Itäkeskuksen vartijat pahoinpitelivät asiakkaita
Fb:ssa jaossa video ja kuvat. Syytöntä miestä epäiltiin ja siitä se alkoi. Naisystävä mukiloitiin ja tämä yritti kuvata.
Kommentit (85)
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 16:46"]
Mikä ihmisillä on vartijoita vastaan ? Työtään ne tekee niiku muutkin.
[/quote]
Mites se vartija joka piirsi kirkkoveneen asiakkaan otsaan ja levitti sitä materiaalia eteenpäin? Töissään sekin oli. Ja uutisoitiin tapauksesta kuvan kanssa ja myönsivät vielä kaiken. Kyllä sitä kuule kaikenlaista tapahtuu.
Ja eikö tuo mies todella ollut tuossa tapauksessa syytön?!
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 22:13"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 21:32"]
Kyllä sinäkin räyhäisit jos joku sua löis. Niinkuin pieni porsas, itkien ja ulisen.
Mielenkiintoista on saada tietää, silloin kuin sitä tietoa julkaistaan, että kauppiaanko pyynnöstä ihmisiä siellä hakataan, vai vartioliikkeen vai oliko vaan väkivaltaitainen huumehörhö tämä vartija?
Jos minä olisin kauppakeskuksessa mieheni kanssa ja vartijat tulisivat peräämme, pysyisimme ihan rauhallisena, koska tietäisimme ettemme ole tehneet mitään. Lähtisimme ihan normaalisti heidän mukaan selvittämään asiaa. Mieheni ei saisi mitään rimpulointi kohtausta ja minä en alkaisi rääkymään kaikenmaailman kiroasanoilla, huutamaan vittua vartijoille ja kuvaamaan koko episodia. Normaalit ihmiset osaavat käyttäytyä ihan normaalisti.
Jos joku tulisi mua aiheettomasti syyttämään näpistyksestä, niin kyllä mä saattaisin siunaantua. Varsinkin jos olisi kiire jonnekin ja sen vuoksi joutuisin selvittelemään asiaa. Voisin jättää yhteystiedot ja vaikka vilauttaa henkilöllisyyspapereita tai jotain. Minnekään koppiin en välttämättä lähtis itsekään, kun siihen ei olisi perusteita. Riippuu tilanteesta. Ja hyvin paljon vartijoiden omasta käytöksestä. Helposti provosoituu itsekin, jos joku muu käyttäytyy uhmakkaasti.
En väitä että mies olisi syytön, korjasin vaan et normaaleillakin ihmisillä voi olla hyvin erilaisia toimintatapoja.
Mutta kun kukaan ei ole aiheettomasti tässäkään tapauksessa ketään syyttänyt, van peruste on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Heppo sepustaa pysyvänsä rauhallisena, kun ei osaa konkretisoida tilannetta, missä vartija nappaa varoittamatta kiinni ja kaataa kauppakeskuksen paskaiselle lattialle, vieläpä satojen ihmisten silmien alle. Vartijat eivät myöskään kysele, oletko valmis selvittämään asiaa niiden kanssa. Ennen kun kissaa ehdit sanoa, niin oletkin jo raudoissa. Eikä näitä mielivaltaisesti toimivia narsisteja kiinnosta oletko esim. työmatkalla ja valmis syyttömänä selvittämään asiaa myöhemmin. On tosi sinisilmäistä uskoa sellaista.
Miksikö jotkut sitten vihaavat vartijoita? Näitä syitä vartijoiden kannattaa hakea omasta käytöksestään.
Vartija ei nappaa varoittamatta yhtään mistään kiinni. Jos näpistelet työmatkalla jotain, niin oma vikasi jos myöhästyt töistä ;) Vartijoita vihaavat vain idiootit, jotka itse sekoilevat ja aiheuttavat haittaa ympästölleen ja ovat päässet vartijoiden halaukseen ihan omien tekojensa vuoksi. En ole koskaan kuullutkaan, että vartijat lainkuuliaisten kanssa olisivat missään tekemisissä.
Mä niin tykkäisin Amerikan meiningistä. Oranssi haalari päälle ja ketjuihin kytkettynä puistoja ja tien varsia siivoamaan. On se komee näky. Tutut vois morjestella.
Eivät ne mihinkään ole kadonneet, katsoppa vaikka itse.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014092318689068_uu.shtml