Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*^* LOKAKUISET VK 33 *^*

11.08.2008 |

Niin kurja ilma tuolla...

En nyt paljoa turise, neuvola muutaman tunnin päästä, niin tulen sitten kirjoittelemaan lisää..

Minulla on enää yksi iltavuoro, kolme yötä ja sitten alkaa äitiysloma, JII!! :)

Tuli tuossa mieleen, kun jollakin oli (anteeksi, en muista nimeä) raskausmyrkytysepäily, että onpa meissä lokakuisissa muuten todella vähän ns. "erityisraskauksia". Ei taida juurikaan olla raskausdiabetesta, -myrkytyksiä? Odottaako kukaan meistä edes enempää kuin yhtä? Aika jännä, kun meitä on kuitenkin näin paljon! :)

Mutta tosiaan, palaan tänään myöhemmin. Mukavaa uutta viikkoa kaikille!

Lillian 32+5

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuo häpyluun ympäristö on ollut tosi arka välillä. Samoin istuessa häntäluu on tosi kovilla jo tuon notkonkin takia selässä. Lonkat särkee jatkuvasti. Sit selässä on molemmin puolin kohdat jotka särkee hirveästi. Hiukan pakaroiden yläreunan yläpuolella, kyljistä noin 5-10 cm keskellepäin... Tajusikohan kukaan?? ?:| Mulla noi kipupisteet muutenkin on aina niin et molemmat puolet sattuu vastaavasta kohtaa samaan aikaan. :(

Joo,tänään tulee puolilta päivin vieraita esikoisen synttäreille. Onneks vaan mun äiti, eno ja täti sekä 1 kpl serkkuja. Eipä meillä juuri muita käy. Onneksi, mä en oo mikään surjuhlien ystävä, alkaa vaan ahdistaa.

Määitte & Mini08 32+2

Vierailija
42/59 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateista sunnuntaita kaikille!!

Suomi otti mitalin soudusta. :)

Kävin eilen 2 vkon tauon jälkeen 1 h kävelylenkillä ja nuo teidän kuvaamat oireet on niin tuttuja. Ensimmäiset pari km on aika tuskaisia. Tuntuu kuin tulisi pistoksia (joskus ollut sellaisia kylkipistoksia, niin vastaavia) alavatsaan sinne kohdille missä olettaisin munasarjojen olevan (oon niin huono naisen anatomian kanssa..). Pitää pysähtyä aina pariksi minuutiksi hengittelemään, että helpottaa. Mutta sitten kun paikat lämpenee, kipu loppuu, eikä ala uudestaan, ellei yritä tehdä nopeusennätyksiä. Mulla on ollut näitä satunnaisesti juhannukselta asti, mutta nyt ihan joka kerta. Olenkin tullut siihen tulokseen, että alle 5 km lenkkejä ei kannata tehdä, kun alkumatka on aina niin tuskaista.. :)

Käytiin eilen parissa lastentarvikeliikkeessä katsastamassa pinniksen pehmusteita ja hoitolaukkuja. Meillä tulee lastenhuoneeseen viidakkoteema (eläimellistä menoa), ja on kauhea vaikea löytää siihen sopivia pehmusteita. Pitää kai tyytyä ihan valkoisiin pehmusteisiin, sopivat "tyyliin" sitten myös alkuajan kun naperon sänky on meidän huoneessa. Tänään lähdetään Ideaparkin paratiisiin tai helvettiin -riippuu päivästä- katsastelemaan vauvan yms. muitakin kamppeita.

Mites muuten teidän kokemukset rintapumpuista yms. varustuksesta? Mulla yksi kaveri vannoi Aventin nimiin, mutta mietin vaan, että olisko hyvä ottaa sellaista settiä, jota saisi ihan vaan Prismasta.. Miehen kanssa (osoittanut yllättävää kiinnostusta asiaan!) tsekkailtiin Prisman tarjontaa ja Ainulla (myös mum) näytti olevan melko kätevä valikoima yhteen sopivia pulloja, pumppuja, pakastuspusseja yms. Olis varmaan helpompi ottaa jo tuollainen ruokakaupasta löytyvä sarja, niin myös mies tietäisi mitä ostaa, kun tulee alkuun varmasti tilanteita, etten pääse itse joka kauppareissulle mukaan. Eikä varmasti ole hankittuna kaikkea tarpeellista riittävästi..

Sitten siihen henkiseen ja fyysiseen kuntoon.. Viime yö oli tod. huono. Heräilin 3 krt vessaan ja sitten en saanut unta vaan mietin työasioita monta tuntia... Enää 10 työpäivää jäljellä, eli eiköhän se tästä helpota, mutta alitajuisesti stressaan kaikki muistettavia asioita (tiedottaminen, sähköpostin tyhjennys ja viestittelyt, työpuhelimen menettäminen, ja ennen kaikkea, miten ne pärjää ilman mua?) ..Ja sitten siihen hormonien toimintaan. Oon aika tasainen luonne, enkä hätkähtele mistään kovasti, mutta viikko sitten, mun piti soitella poliisilaitokselle työjuttuja ja siellä puhelimeen vastannut rikostutkija oli niin tyly, ilkeä tms. ja löi vielä mulle luurin korvaa, että itkin puoli tuntia sen puhelun jälkeen. Työkaverit katsoi säälien (ehkä myös ymmärtäen?) ja hoitivat hommani loppuun.. Näköjään psyyke ei kestä näitä vastoinkäymisiä kovasti.. Kotona olen kyllä ollut koko raskausajan aika viilipytty, mies odottaa jännityksellä milloin hormonimyrskyt alkaa.. Ja luonnollisesti se Kelan äitiysrahapäätös sai pienet itkukohtaukset aikaan... Saa varmaan edelleenkin, eli pitää kasailla itseään vielä hetki, ennen kuin marssii sinne selvittämään asiaa..

Aamulla kävin vaa-alla pitkästä aikaa ja sen mukaan paino olisi laskenut pari kiloa parissa viikossa!? Muutenkin tuo sf on käyrien alla, niin painon ei tarvitsisi ainakaan laskea. Olin jo liputtanut, että saan 70 kg:n rajan rikki ennen huomista neuvolaa (olis ollut + 10 kg lähtöpainoon, pituus 172 cm), mutta nyt kotivaaka näytti 66, yleensä neuvolassa näyttää 1-2 kg enemmän.. Tosin ennen edellistä neuvolaa olin ollut lomalla ja mässännyt huolella 2 vkoa ja nyt on ollut säännöllisempi, terveellisempi ja niukempi ruokavalio kun on ollut töissä.. Katselin noita mahakuvia, mitä oli ilmestynyt keskusteluihin ja mun vatsa on miltei samaa kokoluokkaa kun nuo ennen vko 20 kuvat..

Himotukset: Mä yritän, mutta kun ei tee kauheesti herkkuja mieli. Pe syötiin vähän sipsejä ja pieni pussi karkkia (Dragstereita, nam), mutta eniten tekee mieli hedelmiä. Niin syön järkyttäviä määriä. (Kokeilkaa puolalaisia Prim Rouge omenia, ne on ulkomaalaisia ja vähän kurttuisen näköisiä, mutta maistuu ihan kotimaisille omenoille, nam.)

Huomenna neuvolassa saan varmaan taas uutta tietoa ja toivottavasti helpotusta tuohon sf juttuun. Toivottavasti olisi vähän kasvanut, vaikkei omassa painossa lisäystä näkyisikään. Onneksi meidän pikkuvesselin painoarvio oli viime vkolla melkein 1,9 kg, eli ihan ok viikkoihin nähden. Ja liikkuu reippaasti masussa. :)

Keskiviikkona onkin synnytysvalmennus ja silloin pääsee ensimmäisen kerran käsittelemään oikein konkreettisesti sitäkin asiaa.. Huih.

Tuli taas (anteeksi) paljon omaa napaa. Laitan kuulumisia huomenna neuvolan jälkeen.

Tsemppiä ja loistavia vointeja kaikille!!

T. Ksia ja pikku T 32+6

Ps. T on muuten poika. Viikon sulattelun jälkeen uskallan sanoa sen ääneen ja tuntuu hyvältä. Kyllä äippä alitajunnassa tietää alusta lähtien.. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin tossa, että etsit pinnasängynsuojia viidakko teemalla..meille tilasin Hobby Hallista sellaset vihreät pandakuvioiset ja siihen sitten pussilakanat ja petarin..mutta eikös ne pandatkin siellä viidakossa asusta niin ajattelin, että voisi sopia teillekkin :) Netin kautta on helppo tilata. Meille ei pakettia ole vielä tullut, odottelen innolla postia. Muistaakseni hinta oli 14, 90 tai jotain sinne päin niille pinnasängynsuojuksille.

Olo on ollut ihanan energinen nyt kun on saanut 3 päivää levätä kunnolla. Kyllä tämä sairasloma vain tekee hyvää!! Jaloistakin on turvotus laskenut lähes kokonaan kun ei ole tarvinut seisoa sitä yhdeksää tuntia, kiva vähdä miltäs ne jalat noirmaalisti taas näyttikään :)

GirlieBlue 31+1

Vierailija
44/59 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ollut vielä?

Vierailija
45/59 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä saikkarilla siis torstaihin asti. Kuumetta ei ole enää mutta olo on väsynyt ja huono. No onneksi nyt saa levätä. Ilma on tosiaan ihan syksyinen, no koulutkin alkoi tänään niin eipä se väliä.

Poika lähti aamulla reippaana kolmannelle luokalle. Pian jo varmasti kotiutuukin. Hänellä onkin pari viikkoa koulua ja sitten taas viikko lomaa kun lähtee isovanhempien kanssa Kreikkaan viikoksi. Olen kyllä tosi iloinen hänen puolestaan!

Eilen tuli pieni pelästyminen kun kävin vessassa niin paperiin tuli rusehtavaa verta. Soitin äitiyspolille ja mentiin käymään; sydänkäyrät katsottiin ja ultralla nopeasti. Ei mitään hätää, johtui ihan vaan yhdynnästä:) Pelästyttiin vaan kun ei kertaakaan aiemmin ole verta tullut. Kuulemma näillä viikoilla limakalvot ovat sen verran turpeat että herkästi rupeavat vuotamaan.. nyt yhdyntäkielto siihen saakka kun veren tulo loppuu. No ei haittaa, en varmaan uskalla enää ollenkaan! Vauva oli siellä pää alaspäin ja isolta näytti!! Mieskin kuuli ekaa kertaa sydänäänet kun ei neuvolaan ole päässyt mukaan.

Mä olen itkenyt viikonlopun aikana enemmän kuin ikinä ennen, olo on jotenkin masentuneen, kipeän, turhautuneen yms. sekoitus. Miehen kanssa tuli riitaa torstaina ja vasta eilen saatiin se sovittua. Nyt olo (vaikka kipeä onkin) on parempi kun on asiat sovittu ja puhuttu. Jotenkin vaan tuntuu että olen ihan sairaan huomionkipeä ja jos sitä en saa niin jollakin tavalla sen hankin...

Totta puhut Lillian että tosi vähän mitään erityisraskauksia tähän porukkaan kuuluu. Eikä noita monikoitakaan taida olla yhtään?!

katjaäippä ja masukki 31+6

Vierailija
46/59 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa taas pääsen tänne. Lomat on lusittu(siis miehellä) ja paluu arkeen täällä ollaan esikon kanssa kahestaan. No kohta ollaan lähössä kyläilemään toiselle puolelle kaupunkia.

Masu voi hyvin ja kasvaa kovaa kyytiä. Meillä on kova jumppaamaan iltaisin :D

Torstaina lääkärineuvola.

Perjantaina tuli äitiyspakkaus ja tykkäsin vaatteista kovasti.

Mutta nyt käyttään neitiä potalla ja pukemaan ettei myöhästytä bussista.

pikku ja masu RV 28+3

Vierailija
47/59 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksymäistä ollut tosiaan koko kesä. Toivottavasti ei tule pitkä syksy niin kuin viime vuonna kun jouluaamunakin satoi kaatamalla vettä.

Mä sain tiedon et mulla on streptokokki bakteeri ja nyt sit huomenna kuulen et lääkitäänkö sitä mitenkään. Ei kuulema lääkkeet raskausaikana oikein tepsi. Mulla vaan supistelee aikalailla et sen puolesta vois kuuria kokeilla. Synnytyksessä pitää sit mulle laittaa antibiootit heti ettei vauvalle tarttuis, voi saada aikaan pahoja tulehduksia. On yleinen bakteeri, mut kyl harmittaa et piti tommonen tulla. Eipä niille mitään voi. Muuten vointi hyvä ja vauva liikkuvainen. Illalla ei meinannut unta saada kun myllersi niin kovin. Toivottavasti ei kenellekään isompia vaivoja ilmaantuis loppuraskaudessa. Kyllä välillä kun tuota 1v2kk kuopusta kantelee niin tuntuu et ei jaksa, mut kyl se siitä.

Toivotaan et noi hermotkin alkais "pitkittyä" kun sitä pinnaa sit tarvitaan kolmen pojan kanssa :)

Tähti2 28+3

Vierailija
48/59 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on neuvolassa käyty. Paineet oli kohillaan tai alakantissa kuten yleensäkin, hemppa oli noussu 105:stä 122 JEE. Painoa oli tullu vkossa 350g, mut ei moittinu. Syke ja liikkeet ok. Töihin menosta th aikoi kysyä lääkäriltä, aikoja kun ei ollut ite päästä lääkärin juttusille. Odotellaan torstaihin lääkärin vastausta.

Täällä aurinko paistanut koko päivän ja aika lämminkin ollut. Tokaluokkalainen esikkommekin piipahti välipalalla ja lähti heti kaverille....ei paljoa äitit enää kiinnosta :p .

Täytyy lähteä pitkäkseen toviksi, kun alkaa taas niin painaan tuonne alavatsaan et huh, huh.

siirix 30+3

Vierailija
49/59 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on kyllä istuminen tosi tukalaa kun henki ei vaan kulje, en tiedä miten kestän jos tää ei helpota. Aikasemmin oon sentää jotenki pystyny istumaa ilman mitää ongelmia, kun seisominen ja makaaminen on tuntunu pahalta. Lauantaina kun esikoinen oli hoidossa päätin pitkästä aikaa lähteä lenkille, eihän siitä tullu mitää kun vauva potki niin hirveesti et tuntu tosi pahalta kävellä ja pulssi oli tosi korkea, joten en uskaltanukkaa pitkälle lähteä, pyörin lähiympäristössä ja kävin viereisessä kauppakeskuksessa penkomassa leffoja. Tosin siitäkään ei tullu mitään kun alko pyörryttämään hirveesti. Että tällästä mukavaa. Kymmenen viikkoa vielä ainakin pitäis jaksaa odottaa. Haluisin kovasti pienen nyytin jo syliin, tosin ihan hyvä tietenkin että kasvaa vielä.

Oon varmaa ainoa jonka mielestä on kiva kun sataa ja on viileetä:)

äitykkäinen 30+4

Vierailija
50/59 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä onko tämä turvotusta vai mitä, mutta paino on parin päivän aikana noussu 3kg! Huomenna neuvola ja näen jo nyt terkkarin kauhistuneen ilmeen. Siis tämän neljän viikon aikana tullut 7kg!! Sehän on melkein 2kg/vk... Alkoi jo pelottaa, että mikä mussa on vialla, kun paino nousee, vaikka kuinka yrität syödä terveellisesti ja välttää sokeria. Tätä menoa olen raskauden lopussa helposti 30kg painavampi..

Paha mieli!

Fanny 30+2

Vierailija
51/59 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista se on sitten varmaan 80-v mummona. Oikea lonkka särkee ja vasemmalta nivunen, suonikohjuja alapäässä ja ei saa kunnolla nukuttua. Kaipa tästä selviää, toivottavasti nyt ei menisi kahta viikkoa yliajalle *haukotus* Kai se on mentävä torkut vielä ottamaan kun siihen on mahdollisuus.

G rv 34

Vierailija
52/59 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ihanaa kun koulu isommilla lapsilla (4. ja 6. lk) ja nuorimmaisella kohta 5v kerho alkoi niin saa itselle pari tuntia aikaa!

Meillä koululaiset nyt odottavat vauvaa innoissaan, käyvät liikkeitä kokeilemassa ja kyselevät vauvasta. Alkuun vanhempi lapsista, tyttö, ei innostunut lainkaan. Sanoikin että yhdessä siskossa ja veljessä on jo tarpeeksi. Käsittelivät samaan aikaan koulussa lisääntymistä ja oli aika vaivaantunut. Kohta 5v tyttö taas on ollut alkusta alkaen tosi innoissaan, kertoo uutisen jokaiselle vastaantulijallekin. Hoitaa koko ajan nukkevauvoja ja puhuu vauvasta. Samoin poika 4.lk tykkää vauvoista ja odottelee vauvaa jo syntyväksi.

Vointi itsellä on aika ok. Supistelee edelleen, mutta kun rauhallisesti ottaa niin sietää kuunnelle niitä. Mieliala taas heittelee, välillä hermot menee kun joku on jättänyt pöydän pyyhkimättä yms.. No jospa nyt helpottaa kun saa olla omassa yksinäisyydessä pari tuntia aamuisin.

Onko teille muille jo tullut kelalta päivärahapäätöstä? Sitä olen kovasti odotellut, viime viikolla tuli vasta äitiysavustus päätös.

spp rv 31+2

Vierailija
53/59 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti on taas päässy aikamoiseen kuntoon. Oon koko aamun tässä järkänny mut tuntuu et vieläkin ois nii prkleesti tekemistä et päätin välillä taas koneelle istahtaa...

Mulle tuli kaikki Kelan paperit kerralla. Tai no päätös äitiysavustuksesta,päivärahoista sit piti täyttää lisäselvitys kun olen nyt kotihoidon tuella niin se meni sit tarkistukseen...Siitä ny odottelen sit mitä ne keksii meikäläisten päänmenoksi.

Meillä tuo neiti(1v5kk) ei taida paljoa käsittää et pikkusisarus on tulossa. Kovasti kyl masua silittelee ja taputtelee :D suloinen <3

Kai se on lähettävä jatkamaan et saa siistiäkin tänne joskus. Ja tuon esikon nukkumaan...

pikku85 rv 28+4

Vierailija
54/59 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona vielä kökkimässä, aika terve tässä jo rupee olemaan mutta kyllä vielä huomisen jaksaa saikkarilla olla:) kauheeta kun ei harmita ollenkaan..

Joku kyseli kouluikäisten sisarusten vauvan odottamisesta; meillä kolmasluokkalainen poika odottaa kovin, ei hirveesti hössötä asiasta mitenkään mutta onnellinen on ja välillä kuuntelee vauvaa korva mun mahassa kiinni. Ja muuten on luvannut auttaa ja hoitaa vauvaa mutta vaippoja ei vaihda! :)

Koiran piti saada tänään rokotukset mutta eipäs saanut kun lääkäri huomasi kertomani perusteella että koiralla onkin allergiaa. Nyt kolmen viikon lääkekuuri, pesu päivittäin ja hoitosuihkeen laitto ja ruoka muuttuu ja kaikki muut ruoat pois.. että silleen, ei tule aika pitkäksi kun saa koiraa hoitaa:) pääasia että sen iho tulee kuntoon tietty.. tolla rodulla (westie) on tosi yleistä nuo iho- ongelmat ja allergiat.

Vauva on (onneksi) ollut hiukan rauhallisempi eilen ja tänään, vaikka liikkeitä onkin tuntunut tasaiseen tahtiin. On vaan ollut muutaman viikon niin energinen että ei kivalta tunnu:)

Huomenna aamulla on neuvola, tulen sitten päivittämään kuulumiset.

Hyvää loppupäivää kaikille mammoille!

katjaäippä ja masukki 32+0

Vierailija
55/59 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolakuulumisia myös täältä: vauvan syke heitteli 115-150 välillä, joten terkkari päätti ottaa ens viikolla sydänäänet uudestaan. Ei kyllä ollut huolissaan, enkä minäkään, mutta ajatteli silti viikon päästä ottaa ne uudestaan. Painoa oli tullu 1,4 kg kahdessa viikossa, mutta ei kyllä vieläkään tullut mitään negatiivista kommenttia. Ihmettelen kyllä suuresti, kun joku (en valitettavasti muista nimimerkkiä) oli saanut palautetta 8 kilosta ja itelle on kuitenkin tullut nyt jo n. 12 kg ja samaa rataa näyttää menevän loppuun asti :(

Te joilla on jo ennestään muksuja, niin mikä on ollut vähin kilomäärä, mikä on laitokselle jäänyt? Mä tässä vaan mietin, että millanenhan urakka sitä on sitten edessä, jos noita kiloja kertyyy samaan tahtiin loppuun saakka. Toki en kyllä kauheasti ressaa noista kiloista. Tulee mitä tulee ja kattoo sitten, saako niitä pois vai ei..

Mitäs vielä... Olo on ollut kohta jo viikon ihan normaali. Enää en ole itkeskellyt ja muutenkin elämä näyttää taas valoisammalta. Saatiin miehen kanssa vähän puhuttua (tai minä puhuin ja hän kuunteli!!!) ja nyt on tosiaan paremmat fiilikset.

Työpäiviä jäljellä 14 kpl!!

Cisco rv 32

Vierailija
56/59 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, eli eilen oli siis neuvola. Painoa oli tullut samanlailla kuin ennenkin, eli liikaa ja sanomistahan siitä tuli. Oli siis sijainen, oma kätilöni ei ole sanonut kertaakaan mitään, vaikka painoa on tullut välillä 1kg/viikko! Eli samaa ihmettelen kuin cisco, kuinka jotkut ei sano millään ja toiset sitten valittavat heti. Onneksi toisaalta minulla on tuo kätilö mikä on, heti tuli ahdistava olo tuon terkan kuulusteluista, vaikka olen ne ansainnutkin. Hb noussut taas 136 ja terkka sanoi, ettei hirveästi kannata syödä enää (esim 2 tablettia/viikko), ettei tule mitään tukoksia, mihin on kohonnut riski raskauden aikana. Jännä, kun kysyin omalta terkaltani viimeksi, että onko haittaa, jos syö liikaa rautaa (kun minulla tuo hb nousee-laskee-nousee), niin hän hieman naurahtaen sanoi, ettei ole. No, tiedä häntä.

Sitten itse asiaan. Eli minunkin vauvalla syke heitteli, oli alimmillaan jopa 107 ja korkeimmillaan 142 tai jotain. Kokeilimme todella monta kertaa ja kauan, istuvaltaan, kyljeltään ja makuultaan, silti heitteli aina. Terkka kirjoitti sitten varmuudeksi lähetteen synnytyspäivystykseen, vaikkei hänkään kovin huolissaan ollut. Sinne sitten mentiin ja siellä otettiin sydänkäyrää n. 20min, ultrattiin, tutkittiin kohdunsuu ja kaikki oli ok. Kätilöt oli ihania, lääkäri taas ei. Täytyy sanoa taas kerran, että onneksi Suomessa noi synnytykset hoitaa kätilöt, eikä lääkärit! Minulla on jotenkin todella huonoja kokemuksia lääkäreistä, kaikki minun kohdalle sattuneet ovat olleet todella ylimielisiä ja kylmiä. :/ Tämä oli muutenkin mielestäni jotenkin asenteellinen minua kohtaan, heitti jonkun omituisen kommentin nuoresta iästänikin, joka jäi vaivaamaan. Oli nuori ja nainen.

Joku kysyi, että paljonko jää painoa laitokselle, minuakin kiinnostaisi! Minulla on siis jo yksi synnytys takana, mutta TAYS:ssa ei ainakaan otettu painoa laitokselle tultaessa, eikä myöskään lähtiessä, joten en tiedä!

Eipä muuta nyt, hyviä vointeja kaikille!

Lillian 32+6, jolla enää kolme työpäivää (jos tätä ei lasketa ;))

Vierailija
57/59 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on mukavaa kun jo maanantaina näin ajoissa reilusti lukemista. :)

Mua ei kyllä sureta tää kesä, oikeastaan oon helpottunut et ilmat on viilennyt. Muutenkin oon ollu aivan mielettömän väsynyt jo viikkoja. Päivällä menee parin tunnin torkut helposti. Sit on huono omatunto kun esikoinen on vähän kuin omillaan. Vaikka pärjäähän tuo jo, huomenna menee kolmoselle. Huuh, kyllä on iso poika jo, vaikka tykkääkin kotona olla välillä vähän "vauva".

Rauta on sitten ihanaa! Vaikka se ei mua oo piristänyt (nyt keskiviikosta asti syönyt), niin maha on alkanut toimia paremmin kuin hyvin. Loppuviikosta varmaan tuli kuukauden tyhjennys kerralla... Mulla kun oli hirveä ummetus jo pari kuukautta eikä mikään oikein toiminut. Melkein tekis mieli mennä uusiks neuvolaan ja punnituttaa uusiks, tuntuu et 5 kiloa pudonnut viikonloppuna pelkkien vessakäymisten ansiosta,heh. Lisäks oon syönyt kuivattuja luumuja ja aprikooseja. Noissa aprikooseissahan on paljon rautaa, vaikka sit energiaakin.

Istuminen alkaa olla tylsää täälläkin. Alkaa painaa sekä tuonne alakertaan että häntäluuta ikävästi. Mulla tuo voimakas notkoselkä vaan lisää painon "kasautumista" häntäluun päälle istuessa. Välillä tarvii nostaa kone sängyn päälle ja siinä naputella (siunattu läppäri).

Mutta keskiviikkona lääkäri, joten lisää kulumisia viimeistään silloin.

Määitte & Mini08 31+3

Vierailija
58/59 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolestani voisi olla lämpimämmät ilmat. Tai kunhan ei sataisi.

Vaikka viikkoja ei ole vielä kasassa, kuin vajaa 29, alkaa olo olla täälläkin aika tukala. Kävely ja portaiden nousu aiheuttaa supistelua, mikä on ollut tuttua koko raskauden ajan. En ole siitä kovin huolissani ollut, eivät ole sillä tavalla kivuliaita, mutta ikäviä kuitenkin. Ja jumppaan on turha kuyvitella enää menevänsä.

Aikaisemmassa ketjussa oli puhetta lemmikeistä. Ihan mielenkiinnolla odotan, miten meidän kaksi koiraa suhtautuvat vauvaan. En kyllä hetkeäkään epäile, että pahaa tekisivät. Tarkoituksena olisi tuoda kotiin jotain vauvanhajuista hyvissä ajoin ennen kotiutumista, jotta tottuvat ja tietysti huomioida kuten ennenkin.

Onko muuten teidän kouluikäisten lasten suhtautuminen vauvantuloon muuttunut raskauden edetessä? Täällä näkyi useammalla olevan ala-asteikäisiä lapsia. Meillä kolmannen luokan huomenna aloittava tyttö on ollut alusta saakka innokas, ja todella avulias. Yhdessä ollaan vauvanvaatteita pesty ja viikkailtu kaappiin. Ja usein laittaa päänsä mahan päälle, silittelee ja tunnustelee. Miehen kaksi vuotta vanhempi tytär on lämmennyt vähän hitaammin, pikkusisko tai -veli on kuulemma "ihan kiva". Sekin tosin varmasti vaikuttaa, että isompi tyttö asuu äitinsä kanssa ja käy meillä viikonlopun verran kuukaudessa.

Ja vielä pitäis töissä jaksaa reilu kuukausi, plaah. Ei huvittaisi enää yhtään.

Katyez 28+5

Vierailija
59/59 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkista vaan täältä Pirkanmaaltakin kaikille lokakuisille. Ihanaa, että alkoi aurinko iltapäivästä paistaa. Olin töissä pyörällä, kumisaappaat ja sadetakki päällä, ja tuli vähän lämmin kotiin päin sotkettaessa.

Nyt hehkutan..

Mulla on ollut hyvä päivä. Kävin tänään lääkärillä ylimääräisessä ultrassa kun sf mitta oli 31+0 pudonnut käyrien alle. Lääkäri oli ihan mieletön typpi ja tutkaili maha-asukkia 25 min. Eikä luovuttanut ennen kuin sai kaikki tarvittavat mitat..

Lopputulos: Kaikki kunnossa, koko vastaa 31+0 viikkoja, eli vkon pienempi. Kaikki virtaukset (sydän, aivot tms. kunnossa kuin myös sisäelimet). Kaveri oli jo laskeutunut, mutta ei vielä kiinnittynyt, eli kuulemma saattaa vielä kääntyä, jos oikein innostuu muljuamaan. Painoennuste vkolle 40 oli 3,3 kg, eli sopivan pientä, mutta kuitenkin tarpeeksi isoa kaveria ennustetaan.

Ja sitten: Mä näin jotain, mitä en ollut vielä nähnyt. Mutta koska olen taikauskoinen ja mies ei päässyt mukaan, pitää paljastaa sille ensimmäisenä näkyikö jalkojen välissä mitä(än). Olisin pystynyt kyllä odottamaan synnytykseen asti tuota tietoa, mutta kun se nyt ei jäänyt epäselväksi niin ihan hyvä näin. :) Onneksi meidän työnimi on ollut oikeaa sukupuolta alusta lähtien..

Kaikki siis hyvin ja oli jopa liikuttava olo ultran jälkeen. Ulkomaalaissyntyinen lääkäri kertoi koko ajan mitä teki ja antoi katsella koko toimituksen ruudulta (edellinen käänteli ruudun välillä pois) ja pahoitteli vielä kun ei voinut antaa yhtään kuvaa, kun kaveri oli sellkä menosuuntaa koko ajan. Lähtiessä kysyi, haluanko vielä 37 vkolla tulla katsomaan lopullisen painoarvion ultralla. No tottakai! Tämä siis terveyskeskuksen äitiysneuvolassa. Ihan huippua. :)

Mulla ei muuta, 14 työpäivää jäljellä.. Melko vähän.. Olo ok muutenkin..

Ksia ja pikku T 32+0

Ps. Luulin tuntevani pepun vasemmassa kyljessä, mutta se onkin näköjään jalka. On melkein T-kirjan asennossa vatsassa, se on hyvä kun pystyy samaan aikaan potkimaan molempiin kylkiin, niin että oon ollut ihan hämääntynyt asennosta..