Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku ampui metsässä äsken. Laillista?

Vierailija
24.08.2021 |

Asun maalla ja joku ampui laukauksen metsässä noin 30min sitten. Olin lenkillä. Tuohon aikaan oli jo tosi hämärää. Googlettelin asiaa ja joku uutinen oli v. 2015, jossa sanottiin että metsästää saa mihin aikaan vaan kunhan oma näkökyky riittää. Onko tuohon tullu mitään muutosta lain puolesta?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilla maillaan saa ampua ihan rauhassa.

Vierailija
22/61 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pimeänäkölaitteet?

Muistaakseni ei saa käyttää

Miks? :O mut mieti ny pimee metsä on kyllä hiton pelottava... ja kaikki siellä liikkuvat hahmot..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laukauksen ääni kantautuu tosi kauas. Todennäköisesti ääni kuului lähimmältä järveltä/lammelta jossa ammuttiin sorsia. Järvellä voi olla ihan hyvä näkyvyys vielä vaikka metsässä olisi pimeää.

Vierailija
24/61 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äly ei valitettavasti ole ollut tämänkään aloittajan hankintalistalla.

Anteeksi mitä? Oon ihmeissäni ja huolissani siitä, jos noinkin hämärän aikaan saa vielä metsässä ammuskella, niin ei sillä asialla ole älykkyyden kanssa mitään tekemistä.

AP

Oletko vasta äskettäin muuttanut maalle vai miten olet noin ulalla metsästysasioista?

Vierailija
25/61 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äly ei valitettavasti ole ollut tämänkään aloittajan hankintalistalla.

Anteeksi mitä? Oon ihmeissäni ja huolissani siitä, jos noinkin hämärän aikaan saa vielä metsässä ammuskella, niin ei sillä asialla ole älykkyyden kanssa mitään tekemistä.

AP

Kyllä sillä nimenomaan on. Kuvitteletko tosiaan, että metsästyskausi on rajattu virka-aikoihin?

Vierailija
26/61 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pimeänäkölaitteet?

Miks? :O mut mieti ny pimee metsä on kyllä hiton pelottava... ja kaikki siellä liikkuvat hahmot..

Siksi että oikeasti pimeässä metsästys ei olisi turvallista kun et välttämättä hahmota edes ilmansuuntaa mihin olet ampumassa etkä näe paljaalla silmällä onko jotain selkeää vaaraa ampumasektorin alueella.

Vierailija
27/61 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä se vaan olin. Pamautin autotallin oven vähän tavallista lujemmin kiinni. Sori. 

Vierailija
28/61 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva ei voi metsäänkään enää lähteä pimeällä, kun joku metsästyshullu-Martti on siellä kivääreineen ammuskelemassa. Missä mä nyt suoritan rituaalini?

Vierailija
29/61 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pimeänäkölaitteet?

Kielletty metsästyksessä.

Kiinteän valon käyttö villisian ja supikoiran metsästyksessä on ollut metsästyslain 33 §:n 2 momentin perusteella mahdollista 15.6.2016 alkaen.

Vierailija
30/61 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pimeänäkölaitteet?

Siksi että oikeasti pimeässä metsästys ei olisi turvallista kun et välttämättä hahmota edes ilmansuuntaa mihin olet ampumassa etkä näe paljaalla silmällä onko jotain selkeää vaaraa ampumasektorin alueella.

Mua rupes pelottamaan tämän ajattelu :/

31/61 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten takakireys voimistuu. Ihmekös tuo, jos selitystä ilmiölle haetaan koronakaudesta.

Normaalitilaan pitäisi nyt alkaa päästä siirtymään, vaikka ministeri Kiurulla taitaa olla omakohtaisia ongelmia.

Hurjassa nuoruudessani minä ammuin kovilla pääkaupunkilaisella hautuumaalla keskellä päivää, en keskellä yötä, vaan keskellä arkipäivää, eikä ketään voinut vähempää kiinnostaa. En halua sitäk... Tai taidan minä vähän haluta.

Vierailija
32/61 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit alkanut kiljumaan. Metsästäjä olis saanut elämänsä säikäyksen.

Vierailija
33/61 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pimeänäkölaitteet?

Miksi? Sehän on vain hyvä asia, ettei saa käyttää laitteita, jotka tekisivät metsästämisestä noin vaarallista. 

t. eri

Vierailija
34/61 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita 112!! Ei ole laillista!

Vierailija
35/61 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pimeänäkölaitteet?

Kiinteän valon käyttö villisian ja supikoiran metsästyksessä on ollut metsästyslain 33 §:n 2 momentin perusteella mahdollista 15.6.2016 alkaen.

Kiinteä valo ei taida olla ollenkaan sama asia kuin pimeänäkölaite. 

Vierailija
36/61 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pimeänäkölaitteet?

Esim supikoira on vieraslaji, jota saa metsästää läpi vuoden. Ja omilla maillaan saa ampua ihan vaan huvikseen.

Vierailija
37/61 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pimeänäkölaitteet?

Riippuu mitä metsästää. Esim. villisikojen metsästyksessä lähes kaikki keinot on sallittuja.

Vierailija
38/61 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä kenet ampui. 🤔

Kenet ampui :'D varmaan ihan normia sanoa metsästyspiireissä. Hulluksi mennyt...

Vierailija
39/61 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pimeänäkölaitteet?

Miksi? Sehän on vain hyvä asia, ettei saa käyttää laitteita, jotka tekisivät metsästämisestä noin vaarallista. 

t. eri

Sysipimeä metsä, et nää mihin suuntaan ammut, pimeitä hahmoja ja rasahduksia ympärillä... kusen housuun jos vielä jatkan tämän ajattelua.

Vierailija
40/61 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pimeänäkölaitteet?

Ja Metsästäjäliitto on saanut 10.8. Suomen riistakeskukselta poikkeusluvan keinovalon ja aseeseen kiinnitettävien yötähtäinlaitteiden käyttöön valkohäntäpeuran metsästyksessä. Lupa on myönnetty yhdeksi vuodeksi ja kattaa valkohäntäpeuran tihentymäalueet Lounais-Suomen suunnalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä