Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*^* LOKAKUISET VK 33 *^*

11.08.2008 |

Niin kurja ilma tuolla...

En nyt paljoa turise, neuvola muutaman tunnin päästä, niin tulen sitten kirjoittelemaan lisää..

Minulla on enää yksi iltavuoro, kolme yötä ja sitten alkaa äitiysloma, JII!! :)

Tuli tuossa mieleen, kun jollakin oli (anteeksi, en muista nimeä) raskausmyrkytysepäily, että onpa meissä lokakuisissa muuten todella vähän ns. "erityisraskauksia". Ei taida juurikaan olla raskausdiabetesta, -myrkytyksiä? Odottaako kukaan meistä edes enempää kuin yhtä? Aika jännä, kun meitä on kuitenkin näin paljon! :)

Mutta tosiaan, palaan tänään myöhemmin. Mukavaa uutta viikkoa kaikille!

Lillian 32+5

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

apua, nyt alkoi pelottaa minkälainen päivärahapäätös on tulossa :( En tosiaan oo ajatellu, että noin paljon tulot tippuisivat. Eli ei todellakaan ole varaa olla edes paria kuukautta hoitovapaalla!! Mies on tarkempi raha-asioissa (tai sitä rahaa on aina oltava kaikkeen turhaan ylimääräiseen..), itse tulisin kyllä vähemmälläkin toimeen.

Meillä on 4h+k (3v vanha) omakotitalo, jossa asuu tulevan isin ja äitin kanssa 33kg sylikoira :) Tilaa kyllä on, mutta silti on hankalaa sijoittaa vauvan tavaroita mihinkään. En ole kovin sisustusintoilija tai järjestelmällinen.

Joo mullekin huomautellaan jatkuvasti painonnoususta. Onhan niitä kieltämättä tullut, mutta ei se ole mikään syy huomautella, vaikka oon raskaana. Alussa se oli ihan ok ja huumorintajuni riitti siihen, mutta ei enää. Nyt kun kuitenkin huolettaa, miten tulen saamaan 25kg pois synnytyksen jälkeen. En tosiaan halua kuulla noita kommentteja, että "varmasti ootat kaksosia.." tai "ei voi olla totta, vieläkö kaksi kuukautta synnytykseen, huhhuh.. Olin ihan varma, että syntyy tällä viikolla" tai "mulla aikoinaan paino nousi vain 10kg eikä kukaan huomannut lopussakaan, että olisin raskaana.." Ja näitä tulee sanomaan ihan tuntemattomat ihmiset kauppareissulla.

Joskus tekisi mieli sanoa takaisin, että minä sentään olen raskaana, mikä sun tekosyy tuolle kilomäärälle on..

Vauvalla pulssi oli 162, huolestuin jo, että onko se liian korkea :) Viimeksi oli 130 ja muuten 150 luokkaa. Vaihtelut on ihan normaalia kuulemma.

Ja sf mitta oli 25, ei sanonut siitä mitään. Pitää itsellä katsoa tuosta taulukosta millä käyrällä mennään :) Kuukausi sitten oli 21.

Vielä pitää ottaa rauhallisesti, kohdunsuu oli lyhentynyt.. Pitää lueskella vanhoja biologiankirjoja, että mitä se mahtaa tarkoittaa :O/

Nooh nyt ruuanlaittoon ennen kuin ukko tulee töistä :)

Hyviä vointeja kaikille :) Mulla muuten turvotukseen vaikutti parhaiten iltasyömisen lopettaminen tai sanotaanko keventäminen :) 18-19 jälkeen syön vain hedelmiä, salaattia ja näkkäriä eikä niitäkään kohtuuttomia määriä.

Fanny 30+4

Vierailija
22/59 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moiks.

Mä olen pahoillani, tämä on tod. omaa napaa..

Huomasin eilen ekasta shokista toivuttuani, että mulla oli käytetty vuoden 2006 valmistunutta verotusta päivärahojen määrän laskemiseen. Mutta kun hain päätöstä heinäkuussa 2008, eikö pitäisi käyttää edellistä valmistunutta verotusta, eli vuotta 2007, laskemisen perusteena? Neuvokaa kokeneemmat! Vai onko teillä kaikilla mennyt 2006 tulojen mukaan? Meinasin kuitenkin marssia Kelaan kaikkine lappuineni vänkäämään päätöksestä.

Raha ei toki ole ratkaiseva tekijä, kotona aion olla tiukasti koko äippäloman ja vielä sen jälkeenkin mahd. pari kuukautta, sai mitä sai. Mutta mielummin sitä ottaisi pari sataa enemmän kuin vähemmän..

Meillä myös miehellä sopeutuminen pienempiin tuloihin voi olla vaikeampaa, kun on tottunut tekemään mitä haluaa ja harrastukset on melkoisen tyyriitä. Meillä on myös ollut omat rahat tähän asti ja nyt joudutaan ensimmäistä kertaa puhumaan meidän yhteisistä rahoista.. Voipi ottaa aikaa sopeutua. Puhuttiin jopa yhteisestä tilistä ekaa kertaa.. :)

Kämpästä: Meillä 76 m2 kerrostalokolmio, joka rempattiin täysin (omin pikku kätösin) vuosi sitten. Tilaa ei ihan valtavasti ole, mutta meillä on erillinen pesuhuone ja erillinen iso wc (johon mahtuu hoitotaso ja kaappeihin vaippa yms. tavarat) ja luulen, että tässä hyvin pärjätään yhden muksun kanssa. Lastenhuoneen koko on varmaan alle 10 m2, eli siinä vaiheessa kun toista mietitään, pitää miettiä myös kämppäasiaa uudestaan.. Mutta eiköhän tässä nyt useampi vuosi mene..

Oletteko muuten muut ensikertalaiset haaveilleet useammista lapsista ja missä vaiheessa meinasitte laittaa seuraavaa arpaa vetämään ja toivoa parasta?

Nyt tuntuu, että ei tarvitsisi olla kauhean suuri ikäero, mutta voi olla, että mieli muuttuu talven mittaan.. :) Ja toisaalta lapsia kun ei tehdä vaan niitä saadaan, niin eihän sitä koskaan tiedä.

Tulipa vuodatus.. Tein 3 h ylitöitä tänään ja oli ihana saada ajatukset mukavampiin aiheisiin lukemalla teidän juttuja. Kiitos taas piristyksestä ja marmatuksista. About samat ongelmat ja ilon aiheet tuntuu olevan kaikilla.. :)

Palaillaan, ihanaa, huomenna on jo perjantai..

T. Ksia 32+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa v. 2007 verotus ei oo vielä ainakaan omalta kohdaltani vahvistettu. Veroehdotusta täydensin eikä päätös siitä ole vielä tullut. Minun äitiyslomanihan alkaa (varhennettuna ) jo ens tiistaina eikä päätös ole tullut! Otin Kelaan yhteyttä mutta nyt tökkii palkanlaskennassa joka ei ole vielä toimittanut Kelaan kaikkia tarpeellisia tietoja. Juu, tulot tippuu kyllä täälläkin enkä voi haaveilla kodinhoidontuelle jäämistä. Täällä Mikkelissä ei ole minkäänlaisia kuntalisiä.Kesäksihän palaan näennäisesti töihin (olen siis opettaja) mutta vakaasti on harkinnassa jäädä syksyksi vielä vuorotteluvapaalle. Veroprosentin pitäis jonkin verran tippua ja kun laskee että siinä säästän kahden lapsen hoitomaksut ja saan vielä sen minimaalisen kodinhoidontuen, niin ero palkkaan ei välttämättä olekaan jättisuuri. Mutta selvittelen asiaa ja päätösiä ei nyt onneksi tarvii vielä tehdä suuntaan eikä toiseen.

Meitähän on tällä hetkellä 5-henkinen perhe ja kun uusi syntyy niin 6, ja me asustellaan 180 neliön omakotitalossa. Eli tila riittää vielä hyvin, periaatteessa on oma huone jokaiselle, mutta aiotaan kyllä ainakin aluksi pitää työhuone työhuoneena eikä anneta sitä lapsille. Miten huoneet jaetaan onkin ihan eri juttu. Mutta ensin vauva nukkuu meidän makkarissa pinnasängyssä varmaan lähes ekan vuoden.

Minuakin ärsyttää toisten tapa kommentoida jättivatsaa. Mitä se toisille kuuluu miten minulla on vielä odottamista jäljellä, hui kamalaa! Maha pullahti esiin jo tosi aikaisin ja on siis ISO, mutta silti. En ole kaikkien omaisuutta. Eihän muutenkaan toisen ylipainoa tms. oo kohteliasta kommentoida suureen ääneen, mutta raskausmahaa näköjään saa. Ja kun on muutenkin hormoonihuuruissa niin ottaa niin helposti itteensä moisista kommenteista.

MUtta mutta...mukavaa loppuviikkoa kaikille!

tanni 30+0

Vierailija
24/59 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä piti sf-mitasta kommentoida, minullahan lääkäri sai viime viikolla huikeat 33cm ja kun mittasi uudelleen (oli muka vähän yli viikossa kasvanut yli 5 cm ja painoni tippunut) sai silti 31½cm eli yli käyrien mennään. Muuten oon ollut aikalailla yläkäyrän tuntumassa. No, ens viikolla oma terkkari joten katsotaan minkälaisen luvun hän saa aikaiseksi.

Vierailija
25/59 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli laukkaan Naistenklinikalla sen raskausmyrkytysepäilyn vuoksi tiheässä seurannassa, mutta osastolle en onneksi ole vielä joutunut. Verikokeiden arvot on olleet ihan hyviä eikä verenpaine eikä pissan protskutkaan ole nousseet, joten tällä hetkellä tilanne on ihan hyvä. Tosin tämähän saattaa edetä ihan yhtäkkiä nopeastikin, joten onhan tää aika ahdistavaa, kun ei tiedä,että synnyttääkö tällä viikolla vai lokakuussa..

Varasin itselleni elämäni ekaa kertaa ajan lymfahoitoon. Se kuulemma auttaa myönteisesti verenpaineeseen ja etenkin turvotukseen (jota mulla ei kyllä edes ole). Ja siis kuulemma myös ehkäisee turvotusta. Saa nähdä millaista se on, ajattelin ottaa sen ihan hemmottelun kannalta. :)

Onko kenelläkään kokemusta Ticketin untuvapussista? Olen kuullut, että se on kuulemma tosi hyvä. Vauvaa ei edes välttämättä tarvitse pukea ulkovaatteisiin talvella, vaan suoraan pussiin ja pussi vaunuihin/auton turvakaukaloon. (Valjaille/turvavöille on kuulemma reiät). Meillä toi vois olla kätevä, kun puettavana on kuitenkin jo toi 2-vuotias esikoinen.. Jos joku tietää, niin kannattaako ottaa se pienempi koko vai isompi? Ja onko tuo ihan oikeasti niin hyvä, kuin väitetään?

Mä kuulin esikoista odottaessani noita "kauhee kun sulla on iso maha"-kommentteja ihan kyllästymiseen asti. Ne on superärsyttäviä! Mä en tajua, miten ihmiset näkee oikeudekseen arvostella/kauhistella/päivitellä toisten ulkonäköä noin?! Mutta eipä niistä kannata itseensä ottaa..

Meillä rahatilanne vähän toisinpäin eli musta äitiyspäiväraha tuntuu ihan juhlallisen suurelta pelkän kodinhoidontuen jälkeen.. :)

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Cisse rv 31+5

Vierailija
26/59 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella ärsyttävää! Olen kuullut mm. rakkaalta äidiltäni tällaisia kommentteja: "Sä oot kyllä ihan mahdottoman kokoinen, ei sulla *****:sta noin iso maha ollut" tai "pian sä kyllä räjähdät" yms. Ja nämä kaikki on sellaisen hyväntahtoisen hymyn ja äänensävyn saattelemina sanottu, mikä lähinnä ärsyttää vain lisää. On se kyllä jännä, että kun toinen on raskaana, niin sillon saa puhua tuollain, MUKA! Lisäksi kömpelyyteni on tosi hauska vitsi, mikään ei ole ihmisistä hauskempaa kuin se, kun ahtaudun istumaan jonnekin, kumarrun nostamaan jotakin yms. ja näissä ne naurahdukset jälleen sillain "voi mahdotonta". En halua olla ihmisille mikään herttainen punkero, jota pitää sääliä ja jolle voi naureskella, haluan edelleen olla oma itseni! Mur! Minulla on muutenkin olematon ärsytyskynnys nyt, saa nähdä milloin koittaa se päivä, kun hyppään jonkun kurkkuun kiinni noista kommenteista...

Synnytys alkaa jännittämään päivä päivältä enemmän. Ja kaikki muukin huolettaa, ihme vaihe! Huolettaa raha, tila ja sen puute, esikoinen, vauvan terveys - siis kaikki! Murehdin tässä yksi päivä jopa sitä, kun esikoinen menee kouluun ja entä jos häntä kiusataan. Ihan ok, paitsi, että siihen on kolme vuotta vielä aikaa! :D Ja näin untakin viime yönä, että esikoiseni kidnapattiin! Hullua! Olen jopa vaivannut päätäni sillä, että mitä laitan ristiäisiin, jottei ruma mahani näkyisi/korostuisi.. Ehkä sitä ehdin miettiä vielä! Onko teillä tällaista?

Tässä vietän yötä töissä, enää tämä viikonloppu, niin sitten alkaa äitiysloma!

Onko kukaan teistä tehnyt tulevalle isille sellaista ns. "isyyspakkausta"? Luin siitä netistä ja mielestäni se oli aika hauska idea! Ajattelin, että voisi sellaisen tässä nyt äitiysloman aikana koota ja antaa sitten isälle. Tämä vauva on hänelle siis esikoinen. Tässä linkkiä: http://www.perhekerho.net/raskaus/isyyspakkaus.htm

Omasta navasta ei mitään kummaa, valkovuodon tulo lisääntynyt ihan hirveästi nyt tässä muutaman viikon aikana! Kävelystä ei tule mitään, vaikka kuinka hitaasti kävelisi, niin alkaa mahaan ottamaan :( Myös nukkuminen on yhtä tuskaa! Ai ihanaa raskautta, en ole paljon muuta tehnyt kuin valittanut :D No eipä ole kauaa enää ja sitten taas kaipaan mahaa :)

Mukavaa viikonloppua!

Lillian 33+1

Vierailija
27/59 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvotaan siis koko yö sniif..

Muakin huolettaa kaikki.. Esim juuri se, että mitä laitan päälle ristiäisiin :) ja se, jos tehdään toinen lapsi, niin miten järjestelen huonekalut järkevästi lastenhuoneeseen. Ja jos voiko tyttö ja poika nukkua samassa huoneessa..

Parisuhde huolettaa, mutta sepäs ei ole mitään uutta. Tulee mietittyä, että miten pärjäisin/jaksaisin yksin lapsen kanssa..

Ja miten jaksan olla äitiysloman jälkeen töissä, jos lapsi valvottaa..

Mutta onpas cisse hyvä, että vielä ei myrkytys ole iskenyt ja lapsi saa olla mahdollisimman pitkään masussa. Pitäähän sitä tietenkin seurata, kun tilanne saattaa muuttua äkistikin.

Tule sitten kertomaan millaista lymfa hoito oli, ja paljonko makso :) ihanaa luksusta!

Kai tässä pitää mennä huutelemaan nukkumattia uudelleen..

Fanny 30+jotaki

Vierailija
28/59 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on valvottu, tosin vähän eri aikaan kuin Fanny...

Lillian: Tosi hyvä idea toi isyyspakkaus! Kiva kun laitoit linkinkin! Meillä voisi ainakin toimia, heti rupesi ideat muhimaan mielessä... :)

Oliko se Ksia vai kuka noista päivärahoista puhui: siinähän on vaihtoehto, että joko vuoden 2006 verotuksen mukaan tai sitten ne voidaan laskea puolen vuoden tulojen mukaan ennen äitiysloman alkua. Ja nykyään jopa arvioitujen tulevan vuoden tulojen mukaan... Eli soita Kelalle ja selvitä, mikä olisi sinun kannaltasi paras ratkaisu!

Täällä oli joku, jolla asumistilanne hurjan samanlainen kuin meillä: 59m2 parvekkeellinen kaksio, rivareita ollaan käyty katsomassa ja yksi jo kovin nappasi, mutta ei sitten lähdetty siihen mukaan, kun muutto yms olisi ajoittunut lokakuun alkuun ja silloin SAATTAA olla jotakin muuta mielessä... ;) Ja muutenkin nyt tuntuu ihan hyvältä katsella vähän aikaa tätä hinta- ja korkokehitystä, olen kuullut rakennuspuolelta huhuja siitä, että jotakin on tapahtumassa...

Meilläkin oli neuvola eilen! Kaikki ok, sf mitta 30 eli käyrän ylälaidalla, hyvät sykkeet ja verenpaine, hemoglobiini nousussa (102< 104...) ja paino pysynyt n. kuukauden samana, ONNEKSI! 20kg nousu riittää kyllä. Ihme kumma että ei ole neuvolantäti sitä kummemmin kommentoinut, joskus sanonut vaan, että syke kuuluisi ultrassa paremmin, jos ei olisi siinä rasvakerrosta päällä... :( Ja muiden kommentit todellakin ärsyttää! Ihan samoja juttuja tuntuvat sanovan kaikille! "Oottekohan laskenu väärin...", "Onkohan siellä kaksoset"... heh heh... Joku kerta tosiaan pitäisi napauttaa vastaan jotakin sopivasti kirvelevää...

Kävin eilen leffassa pitkästä aikaa ja yllätyin kun pystyin istumaan sen pari tuntia ilman suurempia särkyjä. Tosin osasin ennakoida selän väsymistä ja laitoin jo ennen lähtöä vähän Ice Poweria ristiselkään, se on muuten mulla tuntunut auttavan selkäkipuun ja on ihan lääkärin hyväksymä kylmägeeli, siinä ei ole mitään varsinaisia kipulääkkeitä tms.

Ostin myös tukisukat, vaikka vielä ei ihan hirveää tarvetta olekaan, mutta varalle. Ovat muuten jotkut ihan törkeän hintaisia!!! 50-70e! Ostin kyllä hieman edukkaammasta päästä, mutta ovatkohan ne sitten yhtä hyvät ja tehokkaat?

Kamalasti on muutenkin mennyt rahaa tähän raskauteen, ihan omasta hyvinvoinnista huolehtimiseen: aluksi käytin lääkärin määräyksestä Lugesteron- keltarauhasta (2n keskenmenon jälkeen mahdollisesti auttoi tämän pysymiseen...), nyt obsidania ja kreuter blutsaftia, raskausajan multivitamiinia, magnesiumia ja kalsiumia, 2x akupunktio, äitiysvaatteet (lähinnä housuja ja alushousuja olen joutunut ostamaan) ja paljon muutakin. Mitä sitä ei tietysti oman ja sitä kautta vauvan hyvinvoinnin eteen tekisi...

Cisselle jaksamista, onneksi ollaan kuitenkin jo ihan hyvillä viikoilla, toivotaa tietysti, että ainakin muutama lisää vielä ja että vointisi pysyy hyvänä eikä mitään äkillistä nyt tapahtuisi!

Nyt alkoi nukuttaa taas, miehen herätyskello tosin soi 5:n minuutin päästä...

Paksua perjantaita kaikille!:)

Saneline 32+1

Vierailija
29/59 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä se on niin että yleisesti käytetään 2006 vuoden verotusta mutta ainakin mulla on siitä noussut palkka paljonkin ja työnantaja ilmoitti Kelaan mun viimeisen puolen vuoden tulot ja sen perusteella laskettiin äitiysraha. Kaikki kyselevät mitä sitten, meinaanko jäädä kotiin pidemmäksi aikaa mutta aika vaikeaa sitä tässä vaiheessa on sanoa.. asuntolainat ja muut maksettavana niin voipi olla että töihin on paluu äitiysloman jälkeen.

Mä olen NIIN kyllästynyt tähän yskimiseen ja nyt on uutena vaivana tullut lirahdus housuihin suunnilleen joka yskäisyn mukana!! Eilen olin siellä fysioterapeutin luennolla ja siellä kyselin asiasta niin kuulemma ihan normaalia loppuraskaudessa että lantionpohjalihakset löystyvät juuri yskimisessä.. mutta tosi ärsyttävää, ei mulla ikinä ennen ole ollut tarvetta suunnilleen käydä ostamassa Tena- suojia kaupasta.. en kyllä mene nytkään. Kuulemma niitä lantionpohjalihaksia kannattaa alkaa tekemään jo ennen synnytystä. Mä tein niitä paljon pojan syntymän jälkeen ja hyvässä kunnossa ovat olleet tähän asti. Eli ei turhaa hommaa ollenkaan ja aika vaivatonta kuitenkin.

Aika turha se fysioterapeutin juttu muuten periaatteessa oli, ihan lepoasentoja ja muita käytiin läpi, olisi tosiaan ollut parempi alkuraskaudesta. Onko muilla paikkakunnilla tällaista tarjottu? Kuusi odottavaa äitiä meitä siellä oli ja yhdellä mies mukana:) ja mulla suurin vatsa, muilla oli vasta alkuraskaus tosiaan.

Toivottavasti Cisse saat pidettyä sen raskausmyrkytyksen pois kuvioista!!

Viikonloppuna pidetään pojan nimpparit, ollaan juhlittu niitäkin kun eipä noita juhlia liikaa ole:)

Jotkut laittoivat tuosta murehtimisesta, mä en ole yhtään "osannut" mitään vielä murehtia ja miettiä, tiedän että alku vauvan kanssa voi olla raskasta ja vielä meillä on toi rakennusprojekti mutta olen päättänyt että asiat menee omalla painollaan, ei niissä murehtiminen ja stressaaminen auta!

katjaäippä ja masukki 32+3

Vierailija
30/59 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nyt kesällä kirjoitellut, mutta olen lueskellut juttunne säännöllisesti. Täällä on mennyt ihan hyvin. Kesäkuussa kävimme 4d-ultrassa, jossa myös kysyttiin sukupuoli. Nyt on sitten ostettu vaatteet sitä ajatellen, mutta kumminkin alkoi jännittämään, että pitääköhän se paikkansa...Kaveri kertoi, että samassa paikassa käyneelle tuttavalle oli sanottu, että on varma poika, mutta tyttö sieltä kumminkin tuli. No, vähän kaikki sitä huolestuttaa tässä vaiheessa, kun on ehtinyt ostelemaan kamppeet ja orientoitumaan kumpi sieltä tulee.

Äitiyspakkaus on saatu mutta päivärahapäätös mennee varmaan jonnekin syyskuun loppuun tms. koska haen sitä korotettua viimeisen puolen vuoden tulojen perusteella. Toivottavasti muistavat töistä sen lapun sinne joskus palauttaakin, ja laskisivat oikein, sekin jännittää...

Heinäkuussa oli 4 viikkoa lomaa ja se teki hyvää. Kävin viikon matkalla etelä-Euroopassa. Kuumahan siellä oli mutta tykkään lämpimästä eikä se haitannut.

Nyt on sitten töitä 12.9. asti vielä mutta olen pyytänyt välillä hieman sairaslomaa koska alaselkä tulee tosi kipeäksi töissä istumisesta. Muita vaivoja ei pahemmin ole, paitsi että oikea käsi puutuu. Kävin fysioterapiassa tällä viikolla ja sain jumppaohjeita. Akupunktio olisi kiinnostanut, mutta sitä en saanut, ehkä vastaanottovirkailija ei sitten kirjoittanutkaan sitä ylös. Itse en viitsinyt sitä enää mainita. Lymfaterapia myös kiinnostaisi mutta pitää nyt vähän katsoa miten rahat riittävät, en haluisi kaikkea tuhlata...

Matkalta ostin tosi paljon vauvanvaatteita, kun oli hyvät -70% alet, etenkin Terranova-ketjulla. Ei jäänyt bodyjen ja muiden hinnaksi kuin 2,99e useimmiten. Nyt ei oikein mahdu enempää kaappiin. Meillä on vain 56 neliöinen kaksio (parveke on, ja sauna) joten kaappitilaa ei tahdo riittää omillekaan vaatteille. Yritetään mahtua tähän noin ekan vuoden ajan, nyt ei kiinnosta alkaa vähentelemään asuntolainaa vähistä päivärahoista. Tämä asunto on miehen omistama. Voisi vielä vähän rempata esim. keittiön kaappien ovet, niin on sitten parempi myydä. Muuten ollaankin tämä rempattu täysin(paitsi vessa).

Tilaa ei siis oikein ole, ja nyt ihmetelläänkin miten saadaan vauvan sänky mahtumaan makkariin. Tosi hankalaa. Hoitotaso on pakko laittaa eteiseen. Vaunuille ei ole mitään paikkaa taloyhtiössä, ne on pakko tuoda tuohon eteiseen vaikka se on sitten ihan täynnä ja hädin tuskin mahtuu kävelemään itse siellä. Tämä on kuitenkin tosi lähellä keskustaa, kävellen 5min. ja siitä tykkään, kun pääsee nopsaan kauppaan ja ihmisten ilmoille. Joten on hyviä puoliakin, viihtyisä asunto muuten mutta yksi huone lisää olisi tarpeen.

Seuraava neuvolakäynti on tiistaina. Painoa on tullut vasta jotain 7kg, ja kaikki arvot ovat olleet normaalit tähän asti. Vauva on ollut jo pitkään pää alaspäin. Potkii kovasti.

31+0

Vierailija
31/59 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska idea toi isyyspakkaus. Mitäköhän sinne laittaisi? Voisin ainakin taiteilla paidat (tai vauvalle ehkä body/potkupuku), joiden aiheena olis meidän isin lempiurheilulaji, koripallo. Niin, poikaa siis odotetaan :) Sitten tietysti vauvanhoitotavaraa, mutta ootteko te keksineet jotain hauskaa ja nokkelaa?

Joku sanoi, että oli käynyt 4D-ultrassa, mutta sielläkin voidaan erehtyä sukupuolesta..? Meillä Naistenklinikalla ultrassa 20 rv:n paikkeilla kerrottiin, että se on poika ja kätilö näytti "vehkeetkin", luulis sen riittavän todisteeksi. Voi ei, nyt sain taas uuden stressin, entä jos se onkin tyttö! Siis mulle se on aivan yks ja sama kumpi se on, mutta kun olen niin valmistautunut poikaan.... Olettekos te muut ottaneet selvää lapsen sukupuolesta?

Riimama 31+2

Vierailija
32/59 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riimama: Meille sanottiin rakenneultrassa et pojalta vahvasti näyttää ja näytti perustelutkin. :) Meinaan kyllä kokoarvion ultrassa vielä vahvistaa. Iskee paniikki jos olisikin tyttöä, vaikka ei vauva yhtään vähemmän tervetullut ole!

Onko joku muu miettinyt ottaako synnytykseen/laitokselle omaa musiikkia mukaan? Mä ainakin otan, ja oon "rakentelemassa" sitä cd:tä jo. :) Esikoisesta meni niin kauan tipan laittamisesta tositoimiin ryhtymiseen, et toivoi et olis älynnyt ottaa edes mieleistään musiikkia mukaan. Tää vauva on jo tottunut tiettyyn musiikkiin kun jo kuuleekin, et samaa saa kuulla maailmaan tullessaankin. Eli kun useimmat mun tutut on ottaneet jotain rauhallista tyyliin klassista tms, niin meidän poika saa kuunnella Rammsteinia. :D

Tänään tuo mun esikoinen sit täyttää 9v! Vei kouluun luokkakavereille ja opettajalle + apuopelle tikkarit. Iltapäivästä sitten annetaan lahjat.

Mäitte & Mini08 rv tasan 32.

Vierailija
33/59 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin ja lähetin tän jo kertaalleen, mutta katosi johonkin. Sori jos tulee tuplana.

Rahajutut huolettaa täälläkin, ja toivon että päätös tehdään puoli vuotta ennen äitiysloman alkamista saatujen tulojen perusteella, muutoin tulee olemaan todella tiukka kevät ja kesä. Työnantaja oli sellaiset liitteet kuulemma hakemuksen liitteeksi laittanut. Ja aion valittaa jos tekevät vuoden 1006 verotuksen perusteella.

Onneksi tulee edes se 3kk palkallista äitiyslomaa, ei tarvitse jouluna kitsastella. Tosin jonkin verran olen onnistunut säästämään äitiysloma-aikaa varten. Meillä on aika isot kiinteät elinkustannukset, eikä niistä vuokrista ja vakuutusmaksuista ym oikein voi tinkiä. Ja tytön ratsastusharrastus katetaan lapsilisällään, eikä sen lopettamista ei edes harkita. Kai me sitten jatkossa syödään enempi makaronia ja puuroa... Molempien vanhemmat kyllä mielellään avustaa erilaisissa lapsiin liittyvissä hankinnoissa, ja nytkin haluavat ostaa esim vaunut ja turvaistuimen.

Meillä asutaan 74 -neliöisessä kerrostalokolmiossa. Pinnasänky ja vauvan vaatekaapit mahdutettiin aikuisten makuuhuoneeseen, mutta varmaan muutaman vuoden päästä aletaan suunnittelemaan yhtä lisähuonetta. Veikkaisin ettei murrosikäinen + leikki-ikäinen samassa huoneessa tule toimimaan :)

Olen tässä pikkuhiljaa järjestellyt paikkoja ja yrittänyt päästä eroon turhasta tavarasta, äitiyslomalla sitten viimeiset siivoukset ja inventaariot. Yllättävän paljon roinaa sitä kertyykin nurkkiin, hamstraajaluontoisia kun ollaan.

Olen myös miettinyt tuota isyyspakkausjuttua, tai ehkä jotain yhdistettyä isyys-isosiskous -pakkausta, mutta tavarat on vielä hankkimatta. Meille kun ei voi mitään "VAUVA - Omistajan opas" -tyyppistä kirjaakaan ostaa, kun isäntä ei pidä noita yhtään hauskoina. Ehkä jossain vaiheessa jotain sinne keksin.

Valasmainen olo vaivaa, närästys ja supistelu, lienee ihan tuttua kaikille. Hermot on välillä tosi kireällä ja kaikki ketuttaa. Odottelen tässä koko ajan, milloin kehtaisi jäädä sairauslomalle, edes vähäksi aikaa. Pitäisi joku seuraajakin ehtiä perehdyttää, kunhan sellainen joskus tänne duuniin saadaan.

Katyez 29+2

Vierailija
34/59 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli la aika 4.10. ja toista lasta odotellaan. Esikoinen poika 4,5v.

Kovasti on raha puhuttanut nyt ihmisiä. Todellakin, äitiyspväraha lasketaan vuoden 2006 verotuksen mukaan, koska se on viimeisin vahvistettu verotus. Mutta, jos tulosi ovat kasvaneet 20% tai enemmän, voit saada äit.pvärahasi lasketettua 6kk tulojen mukaan ennen etuuden alkamista. Näin mä sain (onneksi) tehtyä, tosin valituksen jälkeen. Kyllähän ne tulot silti tippuu aikalailla, ja vielä ajattelimme esikoisen pitää päiväkodissa kokoaikaisena. On ne kaverit ton ikäselle jo niin tärkeitä... eiköhän sitä jotenkin pärjätä :)

Oletteko muuten minne menossa synnyttämään?

Me asutaan keski-uudellamaalla ja hyvinkäälle ajattelin suunnata. Sama matka olis myös kättärille, mutta päädyin kuitenkin hyvinkään sairaalaan. Kävin siellä pari kertaa ultrassa ja vaikutti kivalta, kodinomaiselta paikalta :)

Sairaalakassi on pakattuna. Tänään tulee vauvattaresta tilatut tavarat: turvakaukalo, sitteri ja seisomalauta vaunuihin. Ajattelin, että on sitten helpompi viedä esikoinen päiväkotiin (matkaa 1,5km sivu), kun saa matkustaa vaunujen kyydissä... Autokin toki on, mutta ajattelin ottaa kuntoilun kannalta!

Painoa mulle on kertynyt nyt jotain 12kg?. Se ei oo paljoa mulle, edellisen kanssa tuli 23kg.... Joten ihan hyvin. Neuvolassa ollut kaikki ihan ok. Sf-mitta mulla mennyt kokoajan yläkäyrän yläpuolella, mutta eipä siitä ole sen kummemmin tullut puhetta.

Mulla on kerennyt olla jo 4 eri neuvola tätiä ja 4 eri lääkäriä. Se on vähän keljuttanut, kun ei ole "pysyvää" henkilö. Ja synnytys valmennusta ei ole ollenkaan. Tosin en sitä kaipaakaan.

Maanantaina seuraava neuvola, palailen sitten kertomaan tuoreimmat uutiset :D

Hyvää viikonloppua kaikille!!

Vierailija
35/59 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutaan jännittää loppuun asti kumpi tulee!

Mies on kyllä jo "varma" että Viivi tulee eikä Wagner:)

En tiennyt ensimmäistä odottaessanikaan, en varmaan kuitenkaan luottais siihen ultraan!

Kaikki vauvanvaatteet on sellaista beige- ruskea- valkoinen- vaalenvihreä- keltainen linjaa, että sopii kummalle vaan. Vaunut on mustat jossa harmaata ja turvakaukalo oranssi.

katjaäippä ja masukki 32+3

Vierailija
36/59 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis sain saikkua loppuajan. Kyl on nilkat ollukin "soukemmat" parin päivän ajan, ku ei oo tarvinnu olla kokoajan jalkojensa päällä, et ehkä oli ihan aiheellista jäädä jo kotiin. Oon kyl sen luontoinen, et ottaa tosi koville, ku en pystyny oleen äippäloman alkuun asti töissä X-(

Me oltas haluttu tietää vauvan sukupuoli ja kysyttiin sitä rakenneultrassa, mut lääkäri ei saanu sitä selvitettyä... Nyt oon ihan tyytyväinen siihen, saahan jännittää loppuun asti. Tietty ellei "joudu" ultraan jostain syystä ja siellä asia selviää. Mut ite ei enää mennä ultraileen yksityisesti.

Tervetuloa mukaan mammatuu (itsekin oon aikas uus lokakuulainen) meillä on sama LA =D

Nyt pää on ihan tyhjä, siispä toivottelen vain rentouttavaa viikonloppua kaikille!!

karpalo + masuasukki 32+6

Vierailija
37/59 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli, että mitä siihen kannattaisi. Olen miettinyt jotain tällaista:

- Body vauvalle ja t-paita iskälle, tyyliin "Baby Nieminen" ja "Daddy Nieminen" tms.

- Sitten esim. kylpylelu yhteisiin kylpyhetkiin, kirja lukuhetkiin ja vaikka ensilusikka syöttöhetkiin

- Sikaria ja vaikka joku mini-skumppapullo juhlantuntua tuomaan tuoreelle isälle

- Sitten mietin jotakin kirjaa, esim. se Janne Huttusen (joka pitää kolumnia kaksplussassa mielestäni) "isyyspakkaus" ja vaikka tuollainen "baby blues" sarjakuvakirja.

- Lisäksi energiajuomaa valvomisiin, salmiakkia ja suklaata piristämään

- Mielestäni oli ihan hauska tuo, mikä jollain sivulla oli vinkkinä, eli pyykkipoika nenään vaipanvaihtoa varten ja mitä muita siellä olikaan..

- Lisäksi ajattelin jotein lahjakorttia tyyliin "tämä lahjakortti oikeuttaa yhteen vapaailtaan poikien kanssa sovittuna ajankohtana" tms :)

Sellaista. Ehdotelkaa muutkin mitä tulee mieleen!

Tässä yövuoroissa edelleen. Kyllä tietää olevansa raskaana, kun ei uni tule, vaikka älyttömästi valvookin. Nukuin päivällä noin kolme tuntia :(

No ei auta valittaminen, ei ole kuin tämä ja huominen enää!!

Lillian 33+2

Vierailija
38/59 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei vaan taas kaikille! Otsikosta jo ilmeneekin, että meikäläinen on sairaslomalla. Päätin käydä lääkärissä, koska supistuksia alkoi olemaan jo niin paljon, että työnteosta ei meinannut tulla mitään. Aluksi supistukset eivät olleet kipeitä, mutta nyt viime aikoina alkoi tulla sellaisia vihlovia pistoja. En usko, että ne oli supistuksia, koska kesti vain muutaman sekunnin, mutta jostakin syystä alamahasta vihloi. Lääkäri kirjoitti heti suosista sairasloman äitiysloman alkuun asti, mikä mulla alkaa siis 13.9. Lääkäri teki myös sisätutkimuksen ja onneksi siellä näytti olevan kaikki kunnossa. Nyt kyllä huomaa kun on kolme päivää ottanut rauhallisesti kotona ja levännyt, niin on supistuksetkin vähentynyt.

Sitten olen huomannuut sellaisen kummallisesn vaivan, että kävellessä mua sattuu tuonne jonnekkin luuhun alapäässä. Se ei ole häntäluuhun vaan tavallaan niinkuin häntäluun vastakkaiselle puolelle. Yksi ilta päätin lähteä rauhalliselle kävelylenkille (n 5 km) ja sen jälkeen olo oli ihan tuskanen ainakin 3 päivää. Pahinta oli kun nousi vaikka sohvalta tai sängystä ja lähti kävelemään, niin sattui ihan hulluna. Onko muilla ollut samanlaisia vaivoja ja mistähän se voisi johtua? Neuvolan täti kovaa patistaa liikkumaan ja mielellään sitä jotakin pientä kävelylenkkiä tekisikin, mutta jos joka kerta on noin kipeä monta päivää niin en todellakaan lähde lenkille..

Tällä hetkellä vietän rauhallista lauantai iltaa kotona, mies lähti poikaporukan kanssa saunomaan. Tekee hyvää sillekkin päästä johonkin välillä ilman meikäläistäkin. Ja parempi, että lähtee nyt kun sitten kun vauva syntyy..

GirleBlue 31 tasan

Vierailija
39/59 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöllä alkoi tänään syyskausi ratsastuskoulussa, ja lähdettiin tallille jo aikaisin aamulle. Yllärinä käytiin samalla reissulla ostamassa vaunut Lastentarvikkeen alemyynnistä. Otettiin tuollaiset Emmaljungan City Cerox 360 -kuomurattaat pehmeällä kantokopalla, mitkä vaikuttaa tosi ketteriltä. Mies on ollut yön töissä, nukkunut koko päivän, joten oltiin vaununhankintareissulla tytön kanssa kaksistaan. Vähän jänskättää mitä sanoo kun kohta herää :) On kyllä aikaisemmin ollut sitä mieltä, että mä saan päättää kunhan ne rullaa hyvin eteenpäin...

Itselläni ei ole ollut kävelystä kuin supisteluja, tuo vihlonta kuulostaa tosi ikävältä. Joku taisi jossain aikaisemmassa vaiheessa valitella jotain samantyyppistä, jos en ihan väärin muista. Liittyiköhän jotenkin liitoskipuihin.

Katyez 29+3

Vierailija
40/59 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut juurikin sellaisten liitoskipujen eli sellaisen vihlonnan takia melkeen pari kuukautta sairaslomalla. Lantio löystyy, kudokset venyy ja häpyliitos avautuu, jonka takia kipeytyy tosi herkästi. Varsinkin silloin, kun vauva on pää alaspäin, painaa ikävästi sinne vielä lisäksi. Mulla on auttanut vauhdin hidastaminen ihan mummovauhtiin ja toisaalta, jostain syystä joskus pystyy käveleen ihan ok, toisinaan pienikin pätkä on tuskaa. Mulla muuten välillä kipeytyy istuessakin. Mulla siis työ, jossa kävellään tosi paljon, melkeen koko ajan.