Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lihonut 2 vuodessa KYMMENEN kiloa! Kannattaako huolestua?

Vierailija
25.08.2021 |

Niin??? Olen 26v ja nyt kävin vaa'alla, painan 62,4kg. Toissa kesänä painoin 50kg, tasan. Muistan sen siitä että näytin vähän laihalta. Olen 163cm pitkä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syömällä lihoaa. Yksinkertaista.

Sen tiedän. Pohdin nyt että pitääkö huolestua???

Pitää. Pysäytä lihominen nyt, helpompaa tuossa kohtaa kuin siinä, jossa painoa on tullut 30 lisää.

Miten pysäytän sen? Lisäänkö liikuntaa vai katsonko etten syö enää herkkuja?

Älä nyt NAURATA! Jokainen tietää miten laihduttaa! Kokeile mikä sinuun tepsii!

Vierailija
22/37 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää. Pysäytä lihominen nyt, helpompaa tuossa kohtaa kuin siinä, jossa painoa on tullut 30 lisää.

Ristus miten tyhmä kysymys. 10kg kahdessa vuodessa on paljon, kyllä pitää huolestua. Pitääkö lopettaa herkkujen syönti, ei toki. Makaat vaan sohvalla, tilailet pizzaa ja mätät suklaata, sillähän sitä hoikistuu.

En syö juurikaan herkkuja. Kärsin kyllä psykoottisesta masennuksesta ja niiden lääkkeet saavat napotelemaan.

Ne lääkkeet lihottaa vaikka ei liikaa napostelekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama aika kestää tuon painon pudottamiseen, muista se. Lihoamisnopeus on huolestuttava, vaikka paino vielä ei olekaan korkea.

Vierailija
24/37 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan ekstrapoloimaan koska menee satku rikki.

Vierailija
25/37 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ristus miten tyhmä kysymys. 10kg kahdessa vuodessa on paljon, kyllä pitää huolestua. Pitääkö lopettaa herkkujen syönti, ei toki. Makaat vaan sohvalla, tilailet pizzaa ja mätät suklaata, sillähän sitä hoikistuu.

En syö juurikaan herkkuja. Kärsin kyllä psykoottisesta masennuksesta ja niiden lääkkeet saavat napotelemaan.

Ne lääkkeet lihottaa vaikka ei liikaa napostelekaan.

Miten lääkkeet voisi lihottaa? Eikö tää ole vain tekosyy?

Vierailija
26/37 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

heveletin up hullu!

Vierailija
27/37 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ikää melkein puolet enemmän kuin aloittajalla ja olen 159cm. ja 54kg. Neljä kiloa liikaa. En todellakaan odottele että kiloja vaan kertyy, dietti ja liikuntaa lisää.

Vierailija
28/37 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ikää melkein puolet enemmän kuin aloittajalla ja olen 159cm. ja 54kg. Neljä kiloa liikaa. En todellakaan odottele että kiloja vaan kertyy, dietti ja liikuntaa lisää.

Sinähän olet vielä hoikka...?

Vierailija
29/37 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai vähän laihalta? Oli jo alipainon puolella sun 50 kg.  

No eikä ollut. Ihmiset pitävät nykyään kaikkia hoikkia alipainoisina koska suurin osa porukasta on lihavuoria.

Jos aikuinen painaa 50kg tai alle, kyllä se minusta alipainoinen on. Lasten painoja nuo.

Tietty jos on 140cm niin eri asia, mutta jos on 160-180 niin huimaa alipainoa se on.

Vierailija
30/37 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuna hankkisin painoa ja lihaksia lisää, olis turvaton olo olla noin hepponen.

Vierailija
31/37 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Painoin alimmillani 48kg ja nyt 56kg. Olen 158cm pitkä. Päätin että laihdutan pari kiloa nyt ja sit yritän jättää vaan ylimääräisen napostelun pois.

48kg aikuinen, huh.

Eikö toi ole yleisesti joku 12-13 vuotiaiden paino. En nyt muista minkä ikäisten kun omat lapset jo "aikuisia", mutta kuulostaa ala-asteikäisen painolta.

Vierailija
32/37 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekä että. Tärkeintä on ruokavalion saaminen kuntoon. Netissä lukuisi vinkkisivustoja.

Vierailija
33/37 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinuna hankkisin painoa ja lihaksia lisää, olis turvaton olo olla noin hepponen.

Paino pitää suhteuttaa pituuteen. Naisella ei lihakset luomukonsteilla välttämättä merkittävästi painoa nosta. Läski ei tuo turvaa, pelkästään väsymystä ja ahdistusta ulkonäöstä.

Sivusta

Vierailija
34/37 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörit kohta pallona. Älä välitä läskien kommenteista, vaan tee jotakin asialle.

Vierailija
35/37 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet suhteellisen nuori, etenkin pari vuotta sitten. Elleivät elämäntapasi ole radikaalisti muuttuneet (koronan aikana jopa todennäköistä), osasyy voi olla hidastuneessa aineenvaihdunnassa. Itsekin suunnilleen saman pituisena lihoin aika paljon opiskeluja aloittaessa, kun nuoruuden liikuntamäärät tippui vähän, yliopistoruokalan annoskoot oli nuorten miesten mukaan mittailtu ja oma kaupassakäynti ja herkuttelu lisääntyi. Eikä kulutus ollut enää samaa kuin teininä. Muotojakin toki tuli, mutta rasvaa myös muualle.

Nyt alkaa olla aika tarkistaa ruokavalio, ja tarkkailla myös annoskokoja.

Vierailija
36/37 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi samoin, mutta 62 kilosta 72 kiloon. 62 on ollut se aikuisiän paino, johon kehoni hakeutuu luonnollisesti: ei kalorien laskentaa, ei rajoituksia, ei makroja, ei stressiä. Kävin n. 15 vuoden ajan vaa'alla pari kertaa vuodessa ja aina paino osui haarukkaan 61,5-62,5. 

Mutta sitten tapahtui monta asiaa yhtä aikaa. Vakava trauma, siihen lääkitys (kortikosteroideja, aivan järkyttävää kamaa, ei ikinä enää!), unettomuus, stressi, ahdistus, liikunnan väheneminen (en ole koskaan ollut himojumppaaja mutta 10-15t askelta päivittäin)... Tästä ne kilot räjähtivät nopeasti. 

Lähdin sitten purkamaan tätä soppaa henkiseltä puolelta, eli suru, ahdistus ja unettomuus ensin kuntoon. Luojan kiitos samaan syssyyn tuli korona ja etätyöt - aloin viimeinkin nukkua 8-9 tuntia yössä, entisen 3-5 sijaan. Ensimmäiset kilot lähtivät välittömästi kun uni alkoi maistua! Lääke myös pois, toki lääkärin luvalla, se oli mulle myrkkyä.

Sitten kun tämä oli paremmalla tolalla aloin purkaa ruokaan ja liikuntaan liittyviä solmuja. Ihan perusjutut kuntoon, eli heti töiden jälkeen tunniksi ulos. Ei mitään kauheaa rääkkiä vaan kävelyä ja vähän ylämäkiä. Kilon käsipainoilla 10 minuutin treeni. Pieniä askelia joista pystyi pitämään kiinni. Ja ruokailuun kasviksia, vähemmän ateriakertoja päivässä (itselleni optimaalinen 2, ihan max 3). 16 tuntia paastoa yön ja aamun yli. Tämä on mulle helppoa kun aamulla ei ole nälkä.

Ja niin ne kilot lähtivät, tavallaan suunnitellusti mutta tavallaan itsestään. En siis "laihduttanut" lainkaan, vaan laitoin elämän takaisin kuntoon. Ja nyt paino pysyy taas 62 kilossa mitään sen eteen tekemättä. Nukun, liikun ja syön hyvin ja ilolla.

Vierailija
37/37 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

75% suomalaisista ylipainoisia, totta kai normaalipainoiset vaikuttavat silloin alipainoisilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän