Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

maalla asuminen

Vierailija
23.09.2014 |

Ollaan nyt 2v asuttu maalla, 20km kaupunkiin. Musta tuntuu etten sopeudu tänne, en sitten millään. Miehen kanssa välit rakoilee osittain myös tämän takia. Hän viihtyy täällä, minä en. Kaipaan kokoajan kaupunkiin, mietin kun lapset kasvaa ja haluaa alkaa harrastaa.. onko tää väliaikasta vai sopeudunko ... pää hajoaa tästä miettimisestä :(

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä siis korkokenkiä ;)

Vierailija
62/82 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 17:17"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 17:14"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 17:08"]Ootko saanu ystäviä tai harrastuksia sieltä uudelta paikkakunnalta? Yleensä sopeutumiseen vaaditaan muita ihmisiä, siis että tuntee kuuluivansa porukkaan. Auttaisko sua, jos yrittäisit luoda sinne kunnon sosiaalisen verkoston? [/quote] Olen. Mutta tää on jännä yhteisö, oikea takapajula. Ihmiset om toisille kateellisia joka asiasta ja kyräilee jatkuvasti. Pari hyvää ystävää mulla on täällä mutta silti en koe kuuluvani tänne .. en tiedä mitä tää on? Mies sano et 30kriisi mut en vaan sopeudu tänne, en sitte millään..

[/quote]

Kaikki pikkukylät ja -kaupungit ovat tuollaisia sisäänlämpiäviä kateellisten kyttääjien yhteisöjä. 

[/quote]

Ei kannata yleistää.

- Se maalla viihtyvä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 17:17"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 17:14"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 17:08"]Ootko saanu ystäviä tai harrastuksia sieltä uudelta paikkakunnalta? Yleensä sopeutumiseen vaaditaan muita ihmisiä, siis että tuntee kuuluivansa porukkaan. Auttaisko sua, jos yrittäisit luoda sinne kunnon sosiaalisen verkoston? [/quote] Olen. Mutta tää on jännä yhteisö, oikea takapajula. Ihmiset om toisille kateellisia joka asiasta ja kyräilee jatkuvasti. Pari hyvää ystävää mulla on täällä mutta silti en koe kuuluvani tänne .. en tiedä mitä tää on? Mies sano et 30kriisi mut en vaan sopeudu tänne, en sitte millään..

[/quote]

Kaikki pikkukylät ja -kaupungit ovat tuollaisia sisäänlämpiäviä kateellisten kyttääjien yhteisöjä. 

[/quote]

Ei kannata yleistää.

- Se maalla viihtyvä
[/quote]

Aika moni on.

Vierailija
64/82 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en uskotellut itselleni haluavani ok-taloa ja sitä elämää, kun olen kaupungin lapsi . Oikein ahdistaa ajatellakin kotia landella. Siis voihan siellä joskus käydä, vaikka olenkin kotonani asfaltti jalkojen alla.

Vierailija
65/82 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
66/82 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 17:40"]Onneksi en uskotellut itselleni haluavani ok-taloa ja sitä elämää, kun olen kaupungin lapsi . Oikein ahdistaa ajatellakin kotia landella. Siis voihan siellä joskus käydä, vaikka olenkin kotonani asfaltti jalkojen alla.
[/quote]

Happy u :(

Vierailija
67/82 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että meidä talo menee kaupaks keväällä. Se tästä vielä puuttus että jää käsiin talo.

Ap

Vierailija
68/82 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki vain viihdy maalla. Ymmärrän hyvin, mitä ap tarkoittaa. Itse olisin ollut valmis muuttamaan maz10km päähän pienen kaupungin keskustasta (=maaseutua), mutta mies ei halunnut niin kauas. Hän sanoi aikoinaan asuneensa riittävän moni vuosua 15km etäisyydellä ja ei halunnut enää. Välissä asuttiin tosin ihan eri puolellamaata ison kaupungin keskustan liepeilä vuosia eikä sitäkään enää kaipaa. Mutta välimuotoja asumisen suhteen on.. nyt asutaan pienen kaupungin keskustan liepeillä ja isolla tontilla. Pyörällä kuitenkin pääsee kätevästi keslustaan ja katuvalot löytyy. Kauppa lähellä ja vierailla helppo pyörähtää kaffella:)

Vierailija
69/82 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko teillä mahdollisuus vuokrata kaupungista edullinen pieni asunto, minne pääsisit välillä yksin hengähtämään. Käymään kirjastossa, shoppailla, elokuvissa, kahvilla.

voisit vertailla muutaman kuukauden maalla/ kaupungissa asumisen eri puolia. Vaikkapa pahimman kaamosajan voisit siellä silloin tällöin olla.

Vierailija
70/82 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 17:47"]Olisiko teillä mahdollisuus vuokrata kaupungista edullinen pieni asunto, minne pääsisit välillä yksin hengähtämään. Käymään kirjastossa, shoppailla, elokuvissa, kahvilla.

voisit vertailla muutaman kuukauden maalla/ kaupungissa asumisen eri puolia. Vaikkapa pahimman kaamosajan voisit siellä silloin tällöin olla.
[/quote]

Olen ehdottanut tätä mut mies ei suostu.

Vierailija
71/82 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asunut maalla nyt 3 vuotta. Kylälle matkaa 14 km. Meillä tässä tällainen pieni "yhteisö". N. 10 naapuria kolmen kilometrin säteellä. On kieltämättä huomattavasti elo vireämpää kuin kaupungissa. Naapurit saattavat tulla kylään ilmoittamatta jne. Auttoivat talon kunnostamisprojektissa jne. Kun esim asuin n. 150 000 ihmisen kaupungissa jossa ei naapurit moikanneet rapusssa. Ainut huono puoli on se että täältä alkaa olla mummot ja paapat kuolleet ja niiden perinnöistä riidellään ahnaasti. Saatetaan heitellä kananmunia ikkunoihin ja viedään paskaa postilaatikkoon. Onneksi meille ei ole tällaista tapahtunut. Muistaa vain itse pysyä ns. Puolueettomana näissä asioissa. Itse viihdyn mutta välillä meno kuin villissä lännessä. Toisaalta se myös naurattaa...

Vierailija
72/82 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nyt joku vitsi? Siis kaupunkiin on noin varttitunnin matka ja kaupungin valot näkyvät kyllä teidänkin pihaanne. Aika usein noin lähellä kaupunkia on kyllä kevyen liikenteen väylä, mutta siellä hiekkatiellä ja vilkasliikenteisellä maantielle ne alkuperäiset maalaisetkin pyöräilevät lapsineen.

Olisko ne sittenkin kerrostalon helppous ja lähiöbaari ne, jotka " maalta" puuttuvat? Entä se ahdistus, oletko varma että ei se sittenkin ole sinun korviesi välissä eikä korjaannu muuttamalla "ihmisten ilmoille" kaupunkiin?

Terveisin mamma maalta, kaupunkiin noin 150 km, kirkonkylälle vain 30 km.

Vierailija
73/82 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 18:04"]Onko tämä nyt joku vitsi? Siis kaupunkiin on noin varttitunnin matka ja kaupungin valot näkyvät kyllä teidänkin pihaanne. Aika usein noin lähellä kaupunkia on kyllä kevyen liikenteen väylä, mutta siellä hiekkatiellä ja vilkasliikenteisellä maantielle ne alkuperäiset maalaisetkin pyöräilevät lapsineen.

Olisko ne sittenkin kerrostalon helppous ja lähiöbaari ne, jotka " maalta" puuttuvat? Entä se ahdistus, oletko varma että ei se sittenkin ole sinun korviesi välissä eikä korjaannu muuttamalla "ihmisten ilmoille" kaupunkiin?

Terveisin mamma maalta, kaupunkiin noin 150 km, kirkonkylälle vain 30 km.
[/quote]

Heh. Ei ole kuule pyörätietä, ei yhen yhtä. Lapset menee taksilla kouluun koska tie liian vaarallinen. Matkaa 3km. Pimeä ja vilkas päätie. Meä ympärillä ei ole ku mettää. Lähinaapuri 150m.

Kauppaan joo vain vartin matka.

Mutta se ei oo vaan sitä. Kaipaan esim ihan iltalenkkejä lasten kans. Täällä ei viitti viedä lapsia päätielle tapattaa rekkojen alle.pyöräilytaidot unohtuvat hyvin nopeasti. No kuva tramppa meillä sentään on.

Tänne ei tupsahda kukaan, pitää sopia ajoissa.

Töihin ja jokapaikkaa mennää autolla, ei kävellen ym mitä kaipaan suunnattomasti.

Baarit mua ei kiinnosta vaan ihan normaali elämä. Ja tää on kaukana normaalista.

Vierailija
74/82 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu aika paljon elämäntilanteesta.Jos iso perhe niin kiwa olla maalla.Jos paljon tuttuja /ystäviä niin ihan sama missä korvessa asuu.Kyllä ne vieraat autolla huristaa kylään ja itsekkin pääsee autolla.Kaupungissa oli kyl kiva asua ,mut kyl maallekkin tottuu ,kesät ovat parhaita maalla:).

Vierailija
75/82 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 18:33"]Varmaan riippuu aika paljon elämäntilanteesta.Jos iso perhe niin kiwa olla maalla.Jos paljon tuttuja /ystäviä niin ihan sama missä korvessa asuu.Kyllä ne vieraat autolla huristaa kylään ja itsekkin pääsee autolla.Kaupungissa oli kyl kiva asua ,mut kyl maallekkin tottuu ,kesät ovat parhaita maalla:).
[/quote]

Suomen kesä on vaa pirun lyhyt :( ehkä mua ahistaa tää lainataakkakin ?

Vierailija
76/82 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsää elämää kuulostaa olevan.

Vierailija
77/82 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 17:53"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 17:47"]Olisiko teillä mahdollisuus vuokrata kaupungista edullinen pieni asunto, minne pääsisit välillä yksin hengähtämään. Käymään kirjastossa, shoppailla, elokuvissa, kahvilla. voisit vertailla muutaman kuukauden maalla/ kaupungissa asumisen eri puolia. Vaikkapa pahimman kaamosajan voisit siellä silloin tällöin olla. [/quote] Olen ehdottanut tätä mut mies ei suostu.

[/quoteHarmi. Mun ahdistus loppu heti kun tämä ratkaisu tehtiin. Nyt viihdyn siellä korvessakin kun tiedän pääseväni pois.

Vierailija
78/82 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuuluu ap?? Miten kävi ja minne päädyit / päädyitte? 

Mietin tässä ihan samaa että haluaisin muuttaa mutta mies ei ota oikein kantaa ollenkaan, joten yksin pähkäily ja suunnittelu on turhauttavaa. Ja entä jos sitten ei sujukaan?

Vierailija
79/82 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
80/82 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan niin maaseudun rauhaa ja puhtautta. Täällä kaupungissa ei ole kumpaakaan.