Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies aloitti uuden masennuslääkkeen, muuttui hirviöksi

Vierailija
22.09.2014 |

MIeheni on syönyt masennuslääkettä koko aikuisikänsä. Yli 10 vuotta samaa merkkiä.

Nyt tuntui ettei lääke oikein auta ja mieheni halusi vaihtaa sen uuteen. 

Nyt uutta on etsitty puoli vuotta. Mieheni jaksaa edelleen käydä töissä, mutta kotona makaa sohvalla ja KIUKUTTELEE.

Varsinkin tämä uusin kokeilu on katastrofi. Mies on kuin uhmaava 5v. Mielipiteet ovat muuttuneet aivan omituisiksi ja käytös on ihan kamalaa. Tuntuu että meille on muuttanut joku vieras ääliö.

Itse näkee ongelman, jos haluaa. Yleensä ei halua. 

On yrittänyt nyt päästä lääkkeestä eroon, mutta vieroitusoireina tulee kuulemma sähköiskuja koko kroppaan. 

Mä en oikeesti enää jaksais vääntää tämän asian kanssa. ELämäntilanne muutenkin haastava ja mies leikkii ihan huvin vuoksi terveydellään.

Onko kohtalotovereita? Onko mikään auttanut?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 22:05"]

Joo, on oltu yhteydessä ja vaihtoa yritetty, mut ei toimi, kuulemma.

Veikkaan et Bipo plis tullut jo aiemmin esiin tässä 20v aikana.

[/quote]

Ja sinä et muista mitä samaa lääkettä tämä mies on syönyt yli kymmenen vuotta? 

Taitaa olla porvoolainen mies.

Vierailija
2/23 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmiin ei auta kuin kaksi metriä multaa päällä. Lähde jos haluat elää omaa elämää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä lääkkeessä jota söi kauan oli jotain sellaista mikä nykyisestä puuttuu. Miksei vaan nostettu annosta hetkeksi ja palautettu taas annosta normaaliin? Miksi piti vaihtaa? Mitä vaihdolla haettiin?

Vierailija
4/23 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikea kommentoida, kun et kerro sitä lääkettä, jota mies söi yli kymmenen vuotta, etkä tätä uutta. 

Vierailija
5/23 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein tiedä mitä vaihdolla haettiin. Parempaa tehoa?  En ole ollut mukana  lääkärissä.

Enkä ole mieheni kanssa niin kamalan tarkasti juuri tästä asiasta keskustellut.

JA en tiedä (tai paremminkin muista) hänen lääkkeidensä merkkejä. Ne on eri paikassa kuin mun käyttämät lääkeet, eikä mulla oo mitään syytä ollut niitä tutkia.

Mun voimat ei mitenkään riittäis tuohon asiaan paneutumiseen. Meillä on tosi rankka elämäntilanne ja tuntuu kuin mies olis pettänyt minut, kun alkoi 'leikkiä' lääkityksellään juuri nyt.

EI kai tässä auta kuin kestää ja katsoa.

Vierailija
6/23 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kanssa söi jotain masennus lääkkeitä, ja muuttui ihan samanlaiseksi, mikään ei huvittanut, istui illat pitkät sohvalla ja kiukutteli. Riidellä ei jaksanut, kiukutteli kuin kakara. Lääkityksen loputtua tuli sähköiskut.

Vierailija
7/23 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala polttamaan pilveä miehesi kanssa. Lupaan, että kaikki huolet kaikkoavat!

Vierailija
8/23 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupas onneks soitella huomenna sille lääkärille. Tajuaa itsekin että lääke pilaa elämän.

Toivottavasti pääsee siitä eroon.

Vierailija
9/23 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi sähköiskumainen vierotusoire kuulostaa ihan Ketipinorilta, yäh

Vierailija
10/23 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 23:07"]toi sähköiskumainen vierotusoire kuulostaa ihan Ketipinorilta, yäh
[/quote]

Aika harvoin neuroleptin lopetuksesta seuraa sähköiskumaisia tuntemuksia, yleistä sen sijaan SSRI~lääk.ja SNRI~lääk.lopetuksen yhteydessä.

Vierailija
11/23 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aloittaja kertoo puolison aloittaneen uuden masennuslääkkeen. Ketipinor on antipsykoot.,ei masennuslääke.

Vierailija
12/23 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 22:54"]Mun mies kanssa söi jotain masennus lääkkeitä, ja muuttui ihan samanlaiseksi, mikään ei huvittanut, istui illat pitkät sohvalla ja kiukutteli. Riidellä ei jaksanut, kiukutteli kuin kakara. Lääkityksen loputtua tuli sähköiskut.
[/quote]
En muista lääkkeen nimeä mutta sähköiskut kuulemma tulivat. Kesti noin viikon. Ja ainakin masennukseen lääke määrättiin.

Vierailija
13/23 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 23:23"]Ja aloittaja kertoo puolison aloittaneen uuden masennuslääkkeen. Ketipinor on antipsykoot.,ei masennuslääke.
[/quote]

Itse syön ketipinoreita ja kutsun niitä nimellä masennuslääke, koska siihen ne on minulle määrätty.

Vierailija
14/23 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko on käyttänyt? Yritä saada ottamaan yhteys lääkäriin. Joskin "muuttunut hirviöksi" kiukuttelun ja mielipiteitten takia kuulostaa kyllä liioittelulta. Suuri osa miehiä kiukuttelee, on lapsellisia, ja makaa sohvalla. Myös omani. Ei oo lääkitystä. 

Vierailija
15/23 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä lääke ei enää auttanut?

Vierailija
16/23 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mun mies ei oo ennen ainakaan ollut tuollainen. 
Ilkeä, itsekäs ja kaikin puolin sietämätön käytökseltään.

VAstuuntunto on kadonnut kuin tuhka tuuleen.

Mä en muista noiden lääkkeiden merkkejä.. kun en itse niitä syö. 

Täytyy pyytää soittamaan lääkärilleen, jos edes uskoo mitä mä puhun...

Vierailija
17/23 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko miehelläsi olla taipumusta bipoon? Joskus bipo näkyy aktiivisen hääräämisen sijaan esim. äkäisyytenä. Kai ko. lääkkeen määränneeseen lääkäriin on oltu yhteydessä?

Vierailija
18/23 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko miehelläsi tutkittu sellaista mahdollisuutta että voisi olla add/adhd taustalla? Aikuisilla hoidetaan yleensä pelkkää masennusta vaikka taustalla olisi muutakin.

Vierailija
19/23 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on oltu yhteydessä ja vaihtoa yritetty, mut ei toimi, kuulemma.

Veikkaan et Bipo plis tullut jo aiemmin esiin tässä 20v aikana.

Vierailija
20/23 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lääkäriin yhteyttä ja ilmoita tilanne. Hän auttanee sitten tilannetta.
Jos lääkettä yritetään lopettaa, kannattaa vähentää vähän kerralla. Silloin sivuvaikutukset eivät ole niin pahoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme