Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*^* LOKAKUISET VK 33 *^*

11.08.2008 |

Niin kurja ilma tuolla...

En nyt paljoa turise, neuvola muutaman tunnin päästä, niin tulen sitten kirjoittelemaan lisää..

Minulla on enää yksi iltavuoro, kolme yötä ja sitten alkaa äitiysloma, JII!! :)

Tuli tuossa mieleen, kun jollakin oli (anteeksi, en muista nimeä) raskausmyrkytysepäily, että onpa meissä lokakuisissa muuten todella vähän ns. "erityisraskauksia". Ei taida juurikaan olla raskausdiabetesta, -myrkytyksiä? Odottaako kukaan meistä edes enempää kuin yhtä? Aika jännä, kun meitä on kuitenkin näin paljon! :)

Mutta tosiaan, palaan tänään myöhemmin. Mukavaa uutta viikkoa kaikille!

Lillian 32+5

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, kuinka aika rientää! Huomenna alkaa rv 33. Tänään on ollut jotenkin raskas päivä, selkää ja jalkoja särkenyt. Nilkkasukat oli porautunut syvälle ihon sisään. Olikohan vaan liian kireet vai alkaakohan turvottamaan. Vaakalla en ole uskaltanut käydä. Mullekin on tullut jo 12 kg painoa, mutta haukkuja en ole neuvolasta saanut. Esikoisesta tuli yhteensä 16 kg ja niinkuin Lillian kirjoitti, ei Tays:ssa ollut virallista punnitusta. Kävin kyllä itse suihkussa olevalla vaaálla, eikä multa jäänyt laitokselle kun muutama kilo (ei edes lapsen painon vertaa!). Vaikka imetinkin 7kk, mulle jäi 6 kiloa ylimääräistä tämän raskauden alkuun=(. Nyt olen vakaasti päättänyt, että ensi kesänä kaikki ylimääräinen paino on poissa. Niinpä niin... sen näkee sitten...

Täällä on ollut puhetta muiden lasten suhtautumisesta tulevaan vauvaan. Oma kolmivuotiaani kyselee päivittäin joko vauva syntyy ja kovin innokkaasti taputtelee vatsaa ja huutelee,että täällä isoveli. kertoilee miten hoitaa vauvaa ja on keksinyt jo monta nimeäkin vauvalle. Välillä käyttäytyy itsekin kuin vauva, ei osaa syödä ja haluaa syliin niinkuin vauvat ym.

Mulla on seuraava neuvola ensi viikolla rv 34 ja lääkärineuvola heti rv 35 tai rv 36. Hiukan jännittää, onko sf-mitta tällä kertaa käyrällä. Olen ollut kahden vaiheilla käydä yksityisellä tarkistuttamassa tilanne, kun päivittäin supisteleekin kivuliaasti, mutta vielä en ole käynyt. "Kateellisena" luin, kuinka hyvää palvelua Ksia on saanut kunnalliseslta puolelta. Hieno juttu=)

Kauniita unia ja oman... kuvia=)

Soiliina 32+6

Vierailija
2/59 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas valvotaan, nyt tosin jännityksestä, kun käytiin tänään katsomassa asuntoa, josta vakavasti harkitaan tarjouksen tekemistä!

Katjaäippä: meillä on myös allergiasta kärsinyt koira, vehnäterrieri vajaa 6v. Ja jännityksellä seuraamme, miten sitten vauvaan suhtautuu! Koira on kyllä perusluonteeltaan tosi huolehtivainen (juoksee tarkastamaan, kun aivastaa tai venyttelee "oudossa" asennossa yms) ja helläluontoinen, eli saattaa olla, että ottaa vauvan suojelukseensa. Kysyin neuvoja koiran ja vauvan yhteiseloon eläinlääkäriltäkin koiran hammashoidon yhteydessä ja sain ihan hyviä vinkkejä. Mutta tietääkö kukaan mitään hyvää kirjaa, missä aihetta käsiteltäisiin enemmän?

Oma olo on nyt kaikkien kipujen ja valvomisten jälkeen ollut yllättävän ok. Voinen nyt todeta, että akupunktio auttoi noihin häpyliitos/ lantiokipuihin eli suosittelen lämpimästi. Unikin on parantunut huomattavasti.

Hämmästyttävää kyllä, mun paino on tippunut n. 2 kg noin kolmessa viikossa! Olen tosin vaihtanut jätskin mansikoihin ja luumuihin yms, niin että ruokavaliolla lienee osuutta asiaan. Torstaina on neuvola, katsotaan mitä siellä sanovat. Toisaalta, en kyllä usko, että valittavat, sillä painoahan mulle oli jo kertynyt se kammottava n. 20kg... Eli vauvalla on kyllä, mistä ottaa rasvavarantoja...

Elokuun aurinkoa (ei liian paahtavaa...) kaikille!

Saneline 31+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin ylimääräisessä ultrassa minäkin kun sf-mitta oli tippunut alimmalle käyrälle. Kaikki oli hyvin:) Vauva on viikkoihin nähden iso eli vastasi viikkoja 33-34 kun tässä mennään nyt 31+2. Pulska ei kuitenkaan kuulemma ole, vaan pitkä. No, lääkärikin totesi ettei omena yleensä kauas puusta putoa (itse olen 180cm)... Ja on tuo onneksi jo pää alaspäinkin, vaikka pari viikkoa sitten neuvolalääkäri ei osannut sanoa asennosta mitään. Eipä tuo vakuuttanut taidoillaan muutenkaan, neuvolalääkäri siis. Äitiyspolin lääkäri puolestaan vaikutti tosi mukavalta.

Joku kyseli isompien lasten suhtautumisesta. Meillä tyttö 6v on tosi innoissaan, silittelee joka päivä mahaa ja tunnustelee liikkeitä. Tokaluokkalainen poikakin kyllä tuntuu odottavan innolla, käy välillä halailemassa mahaa ja joskus huutelee vauvalle.

Mulla on painoa tullut nyt n. 9kg. Aiemmissa raskauksissa 11 ja 13 kg yhteensä. Eli todennäköisesti tällä kertaa tulee hieman enemmän. Paino on palautunut aiemmilla kerroilla kyllä aikalailla itsestään; jälkitarkastuksissa on ollut enää vain 1-2 kg jäljellä. Tosin ne kilot ovat jotenkin uusissa paikoissa tuntuneet olevan raskauksien jälkeen:)

Nyt täytyy ruveta siivoamaan, että saa jotain aikaiseksikin ennenkuin lapset tulee koulusta.

ellu333 31+2

Vierailija
4/59 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta "koiraperheeseen tulee vauva" -aiheesta olisin itsekin kiinnostunut lukemaan, jos joltain löytyy hyvä kirja- tai linkkivinkki.

Itselläni on paino noussut tähän mennessä 7-8kg ekasta nlassa tehdystä mittauksesta, kaikkineen vajaa 10. On kyllä sellainen olo, että puolet siitä on liikaa, nlassakaan ei ole tullut valituksia. Mutta olo on aika valasmainen, 155cm pituisella kilomäärissä paljon pienemmätkin painonvaihtelut näkyvät ja tuntuvat ihan eri tavalla, kuin esim. 170 cm pitkällä.

Ihan tarkkaan edellisen raskauden (9 v sitten) painonkehitystä en muista, mutta kaikkineen taisi likemmäs 20kg tulla. Lähtöpaino oli samaa luokkaa, vajaa 50kg. Senaikaisella neuvolantädillä oli itselläänkin varmaan 50kg ylipainoa, mutta eipä estänyt mun painonnoususta huomauttamasta :) Kiloja jäi laitokselle yllättävän vähän, ei varmaan viittä enempää jos sitäkään.

Ensi viikolla vasta seuraava neuvolakäynti, odottelen tarjotaanko täällä Helsingissä mitään synnytys- tai muuta valmennusta. Otan kyllä seuraavalla kerralla itse puheeksi jos ei muuten tule asia esille.

Katyez 30 tasan

Vierailija
5/59 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä tällä viikolla käynyt lukemassa mutta itse en ole jaksanut kirjoittaa. Olen ollut kuolemanväsynyt raato. Ihmettelen vaan että missä oli tässä raskaudessa se keskiraskauden energisyys?? Omalla kohdalla kesti ehkä 2 viikkoa....

Keskimmäinen aloitti koulutien ja tyttöä on kuopuksen kanssa saateltu kouluun. Kävely oli jo aiemmin vaikeahkoa ja nyt kun oon oikein urakalla kävellyt niin sen huomaa; särkee, kolottaa ja kipuilee. No, tän viikon lupasin saatella, ensi viikolla saa jo pärjätä yksin ainakin osan matkaa. Ensi viikolla alkaa myös kuopuksen päiväkerho 2kertaa viikossa niin saan vähän omaakin aikaa.

Mutta muuta ihmeellistä ei kuulu. Hb ei varmaan ole väsymyksestä päätellen raudasta huolimatta noussut, turvotusta on jonkin verran-toivotaan ettei varsinaisia kiloja oo kamalasti tullut, oon kyllä jo entisine kiloineni aikamoinen möhkäle....Neuvola vasta ens viikolla.

Mutta nyt täytyy mennä, kirjoitelkaa ahkerasti, mukavaa on lukea muiden kuulumisia.

tanni 30+6

Vierailija
6/59 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta pitää lähtä taapertamaan neuvolaa kohti.. En oikein vieläkään tiiä kauanko pitää olla pissaamatta ennen vakio näytettä tai pitääkö olla syömäti. Enkä koskaan muista sitä kysyä :) Nyt on siis kamala nälkä ja tuskastuttava vessahätä!

Viimeksi sf- mitta oli noussut liian vähän, saa nähdä mikä tilanne nyt on. Johtui varmaan siitä, kun mittaaja oli vaihtunut. Samoin kohdunsuu oli pehmentynyt ja olenkin yrittänyt ottaa tosi rauhallisesti nämä pari viikkoa. Toivottavasti kaikki on hyvin :) No painostahan aina tulee naputusta. Onneksi sain pahimmat turvotukset laskemaan..

Fanny 30+3

Vierailija
7/59 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki!

Mulla pyörii eilisen neuvolan takia muutama asia mielessä, osaisittekohan te auttaa tai sanoa jotain :)

Neuvolassa todettiin, että vauva on perätilassa. Ei se ainakaan vaikuttanut huolestuneelta, mutta mua huolestuttaa. Kaveri ei ole kääntyillyt enää pitkään aikaan oikeen kunnon kuperkeikkoja (jossain vaiheessa tunsin selvästi miten se kääntyili, nykyään tulee vaan potkuja yms.). Kohta sillä ei varmaan ole tilaakaan kääntyä, mitä sitten??

No, toinen juttu on sitten pulssi. Nimittäin mun oma on korkea (78 vaikka olin istunut aloillani varmaan jo vartin!?) ja vauvan matalampi kuin aina ennen (nyt 120, kolme viikkoa sitten vielä 140, sitä ennen aina 150). Onko nämä lukemat hyvät?

Mä olen joutunut käymään tosi monella eri neuvolatädillä eikä niistä ota selvää, onko joku juttu huolestuttavaa vai ei. Palvelu on ollut aika vaihtelevaa, mutta ilmeisesti tästä eteen päin mulla on vain yksi ja sama terveydenhoitaja. Eräällä kerralla sain kuulla hirveän saarnan painonnoususta reippaasti ylipainoiselta terveydenhoitajalta, koska painoni on noussut melko paljon. Tosin olin hieman alipainoinen ennen raskautta. Toisella kerralla oli niin kiireinen terkkari, ettei voinut vaivautua mittaamaan verenpaineita eikä hemoglobiineja, koska "ne on varmaan ihan kunnossa".. Miksi mun sitten piti tulla neuvolaan?!:) Oletteko te muut keskustelleet synnytyksestä ja muista jutuista neuvolassa? Mä haluisin, mutta vaikea ottaa puheeksi vieraan ihmisen kanssa..

Terveisin,

Riimama 31+0

Vierailija
8/59 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin,nyt taas neuvola käyty. Olin siis tasan viikko sit viimeksi kun piti olla lääkäri samalla mut se oli sairastunut.

Mut onpa viikossa tapahtunutkin. Verenpaine edelleen tosi hyvä 107/77. Terveydenhoitaja hiukan ihmetteli taas mihin mä sen painon laitan, kun taas oli viikossa tullut +800g, mut päällepäin ei näy mitään. No,tähän mennessä on tullut kohta 20kg tässä raskaudessa muutenkin.. No, kun menin lääkärile, löytyi syykin tuohon painonnousuun: Sf-mitta on VIIKOSSA kasvanut sentillä ollen nyt jo 32cm... Huuh, ilmeisesti mä en osaa tehdä kuin isoja poikia. Ja lääkärikin sanoi et kyllä mä ehdottomasti sen kokoarvion tarvinkin, johon on siis aikakin jo varattuna pelkopolin toimesta.

Riimama:kuulostaa tosi oudolta toi "ne on varmaan ihan kunnossa"-huomautus. En minäkään olossani hemoglobiinin laskua ollut huomannut, ja oli poudonnut viimeks kuitenkin ihan reilusti. Mä en tuosta synnytyksestä oo neuvolassa puhunut,mut en koe sitä tarpeelliseksikaan. Oon sen kerran kokenut enkä muuten silloinkaan käynyt missään valmennuksissa tms. Enkä koe et olisin tarvinnutkaan. Jotenkin tuntuu et se synnytys menee niin kuin menee, ja kyllä ne ammattilaiset sitten kertoo mitä tehdä. Mä sitä paitsi oon sellanen et jos tulee tiukka paikka tai paniikki tms, niin unohdan kuitenkin kaiken opetetun... :p

Meillä esikoinen on moneen kertaan luetellut mitä opettaa sit vauvalle ja pikkuveljelle isompanakin. On hirmu ylpeä tulevasta isoveli-pestistä. Ei uskoisi et tuokin "vauva" täyttää perjantaina 9v, voi hitsi. :)

Tuskaisen hiostavasta kelistä huolimatta mukavaa viikon jatkoa. Ihanaa kun jaksatte kirjoitella.

Määitte & "Mini"08 31+5

Vierailija
9/59 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille, kivan aktiivista tosiaan.

Painonnoususta on ollut puhetta. Mulla oli viime käynnillä (viikko 27 muistaakseni) tullut 7kg, eikä lääkäri tehnyt siitä mitään huomautusta kuten ei ole tehnyt painoasioista kertaakaan. Nyt oon sitten viikolla 31, seuraava lääkäri (ja ultra) on 27.8., ja vähän pelottaa että onko tullut kamalasti painoa. Olen nimittäin alkanut turvota jaloista ihan tosissaan, ja sitten siskoni oli meillä kylässä 10 päivää ja lounastin joka arkipäivä ravintolassa hänen kanssaan - taisi tulla syötyä aika luvattoman monta jälkiruokaa... En haluaisi kaikkien vauvakiireiden päälle vielä hirveää laihdutusstressiä. Mieheni toisaalta sanoo etten hänen mielestään syö eri lailla kuin ennen (olin herkkusuu ja sellaisena pysyn!).

Muu vointi: aivan tajuttoman väsynyt. Oli tosiaan sisko kylässä 10 päivää ja nyt muita kaukaisempia sukulaisia, ja vaikkei kauheasti juostu sen kanssa niin tietenkin se vei vähän voimia. Eilen sammahdin iltayhdeksältä, ja edelleen on ihan vetämätön olo. Pitäisi kai ottaa tosissaan nuo kaikki opaskirjojen neuvot joissa kehotetaan "kuuntelemaan kehon viestejä ja lepäämään ennen totaalista uupumusta". Ja mikä noissa kaukaisissa sukulaisissa onkin että niiden on pakko tunkea 8. kuulla raskaana olevien ihmisten himoihin perheineen ja kolmine lapsineen? Ärsyttävää.

Ja sitten valituksesta positiivisempiin asioihin: mieheni veli+vaimonsa antoivat meille maanantaina yhdistelmävaunut (joiden vauvakoppa toimii myös auton turvaistuimena), pinnasängyn, pinnasängynreunuksen, leikkikehän, matkasängyn, leikkimaton, kylpyistuimen... Ja vaikka mitä muuta, varmaan kahden tonnin edestä hyväkuntoista vauvantavaraa. Aivan ihanaa. Vaunutkin on tosi kivat, vielä ihan sen väriset mitä itsekin olisin valinnut ja laadukasta merkkiä... Eivät halua kuullakaan mistään maksusta tms, mutta jotenkinhan heitä pitää kiittää - olisiko teillä mitään ideoita? Ajattelin että vois ostaa niille vaikka laatikollisen samppanjaa, se maksais ehkä 150€ mutta olis kyllä näiden tavaroiden väärti.

Vierailija
10/59 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee näköjään päivät sekaisin, kukas noita nyt laskee. Taas yksi todiste mun väsymyksestä ;-)

Vierailija
11/59 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tullut paljon teksitä eilisen jälkeen.. ja kaikki melkeen käyneet neuvolassa!

Mulla oli kanssa neuvola aamulla ja ilokseni oma tätskä oli lomalla ja tilalla oli mun kanssa samaa ikäluokkaa oleva nainen, oikein mukava ja iloinen terkkari.

Sf- mitta oli 29 cm, eli hiukan keskikäyrän yläpuolella. kaks viikkoa sitten oli 27 cm ja tosiaan tuntuu että on noussut ylemmäs. Keuhkot lytistyy ja närästää.. Pissa ei ollut puhdas johtuen vieläkin sunnuntaisesta verentulosta, vien huomenna vielä pissanäytteen labraan. Sykkeet oli 140, kertoi ihan ilman pyytämistäkin, kun oma terkka ei ole kertaakaan niitä kertonut.. Raivotarjonnassa on ja toivottavasti pysyy! Paineet oli tosi alhaiset 98/62, ei ihme että välillä huippaa vaikka vaan istuu paikoillaan. Paino oli pudonnut huikeat 50 g kahden viikon aikana, sen tämä sairastaminen on tehnyt.

Joku (sori en muista kuka!) kyseli siitä että vauva on vielä perätilassa.. Mahtuu varmaan kääntymään vielä viikolle 34 muistelisin.. jos ei käänny niin vauvaa sitten yritetään kääntää ulkopuolelta. Itse en tähän varmaan suostuis.. enkä tosiaan suostuis synnyttämään perätilassa olevaa vauvaa alakautta... ei kyllä omaa kokemusta mutta silti..

Huomenna mulla on "fysioterapeutin luento raskausajan ergonomiasta", se olis pitänyt olla alkuraskaudesta mutta en päässyt työjuttujen takia. No, parempi myöhään kun ei silloinkaan.. jos työergonomiasta puhuu niin aika myöhäistä on kun kaksi viikkoa on töitä jäljellä:)

Ja parin viikon päästä synnytysvalmennus ja toinen kerta siitä viikon päästä. Mies on kuitenkin ensikertalainen eikä itsekkään oikein muista tuolta melkeen 10 vuoden takaa mitään niin hyvä se on mennä!

Pian pitäis koululaisen saapua koulusta, katsotaan onko tullut lisää kirjoja päälystettäväksi, mä kun niin tykkään kontaktimuovilla päälystämisestä!

katjaäippä ja masukki 32+1

Vierailija
12/59 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On itselläkin näköjään päivät ja viikot sekaisin, mutta haitanneeko tuo nyt mitään :)

Joskus aikaisemmin teillä oli puhetta kuinka moni oli Tampereen seudulta. En muista, että olisi täältä pk-seudulta ollut vastaavaa "galluppia". Joku saattanut mainitakin jossain viestissä, mutta ei ole sillä tavalla ollut aikaisemmin ajankohtainen. Mulla ei ainakaan ole yhtään tuttua kovin lähellä, joka olisi äitiyslomalla / kotona hoitamassa muksuja tai jäämässä äitiyslomalle, joten voisin kuvitella, että aikuisseura vauvojen syntymän jälkeen kelpaisi.

Katyez 29 eikä 30

Vierailija
13/59 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkista moi.

Nyt puhutaan rahasta..

Tulin äsken töistä ja huomasin Kelan päätöksen tulleen.. Innokkaana avasin kuorena ja.. Byääh.. Tammikuusta lähtien mun kuukausitulo laskee nykyiseen verrattuna tonnilla!!!

Elikkästä ei auttanut kaikki palkkatodistukset ja Y17 lomakkeet mitä sinne laittelin nousseista tuloista. :( Pitänee ottaa ajoissa pankkiin yhteyttä, kun 700 euron asumiskulut kuussa kuulostaa melko kohtuuttomalta jos käteen jää vaan reilu tonni.. Sapettaa.. Eikä oikein auta, vaikka mies maksaisikin äippäloman ajan koko lainaosuuden tai sitten syödään vaan puuroa ja makaroonia koko kevät ja kesä..

Kaukaa viisaana nostin mun vero% loppuvuodelle niin, että toivottavasti saan mukavasti palautuksia 2009 jouluksi taloutta tasapainottamaan, mutta se ei alkuvuodesta paljon lohduta..

Tulipas paasattua omaa napaa.. Mutta nyt vasta konkretisoituu se, että ei välttämättä ole varaa pitää niin pitkää paussia töistä kuin haluaisi.. Olin ensin meinannut, että äippäloman ja kesälomien (mies opettaja, jolla 2,5 kk lomaa kesällä) jälkeen olisin ollut 2 kk kotona hoitovapaalla ja sitten mies vielä 2kk, niin, että lapsi vietäis hoitoon vasta tammikuussa 2010 ( 1v ja 33kk ikäisenä). Mites muilla, oletteko miettineet jo sinne asti?

Meidän perheessä käydään tällä viikolla tiukkoja budjettikeskusteluja ja laitetaan tärkeysjärjestyksiä uusiksi.. Miehen mielestä ruokakuluissa ei voi säästää, koska hyvä ja terveellinen ruoka on kallista.. Onhan se näinkin, mutta pikkujuttuja pitää alkaa tekemään.. Salaneuvos vaihtunee arkijuustoon.. :)

Mukavampiin asioihin. Eilen kävi pari ystävää muksujen kanssa (1 kk ja 2 kk) kylässä ja oli oikein kiva seurata arkea pikkuisten kanssa.. Ja onhan se valtava ero jäntevyydessä ja havainnointikyvyssä kun ikää on 1kk enemmän.. Ihania olivat ja innolla odotan omaani.

Sain myös uutisia kaverilta, jolla oli vko ennen mua, syyskuun lopulla, laskettu aika, että heillä synnytys käynnistetään syyskuun toisella vkolla äidin 4kk jatkuneen huonon olon vuoksi. Viikkoja silloin 38+. On se hurjaa ajatella, että muutaman viikon päästä nämä masuasukit alkaa olla jo täysiaikaisia ja sitten pitäis olla valmis äidiksi. Huih..

Jatketaan harjoituksia, alan taas pyykkishown.. Viimeisenä vuorossa äitiyspakkauksen sisältö. Illalla ajattelin jo pedata boxiin pedin pienelle.. Olen ehkä liian ajoissa, mutta ei kai se haittaa.. :) (Häkkisänky on ollut pedattuna jo viikon..)

T. Ksia ja pikku T 32+2

Ps. Oletteko käyneet ottamassa jo kariesbakteerinäytteen? Sain tulokset ja mulla ei sitä ole. Ei tarvitse olla ihan niin hermoheikko sen tarttumisesta lapseen..

Vierailija
14/59 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli vauvan sykkeestä. Meillä se oli viime vkon neuvolassa 125. Kysyin tällä viikolla lääkäriltä, eikö se ole liian alhainen ja hän vakuutti, että ihan normaali se on. Kuulemma vaihtelee kovastikin. Tällä viikolla ultrassa olikin jo 135. Eli älä ole huolissasi, kyllä ne laittaa heti tutkimuksiin, jos liian alas tipahtaa..

T. Ksia edelleen..

Vierailija
15/59 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei, nilkat on siis kuin norsulla, jalat ja alapää suonikohjuilla, että jee jee hyvää kuuluu!! Huomenna on neuvola, saattaa olla, et saikku paukahtaa loppuajax (töitä olis 12 pvää). Oon päiväkodissa töissä ja näillä jaloilla ei hirveesti muksuja nostella eikä perässä juosta, siispä kärsijöinä toimii työkaverit. Olisin niin mielelläni töissä äippäloman alkuun, mut katotaan ny, mitä neuvolan tätsä tuumaa.

No toivottavasti muut pärjäilee paremmin, täällä on fiilikset jotenkin maassa :(

Anteex näin negatiivinen viesti!!

Kauniita unia kaikille!

karpalo + masuasukki 32+4

Vierailija
16/59 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Kirjottelin tänne jonkun verran ihan alkuraskaudesta, mutta sitten loppui kirjoitusinnostus... Ahkerasti olen kuitenkin teidän muiden ajatuksia täällä seurannut :)

Meille siis esikoinen tulossa, LA 7.10. Helsingissä asutaan miehen ja kissan kanssa. Joudun/pääsen ultraan hieman normaalia useammin, koska kohtuni on osittain kaksiosainen. Viimeksi oli puoltoista viikkoa sitten, lapsi kasvaa pikkasen käyrien yläpuolella, mutta voi kuitenkin oikein hyvin (Painoarvio viime viikon maanantaina 1850g). Seuraava ultra viikoilla 36+1. Pikkunen potkii ja hyörii tosi paljon vatsassa, välillä mietin, että onko ihan normaalia. Tosin yöaikaan harvemmin herään vauvan liikkeisiin, josko se silloin sitten nukkuu...

Haluaisin teidän muiden mielipiteen yhteen asiaan... Mulla vatsa tullut tosi selvästi esiin viimeisen kuukauden aikana. Ja sf-mittakin menee käyrien yläpuolella. Parin viime viikon aikana on ihmisiltä (naapureilta ja ihan ventovierailtakin) alkanut tulemaan kommenttia, että "synnytät varmaan ihan kohta" "taitaa olla kaksoset tulossa" tai "huhhuh, mikä vatsa".. Näitä kommentteja tulee ihan päivittäin ja alkaa pikkasen jo ärsyttää, kun laskettuun aikaan on tosiaan aikaa vajaa pari kuukautta... En tiiä, oonko tosi pikkumainen tms, mutta en yhtään tykkää, että ihmiset mulle vatsasta kommentoi. Itelläni ei tulis mieleenkään vieraille ihmisille ulkonäöstä mitään sanoa. Juuh.. Siinä hieman tilitystä :)

32+2

Vierailija
17/59 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselty, että eihän sulla edellisiltä noin iso maha ollut tms. Sf mitta on aika iso, mutta käyrillä mennään kuitenkin. Joo, ja sitten on kyselty, että oletkos paljon lihonut, siis tullut painoa. Hoh hoijaa, mitä se kellekään kuuluu, paljon sitä painoa tulee, ei sillä että se salaisuus olisi, mutta ärsyttää että pitää tuollainen asia niin kiinnostaa raskausaikana. Joo, painoa on tullut 10 kiloa, mutta eipä tuosta ole sanottu neuvolassa mitään, enkä ite ole huolissani, koska aiemminkin on tullu sellanen 15 kiloa ja ne on sitten vuodessa lähteneet pois. Mutta siis huomaan tulevani herkemmäksi tyhmille kommenteille... Alkaa ne hormonit vaikuttaa, olen jotenkin äreämpi ja puolustan tosi voimakkaasti oman perheen tapoja tehdä asiat. Tuo on tuttua kyllä edellisiltä kerroiltakin.

Jotain muutakin piti kommentoida, en nyt enää muista mitä. :)

tiitti rv 30+?

Vierailija
18/59 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpä on tosiaan ollut vilkasta, mukavaa :)

Joku kyseli päivärahapäätöksistä, meille tuli alkuviikosta päätös sekä päivärahasta että äitiyspakkauksesta. Nyt oottelen kovasti, millon pakkaus saapuu noudettavaksi! :) Päätöksen tulemiseen meni meillä noin kuukausi. Ajattelin kyllä että menisi vielä pitempäänkin tuon päivärahan kanssa kun siitä vähän varoiteltiin, että ruuhkaa pukkaa, mutta mukava kun tuli jo nyt niin ei tartte sitä enää pähkäillä!

Lemmikeistä on ollut edelleen puhetta, olisi tosiaan kiva jos jollakulla löytyisi lukuvinkkejä koiraan ja vauvaan liittyen!

Tulipas muuten mieleen, että minkä kokosissa asunnoissa täällä muut asustelee? Meille siis esikoinen tulossa ja asutaan 61 neliön kerrostalokaksiossa koiran ja kahden kissan kanssa. Rivitalokolmio olisi haaveissa, mutta jospa sitä aluksi tähänkin mahtuu!

Hyviä vointeja kaikille!!

Helinä ja mönkiäinen rv 29+1

Vierailija
19/59 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismassa oli vauvojen vaatteita -50-70%- Tuli shoppailtua iso kasa vaatteita ja sitten hieman muutakin tarviketta: Tuttipulloja, tutteja yms.

G rv 34

Vierailija
20/59 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä taas:) kiirettä pitää mutta täällä ehtii nopeasti käymään.

Meille toi pakkaus tuli nopeasti, noin kolme viikkoo lappujen lähettämisestä.

Helinä kyselit asunnon koosta; tällä hetkellä meillä (minä, mies, poika 9 v, koira) on rivarikolmio n. 70 neliötä. Mutta siis rakennetaan (tai siis mies rakentaa meille;) taloa, siihen tulee "hulppeat" 130 neliötä!! Arvaa odotanko innolla että pääsee muuttamaan! Eilen oltiin ikkunat ja ulkopaneelit valitsemassa..

Nyt on aika pienet tilat, mutta kyllä sen aikaa mahtuu kun tarvitseekin. Ongelma tulee vaunujen säilyttämisen kanssa, eteiseen ai mahdu mitenkään ja ainoa säilytyspaikka on ulkovarasto, mutta siellä ei ole lämmitystä. Tietty sen pehmeän kantokopan otan aina sisällä mutta silti, mahtaako vaunut tykätä huonoa??

katjaäippä ja masukki 32+2