Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jempti mies puolisona!

Vierailija
22.09.2014 |

Ongelmani on se, puolisoni/mieheni on kamalan jempti. Erehdyksiä ja virheitä ei saisi tehdä. Mies hermostuu helposti. Itse olen taas rento, saan päähänpistoja ja unohtelen asioita. Mies on hyvä isä lapsille, ottaa mukaan heitä puuhasteluihin, on turvallinen puoliso ja ahkera. Hänen jemptiys vain jotenkin on käynyt ärsyttämään. Tuntuu ettei aina ymmärrä naisen mielialoja. Mies suuttuu helposti ja on tosissaan.

Oma isäni on aina ollut rento ja leppoisa. Välillä tuntuu kuin lomalta, kun menen vaikka isäni ja lapsieni kanssa kauppakeskukseen, isäni ei hermostu mistään eikä ole kireä. Miehelläni on taas kiire ja hermostuu lasten oikkuilusta ja luo kireä tunnelman. Pitäisikö mennä parisuhde terapiaan vai mikä neuvoksi.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 23:15"]Ongelmani on se, puolisoni/mieheni on kamalan jempti. Erehdyksiä ja virheitä ei saisi tehdä. Mies hermostuu helposti. Itse olen taas rento, saan päähänpistoja ja unohtelen asioita. Mies on hyvä isä lapsille, ottaa mukaan heitä puuhasteluihin, on turvallinen puoliso ja ahkera. Hänen jemptiys vain jotenkin on käynyt ärsyttämään. Tuntuu ettei aina ymmärrä naisen mielialoja. Mies suuttuu helposti ja on tosissaan.

Oma isäni on aina ollut rento ja leppoisa. Välillä tuntuu kuin lomalta, kun menen vaikka isäni ja lapsieni kanssa kauppakeskukseen, isäni ei hermostu mistään eikä ole kireä. Miehelläni on taas kiire ja hermostuu lasten oikkuilusta ja luo kireä tunnelman. Pitäisikö mennä parisuhde terapiaan vai mikä neuvoksi.
[/quote]Jos tähän astikin pärjänny, ei ne yhdyssana ja puheterapiat suhdetta pelasta.

Vierailija
2/10 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastakohdat täydentävät toisiaan. Ja totta kai ne asiat, missä ollaan erilaisia, alkavat ajan mittaan ärsyttää. Silloin pitää vain muistella niitä asioita, missä puoliso täydentää sun omia heikkouksia. Eli vastakohdat täydentävät.

Kieltämättä joskus tuntuu, että toisen samanlaisen kanssa olisi helpompi elää, kun ei tarvitsisi koko ajan sopeutua ja elää kompromississa, kun sovitetaan näitä erilaisia tyylejä yhteen. Mutta sitten toisaalta sen toisen samanlaisen kanssa olisi myös paljon tylsempää tai elämä kaoottisempaa. Kaksi jämptiä pitäisi kyllä langat käsissä, mutta ehkä huumoria ja rentoutta puuttuisi. Kaksi rentoa taas nauttisivat huumorista, mutta ehkä ajan kanssa huomattaisi, että kun kukaan ei pidä jämptissä kurissa, niin elämä ei pysy järjestyksessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse olen taas rento, saan päähänpistoja ja unohtelen asioita. " Ensin puheterapiaan, se on hösö, eikä rento.

Vierailija
4/10 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin puheterapiaan. Jämpti.

Vierailija
5/10 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 23:17"]Ensin puheterapiaan. Jämpti.
[/quote]Olen tottunut jemptiin aina:) se olikin jämpti:(

Vierailija
6/10 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana toi jämpti :D

Vierailija
7/10 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä mies. Itellä sellain veteläperse ei ole jemptiä tai jämptiä nähnykkään!

Vierailija
8/10 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 23:17"]Ensin puheterapiaan. Jämpti.
[/quote]

Ja sen jälkeen yhdys sana terapiaan.

Vierailija
9/10 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin otsikosta, että toi jempti oli joku Harry Potter tms hahmo..

Vierailija
10/10 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko puhuneet miehen kanssa asiasta? Ei mitään syyttelyä vaan ihan "musta tuntuu tältä kun toimit näin. Pidän siitä että X, mutta toisaalta käytöksesi Y vaikuttaa minuun" -keskustelu. Ehkä sinunkin toimintatapasi hiertävät häntä ja kokee tarvetta olla vielä extra-jempti, jotta asiat saadaan hoidettua.

Omat vanhempani ovat toimintatavoiltaan aivan vastakohtia, mutta ovat oppineet hyödyntämään molempien vahvuuksia ja tarvittaessa hengittämään syvään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme