maalla asuminen
Ollaan nyt 2v asuttu maalla, 20km kaupunkiin. Musta tuntuu etten sopeudu tänne, en sitten millään. Miehen kanssa välit rakoilee osittain myös tämän takia. Hän viihtyy täällä, minä en. Kaipaan kokoajan kaupunkiin, mietin kun lapset kasvaa ja haluaa alkaa harrastaa.. onko tää väliaikasta vai sopeudunko ... pää hajoaa tästä miettimisestä :(
Kommentit (82)
Miksi lapset ei voi harrastaa luontoa
Mä oon asunut nyt 6 vuotta maalla. Oon tutustunut kyläläisiin ja löytänyt harrastuksia.
Mä niin haluaisin muuttaa johonkin pois pääkaupunkiseudulta. Taitaa jäädä haaveeksi. En kaipaa tätä vilinää, kaupungilla ei ole mulle paljoakaan tarjottavaa. Kulttuuritapahtumiin pääsee kyllä matkankin takaa...
20km ei oikeasti ole kovin pitkä matka. Autolla hurauttaa vartissa. Melkein sanoisin ettei 20km päässä kaupungista ole vielä kunnolla maalla =)
20km ei oikeasti ole kovin pitkä matka. Autolla hurauttaa vartissa. Melkein sanoisin ettei 20km päässä kaupungista ole vielä kunnolla maalla =)
Mä lähinnä kaipaan sitä, että pysty pyöräilee töihin ja kauppaan. Täällä ei voi pyöräillä ku max 300metriä hiekkatietä, iso tie vaarallinen kun ei suojateitä. Kaverit ei käy täällä, liian kaukana. Kaunis koti jossa illat istutaan. Illalla olisi ihana käyä lasten kans pyöräilemäs mutta tosiaan mahdotonta.
oon tutustunu muutamaan ihmiseen täällä mutta silti joku tökkii .. kaipaan niin kaupunkiin ! Pelottaa jos nyt tämä myydäänki , onko elämäni virhe.. se om mun ja miehen tarun loppu takuuvarmasti.
Totta, 20km on lyhyt matka mutta silti todella pitkä .. :) ja etenki se harmittaa kun ilman autoa eivaan voi mennä mihinkään :(
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 16:02"]
Mä lähinnä kaipaan sitä, että pysty pyöräilee töihin ja kauppaan. Täällä ei voi pyöräillä ku max 300metriä hiekkatietä, iso tie vaarallinen kun ei suojateitä. Kaverit ei käy täällä, liian kaukana. Kaunis koti jossa illat istutaan. Illalla olisi ihana käyä lasten kans pyöräilemäs mutta tosiaan mahdotonta. oon tutustunu muutamaan ihmiseen täällä mutta silti joku tökkii .. kaipaan niin kaupunkiin ! Pelottaa jos nyt tämä myydäänki , onko elämäni virhe.. se om mun ja miehen tarun loppu takuuvarmasti.
[/quote]
Tuntuu, että teillä on isompia ongelmia kuin talo. :(
Olen koko ikäni asunut 20km päästä kaupungista ja viihtynyt oikein hyvin. Täältä pääsee kaupunkiin 15minuutissa ja lastenkin kuljetus harrastuksiin onnistuu jopa 1autolla( tosin nuo ei kyllä harrasta kaupungissa vaan omalla kylällä mihin pääsevät jalan tai pyörällä). Opiskelu aikana asuin keskellä kaupunkia enkä viihtynyt yhtään.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 16:03"][quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 16:02"]
Mä lähinnä kaipaan sitä, että pysty pyöräilee töihin ja kauppaan. Täällä ei voi pyöräillä ku max 300metriä hiekkatietä, iso tie vaarallinen kun ei suojateitä. Kaverit ei käy täällä, liian kaukana. Kaunis koti jossa illat istutaan. Illalla olisi ihana käyä lasten kans pyöräilemäs mutta tosiaan mahdotonta. oon tutustunu muutamaan ihmiseen täällä mutta silti joku tökkii .. kaipaan niin kaupunkiin ! Pelottaa jos nyt tämä myydäänki , onko elämäni virhe.. se om mun ja miehen tarun loppu takuuvarmasti.
[/quote]
Tuntuu, että teillä on isompia ongelmia kuin talo. :(
[/quote]
aivan totta.. jos taloa ei ois, oisin lähteny jo.
ap
En tiedä mitä teen. Oon vaan niin onneton päivittäin.
ap:lla varmaan ongelmia muussakin parisuhteessa. Projisoituu nyt 20 km matkaan, josta saadaan syy. Nykyisin on rajattomat mahdollisuudet olla kanssakäymisissä sähköiseti. n. 3,2 milj. ihmistä asuu maalla tai sen tapaisessa olosuhteissa
Ei kaikki vaan sovi asumaan maalle. Mutta toi on nyt semmonen tilanne, että sun pitää puhua sun miehen kanssa. Sulla ei ole mukavaa, haluaisit muutosta. Ei sen välttämättä tarvi tarkottaa poismuuttoa, jos mies ja lapset viihtyy. Aloita joku uusia harrastus siellä kaupungissa (kamoon, 20 km ei oo kaukana), sovitte, että saat enemmän omaa aikaa nähdä kavereita, käydä leffassa tms. "kaupunkihommaa". Onko nyt kyse kuitenkin enemmän siitä, että kotikuviot ja parisuhde ahdistaa jostain ihan muusta syystä?
En edes muista enää, mitä erinomaisen jännää oli asua kaupungin keskustassa, kun oon ite nyt maalla asunut ja viihtynyt hyvin. Täällä on niin paljon helpompi hengittää, olla ja liikkua luonnossa. Mutta kaikille tää ei sovi.
Se on kovin yksilöllistä. Minulla on vuosien asumiskokemus pääkaupunkiseudulta ja kahdesta miljoonakaupungista. Nyt olen kymmenkunta vuotta asunut ihan oikealla suomalaisella maaseudulla ja viihdyn erinomaisesti. Aikansa kutakin, tuumailen kun metropoliaikoja muistan.
Ja ajattelit sitten, että jossain Kampissa voi lasten kanssa turvallisesti pyöräillä Baanaa edestakaisin?
Entä jos muuttaisit oikeasti maalle. Siis niin, että on 15 km hiekkatietä ennen kuin pääset valtion hoitamalle maantielle. Olisi ainakin tilaa ajaa pyörällä.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 16:11"]Ei kaikki vaan sovi asumaan maalle. Mutta toi on nyt semmonen tilanne, että sun pitää puhua sun miehen kanssa. Sulla ei ole mukavaa, haluaisit muutosta. Ei sen välttämättä tarvi tarkottaa poismuuttoa, jos mies ja lapset viihtyy. Aloita joku uusia harrastus siellä kaupungissa (kamoon, 20 km ei oo kaukana), sovitte, että saat enemmän omaa aikaa nähdä kavereita, käydä leffassa tms. "kaupunkihommaa". Onko nyt kyse kuitenkin enemmän siitä, että kotikuviot ja parisuhde ahdistaa jostain ihan muusta syystä?
En edes muista enää, mitä erinomaisen jännää oli asua kaupungin keskustassa, kun oon ite nyt maalla asunut ja viihtynyt hyvin. Täällä on niin paljon helpompi hengittää, olla ja liikkua luonnossa. Mutta kaikille tää ei sovi.
[/quote]
Tapellaan tästä muutosta. Mä haluan muuttaa, mies ei. Muuten meillä ei juuri ongelmia.
ihmettelen minkä takia olen tänne edes halunnut. En kertakaikkiaan vaan viihdy. Haluan ihmisten ilmoille. En tiedä onko virhe vai ei, mutta tämä ahdistus kasvaa päivä päivältä ..... :(
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 15:56"]
Mä niin haluaisin muuttaa johonkin pois pääkaupunkiseudulta. Taitaa jäädä haaveeksi. En kaipaa tätä vilinää, kaupungilla ei ole mulle paljoakaan tarjottavaa. Kulttuuritapahtumiin pääsee kyllä matkankin takaa...
[/quote]
Mikä muka estää?
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 16:18"]Ja ajattelit sitten, että jossain Kampissa voi lasten kanssa turvallisesti pyöräillä Baanaa edestakaisin?
[/quote]
no ei nyt sentään :) lähikaupunki on .50 000 asukkaan kaupunki :) ei oo pk seudulla.
Minä muutin pois 3 v maallemuutosta. En sopeutunut. Varsinkin sinkkuna oli ihan helvetin yksinäistä ja tylsää kökkiä vain siellä talossaan, ilman mahdollisuutta tuosta vaan käydä vaikka baarissa tai harrastuksissa...