Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

S-pankin visan luottorajan nosto

Vierailija
30.07.2014 |

Onkohan kellään kokemusta, millä kriteereillä ja kuinka paljon luottorajaa saa s-pankissa nostettua? Ärsyttää, kun mitään tietoa asiasta ei tunnu saavan, kehotetaan vaan tekemään hakemus netissä ja päätös tulee parin viikon päästä. Siinä sitten pitäisi arvailla, että mikäköhän on hyväksyttävä luottoraja.

Hain siis itse korotusta 2000 eurosta 6000 euroon ja nyt tuli hylkäys. Nyt yritän sitten pähkäillä, että haenko uudestaan alemmalla luottorajalla ja jos niin millä vai tarkoittaako tuo, että eivät suostu lainkaan korottamaan luottorajaa. Tuloni ovat huomattavasti paremmat kuin alkuperäistä luottoa hakiessani, noin 4000 euroa kuussa brutto. Kuukausieräksi laitoin 300 euroa, kun se aiemmin oli 200. Tuntuu kummalliselta, että minun ei katsottaisi olevan kykenevä hoitamaan tuota luottoa. Yleensä olen maksanut luoton pois kertamaksulla. Unohtelun takia olen muutaman kerran saanut maksumuistutuksen, voiko se vaikuttaa asiaan?

Korotusta olisin hakenut siksi, että olen lähdössä pidemmälle ulkomaanmatkalle ja haluaisin tuon luoton olevan iso varmuuden vuoksi. Toisin kuin ainakin luottokunnalla, s-pankilla ei näköjään voi hakea väliaikaista korotusta, joka luottokunnalla käsittääkseni onnistuu ihan vain puhelinsoitolla vaikka sieltä ulkomailta. Nyt mietinkin pitäisikö hakea luottokorttia luottokunnalta tai joltain muulta pankilta sen sijaan, että yritän uudestaan s-pankilta korotusta. Ei olisi enää kauheasti aikaa odotella päätöstä ennen matkaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ovat aika pian vastanneet soittoon. Eli jospa soitat asiakaspaleveluun ja kysyt, mistä saat tietoa ongelmaasi. Yhdistävät sitten eteenpäin.

Vierailija
2/8 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pahoittelen heti kappalejaon puuttumista, se katosi näköjään johonkin kirjoituksen julkaisussa. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin siis jo kerran ja aspa sanoi, että eivät voi avata päätöstä, mutta haepa uudestaan ja kato miten käy. Oli silloin vähän kiire, joten en viitsinyt jäädä jankaamaan, mutta ehkä pitää soittaa uudestaan tai mennä paikan päällä ihmettelemään asiaa.

Vierailija
4/8 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain nostettua helposti tonnilla tuota rajaa vaikka tulot eivät olleet muuttuneet. Epäilen, että tuo luottorajan kolminkertaistaminen ei mene ihan noin vain läpi varsinkin jos sinulla on ollut hankaluuksia maksaa aikaisempia luottoja pois. Pankki ei tiedä sun syitä, ne näkee vain, että ovat joutuneet lähettämään sulle maksukehoituksia. Siksi sun kannattaa kokeilla nostaa rajaa vaikka vain 3000 euroon. Mihin tarvitset ulkomailla noin paljon rahaa? Olet kuitenkin varmaan maksanut majoituksen ja matkat etukäteen ja jos olet pitkään, niin silloinhan matka ajoittuu useammalle kuukaudelle. Lisäksi monissa maissa voi maksaa myös debitillä, jolloin luotto ei kulu.

Vierailija
5/8 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tosiaan olla, että nuo maksumuistutukset ovat taustalla ja tuo 6000 on varmaan hätävarjelun liiottelua. Olemme menossa jenkkeihin pitkälle automatkalle, joten vain osa majoituksista on etukäteen maksettu, koska emme halua olla liian sidottuja mihinkään aikatauluihin ja saattaa olla, että olemme osan ajasta leirintäalueilla. Luottoa en kuitenkaan minkään majoituskustannusten takia halua korottaa, vaan ihan vain siksi, että jos jotain sattuisi ja tulisi tarve isommalle määrälle rahaa, niin ei olisi pulassa. Matkavakuutus totta kai on, mutta kaikkea voi pidemmällä matkalla tulla eteen. En jotenkin pitänyt tuota kuutta tonnia kauhean isona summana, mutta tosiaan pienempikin varmasti riittää.

Vierailija
6/8 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kenelläkään muulla mitään kokemusta / tietoa asiasta?

Vierailija
7/8 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita maksumuistutuksia ja ihmettelet tosissasi, ettei luottorajaa koroteta? Toisen luottoyhtiön kortti lisäksi tai sitten maksamalla "ennakkoon" luottolaskua voinee olla mahdollista nostaa kortin käyttövaraa tilapäisesti, en tiedä onnistuu tuo S-pankin kortilla.

Vierailija
8/8 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne unohtelut vaikuttaa. Ja aika iso korotus kerralla. Enpä usko, että saat S-pankista enempää kun 4000€ rajaan. Voithan kysyä muuualta, vaihtaa rahaliikenteen? Onko teidä USA:n matka kiinni tosta 6000€ hätävarasta? En itse lähtisi, jos ei olisi ihan omaa rahaa eikä mitään luottoa... Vakuutukset lienee kunnossa? Ja luottokorttina muitakin kun S-pankin visa/mastercard? Jenkeissä olisi hyvä olla useampi kortti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan