Joku ampui metsässä äsken. Laillista?
Asun maalla ja joku ampui laukauksen metsässä noin 30min sitten. Olin lenkillä. Tuohon aikaan oli jo tosi hämärää. Googlettelin asiaa ja joku uutinen oli v. 2015, jossa sanottiin että metsästää saa mihin aikaan vaan kunhan oma näkökyky riittää. Onko tuohon tullu mitään muutosta lain puolesta?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Luulisi maalla asuvan tietävän metsästyskaudet.
Jänistä saa metsästää koko vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pimeänäkölaitteet?
Muistaakseni ei saa käyttää
Miks? :O mut mieti ny pimee metsä on kyllä hiton pelottava... ja kaikki siellä liikkuvat hahmot..
Siksi että oikeasti pimeässä metsästys ei olisi turvallista kun et välttämättä hahmota edes ilmansuuntaa mihin olet ampumassa etkä näe paljaalla silmällä onko jotain selkeää vaaraa ampumasektorin alueella.
Mua rupes pelottamaan tämän ajattelu :/
Miksi? Sehän on vain hyvä asia, ettei saa käyttää laitteita, jotka tekisivät metsästämisestä noin vaarallista.
t. eri
Sysipimeä metsä, et nää mihin suuntaan ammut, pimeitä hahmoja ja rasahduksia ympärillä... kusen housuun jos vielä jatkan tämän ajattelua.
Kulta, siksi niitä pimeänäkölaitteita EI saa käyttää, että kukaan ei menisi pimeässä ammuskelemaan minne sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pimeänäkölaitteet?
Miks? :O mut mieti ny pimee metsä on kyllä hiton pelottava... ja kaikki siellä liikkuvat hahmot..
Siksi että oikeasti pimeässä metsästys ei olisi turvallista kun et välttämättä hahmota edes ilmansuuntaa mihin olet ampumassa etkä näe paljaalla silmällä onko jotain selkeää vaaraa ampumasektorin alueella.
Miksi? Sehän on vain hyvä asia, ettei saa käyttää laitteita, jotka tekisivät metsästämisestä noin vaarallista.
t. eri
Sysipimeä metsä, et nää mihin suuntaan ammut, pimeitä hahmoja ja rasahduksia ympärillä... kusen housuun jos vielä jatkan tämän ajattelua.
Kulta, siksi niitä pimeänäkölaitteita EI saa käyttää, että kukaan ei menisi pimeässä ammuskelemaan minne sattuu.
Kulta? Mun sydän hypähti... Kukaan ei ole pitkään aikaan kutsunut mua kullaksi 🥺 Vaikka sarkasmillahan sä varmaan tuon laitoit, mutta tuntui kivalta silti..
Tietenkään ei saa ampua jos ei näe mihin ampuu ja kyllähän niitä vastuuttomia metsästäjiäkin löytyy, jotka ottaa turhia riskejä, mutta pelkän laukauksen kuuleminen ei vielä tarkoita mitään. Saattoihan se ampua vaikkapa loukussa olevaa eläintä, tai tosiaan sitä koiraa, ehkä järvellä vielä näki ampua sorsaa riittävän hyvin. Vahingonlaukaukauksiakin sattuu. Maalla asuessa pitää vaan kestää se, että siellä usein myös metsästetään ja saattaa kuulua laukauksia. Jos nyt oikeasti keskellä yötä alkaisi joku ammuskella niin se nyt on jo aika poikkeuksellista.
Vierailija kirjoitti:
Moottoripyörän pakoputki?
Se oli mun perse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pimeänäkölaitteet?
t. eri
Kulta? Mun sydän hypähti... Kukaan ei ole pitkään aikaan kutsunut mua kullaksi 🥺 Vaikka sarkasmillahan sä varmaan tuon laitoit, mutta tuntui kivalta silti..
Itse asiassa laitoin ihan tosissani. Ajattelin, että kaipaat lohdutusta, kun olet kovin vauhkona tästä metsästysasiasta. Oikeastihan sinulla ei ole mitään pelättävää. Voin mennä rauhassa nukkumaan. Kauniita unia <3
Miksi kukaan menee leikkimään jokamiestä metsään, jos ei kestä sitä, että siellä tähän aikaan vuodesta ihan oikeasti saa ampua riistaa. Vähän kuin menisi kanoottiretkelle kesken sorsastuksen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan menee leikkimään jokamiestä metsään, jos ei kestä sitä, että siellä tähän aikaan vuodesta ihan oikeasti saa ampua riistaa. Vähän kuin menisi kanoottiretkelle kesken sorsastuksen.
Aika moni on vieraantunut todellisuudesta siinä määrin, ettei näin perusasiat ole tuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pimeänäkölaitteet?
t. eri
Itse asiassa laitoin ihan tosissani. Ajattelin, että kaipaat lohdutusta, kun olet kovin vauhkona tästä metsästysasiasta. Oikeastihan sinulla ei ole mitään pelättävää. Voin mennä rauhassa nukkumaan. Kauniita unia <3
❤️ hyvää yötä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moottoripyörän pakoputki?
Se oli mun perse
No sitten tarkista ruokavaliosi...
Laukauksia kyllä kuulee mihin aikaan tahansa. Nyt on sorsanmetsästys alkanut, jos vesillä näkee paremmin ampua.
Auta, auta pyydän sua, Metsämies kun vaanii mua,
Aika paljon maailma on muuttunut 80-luvun. Silloin sain jäädä kaverin kanssa yksikseen metsään ammuskelemaan kiväärillä sillä aikaa kun porukat oli tekemässä omia juttujaan. Oltiin jotain 15-vuotiaita.
Yllättävän monet *metsästäjät* eivät erota naapuriaan metsosta/porosta/jäniksestä, kuten olemme saaneet lehdistä lukea.
Vierailija kirjoitti:
Sorsia ampui. Saa ampua.
Ei saa. Pimeässä ei siluetista pysty tekemään varmaa lajitunnistusta.
Jotkut pösilöt tätä iltahämärän ammuskelua toki harrastavat laittomuudesta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sorsia ampui. Saa ampua.
Ei saa. Pimeässä ei siluetista pysty tekemään varmaa lajitunnistusta.
Jotkut pösilöt tätä iltahämärän ammuskelua toki harrastavat laittomuudesta huolimatta.
Ei se laitonta ole, kyllä ampua saa vaikka keskellä yötä, kunhan ei aiheuta muille vaaraa. :)
Vierailija kirjoitti:
Auta, auta pyydän sua, Metsämies kun vaanii mua,
Mikä sul on jänönen
kun et enää hyppele...
Meillä on ollut jo vuosia ampumarata omissa metsissä ja valituksia on tehty useita, mutta meidän harrastus on täysin laillista ja nuo valitukset on ollut ihan turhia.