Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä juttu oli eilen ylen uutisissa: nainen sanoi ystävyyssuhteiden katkenneen rokotekantojen vuoksi.

Vierailija
25.08.2021 |

En ymmärtänyt. Hän sanoi olevansa rokotevastainen, ja siksi kaverit eivät halua nähdä häntä. Höh. Mitä välien menemistä se nyt on? Ehkä kaverit vain pelkäävät tartuntaa.

En kyllä jaksa uskoa, että kukaan ideologisn vuoksi välejä katkaisee.

Kommentit (436)

Vierailija
21/436 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona voi näköjään aiheuttaa monenlaista psykoosia.

Vierailija
22/436 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täysin mahdollinen.

Meillä oli mökillä ystävätapaaminen ja kyllä sen yksi ehto juuri kahden rokotteen saaminen. Ja rokottamattomat jäi ulkopuolelle, koska riskiä ei otettu, kun osa porukasta yli 40v. Asia puhuttiin jo etukäteen ja enemmistön mielipide ratkaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/436 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täysin mahdollinen.

Meillä oli mökillä ystävätapaaminen ja kyllä sen yksi ehto juuri kahden rokotteen saaminen. Ja rokottamattomat jäi ulkopuolelle, koska riskiä ei otettu, kun osa porukasta yli 40v. Asia puhuttiin jo etukäteen ja enemmistön mielipide ratkaisi.

Hah hah. No mitäs hyötyä niistä kahdesta rokotteesta nyt sitten oli, kun ei voi kohdata niidenkään kanssa rokottamattomia.

Naurettavaa.

Vierailija
24/436 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näinkin voi olla.

Pari tuttua on paljastunut täysiksi foliopäiksi ja välttelen kohtaamisia kanssaan.

Nää rokotetut on kyllä melkoisia foliohattuja. Pitävät kaikkia muita saastaisina.

Israelilaisen tutkimuksen mukaan ne rokotetut jotka saivat tartunnan niin saivat sen juurikin rokottamattomilta. Eli kyllä rokottamattomat ovat vaaraksi rokotetuille. 

Rokotepassi kyllä kiitos. Kulkutautimyönteiset eivät saa vapaasti kulkea levittämässä tautia!

Vierailija
25/436 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näinkin voi olla.

Pari tuttua on paljastunut täysiksi foliopäiksi ja välttelen kohtaamisia kanssaan.

Nää rokotetut on kyllä melkoisia foliohattuja. Pitävät kaikkia muita saastaisina.

Israelilaisen tutkimuksen mukaan ne rokotetut jotka saivat tartunnan niin saivat sen juurikin rokottamattomilta. Eli kyllä rokottamattomat ovat vaaraksi rokotetuille. 

Rokotepassi kyllä kiitos. Kulkutautimyönteiset eivät saa vapaasti kulkea levittämässä tautia!

Kun rokotettukin voi sairastua, niin eikö rokotettukin sairaana levitä koronaa?

Vierailija
26/436 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Israelilaisen tutkimuksen mukaan ne rokotetut jotka saivat tartunnan niin saivat sen juurikin rokottamattomilta.

Ja linkkiä tähän tutkimukseen?

Vierailija
27/436 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näinkin voi olla.

Niin, ja mitä sitten vaikka rokotettu sairastuisikin?

Eikös se rokotus toimi niin, ettei tunnu missään vaikka sairastuisikin?

Vierailija
28/436 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näinkin voi olla.

Voi sairastua. Työkaverini sai tartunnan kahdesti rokotettuna, mutta oli täysin oireeton. Joutui kuitenkin karanteeniin.

Mutta entä sitten, vaikka olisi tullut minut, kahdesti rokotetun, tartuttamaan? Kyllä minä voin koronan sairastaa, jos se on lieväoireinen. Sitten ainakin olen suojattu.

Vierailija
29/436 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo molemmat rokotteet, ja nehän suojaavat pääasiassa itseä. Siksi minulle on aivan yhdentekevää ovatko muut rokottautuneet vai eivät.

Tietysti se on vastuutonta jos ylipainoinen tai riskiryhmäläinen kieltäytyy, koska siinä on vaarana että tulee kuormittaneeksi terveydenhuoltoa jos sairastuu. Mutta en ole katkaissut välejä laihduttamisesta kieltäytyviin kavereihin, joten miksi tekisin niin rokotteesta kieltäytyville?

Vierailija
30/436 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näinkin voi olla.

Niin, ja mitä sitten vaikka rokotettu sairastuisikin?

Eikös se rokotus toimi niin, ettei tunnu missään vaikka sairastuisikin?

Olen ymmärtänyt, että riski sairastua vakavammin pienenee, muttei kokonaan poistu. Lisäksi "ei tunnu missään" ja vakavamman sairastumisen väliinkin mahtuu vielä eri asteisen epämiellyttäviä sairastumisia.

Rokotuksella saadaan vakavat sairastumiset ja kuolemat painettua alemmas, jolloin korona asettuu muiden tautien joukkoon. 

Vierailija
31/436 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että nyt puhutaan porukasta jolla ei ole mitään rokotuksia? Kyllä minä vähän katsoisin kieroon, jos edes tuhkarokkoa ei ole ottanut...

Vierailija
32/436 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi "ei tunnu missään" ja vakavamman sairastumisen väliinkin mahtuu vielä eri asteisen epämiellyttäviä sairastumisia.

No voi hyvänen aika...

Ihan kun koskaan aiemmin ei olisi ollut sairauksia, joista ei nyt tule ihan kauhean kivat olot, mutta ei niiden takia ole vauhkoonnuttu näin.

Ne on sitten kärsitty ja sairastettu pois ja menty eteenpäin normaalisti.

Vierailija
33/436 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rokotetut lekäisivät? Heillähän on rokote. Ja jos ystävyys katkeaa tuollaisen takia niin voikin katketa.

Vierailija
34/436 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paha olla.

Vierailija
35/436 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni on juuri käymässä näin. Ongelma ei ole ystäväni rokottamattomuus vaan se kaikki miten hän tuo asiaa esiin. Ihminen, joka kaikessa uskoo salaliittoihin (usein rahan kanssa, nyt esimerkiksi lääkemafian rahastus), on loppupelissä aika raskasta seuraa ja kuormittaavaakin, kun tuntuu, että kaikkialla nähdään negatiivisuutta.

Samoin tiedon todenperäisyyden käsittely (uskotaan 1 youtubelääkäriä vs. 1000 valtakunnallisen instituution tutkijaa tai käytetään sanna marinin blogitekstiä v. 2010 lähteenä) tai oikeastaan sen puute, on ajoittain raskasta, kun oma näkemys elämään on hyvin tieteellinen jo koulutuksenkin kautta. Kommenteiksi kun aina saa vaan "haluat vain uskoa" ja argumentteina käytetään kaikista kuluneimpia fraaseja ("rokote kyhätty 6kk:ssa" ymv.), niin huomaa itse, että ystävän seura onkin muuttunut raskaaksi eikä siitä saa samoja asioita kuin ennen. 

Näkisinkin siis, että näissä asioissa ei ehkä ratkaisevaa ole se onko ottanut rokotuksen vai ei, vaan se mitä ystävyydeltä tällaisessa tilanteessa saa. Samoin ymmärrän myös huolen omasta terveydestä ja sen takia jättäytymisen pois korottamattoman henkilön seurasta. Sitähän koronakriitikotkin sanovat: jokaisen oma valinta! 

Vierailija
36/436 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö totesi, että "kun asiasta ei voi edes keskustella". Itselle tuli enemmän sellainen tunne, että ko. tyyppi ei mitään muuta halunnutkaan kun paasata niistä rokotteista ja käännyttää muitakin, niin kaverit vaan sai tarpeekseen...

Vierailija
37/436 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin ainakin toistaiseksi välit poikki yhden kaverin kanssa, joka pommitti minua tekstareilla, joiden sisältö oli tämäntyyppistä: "Ihan ystävyydellä varoitan, että tapat vielä lapsesi!" 

Ei ihan asiallista käytöstä enkä tarvitse tuollaista elämääni. Ja kyse oli yksipuolisesta pommittamisesta. Itse ilmaisin ihan ystävällisesti, etten halua lähteä korona- ja rokoteväittelyihin, ja voidaan vaihtaa kuulumisia mieluummin ihan normaalisti. Sanoin myös, että minulle on ihan ok että voidaan olla eri mieltä näistä asioista, koska kaveruus perustuu muihin asioihin. Siitä huolimatta hän yritti jatkuvasti saada aikaan jotain rokoteväittelyä, ja pommitti viesteillä siitä, miten "kadun kolmen vuoden päästä" ja "saatat tappaa lapsesi".

Vierailija
38/436 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen rokottamaton, mutta en paasaa kenellekään asiasta. Periaatteessa välttelen aihetta ja jopa aiheeseen liittyvää uutisointia. Niin yli tämä koko juttu on mennyt.

Mutta pakko oli laittaa lyhyt suhde poikki henkilön kanssa, jonka ainoat puheenaiheet oli korona, salaliitot, Trump jne. Mielipidevapaus kaikille suotakoon, mutta jos mitään muuta puhuttavaa ei ole ja vaikka suoraan sanoisi, että keskitytäänkö ennemmin meihin kahteen, niin eihän tuosta mitään tule. Fanaattinen paasaus alkoi aina ennemmin tai myöhemmin. Hyvin raskasta. Ennen tuota en tajunnut, että Suomessakin on noin fanaattisia ihmisiä edes olemassa :(

Vierailija
39/436 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ite en vaan enää jaksanut kuunnelle sitä tutun foliojauhantaa. Mun vanhemmat on yli 70-vuotiaita, mutta haluaisin niiden pysyvän planeetalla vielä hetken. Siinä vaiheessa kun mulle aletaan puhua "lampaista" saa mun puolesta viettää aikansa uusien kaveriensa kanssa netissä.

Vierailija
40/436 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mikä asia,naisille eri mieltä oleva on vihollinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän