[/quote]
Tästä voinemme päätellä, että alkoholin kulutuksen pohtiminen Suomessa nyt on vaan kertakaikkiaan hassua. Joivatpa ne sitten paljon tai vähän.

Vierailija
36/57 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 21:48"]

En juo ikinä. Pahaa eikä tee hyvää terveydelle.

[/quote]

No johan tuli taas oikea emävale. Vähäinen naukkailu nimenomaan on terveellistä.

Onhan se eurooppalaisissa kulttuureissa tuhansia vuosia tunnettu ja tunnustettu tosiasia, ja siksihän sitä on aina juotukin ja tullaan juomaan niin kauan kuin maailmassa on elämää.

Vierailija
37/57 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 21:59"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 21:46"]

Säälittävää..

[/quote]

Tietosi maailmasta ovat säälittävällä tasolla. Suomi ei ole lähelläkään kärkeä. Keskikastia.

[/quote]

Suomen tilastoja valitettavasti vääristää se, että suomalaiset tuovat älyttömiä määriä alkoa Virosta eikä ne määrät näy tilastoissa.

[/quote]

Kaikista ulkomaista tuodaan Suomeen n.9milj. ltr. 100% alkoholiksi muutettuna. Suomessa 4.5 miljoonaa yli 15v kansalaista. Eli kaikki Suomeen tuotu alkoholi lisää tilastojen kulutusta 2 litraa/yli 15v.

Nyt Suomalasten kulutus on 11.6 litraa/100% alkoholia/ yli 15v kansalainen.

Vierailija
38/57 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

# 38 jatkaa.

Olisihan tuo löytynyt näköjään suoraan googlettamallakin, tosin hieman eri määrä, mutta aika lähelle meni minun karkea arvio.

Eli---> Tilastoimaton alkoholin kulutus oli edelleen 1,9 litraa asukasta kohden. Tästä kolme neljännestä on peräisin matkustajatuonnista.

Vierailija
39/57 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, juon 8 olutta illassa, mutta nyt olen pyrkinyt vähentämään viikonloppuihin. Ja onnistunutkin siinä aika hyvin.

Vierailija
40/57 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kyllä. Välillä sen lasin viiniä, välillä otan niin että huppu heiluu. Olen lapseton ja osa-aikaisena luovan alan työpaikassa, jossa on ihan normaalia olla krapulassa tai vaikka laskuhumalassa töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän