Normiäitien tuho
Nyt on sitten havaittu, että äitiyskin on katoava asia...Pissisäitejä ja "itsestään huolehtivia" äitejä rupeaa olemaan kohta enemmän kuin meitä "Lapsi ensi" äitejä. Mitä enemmän mediassa on näitä "Ruotsin miljonääriäidit" ja "Erilaiset äidit" (sain mieheni veljen kanssa lapsen, tein lapsen kuudennen eri miehen kanssa, hain miehelleni isän afrikan sademetsistä, en tiedä kuka on lapseni isä) tyyppisiä ohjelmia, sitä enemmän tuntuu nämä järjen köyhät "äidit" lisääntyvän. Ja ai ETTÄ kun on niiin ihquu olla äiti joka ravaa röökillä tai joka vkl baarissa! "Se on mun oikeus" "Ei lapsi kärsi" "Mulla on ressi" No kidding?! Tervetuloa lapsiperheen elämään. Täälä sinun pitäisi unohtaa itsesi ja keskittyä lapseesi/lapsiisi, mutta mitä vielä! Nämä itseään äideiksi kutsuvat juoksevat partureissa, kauneushoitolassa ja salilla ja visa vinkuu ja velat kasvaa. Nämä äidit pitävät itseään superäiteinä tai supernaisina jolle ollaan kateellisia. Mistä? Järjen köyhyydestäkö? Veloista? Mistä?!
"On tekosyy olla läski, kun on äiti" "Kyllä äitikin saa pitää itsestänsä huolta" Kyllä ja kyllä. Mutta totuus näiden edesvastuuttomien lellikakaroiden kanssa on se, etteivät he KESTÄ olla kotona. Eivät ainakaan lapsen kanssa. Viljelevät sitten näitä kuluneita fraasejaan pitkin nettipalstoja, ikäänkuin puollustukseksi vaikka jokainen fiksu tajuaa kuinka se asia oikeesti on. Jos haluat päästä kiloista, lapsi rattaisiin tai reppuun ja ulos! Mutta kun ei. Se pitää tapahtua nimenomaan YKSIN. ILMAN LASTA. Sitten vielä kuvia todisteeksi, että täälä minä nyt rehkin salilla koska en jaksa rehkiä kotona lapsen kanssa. Idiootit
Kommentit (60)
Minua olisi ainakin ahdistanut lapsena olla äitini kanssa kotona koko ajan, vaikka äitini olikin kaikin puolin hyvä äiti ja puuhailimme yhdessä kaikkea hauskaa, minulle luettiin ja kanssani käytiin metsäretkillä yms. Eihän kukaan jaksa tietyn ihmisen seuraa ihan koko ajan, ei edes lapsi! Onneksi olin päiväkodissa!
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 13:10"]
Lapsi ei ole mikään perustelu sille, että on homssuinen siiderivalas.
[/quote]
Aina tätä siiderivalasretoriikkaa. Mulla jäi toisesta raskaudesta 10 kg painoa. Ei se niin vain katoa, kun imettäessä ei saa laihduttaa, enkä voi nivelvaivojen takia ihan hirveästi liikkua vaikkapa kävellen. Lasten takia taas en ehdi kovin ihmeellisiin liikuntaharrastuksiin. Suurin osa vaatteistani ei sovi päälle, enkä ajatellut ostaa uutta vaatevarastoa tässä isommassa koossa, joten mahdan olla vähän homssuinenkin. Joten kyllä tämä mun nykyinen ulkoasu johtuu aika pitkälle lapsista.
Mua häirittee näissä vanhemmissa se, etten ymmärrä miksi niitä lapsia on tehty. Kaikki lapsen kanssa tehtävä on jotain velvollisuuksia joista muiden pitäis melkein kiittää. Siis johonkin jumppankn mennään lapsen kaa jotta voidaan muille sanoa että kyllä me vietetään yhes aikaa mut siel jumpas lähinnä vilkuillaan kelloo et millon pääsee pois ja omiin oloihin. En siis tarkota et kaikki pitäis olla suurta hurmosta, mut kun se oma lapsi on lähinnä hhaitta. Ite hankin lapsen että voitaisiin tehdä kaikkea mukavaa yhdessä ja niin ollaan tehtykin, ihan mahottoman mukavaa seuraa. Ja tietty teen myös omia asioitani yksinäni mutta nautin ppaljon myös lapsen kanssa seikkailusta.
Normiäiti pitää huolen lapsistaan, omasta terveydestään, kunnostaan ja ulkonäöstään, parisuhteestaan, kodistaan, työstään ja ihmissuhteistaan. Eivätkä nämä normiaäidit ole katoamassa yhtään minnekään. Päinvastoin, yhä useampi nainen on äitinäkin kiinnostunut terveistä elintavoista ja kauniista ulkonäöstään. Samalla toimii esimerkkinä lapsilleen.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 13:11"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 13:05"]Jos ei muuhun kykene kuin penikoiden pykäämiseen niin voihan sitä tilannetta selitellä itselleen sillä, että "lapsi on minulle ykkönen, olen huippuäiti!" Muu kuin ihan sylivauva ei tarvitse äitiään hönkimään niskaan 24/7. Äiti on lapsen turva, jolta pyydetään apua hädän hetkellä, joka neuvoo ja asettaa turvalliset rajat, huolehtii lapsen tarpeista ja jolle halutaan kertoa päivän hauskat tapahtumat. Ei äidin tarvitse olla mikään ympärivuorokauden curling-äiti. Lapsen pitää oppia sekin, ettei koko maailma hypi hänen mukaansa. [/quote] Heh, olen kyllä ihan työssä käyvä yhden lapsen äiti. En mikään sossuäiti niinkuin luulet ;) Ja kyllä sylivauvastaki eteenpäin äitiä tarvitaan! Curling vanhemmat ovat toinen ääripää näistä pissishöyrypäistä. Eli ei kovin tervettä sekään.
[/quote]
Sittenhän avauksessasi ei ole järjen hiventä, kun pistät lapsesi kuitenkin hoitoon ppästäksesi töihin. Vai kolkuttaako omatunto siitä, ettet mielestäsi vietä tarpeeksi aikaa lastesi kanssa ja yrität nyt puolustautua ettet ainakaan ole mikään pissisäiti?
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 13:13"]
[/quote]
Aina tätä siiderivalasretoriikkaa. Mulla jäi toisesta raskaudesta 10 kg painoa. Ei se niin vain katoa, kun imettäessä ei saa laihduttaa, enkä voi nivelvaivojen takia ihan hirveästi liikkua vaikkapa kävellen. Lasten takia taas en ehdi kovin ihmeellisiin liikuntaharrastuksiin. Suurin osa vaatteistani ei sovi päälle, enkä ajatellut ostaa uutta vaatevarastoa tässä isommassa koossa, joten mahdan olla vähän homssuinenkin. Joten kyllä tämä mun nykyinen ulkoasu johtuu aika pitkälle lapsista.
[/quote]
Et sinä ikuisesti laihduta, joten ylipaino lähtee, kun imetys loppuu. Ei kukaan suoraan laitokselta tullessaan olekaan timmissä kunnossa, mutta lapsi ei oikeuta jäämään pysyvästi plösöksi.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 13:18"]
[/quote]
[/quote]
Et sinä ikuisesti laihduta, joten ylipaino lähtee, kun imetys loppuu. Ei kukaan suoraan laitokselta tullessaan olekaan timmissä kunnossa, mutta lapsi ei oikeuta jäämään pysyvästi plösöksi.
[/quote]
Siis et sinä ikuisesti imetä...sorry, ajatukset harhailee :D
No mitäs mun pitäisi tehdä? Lapsi on tällä hetkellä täysin isänsä perään, äiti on ihan hanurista. Mulla on nyt sitä omaa aikaa, kun penska viilettää isänsä kanssa pallokentillä ja ulkoilemassa ja leikkien. Mä olen käynyt iltaisin jumpissa, niissä saatanallisissa kauneushoidoissa ja joskus jopa niissä pahamaineisissa ravintoloissa. Ja ihan alkoholia tilasin. Vaikka tietenkin mun pitäs varmaan tunkea noiden poikien juttuihin jotenkin mukaan ja marttyyroida ja ripustautua, mutta en jaksa. Otan sitä OMAA aikaa.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei oikeuta? Mitä tarkoitat sillä?
Yritin vain sanoa, ettei se laihduttaminen ja ulkonäkö ole prioriteettilistalla välttämättä ihan ensimmäisten joukossa, kun on vanhempi. Esim. minulle on nyt tärkeämpää imettää kuin laihduttaa. Ja on niin helppo katsella ympärilleen ja haukkua toisia siiderivalaiksi, vaikkei tiedä heidän elämästään mitään.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 13:15"]
Normiäiti pitää huolen lapsistaan, omasta terveydestään, kunnostaan ja ulkonäöstään, parisuhteestaan, kodistaan, työstään ja ihmissuhteistaan. Eivätkä nämä normiaäidit ole katoamassa yhtään minnekään. Päinvastoin, yhä useampi nainen on äitinäkin kiinnostunut terveistä elintavoista ja kauniista ulkonäöstään. Samalla toimii esimerkkinä lapsilleen.
[/quote]
Historiaan pohjaten kuvailemasi äiti ei ole mikään normiäiti. Ennen äitien ei tarvinnut venyä kaikkeen, vähempikin riitti. Lasten kasvattaminenkin hoidettiin melko rennolla kädellä. Nykyisin täytyy naisen pystyä kaikkeen. Olla hyvä äiti, puoliso, hyvä työntekijä, hoitaa kodin, harrastaa liikuntaa, huolehtia kauneudesta, panostaa kotiin ja lapsiin. Itse koen sen siis niin, että normiäitiys ei enää riitä.
On myös helppo huudella, että mulla on jalommat prioriteetit kun sulla ja on hienompaa olla lihava kuin jumpata salilla sen lapsen kustannuksella :) Koska niinhän ne kaikki muut itsestä huolehtijat tekee, tai niin sä ainakin tunnut itsellesi perustelevan tuon oman lössähtäneisyytesi. Muilla ne isätkin saattaa jopa osallistua siihen vauvan hoitoon. Iik.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 13:23"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei oikeuta? Mitä tarkoitat sillä?
Yritin vain sanoa, ettei se laihduttaminen ja ulkonäkö ole prioriteettilistalla välttämättä ihan ensimmäisten joukossa, kun on vanhempi. Esim. minulle on nyt tärkeämpää imettää kuin laihduttaa. Ja on niin helppo katsella ympärilleen ja haukkua toisia siiderivalaiksi, vaikkei tiedä heidän elämästään mitään.
[/quote]
Tarkoitan, että yllättävän moni nainen perustelee ylipainoaan ja plösöyttään sillä, että on äiti. Tottakai ihmisen paino nousee raskauden aikana ja tottakai imetyksen aikana ei pidä laihduttaa. Mutta kun olet lopettanut imetyksen, voit jälleen alkaa kuntoilla ja laihduttaa.
Aiemmin oli ihan tavallista, että naiset plösähtivät lapset saatuaan. Nykyisin nuoret miehetkin tietävät, ettei näin tarvitse käydä... eläviä esimerkkejä kävelee kaduilla vastaan joka päivä, media ja blogit on täynnä naisia, jotka näkevät vaivaa myös oman terveytensä ja ulkonäkönsä eteen. . Uskonkin, että itsestään huolehtiminen tulee olemaan sekä miehille että naisille tärkeä asia ja tärkeä asia myös siinä puolisossa. Tavallaan jopa vaatimus.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 13:26"]
On myös helppo huudella, että mulla on jalommat prioriteetit kun sulla ja on hienompaa olla lihava kuin jumpata salilla sen lapsen kustannuksella :) Koska niinhän ne kaikki muut itsestä huolehtijat tekee, tai niin sä ainakin tunnut itsellesi perustelevan tuon oman lössähtäneisyytesi. Muilla ne isätkin saattaa jopa osallistua siihen vauvan hoitoon. Iik.
[/quote]
Oliko tämä vastaus nyt kirjoittajalle nro 32? Jos oli, niin oonko mä kritisoinut jotakuta viesteissäni? En. Oonko mä sanonut, että on hienoa olla lihava? En. Musta on aivan vitun kauheaa olla näin lihava. Mulla on joka päivä sellainen olo, että haluasin vetää puukolla nuo läskit pois. Välillä tuntuu siltä, etten kehtaa mennä mihinkään ihmisten ilmoille, kun olen tämän näköinen. Tekisi mieli mennä jonnekin pimeään komeroon ja jäädä sinne, ettei kukaan katselisi mua tuolla ja ajatettelisi, että vittu mikä siiderivalas.
Mä raskastan liikuntaa. Arvaapa, miten kamalaa on, kun en pääse liikkumaan näiden fyysisten kremppojen takia? Voin kertoa, että on kamalaa. Oon yrittänyt henkisesti valmistella itseäni siihen, että menisin vesijuoksemaan. Miksi tarvitsen henkisiä valmisteluja? Siksi, että mun on todella vaikea näyttäytyä alasti ja uikkareissa näiden läskien kanssa.
Isä osallistuu vauvan hoitoon, mutta meillä ei ole pelkkää vauvaa, vaan myös toinen lapsi. Ei ole niin helppoa lähteä moneksi tunniksi tuosta vain harrastamaan.
Toivottavasti tuli kuitenkin hyvä mieli, että sait dissata mua. Mulle tuli paha mieli, ehkä se oli tarkoituksesikin.
Kenenkään elämä ei saisi pyöriä ei itsensä, ei lapsen, ei perheen ympärillä.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 13:25"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 13:15"]
[/quote]
Historiaan pohjaten kuvailemasi äiti ei ole mikään normiäiti. Ennen äitien ei tarvinnut venyä kaikkeen, vähempikin riitti. Lasten kasvattaminenkin hoidettiin melko rennolla kädellä. Nykyisin täytyy naisen pystyä kaikkeen. Olla hyvä äiti, puoliso, hyvä työntekijä, hoitaa kodin, harrastaa liikuntaa, huolehtia kauneudesta, panostaa kotiin ja lapsiin. Itse koen sen siis niin, että normiäitiys ei enää riitä.
[/quote]
Historiaan pohjaten ulkonäöstään huolehtiminen oli lähinnä varakkaiden ja/tai aatelisten etuoikeus. Muiden elämää sääteli hengissäpysyminen. Maailma muuttuu ja hyvä niin. Tänä päivänä arvostetaan terveellisiä elämäntapoja, hyvää kuntoa, terveellistä ruokaa, kaunista kotia jne. Vanhemmuus ei muuta tätä arvostusta miksikään. Siinä missä esiäitimme käytti kaikki voimavaransa pitääkseen lapsensa leivässä ja kotinsa edes kutakuinkin lutikattomana, tämän päivän äidit voivat heittää hyvästit parin viimeisen vuosikymmenen "menen siitä missä aita on matalin"-äitiydelle. Nyt pitää äideistä löytyä esiäitien tapaan sisua ja voimia.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 13:32"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 13:26"]
[/quote]
Oliko tämä vastaus nyt kirjoittajalle nro 32? Jos oli, niin oonko mä kritisoinut jotakuta viesteissäni? En. Oonko mä sanonut, että on hienoa olla lihava? En. Musta on aivan vitun kauheaa olla näin lihava. Mulla on joka päivä sellainen olo, että haluasin vetää puukolla nuo läskit pois. Välillä tuntuu siltä, etten kehtaa mennä mihinkään ihmisten ilmoille, kun olen tämän näköinen. Tekisi mieli mennä jonnekin pimeään komeroon ja jäädä sinne, ettei kukaan katselisi mua tuolla ja ajatettelisi, että vittu mikä siiderivalas.
Mä raskastan liikuntaa. Arvaapa, miten kamalaa on, kun en pääse liikkumaan näiden fyysisten kremppojen takia? Voin kertoa, että on kamalaa. Oon yrittänyt henkisesti valmistella itseäni siihen, että menisin vesijuoksemaan. Miksi tarvitsen henkisiä valmisteluja? Siksi, että mun on todella vaikea näyttäytyä alasti ja uikkareissa näiden läskien kanssa.
Isä osallistuu vauvan hoitoon, mutta meillä ei ole pelkkää vauvaa, vaan myös toinen lapsi. Ei ole niin helppoa lähteä moneksi tunniksi tuosta vain harrastamaan.
Toivottavasti tuli kuitenkin hyvä mieli, että sait dissata mua. Mulle tuli paha mieli, ehkä se oli tarkoituksesikin.
[/quote] No itsepähän kirjoitit, että lapset on nyt prioriteettilistojen ykkösenä eikä laihduttaminen. Joku itsestään huolehtiva ehkä veti herneen nenään siitä sun kirjoituksesta? Jos kerta ne äidit, jotka ramppaa jumpissa ja huolehtii painostaan on niitä jotka eivät osaa lapsiaan priorisoida oikein...
Eiköhän jokaisella ole se oma oman pään pyhä totuus, jota pitää levittää kuten evankeliumia saatanallisesti syyllistäen, jos joku ei toimikaa tismalleen samalla tavalla, kuin itse.
Miten ihminen voi mennä parista raskaudesta tuommoiseen kuntoon kuin tuo yksi kirjoittaja? Etkö siis liiku ollenkaan lapsiesi kanssa? Ole ulkona ja kävele? Kuulostaa kummalliselta jonkun sellaisen suusta, joka on rakastanut liikuntaa.
Tietenkään sä et ole noita kremppojasi tähän luetellut, että varmasti sitten joku epätavallisen ikävä juttu sattunut, koska ei mun tuttavapiirissä kukaan jolla on lapsi/lapsia ja on liikunnallinen ole sitä täysin lopettanut. Lähinnä ne joille on tehty esim. hätäsektio ovat joutuneet jonkin aikaa ottamaan rauhallisesti.
Samaa mieltä. Jossain sanottiin hyvin että sinun arkesi on jonkun lapsuus tai jotain. Itse yritän tehdä lasteni lapsuudesta mahdollisimman hyvän. En tarkoita että keksisin jatkuvasti jotain spesiaalia tai olisin marttyyri, nautimme lasten kanssa perusasioista. Käydään lenkillä, saunassa, asioilla, lasten kanssa yhdessä niin pitkälle kuin se on järkevää ja mahdollista. Ihmetyttää vanhemmat jotka pistää lapset hoitoon aina kun on edes puoliksi "hyväksyttävä" syy, pitää päästä yksin saunaan/lenkille/asioille/ravintolaan.... Ja tietysti erityistapaukset, hääpäivät sun muut sekä silloin tällöin omat menot ymmärrän. Mutta että kaikkien juhlien pitäisi olla lapsettomia ja lasten arki pitää olla vaan tasapaksua tylsyyttä koska pitäähän vanhempien päästä hengähtämään siitä lapsesta välillä. Ja vanhemmilla on vuorotellen sitä omaa aikaa niin että lopulta ei ole yhtään koko perheen yhteistä aikaa. Ja sitten painostetaan muitakin pitämään omaa aikaa ettei itsellä olis niin huono omatunto, koska "pitäähän sun päästä nyt hengähtämään välillä". No minusta perheenä vietetty aika on parasta ja rentouttavaa aikaa. Ja minulle on tärkeää että lapset saavat kokonaisvaltaisia kokemuksia arjessa ja juhlassa, pääsevät näkemään kuinka kaupassa, ravintolassa, juhlissa, saunassa... toimitaan ja pääsevät itsekin harrastamaan erilaisia liikuntalajeja omien ikiensä ja kykyjensä mukaan. En ole minäkään lasteni kanssa 24/7 365 päivää vuodessa mutta en kaipaa omaa aikaa jatkuvasti. Lapset on välillä isänsä kanssa, hoidossa ovat olleet vain pari kertaa lyhyitä aikoja. Ärsyttää vanhemmat jotka ei voi lähteä jonnekin koska "sit mun pitäisi ottaa lapsetkin mukaan". No miksi teit lapsia??!