Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~*~*~ Tonskat viikoilla 33 ja 34 ~*~*~*~

11.08.2008 |

Tonskat ovat toista lastaan odottavia yhden lapsen äitejä. Suurin osa on tuttuja toisilleen jo kirjoiteltuaan esikoista odottaessaan Ensikoissa. Mukaan mahtuu myös uusia tuttavuuksia!

Liity mukaan kertomalla itsestäsi seuraavat tiedot:

NIMIMERKKI

OMA & MIEHEN IKÄ

ASUINPAIKKA

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA

TONSKAN LASKETTU AIKA

SYNNYTYSSAIRAALA

TONSKIEN LASKETUT AJAT:

18.8.08 sapa-82

28.8.08 kamomilla06, pesukarhu83

5.9.08 Mörötin

6.10.08 Coltsfoot, flipperi

30.10.08 Viipero

5.11.08 Osborne

21.11.08 Sonteri

25.11.08 napero79

29.11.08 AinoAurora

10.12.08 Niamey_85

25.12.08 Karssuli

28.12.08 Iida-Linnea

01/09 Han-han

8.1.09 Alessandra

16.1.09 Laventeli, Jepsis

20.1.09 MiaMik

26.1.09 Mammanalku77

1.2.09 maikiss

12.2.09 amanda

15.2.09 Leenaliinu

helmi-maaliskuu 09 Kesis

13.3.09 Pi-Ki

5.4.09 Pikku-milli

SYNNYTTÄNEET TONSKAT:

Henna, tyttö

Burde, tyttö

Queen, poika 21.6.08

Quiero, poika 30.7.08

Larsku, tyttö 3.8.08

Poikia yhteensä: 2

Tyttöjä yhteensä: 3

ESITTELYT:

NIMIMERKKI: Ainoaurora

OMA & MIEHEN IKÄ: 32/38

ASUINPAIKKA: Sibbo

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 16.12.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 29.11.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: Porvoo

NIMIMERKKI Alessandra

OMA & MIEHEN IKÄ 30/33

ASUINPAIKKA Pirkanmaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA poika 4.2.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 8.1.2009

SYNNYTYSSAIRAALA Vammala

NIMIMERKKI: -amanda-

OMA & MIEHEN IKÄ: 25 & 36

ASUINPAIKKA: Hki

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 14.4.07

TONSKAN LASKETTU AIKA: 12.2.09

SYNNYTYSSAIRAALA: naistenklinikka

NIMIMERKKI Coltsfoot

OMA & MIEHEN IKÄ 25&28

ASUINPAIKKA Oulu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Hilla 04/2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 6.10.2008

SYNNYTYSSAIRAALA OYS

NIMIMERKKI: flipperi

IÄT: 24/24

ASUINPAIKKA: Espoo

ESIKOINEN: Kia 21.04.2007

TONSKAN LA: 06.10.2008

SYNNÄRI: JS

NIMIMERKKI Han-han

OMA & MIEHEN IKÄ 22&26

ASUINPAIKKA Oulu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA S 02/07

TONSKAN LASKETTU AIKA 01/09

SYNNYTYSSAIRAALA OYS

NIMIMERKKI iida-linnea

OMA & MIEHEN IKÄ 30 & 30

ASUINPAIKKA Etelä-Suomi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA tyttönen 12.5.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 28.12.2008

SYNNYTYSSAIRAALA Hyvinkää

NIMIMERKKI: Jepsis

OMA&MIEHEN IKÄ: 33/31

ASUINPAIKKA: Pirkanmaa

ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 29.10.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 16.1.09

SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS / Vammala

NIMIMERKKI: kamomilla06

OMA & MIEHEN IKÄ:32/42

ASUINPAIKKA:Etelä-Suomi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA:Tyttönen 16.10.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.8.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: HYS

NIMIMERKKI: Karssuli

OMA & MIEHEN IKÄ: 27/28

ASUINPAIKKA: Pääkaupunkiseutu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 2.10.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 25.12.2008 (Jeesus-baby)

SYNNYTYSSAIRAALA: Kättäri

NIMIMERKKI: Kesis (Kesämorsian2006)

OMA & MIEHEN IKÄ: 26/29

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Lenni 3.4.2008

TONSKAN LASKETTU AIKA: Helmi-maaliskuu 2009

SYNNYTYSSAIRAALA: KOS

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kärkeen pahoittelen että omanapaista tekstiä luvassa...

Ollaan lähdössä sunnuntaina miehen kanssa kahdestaan päivä Tukholmassa -risteilylle, Aleksi menee mun vanhempien luo hoitoon. Jännittää ihan kamalasti kun en oo koskaan yhtä yötä pitempään ollut pojasta erossa, ja tuo meidän reissu siis kestää kaksi yötä. Vaikka eiköhän se Aleksi pärjää aivan mainiosti, ja äiti taitaa ikävöidä enemmän.. Ei viitsitä ottaa Aleksia mukaan reissuun, kun ensinnäkin jo automatka Hkiin kestää sellaiset 5 tuntia, ja se on turhan pitkä aika meidän autossa pahoinvoinnista kärsivälle reppanalle. Yksi pitkä automatka tälle kesälle kyllä saa riittää (viime kuussa mökille, 7t suuntaansa). Niin ja onhan siinä sekin ettäi voi tehdä ihan hyvää meidän vanhempienkin parisuhteelle olla pari päivää ihan kahdestaan :)

Taidan aloittaa huomenna jossain välissä uuden pinon loppukuulle, kun tosiaan pääsen koneelle sitten vasta ti-iltana. Olkaapas sitten tarkkoina kun uusi pino ilmestyy ;)

Ke olin neuvolassa, rv 29+6 silloin. Muuten kaikki ok, mutta pissassa oli valkuainen yhdellä plussalla, joten joudun viemään kontrollinäytteen labraan. Koskaan ei oo ollut, ja nytkin epäilen tuon johtuvan joko runsaasta valkkarista, tai sitten edellis iltana vetämästäni kokonaisesta pitsasta. No mutta hyvähän se on silti kontrolloida. Sf mitta on siirtynyt ihan alakäyrän tuntumaan, oli nyt 25cm. Katsoin Aleksin odotuksen aikaista korttia, ja silloin samoilla viikoilla tuo mitta oli sentin suurempi, eli kuitenkin aika samoissa mennään. Poika oli syntyessään 3680g ja 52cm eli ei edes ihan pienikokoinen. Eli sinänsä tuo mitta ei taida kertoa mitään, kunhan kasvaa tasaisesti jne. Terkka vaan ihmetteli, kun maha näyttää suurelta kun seison, mutta "katoaa" selinmakuulla ollessa, johtunee ehkä siitä että oon aika pitkä.

Supistukset on lisääntyneet viime aikoina, joka päivä varmaan yli 10 mahan kovettumista tulee. Eikös sitä 10 pidetä jonkinlaisena ylärajana? Tänään kokeilin laskea, ja jos laskin oikein tuli yht. 12 supparia. Eikä mun mielestäni edes nyt suppaillut niin tiheään. Yleensä supistaa heti kun vähänkin kumartuu, kyykistyy, tai vaikkapa nousee sohvalta tai sängyltä. Ja sitten vielä illalla sängyssä muutaman kerran. No, toisaalta tämäkin on ihan tuttua ekasta raskaudesta, joten eiköhän se tästä. Kotiäidin on ainakin paha ottaa saikkua :)

Tsemppiä loppupääläisille viime metreihin! Toivottavasti Pesukarhu pääsee pian synnyttämään ettei tarvi yliaikaisena sektioon lähteä.

Mitäs Coltsfootille kuuluu, ei ole vähään aikaan kuulunut mitään sieltä suunnalta?

Viipero & pojat rv 30+1

Vierailija
42/51 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan saikulla... Keskiviikkoiltana nousin ylös sohvalta ja tunsin ihan järkyttävän repäisyn vasemmalla puolella kohtua, ja illalla sekä toaamuna oli sitten tullut verta, ei tosin paljon mutta niin että ehdin jo vähän huolestua ja kävin lääkärissäkin, ja laittoi mut lepäämään = saikulle tiistaille saakka... Sillon mulla olis muutenkin ollut neuvolalääkäri. Ja kaikki ponnistelut, kantamiset, nostamiset, uiminen ja yhdyntä on kielletty. Sain myös ohjeeksi että jos tulee runsaampaa vuotoa tai kovia kipuja, niin äippäpolille, ja liikelaskentaa ottaa kanssa, ja jos ei tarpeellista määrää tule, niin toisen kerran laskemaan ja jos ei vieläkään niin sitten äippäpolille... Ja lääkäri ei osannut sanoa, mistä vuoto johtui, sillä kaikki oli kuitenkin niinkuin pitää, ja eemeli paineli karkuun doppleria, minkä kerkes ; ) Joten se sitten talon siivoomisesta/maalaamisesta yms hommista... Maanantaina kun olis toinen näyttö tässä talossa... Onneksi kuitenkin kerettiin ihan ok siivota, mutta kyllähän sitä tulee aina jotain pientä eteen.

Osse, mulla on vakituinen paikka, täytyy varmaan soittaa palkanlaskijalle, taikka sitten kelaan tai johonkin joka osaa vastata...

Pesukarhu, täällä kanssa yksi pariskunta joka ilmoittautuu Serranojen faniksi!!! Meillä on digiboksilla ne osat, ja kattellaan sitten sieltä, sitä mukaa kun on aikaa, nytkin taitaa olla varmaan 10osaa siellä...

Kandille onnittelut ultranäkymistä, ihanaa että pienellä kaikki hyvin!

MM täälläkin on viikot ja päivät ihan sekaisin, Eetun aikana muistin hyvin tarkkaan mikä viikko ja päivä on menossa, nyt täytyy aina laskeskella/muistella miten menikään... Miehellekin just sanoin aamulla että olis reilu 3kk siihen, kun meitä olis mahollisesti neljä! "niin vähän, justhan sä plussasit!". Ja onnittelut tätäkin kautta mahollisesta työpaikasta.

Iida-linnean vapaailta/syöminen kuulosti ihanalta!

Viipero pääsee laivalle, ihan kahestaan miehen kanssa, ihanaa! Meillä on edessä reissu vajaan kuukauden päästä, mutta Eetu lähtee mukaan. Sullakin paukku uudet kympit kasaan! Vau!

Sellatteen voisin kysäistä (muistan että on jo ollut kyselyä, mutta kysäisenpä uudestaan!) Onko teillä kaikilla jo nimet ja kummit valmiina tulevalle? Meillä ei oo kuin eri vaihtoehtoja kummeiksi, muttei mitään ehdotonta "suosikkia", ja nimistä on pojalle yksi vaihtoehto (mun edesmenneen vaarin nimi) muttei sitäkään tiedetä onko eka/toka vaiko kolmas! Tytölle on toinen ja kolmas nimi "kattottuna", mutta kutsumanimestä ei hajuakaan, no onhan tässä vielä aikaa... Vaikka Eetun odotusaikana oli näillä viikoilla jo kummit kysyttynä ja nimet valittuna...

napero ja eemeli 26+4 sekä isoveli 2,5v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIMIMERKKI: Larsku85

OMA & MIEHEN IKÄ: 23 ja 25

ASUINPAIKKA: Pirkkala

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eemeli 13.10.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.7.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: Tays

NIMIMERKKI: Laventeli

OMA JA MIEHEN IKÄ: 29 / 32

ASUINPAIKKA: Renko

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 11/2005

TONSKAN LASKETTU AIKA: 160109

SYNNYTYSSAIRAALA: K-HKS

NIMIMERKKI: Leenis

OMA & MIEHEN IKÄ: 31/31

ASUINPAIKKA: Keski-Uusimaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Roope 18.4.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA: 15.2.2009

SYNNYTYSSAIRAALA: KOS

NIMIMERKKI: maikiss

IÄT: 22 ja 22

ASUINPAIKKA: Tuulos (hml ja lahti välissä)

ESIKOINEN: Aatu 170506

TONSKAN LA: 010209

SYNNÄRI: KHKS

NIMIMERKKI: Mammanalku77 eli Mammis

OMA & MIEHEN IKÄ: 31 / 30

ASUINPPAIKKAKUNTA: Helsinki

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Oona 12.4.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA: 26.1.2009 (oma arvio)

SYNNYTYSSAIRAALA: Kätilöopisto

NIMIMERKKI: MiaMik

OMA & MIEHEN IKÄ: 24 molemmat

ASUINPAIKKA: Ylöjärvi

ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: Ida 2.10.06

TONSKAN LA 20.1.09

SYNNYTYSSAIRAALA: Tays

NIMIMERKKI: Mörötin-81

OMA & MIEHEN IKÄ: 27/27

ASUINPAIKKA: Keski-Suomi

ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 15.11.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 5.9.08, todennäköisesti kyllä syntyy yli lasketun ajan

SYNNYTYSSAIRAALA: KSKS

NIMIMERKKI: napero79

OMA JA MIEHEN IKÄ: 29/31

ASUINPAIKKA: RENKO

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eetu 100206

TONSKAN LASKETTU AIKA: 251108

SYNNYTYSSAIRAALA: K-HKS

NIMIMERKKI: Niamey_85

OMA & MIEHEN IKÄ: 23/31

ASUINPAIKKA: Lempäälä

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 19.8.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 10.12.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS

NIMIMERKKI: osborne

OMA & MIEHEN IKÄ: 30/32

ASUINPAIKKA: Pirkkala

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: typy 9.11.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 5.11.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS

NIMIMERKKI: pesukarhu83

OMA & MIEHEN IKÄ: 25/32

ASUINPAIKKA: Länsi-Uusimaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Jonsku 04/06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.8.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: Ei vieläkään päätetty :)

NIMIMERKKI: Pi-Ki

OMA & MIEHEN IKÄ: 25 ja 29

ASUINPAIKKA: Järvenpää

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Arttu 05.03.07

TONSKAN LASKETTU AIKA: 13.03.2009

SYNNYTYSSAIRAALA: Hyvinkää

NIMIMERKKI pikku-milli

OMA & MIEHEN IKÄ 26v ja 31v

ASUINPAIKKA Pirkanmaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA poitsu 28.4.06

TONSKAN LASKETTU AIKA 5.4.09

SYNNYTYSSAIRAALA TAYS

NIMIMERKKI: QueenBzZ

OMA &MIEHEN IKÄ: 24/24

ASUINPAIKKA: hollola

ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA 09.08.06

TONSKAN LA: 10.07.08

SYNNYTYSSAIRAALA:PHKS

NIMIMERKKI: quiero3

OMA & MIEHEN IKÄ: 27/28

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: quu 08/06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 3.8.08

SYNNYTYSSAIRAALA: JS

NIMIMERKKI: sapa-82

OMA&MIEHEN IKÄ: 26/25

ASUINPAIKKA: Alajärvi

ESIKOISEN NIMI JA SYNT.AIKA: Nea 8.3.2007

TONSKAN LASKETTUAIKA: 18.8.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: SeKS

NIMIMERKKI: Sonteri

OMA&MIEHEN IKÄ: 32/37

ASUINPAIKKA: Liperi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Miska 12.7.2007

TONSKAN LASKETTUAIKA: 21.11.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: P-KKS

NIMIMERKKI: Viipero

OMA & MIEHEN IKÄ: 26/28

ASUINPAIKKA: Etelä-Pohjanmaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aleksi 7.11.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 30.10.08

SYNNYTYSSAIRAALA: SeKS

Vierailija
44/51 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan nyt vaihteeksi parin viikon pinon, kun nyt ei ihan heti ole tulossa uusia enskavauvoja (tai mistäs sen noista vauveleista tietää :).

Olikos muutes joku jonka laskettu aika oli tarkentunut tai muuttunut?

En äkkiseltään päivittäessäni listaa löytänyt sellaista kohtaa tuolta pinosta, vaikka muistelin että joku jotain mainitsi (äde-aivot..)

Entä jokos Kesiksen la on tarkentunut?

Eipä muuta, on niin harmaa ja sateinen päivä että ihan pistää masentamaan :/

Viipero rv 28+4

Edelliset: [http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Vierailija
45/51 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kiva lukea synnytyskertomuksia, ihan tippa linssissä tietenkin.. ;) Olen jokseenkin varma että mä en "pääse" synnyttämään "normaalisti", vaan että taas mennään leikkaukseen syystä tai toisesta..

Eiköhän KANDI sun masu "pompsahda" siihen mennessä kun lähdette reissuun! :))) Mä vedin ekaa kertaa jo äippäfarkut tänä aamuna jalkaan vaikka normivaatteet kyllä menee vielä päälle, ne alkaa iltapäivästä/illasta kiristelemään..

VIIPERO - mun laskettu aika ainakin varmistui, eli on sama kuin tuo listalla oleva "oma arvio". :)

Vähän omaa napaa. Vedin eilen pari jumppatuntia ja toinen niistä oli aika rankka. No, salilta lähtiessäni oli maha tosi kipeä. Sellainen fiilis että on pakko päästä äkkiä vessaan kakkoshädälle. No, kun kotona istuin pytyllä 20min juuri mitään ei tapahtunut ja maha vaan oli kipeä - kaikkiaan n. 3h jumpan jälkeen. Aloin sitten itsekseni mietiskellä että oisko voinut jotenkin olla jonkin sortin supistusta? Tyhmä kun olen, en Oonaakaan odottaessa juuri supistuksia tunnistanut - edes synnytyssalissa. ;) Joopa joo, Oona kävi paijaamassa äitiä kädellä poskelle ja antoi pusuja (neiti on oppinut juuri antamaan kunnolla pusun poskelle) kun kärvistelin illalla soffalla.. Vielä olin lupautunut kahtena viikonloppuna pitämään kyseisen rankan tunnin, jos ensi kerralla tulee samanlainen reaktio, ehkä tarvii perua se viimeinen..

Jepulis, mukavaa alkanutta viikkoa - vaikka se on meillä ainakin kovin syksyisen oloinen vesisateineen kaikkineen! Huiskutukset kaikille!

Mammis työn touhussa (O rv 16+0 & Oona isukin kanssa kotona)

Vierailija
46/51 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospas nyt kokeilisin, että toimiskos tämä sivusto..;)

Eipä omaan napaan sen kummempaa, kuin että odottavan aika alkaa olla pitkä..

Maha alkaa tosiaan olla jo tiellä. Välillä on tosi vaikea toimia esikoisen kanssa, varsinkin pukeminen on hankalaa.. Supistellut on ajoittain melko napakastikin ja nyt uutena "oireena" on tullut kivut tonne alhaalle. Sellainen tunne, että vauva punkee kovasti alaspäin, ja silloin on tosi vaikea olla pystyssä.. No, jospas se tosiaan olis laskeutumassa ja samalla kypsyttäis paikkoja.. Toivoahan aina kannattaa ;)

Paljon olisi varmastikin kommentoitavaa, mutta en kovin hyvin muista mistä asioista on ollut puhe..

Mutta Pesukarhulle ainakin tsemppiä päätöksen tekoon, ei varmastikaan ole helppoa! Mutta varmasti teette sen oikean päätöksen, oli se kumpi hyvänsä:)

Esikoiselle kertomisesta oli ollut puhetta. Me ollaan aika alusta asti kerrottu vauvasta, mutta eipä tuo taida sitä oikein vielä ymmärtää. Tietää kyllä selvästi, että äidin mahassa on vauva, mutta on myös sitä mieltä, että isälläkin on vauva mahassa ja välillä myös omaa vatsaansa taputta ja sanoo "vauva";)

No, aika shokki taitaa olla kun vauva sitten syntyy, mutta eipä kai sitä oikein voi välttääkään.. Onneksi nuo pienet sopeutuu kuitenkin melko äkkiä. *siihen luottaen*

Suppareista: mulla ainakin tässä toisessa raskaudessa on supistellut suurin piirtein puolivälistä asti, suurin osa kivuttomia mahan kovettumisia, mutta myös sellaisia jotka tuntuu. Edellisessä tuli vain muutama harjoitussuppari ja sitten synnytyksen käynnistyessä vasta kivuliaat. Eli taitaa olla että useimmilla niitä suppareita tulee toisessa raskaudessa herkemmin.

Mitäs muuta...Pää on yllättäen ihan tyhjä ;)

Ainiin: kiitos Quierolle ja Larskulle synnytyskertomuksista! Oli mukava lukea noin positiivisia kokemuksia:)

Alkaa jo vähän omakin synnytys jännittää..

Nyt sohvalle lepäilemään, kun mies on tyttösen kanssa ulkona:)

T:Kamomilla rv 37+4

Vierailija
47/51 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin jo pari viestiä on eksynyt vanhaan pinoon. Siirretääs PESUKARHUN viesti nyt tähän uudempaan:

Terveisiä Naistenklinikalta!

Tänää oli siis se äippäpolikäynti naikkarilla. Ja niinhän siinä kävi, kun pelkäsinkin. Näillä näkymin siis synnytän alakautta. Lääkäri oli sitä mieltä, että Kirppu on just oivallisessa asennossa syntymään alateitse ja kokokin oli muka hentoinen. Painoarvioksi sai kumminkin 2,8-2,9kg tällä hetkellä. Lääkäri siis suositteli mulle alatiesynnytystä, koska kaikki olosuhteet olisi suotuisat, jos vaan lantiomitat on hyvät. Hänen mielestään alatiesynnytys perätilassa olevalle vauvalle on parempi vaihtoehto, kun sektio, jos kaikki edellytykset vaan täyttyvät. Mulla ne mitä ilmeisemmin täyttyy. Sanoi myös, että yleensä perätilasynnytykset menee tosi hyvin ja sektioon kesken synnytyksen joudutaan äärimmäisen harvoin. Synnytystä valvotaan tosi tarkasti. Kait mun on sitten ammattilaisen sanaan luotettava, kun en itse ainakaan paremmin asiasta tiedä.

Kirppu voi ultran mukaan mainiosti. Lapsivettä oli normaalisti, mutta kuitenkin aika vähän, joten se varmaan rajoittaa Kirpun kääntymistä. Pylly oli hienosti lähtökuopassa ja jalat linkkuveitsiasennossa. Kohdun tilanne on edelleen epäkypsä. Kanavaa jäljellä 2 cm ja kanavassa hiukan pehmentymää, mutta kohdunsuu visusti kiinni. Lääkäri käski tulemaan lanssilla makuuasennossa sairaalaan, jos vedet menee. Paikallisessa sairaalassa vaan sanottiin, että voi tulla omalla autolla kunhan lähtee suht heti tulemaan. Aika erilaisia nää ohjeet eri synnäreillä.

Synnytyksen spontaania käynnistymistä odotellaan rv 41+3 saakka ja sitten leikataan, jos ei synny. Jonskuhan syntyi rv 41+0, joten tuskin tääkään kauheen paljon aikasemmin syntyy. Mulla on ainakin ollut tosi hyvä olo nyt ja ei yhtään kipeitä suppareita. Jaksan tehdä pitkiä kävelylenkkejä ja pyöräilläkkin, joten ei Kirppu ihan lähiaikoina ole ulos tulossa.

Se magneettikuvaus olikin sitten oma kokemuksensa. En todellakaan tiennyt, että mut laitetaan sellaseen samanlaiseen koneeseen, missä kait syöpäpotilaitakin ym. tutkitaan. Se oli siis sellanen ahdas pyöree kenno, johon mut liuvutettiin. Olin siellä 10 minuuttia SELÄLLÄNI. Voitte varmaan kuvitella, että näillä viikoilla selällään olo on jo aika tukalaa. Onneksi Kirppu oli sen verta pelästynyt niistä koneen kovista äänistä, että liikkui koko ajan. Keskiviikkona saan sitten tietää tuloksen. Toisaalta vähän ehkä toivoisin, että mulla olis pieni lantio ja mentäis suoraan sektioon. Tuskin kuitenkaan. Nyt sitten vaan oottelemaan, millon se Kirppu päättäis rueta syntymään.

Quierolle ja Larskulle kiitokset synnytyskertomuksista. Molemmilla taisi olla tosi onnistuneet synnytykset. Ihanaa, että ootte molemmat jo onnellisesti nyytit kainalossa :)

Opelle paljon kiitoksia tsemppauksesta ja tosta naapurin perätilasynnytyskokemuksesta. Mä en oo tähän mennessä kuullut yhtäkään huonoa kokemusta perätilan alatiesynnytyksestä, mutta toisaalta en sektiostakaan. Tosin yhtään perätilan alatiesynnytyskokemusta en oo kuullut kenenkään itsensä kokeneena vaan aina jonkun tuttu on synnyttänyt tai sitten joku on työnsä puolesta ollut katsomassa. No, kohta mä oon itse se kokenut :)

Anteeksi taas omanapaisuuteni, mutta mun pää on taas vaan ihan täynnä tätä synnytysasiaa.

pesukarhu rv 37+4

Vierailija
48/51 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaiset neuvolakuulumiset

pesukarhulle tsemppiä synnytykseen, eiköhän ne lääkärit tee aika turvallisia päätöksiä, ja saatpahan ainakin kunnon seurannan koko synnytyksen ajaksi!

Q:lle ja Larskulle kiitos myös minun puolesta synnytyskertomuksesta, en tiedä miksi nyt on alkanut niin kovasti jännittää synnytys, vaikka viimeksikään ei mitään isoja komplikaatioita ollut ja toivuttiin tytön kans molemmat nopeasti tytön teholla olosta huolimatta.

Ne neuvolakuulumiset: kaikki oli ok, ainut huvittava juttu oli et sf-mitta oli kasvanut viime käynnistä 10 cm ja pomppasi alakäyrältä yläkäyrälle... eli ilmeisesti oli ekalla kerralla mittausvirhe, musta se 18cm kuulostikin silloin aika vähälle. Nyt siis 28cm ja reilusti yli navan jo. Sokerirasituksen tuloksia ei jostain syystä vielä ollut tullut, mutta th lupasi soittaa, jos niissä on jotain häikkää. Seuraava neuvola kk päästä ja viimeinen lääkäri siitä pari viikkoa.

Mut nyt töihin.

-Osse, typy 1v9kk ja Raju rv 27+6

--------------------------------------------------------------------

Yritän olla jatkossa vähän loogisempi noiden pinon aloituksien ja etenkin niiden nimeämisten suhteen ;)

Viipero rv 28+5

Vierailija
49/51 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukarhulle tsempityksiä, sulla saa ollakkin pää täynnä synnytysjuttuja. Mulla ei oo mitään juttuja perätilasynnytyksestä mutta kaikki menee varmaan tosi hyvin ja jos sitten sektioon päätyvät niin siihen on syynsä.

mä pelkäsin Ainosta että se ei käänny pää alaspäin ollenkaan kun oli poikittain tosi pitkälle mutta onneksi ei sitten tarvinnut kuitenkaan käännellä ja tuli ihan oikein päin ulos.

omaa napaa: mua jännittää huominen 4D-ultra kun oli niitä markkereita silloin viimeksi, vaikka lekuri sanoi ettei tartte seurata mitenkään niin silti on pieni pelko persauksessa että jos jotain kuitenkin sitten on, huomennahan sen taas näkee miten pikkuinen rinsessa jakselee.

Perjantaina on neuvola ja lääkärissä käynti, vaikka mä just tiistaina kävinkin.

Täällä on tosi hiostava ilma ja mä ihan valun hiekeä, menin vielä juomaan kupillisen teetä...hölmä minä !

sellaista siis tänne.

aa uinuva ae ja sohvi 24+3

Vierailija
50/51 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä taas!

Hiljaisen oloista on nyt ollut täällä tonskissa ja vähän olen haaveillut jos tekisin vaikka paluun tuonne taaperopuolen enskoihin. Luuletteko että huolisitte sinne mukaan?

Onnittelut Larskulle tyttösestä ja kiitos sinulle ja Q:lle synnytyskertomuksista! Voi kun omakin synnytys menisi noin hyvin bd

Pesukarhulle tosiaan vielä tsempitykset tuon synnytyshomman suhteen. Sen vaan haluan vielä sanoa, että päätös siitä synnytystavasta on ennen kaikkea SINUN. Lääkärit saa esittää omat näkemyksensä, mutta sinulla on viimeinen sananvalta siinä miten haluat teidän lapsenne tulevan maailmaan.

Ja Ainoauroralle on myös peukut pystyssä tuohon huomiseen 4d-ultraan :)

Minä olen täällä hiljalleen aloitellut valmisteluja vauvan syntymistä varten. Vauvan vaatteet on etsitty ja niitä alettu pestä. Turvakaukalon tarkistin tänään ja laitoin sen kuntoon. Se on kyllä säilynyt tosi hyvänä esikoiselta, on ihan uuden oloinen :) Huomenna mulla on äitipolilla käynti ja siellä vauva ultrataan ja mulle tehdään lääkärin tarkistus ja jutellaan vielä siitä synnytyksestä. Nyt taas tuntuu, että on alkanut se synnytys vähän jännittää ja jopa pelottaakin, kun muutamaan otteeseen on tullut kipeitä supistuksia. Jotenkin sitä on taas muistanut, että mitä se synnytyskipu sitten tosiaan voi olla. Minun kohdalla ei kuitenkaan tarvitse odottaa, että tämä tyttönen täältä ennen laskettua aikaa tulisi vaikka supisteluja onkin. Hyvilläni saisin olla jos synnytys käynnistyisi itsestään :/

Laitan varmaan huomenna kuulumiset sieltä polikäynniltä

Mörötin rv36+4

Vierailija
51/51 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mitään uutta sipooseen, tulin vaan kommentoimaan tuota mammiksen kirjoitusta noista liikuta jutuista.

Joku varmaan muistaa että olen kova käymään salilla ja kilpaillutkin bodyfitneksessä.

Salilla on tuulut tämänkin raskauden aikana käytyä silloin alussa ja sitten pahopinvoinnin loputtua, viimeviikolla kävin salilla tiistaina ja ke-to välisenä yönä mulla oli maha aivan sairaan kipeä, kun nyt jälkeenpäin asiaa olen pohtinut tuntui kipu juuri siinä kohtaa missä menee poikittainen vatsalihas.

supistukset ja kipu oli aika mojovaa, ihan kyyneleet valui silmistä, osin tosin "pelon" takia mun on nyt vaan pakko jättää salilla riehuminen pois viikko ohjelmasta.

Suosittelen siis Mammistakin jättämään rankemmat tunnit väliin. Nyt kun kotona on yksi ja masussa toinen on tilanne erilainen ja lepo huonompaa/vähempää kuin ensimmäisestä, kyllä sitä ehtii vielä elämänsä aikana jumppaamaan vaikka kuinka.

nyt kattelemaan neidon kanssa palikoita !

aa ae ja sohvi 24+2