Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~*~*~ Tonskat viikoilla 33 ja 34 ~*~*~*~

11.08.2008 |

Tonskat ovat toista lastaan odottavia yhden lapsen äitejä. Suurin osa on tuttuja toisilleen jo kirjoiteltuaan esikoista odottaessaan Ensikoissa. Mukaan mahtuu myös uusia tuttavuuksia!

Liity mukaan kertomalla itsestäsi seuraavat tiedot:

NIMIMERKKI

OMA & MIEHEN IKÄ

ASUINPAIKKA

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA

TONSKAN LASKETTU AIKA

SYNNYTYSSAIRAALA

TONSKIEN LASKETUT AJAT:

18.8.08 sapa-82

28.8.08 kamomilla06, pesukarhu83

5.9.08 Mörötin

6.10.08 Coltsfoot, flipperi

30.10.08 Viipero

5.11.08 Osborne

21.11.08 Sonteri

25.11.08 napero79

29.11.08 AinoAurora

10.12.08 Niamey_85

25.12.08 Karssuli

28.12.08 Iida-Linnea

01/09 Han-han

8.1.09 Alessandra

16.1.09 Laventeli, Jepsis

20.1.09 MiaMik

26.1.09 Mammanalku77

1.2.09 maikiss

12.2.09 amanda

15.2.09 Leenaliinu

helmi-maaliskuu 09 Kesis

13.3.09 Pi-Ki

5.4.09 Pikku-milli

SYNNYTTÄNEET TONSKAT:

Henna, tyttö

Burde, tyttö

Queen, poika 21.6.08

Quiero, poika 30.7.08

Larsku, tyttö 3.8.08

Poikia yhteensä: 2

Tyttöjä yhteensä: 3

ESITTELYT:

NIMIMERKKI: Ainoaurora

OMA & MIEHEN IKÄ: 32/38

ASUINPAIKKA: Sibbo

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 16.12.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 29.11.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: Porvoo

NIMIMERKKI Alessandra

OMA & MIEHEN IKÄ 30/33

ASUINPAIKKA Pirkanmaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA poika 4.2.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 8.1.2009

SYNNYTYSSAIRAALA Vammala

NIMIMERKKI: -amanda-

OMA & MIEHEN IKÄ: 25 & 36

ASUINPAIKKA: Hki

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 14.4.07

TONSKAN LASKETTU AIKA: 12.2.09

SYNNYTYSSAIRAALA: naistenklinikka

NIMIMERKKI Coltsfoot

OMA & MIEHEN IKÄ 25&28

ASUINPAIKKA Oulu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Hilla 04/2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 6.10.2008

SYNNYTYSSAIRAALA OYS

NIMIMERKKI: flipperi

IÄT: 24/24

ASUINPAIKKA: Espoo

ESIKOINEN: Kia 21.04.2007

TONSKAN LA: 06.10.2008

SYNNÄRI: JS

NIMIMERKKI Han-han

OMA & MIEHEN IKÄ 22&26

ASUINPAIKKA Oulu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA S 02/07

TONSKAN LASKETTU AIKA 01/09

SYNNYTYSSAIRAALA OYS

NIMIMERKKI iida-linnea

OMA & MIEHEN IKÄ 30 & 30

ASUINPAIKKA Etelä-Suomi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA tyttönen 12.5.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 28.12.2008

SYNNYTYSSAIRAALA Hyvinkää

NIMIMERKKI: Jepsis

OMA&MIEHEN IKÄ: 33/31

ASUINPAIKKA: Pirkanmaa

ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 29.10.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 16.1.09

SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS / Vammala

NIMIMERKKI: kamomilla06

OMA & MIEHEN IKÄ:32/42

ASUINPAIKKA:Etelä-Suomi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA:Tyttönen 16.10.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.8.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: HYS

NIMIMERKKI: Karssuli

OMA & MIEHEN IKÄ: 27/28

ASUINPAIKKA: Pääkaupunkiseutu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 2.10.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 25.12.2008 (Jeesus-baby)

SYNNYTYSSAIRAALA: Kättäri

NIMIMERKKI: Kesis (Kesämorsian2006)

OMA & MIEHEN IKÄ: 26/29

ASUINPAIKKA: Espoo

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Lenni 3.4.2008

TONSKAN LASKETTU AIKA: Helmi-maaliskuu 2009

SYNNYTYSSAIRAALA: KOS

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku typystäkin, mutta nyt tosiaan oli kyse siitä, et saan ihan koko 3kk palkan työnantajalta, eli huimasti enemmän mitä olisin saanut, kun mulla on ihan eritason palkka tässä nykyisessä hommassa ku siinä, minkä mukaan typystä oli korvaukset laskettu. Ei meillä mitään hätää olis silläkään korvauksella ollut, mutta ainahan se ilahduttaa, että rahaa tuleekin enemmän. :) Samalla ne tosiaan laittoivat Kelalle palkkatiedot ja ruksin, että työsuhde olisi jatkunut (ja jatkuu) jos en olisi jäänyt äitiyslomalle, joten kaiken järjen mukaan nyt sit Kelakin maksaa mulle korvaukset uuden tulotason mukaan, on siis yli 20% korotusta siihen typyn aikaiseen tuloon.

No, kyse on joka tapauksessa niin pienestä ajasta, että ei sillä niin suurta väliä, enemmän mua mietityttää, että missä vaiheessa Kelasta pitää hakea miehelle niitä vanhempainrahoja, että saa ne varmasti sitten silloin kun on kotosalla. Mut eikös se niin mene, että vanhempainrahat maksetaan aina jälkikäteen seuraavassa kuussa eikä samassa kuussa?

Rajulla on ollut välillä tässä hiljaisempi kausi, etenkin perjantaina, kun supisteli melkein koko päivän. No, eilen ja tänään on sitten monottanut, aamulla oli jo melkein epämiellyttävää, kun kaveri tykitti tuonne peräsuolen tietämille... :/ onneksi se ei kestänyt hirveen pitkään.

Ihanalta kuulostaa Q:n ja Larskun pienokaisten alkutaival, samanlaista mä tietenkin vaaleanpunaisten lasien läpi näen meilläkin olevan edessä... oikeesti kyllä oon välillä aika järjettömän kauhuissani, et kuinka ihmeessä sitä kahden kanssa selviää, mutta eiköhän sitä.

Kummasti taas väsyttää, vaikka tuntuu, et tääkin viikonloppu on vaan oltu ja karseen nopeesti on mennyt. Ensi viikko on vielä aika kiireinen töissä ja muutenkin on paljon tapahtumia tiedossa, et olis kivempi jos olis levännyt ja energinen olo edes sunnuntai-iltana.

No mutta, lepäilemään sitten.

-Osse, typykkä 1v9kk ja Raju rv 28+4(ehkä, en pysy mukana enää)

Vierailija
22/51 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käytiin alkuraskauden UÄ:ssä ja siellä se meidän Frank köllötteli oikeassa paikassa vahvalla sydämen sykkeellä varustettuna. Pituutta löytyi 8,5mm ja vastasi viikkoja 6+6.

LA:ksi mulle voisi vaihtaa 8.4. vaikka se siitä nyt vielä voi muuttua

pikku-milli, Aksu 2v4kk ja Frank rv 6+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku-millille paljon onnea hienoista ultrakuulumisista! Kiva, kun teille tulee toinen huhtivauva :)

Larskulle ja muillekkin paljon kiitoksia tsempityksestä synnytysasiassa. Tsemppiä tässä tarvitaankin. Välillä mun mielen valtaa epätoivo, että enhän mä mitenkään pysty siihen. Toisaalta taas mä vähän luulen, että ei tää synnytys käynnisty ees ennen sitä 41+3, joten jokatapauksessa päädytään sektioon.

Kamomillalle tsemppiä odotteluun! Samassa veneessä ollaan :) . Täällä ei edelleenkään mitään merkkejä synnytyksetä. Muutamia napakoita harkkasupistuksia aina päivän mittaan tulee, mutta ei mitään kunnollista. Välillä tosin tulee sellanen paineen tunne tonne alapäähän supistuksen voimasta ja oonkin vähän toivonut, että edes jotain pientä edistystä kohdunsuulla olis tapahtunut.

Nyt meen miehen kainaloon kattoon Serranoja nauhalta ;)

pesukarhu rv 38+5

Vierailija
24/51 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoplaa!

Tuntuu ihan uskomattomalta miten nopeasti tämä aika nyt kuluu. Nyt ollaan jo viikon puolessa välissä ja tälle päivälle taas touhua riittää. Toivottavasti mentäisiin samaa rataa vauvan syntymään asti, sitten voisi tulla vähän seesteisempi vaihe ;)

Minä olen nyt pari yötä nukkunut vähän huonommin. No toki sen polikäynnin jälkeen jäi pari yötä nukkumatta, mutta nyt olen aloittanut tämän aikaisen aamuheräilyn varmaan hormooneista johtuen. Pitäisi osata ottaa torkkua päivällä kun esikkokin on hoidossa, mutta tänään minun päiväuniaika menee kampaajalla kaunistautuessa :) Ihan tekisi mieli polkkatukka leikata, mutta taidan tyytyä pitämään kutrini ja ottamaan niihin vaan vähn reippaammin väriä ja jotain uutta mallia.

Kiitokset muuten kaikille tuestanne tuon polikäynnin jälkimainingeissa. Lähetin samana aamuna sähköpostilla osaston ylilääkärille palautetta tuosta käynnistä ja sain sieltä jopa vastauksen :O Mitään muutosta siihen käynnistysjuttuun nyt ei ole luvassa eli silloin rv40 katsotaan minun ja vauvan tilanne. Olen tässä kuitenkin saanut itseni rauhoitettua ja niin kauan kuin vauva on näin virkku (liikkuu hyvin) ja mulla pää kestää, niin aion odottaa synnytyksen luonnollista käynnistymistä. Toki vaadin ensi kerralla, että viimeiset viikot vauvan vointia tarkistellaan ja seurataan tavallista tarkemmin. Ja jos tämä synnytys ei sitten itsessään käynnisty raskausviikkoon 42 mennessä tai mulla on muuten yhtään epäilys vauvan voinnista niin tarpeen vaatiessa pyydän suunnitellun sektion. Vaikka sen sektion haluaisinkin viimeiseen asti välttää, niin vauvalle se kuitenkin on monessa tapauksessa turvallinen synnytystapa varsinkin suunniteltuna. Synnytykseen minä saankin tällä kertaa vauvalle tarkemman seurannan ja vauvan sydänkäyrää seurataan jollain STAN-laitteella, joka hälyttää normaalia herkemmin jos on yhtään jotain ongelmaa. Pakko vaan nyt toivoa ja luottaa, että tällä kertaa kaikki menisi hyvin ja multa ei vauvaa vietäisi tehohoitoon suoraan syntymisen jälkeen. Nyt saatte sitten joukolla kaikki tanssia Pesukarhulle, Kamomillalle ja mulle jotain poppatanssia, että päästään kaikki synnyttämään ennen sitä rv42 ihan omilla supistuksilla, eikö vaan ;)

Pesukarhulle ja Kamomillalle tosiaan tsempitykset viimeisiin viikkoihin. Vaikka yli menisikin niin joka tapauksessa ei ole enää montaa viikkoa jäljellä :) Ja hienoa, että teillä molemmilla raskaus on sujunut niin hyvin eikä nyt lopussakaan ole ihmeempiä vaivoja.

Pikku-millille onnittelut pienen Frankin vahvasta sydämen sykkeestä!

Ossenkin raskausviikot vaan paisuu paisumistaan. Ja mukava juttu, että teillä nuo raha-asiat järjestyivät noin. Minä saan myös kolmen kuukauden palkan ja sen jälkeen samaa vanhempainrahaa mitä pojasta. Mulle oli vaan yllätys, että menetin äitiyslomalle jäädessäni pojasta kotihoidontuen. Joudutaan siis yksi erä palauttamaan takaisin KELAlle :( Ei ne hirveästi viitsi tällaisista jutuista KELAssa infota, vaikka minä siellä vielä henkilökohtaisesti kävin viemässä esikon kotihoidontukihakemuksen ja nuo omat äitiys- ja vanhempainrahahakemukset samaan aikaan ja varamsti virkailijalle kävi selväksi, että olen äitiyslomalle jäämässä. No onneksi ei meidän talous kaadu niihin rahoihin.

Vielä omaa napaa sen verran, että eilen kävin neuvolassa ja meillä vauvan kanssa kaikki kohdallaan :) Verenpaine on nyt alkanut nousta, mutta on vielä ihan normaalilukemissa. Sf-mittakin palaili takaisin sinne keskikäyrälle ja oli nyt 30,5 vauva kuitenkin alhaalla, mutta ei vielä kiinnittyneenä. Mahtaakohan tuo menoneiti malttaa kiinnittyäkään ;) Nyt on pari päivää supistellut välillä tosi napakastikin ja kahtena edellisenä iltana on jo ollut säännöllisyyttäkin niissä supistuksissa. Toivottavasti ne tekisivät tuolla alakerrassa työtään ja saataisiin tosiaan tämä lapsi maailmaan parin viikon sisällä ilman käynnistyksiä ja sektioita bd

Hyvää päivää kaikille ja loppuviikkoa! :)

Kaunistusta odotellen,

Mörötin rv37+5

Vierailija
25/51 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitähän on jo useampi viime metreillä tallusteleva, hienoa! Mulla olisi ollut eilen laskettu aika siitä keskenmenneestä raskaudesta :( Mutten edes muistanut koko juttua, ennen kuin kaveri kysäisi milloin se la olisi ollut. Ei siis ole kovin aktiivisesti mielessä...

Pesukarhu, ihan varmasti kaikki menee loppujen lopuksi hyvin, syntyi Kirppu sitten alateitse tai sektiolla! Perätiesynnytyksen takia saat myös enemmän seurantaa synnytykseen, joten eipä siihen kauheasti jää mitään riskihetkiä. Jos alateitse ei edisty, pääset varmasti ajoissa sektioon. Ja miksei alateitse onnistuisi, jos on kuitenkin tiedossa vauvan paino ja sun lantion tilavuus. Voit varmasti vielä viime hetkellä muuttaa mieltäsi (suuntaan tai toiseen) synnytystavan suhteen, jos iskee epätoivo tai pakokauhu. Toivottavasti ei mene hirveästi yli tällä kertaa, niin saat Kirpun pian kotiin :)

Mörötin, hyvä jos seuraillaan tarkemmin loppuviikoilla. Onko sulla muuten positiivinen mieli lapsivuodeajan suhteen, vai painaako muisto K:n sairaala-ajasta vielä mieltä?

Kyselen tätä siksi, että itseäni pelottaa ihan pirusti se tuleva synnytys ja lapsivuodeaika. Oli aika dramaattista meilläkin se alku, kun lapsi vietiin lastenosastolle, meille ei kerrottu asioiden todellista laitaa, ja sitten siellä Sydänklinikalla täräytettiin päin näköä, että tila on kriittinen ja sydänleikkaus tarpeen :( Silloin teki ihan oikeasti mieli pyytää niin vahvat rauhoittavat lääkkeet, että olisi voinut vain nukkua niiden muutaman päivän yli, ja herätä sitten, kun kaikki on ohitse. Mutta kummasti sitä vaan kestää, kun on pakko. Toiste olisi ehkä jo helpompi suhtautua asiaan, mutta toisaalta se olisi jo sellaista epäonnea, että varmaan kaikki kaatuisi taas päälle. No, toivotaan, että meillä on tilastot puolellamme, ja saadaan tällä kertaa synnyttää ja hoitaa lasta ihan rauhassa.

Mun täytyy mennä, pistin Noelin jäähylle vessaan kun se potki kissaa, ja nyt se on minuutin siellä kiukutellut. Tuskin edes oppi tuosta mitään, mutta pakko kokeilla edes jotain, jotta kissat säilyvät hengissä...

Kandi 19+6

Vierailija
26/51 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin taas vähän omaa napaa. Kun nyt olen moneen kertaan pohtinut tuota tiettyjen rankempien tuntien pitämistä, niin huvittavasti sitten viime SU ei "tuntunut missään" se rankka tunti.. ;) Mutta pysyn päätöksessäni, nautiskelen nyt vähän kevyemmistä tunneista ja menen fiiliksen mukaan.

Kävin eilen neuvolassa.. Kuunneltiin sydänäänetkin ja sieltähän se tasainen 140 jumpsutus kuului. Kovasti pakoili kyllä kuunteluvälinettä, joka kerta kun saatiin äänet kuuluviin, O potkaisi napakasti laitetta ja "karkasi".. ;) Hih! Paino on nyt pysynyt samassa eli ei ole enää laskenut, JEE! Kovasti terkka yritti että pitäisi syödä reippaasti ja yrittää sitä lihaakin syödä. Se voi olla yksi iso syy että mua väsyttää koko ajan (edelleen) kun ei ole liha maistunut ja ennen sitä tuli kuitenkin syötyä aika paljon. RR oli 122/65 eli toistaiseksi hyvissä lukemissa mennään. Hb 123, laskusuunnassa mutta ei tarvitse vielä rautaa aloittaa. Et silleen. Seuraavaksi on ohjelmistossa ultra 3.9. ja seuraavan kerran menen neuvolaan 26.9.

Kiva kuulla LARSKUN vauva-arjesta!!! :) Aika sutjakkaasti lähtenyt sulta paino..

PIKKU-MILLI oli käynyt ultrassa - ihanaa! :) On se vaan niin ihana hetki kun paikallistaa sen sydämensykkeen ekan kerran..

PESUKARHU - katsooko sun mieskin Serranoja? ;) Oon yrittänyt saada oman mieheni myös katsomaan kyseistä ohjelmaa, mutta eipä ole kauaa telsun ääressä viihtynyt.. hih

MÖRÖTIN - millaseen kampaukseen päädyit?

KANDI - teillä oli kyllä varmasti rankat ekat hetket Noelin kanssa, mutta varmastikin todennäköisyys että moinen sattuisi uudelleen teidän kohdallenne on pieni.

Jep, nyt mä varmaankin jatkan hommia. Illalla ois vielä pari jumppaa.. Sitten ehdin kenties juuri ja juuri kotiin halimaan Oonaa ja lukemaan iltasatua!

Mammis + O 17+2 (Oona ph:lla hoidossa)

Vierailija
27/51 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli tulla tässä vielä kirjoitella pikaisesti ennen kuin haen pojan hoidosta...

Kandille: Tuota synnytyksen jälkeistä aikaa kyllä pelkään juuri sen takia, että jäi niin huonot muistot niistä K:n ekoista vuorokausista. Pojallahan ei sen alkurytäkän jälkeen ollut mitään hengenhätää. Ensimmäisen vuorokautensa kyllä vietti lämpökaapissa ja hengitystä ja sydäntä seurattiin ja oli sokeritippaa ja kaikkea muuta mahdollista piuhaa. Me kuitenkin oltiin miehen kanssa kaksi tuntia! K:n syntymän jälkeen ihan epätietoisessa tilassa siitä, onko meidän lapsi edes hengissä ja missä kunnossa. Sitten minua rasitti se, että lasta pääsi katsomaan vaan tiettyinä ja hyvin rajallisina aikoina ja henkilökunta oli meitä aina nopeaan passittamassa pois. Yhdessä vaiheessa minulla oli sellainen tunne, että se sairaala "omistaa" meidän lapsen ja suoraan sanoen mietin hormoonihöyryissäni jo hyppääväni alas sairaalan katolta kun en saanutkaan hoitaa ja olla äitinä meidän kauan kaipaamalle ja odottamalle lapselle :(( Ja pelkään kyllä romahtavani ihan täysin, jos sama tapahtuu nyt tämän toisen kohdalla. Toivotaan, että ei. Varmaan siis aika lailla samoja ajatuksia ja kokemuksiakin meillä tämän asian suhteen. Hienoa, että sulla nyt tässä raskaudessa on niitä ultria ja tarkastellaan sitä sydämen rakennetta tarkemmin.

Hiuksista sen verran, että pikkuisen jännittää miten tämä meidän miesväki tulee suhtautumaan minun huomattavasti lyhyempään hiusmalliin ;) Molemmat kun ovat niin pitkien hiusten ystäviä. Itse tykkään tästä mallista kyllä tosi paljon ja kaipasin muutosta ulkonäköön. Väri on ihana, raidoittain vaaleaa, kuparia ja toffeeta. Ja pituus on nyt juuri olkapäitä hipova, pituutta lähti melkein 20cm. Vielä pitäisi ottaa kestoväri kulmiin ja ripsiin, niin tämä mamma alkaisi olla edustuskunnossa ja vielä vähällä vaivalla :)

Nyt lähden hakemaan pojan hoidosta, toivottavasti mennyt päivä yhtä hyvin kuin eilen.

Mörötin rv37+5

Vierailija
28/51 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mörötin, mäkin muistan sanoneeni miehelle, että tekisi mieli hypätä sieltä Kättärin katolta alas! Ja just se tunne että sairaala omistaa meidän lapsen. En edes meinannut lähteä mukaan sinne Sydänklinikalle, kun oli sellainen olo, että pitäkää sitten se lapsi, kun ette kerta mullekaan sitä suostu antamaan... Lääkäri kun kysyi siellä että haluaako äiti riisua lapsen, sanoin muistaakseni että "ihan sama". Kun tiesi, että edessä on parhaimmillaan neljä viikkoa (aluksi sanottin niin) sairaala-aikaa, tuntui jopa paremmalta, ettei pääsekään leikkimään äitiä ennen kuin sitten tositoimissa. Onneksi selvittiin yhdeksällä päivällä! Mutta tuon kokemuksen takia mun oli ihan mahdoton antaa Noelia muiden hoivoon pitemmäksi aikaa. Anoppi kun väkisin piti kuukauden ikäistä lasta reilut pari tuntia sylissä, mä menin vessaan itkemään ;)

Kyllä tuo Noelin alku varmaan ikuisesti painaa mielessä, mutta uskon, että jos/kun tästä saisi sellaisen hyvin sujuvan synnytyksen, se varmaan poistaisi aika paljon kaunoja. Toivotaan siis parasta!

Vierailija
29/51 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas taas mulla on kestänyt kirjoittaminen... Mä kirjoitin pitkän pätkän aamulla ja sitten meidän kone tilttas! Joten nyt tulee aika omanapaista tekstii... Meillä on niin vaiheessa vieläkin täällä kaikki, tai ainakin meistä niin tuntuu! Nyt on talo suht hyvä sisältä esittelyjä varten, pihalla olis vielä tekemistä, pitäs maalata noi ikkunanpielet ja siivota autotalli (se on ollut kuin pommin jäljiltä koko sen ajan kun täällä ollaan asuttu!) Maanantaina oli ensiesittely ja ens maanantaina olis sitten seuraava esittely, pari kiinnostunut oli käynyt täällä maanantaina, muttei oltu saatu tarjousta... Mulla vaihtelee ihan miten sattuu nää fiilikset tän asunnon suhteen, välillä tuntuu, että tästä tulee nopeesti lähtö, ja toisinaan että me ei saada tätä ikinä myytyä. No, kattellaan mitä tulevan pitää...

Masuun kuuluu kai hyvää, eilen olin sokerirasituksessa, ja loppupäivän oli niin huono olo. Eemeli pitää välillä ihan hirmuista vauhtia päällä, ja toisinaan on ihan paikoillaan. (nyt tulee sitten öklöä tekstiä...) Mulla on nyt parisen viikkoa tullu aina välillä verta paperiin kun oon käynyt isommalla hädällä (nimenomaan sieltä kakkoshädän reiästä), sinänsä en oo huolissani, kun tosissaan Eemeli pitää jumppatuokioita aikas usein, mutta kyllä se silti aina säikäyttää, no onneksi on tiistaina neuvolalääkäri, niin otan siellä puheeksi, että mistä sellainen saattaapi johtua. Tänään sitten kävin ihan vaan pissalla, niin tuli tuoltakeskireiästäkin pikkasen verta paperiin, se kyllä huolettaa enemmän, ja tänään ei tietty oo neuvolassakaan ketään (terkka kun on kouluterkkakin, niin on joka ke siellä... Tietty saa soittaa hälle jos kiireellistä, mutta jos mä kuitenkin huolehdin liikaa...)

Vauvan tavaroista, mä oon just tässä miettinyt, että Eetun kohdalla tässä vaiheessa raskautta meillä oli kaikki jo hommattuna (paitti "tilpehööri") ja nyt en oo oikeestaan hommannut yhtään mitään! No, onhan tässä vielä aikaa... Tai noin mä ainakin uskottelen! Ja siis onhan meillä kaikki tavarat hommattuna, muttei vielä paikoillaan, kun ei olla uskallettu laittaa, JOS vaikka saatais tää talo myytyä viel tänä syksynä...

Töitä ei olis kuin nelisen viikkoo jäljellä, tuntuu ihan käsittämättömältä että noin vähän! Vaikka toisaaltaan mä voisin jo jäädä kotiinkin, kyllä noi työt alkaa sen verran nyppimään.

Quukin oli piipahtanut, ja kiitoksia aivan ihanista kuvista!!! Aatu on kyllä niin ihqu!

Kamomilla ja Pesukarhu odottelee tositoimiin pääsyä, toivottavasti ei mene enää kovin kauan, kun saadaan lukea vauvakuulumisianne...

Pikkumilli oli käynyt ultrassa, ja ihanaa kun olit(te) nähneet Frankin. (ihana nimi!)

Edellisestä synnytyksestä... Mulle tuli toisen asteen repeämät + väliliha jouduttiin leikkaamaan, ja toipuminen valitettavasti kesti pitkään! (vielä 7-8kk päästä tunsin ettei kaikki ollut ok tuolla alhaalla...) Ja toivon totisesti, että tällä kertaa menis vähän vähemmillä tikeillä... Viimeksi kätilö pyysi lääkäriä "paikkaamaan" kun oli niin pahan näköinen, kivakiva!

Kelajutuista, mä saan kanssa sen ekat 72arkipäivää palkkaa ja sen jälkeen äippärahaa, mutta mua jäi vähän ihmetyttämään sellanen asia, kun pomo sano, ettei sen jälkeen äippäkausi/vanhempainkausi kerrytä lomia... Meneekö se tosiaan noin? Sen tiedän ettei hoitovapaa niitä kerrytä, mutta....

Mörötin oli käynyt kampaajalla, ja leikkasit kuitenkin hiukset lyhyiksi, on se vaan niin paljon kivempi olla lyhyissä. (mä leikkautin parisen viikkoo sitten kanssa!) Ja kyllä mäkin ihmettelen, tuota ultrausta/kokojuttua noin myöhäisillä viikoilla...

Mutta nyt on mentävä miehen kanssa kattomaan jotain nauhoitusta (toisin sanoen mies kattoo ja mä nukun...)

napero ja Eemeli 26+1 sekä Eetu 2v6kk

Vierailija
30/51 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä räjäytin äsken kananmunat :) . Miten ihmeessä ne voi räjähtää? Yritin siis keittää kananmunia, mutta niistä tais tulla pikemminkin kuorellisia uppomunia. Enkä mä ees oo mielestäni mikään maailman huonoin kokki. :)

Möröttimelle ja Kandille mä toivon sydämestäni tällä kertaa onnellista synnytystä ja lapsivuodeaikaa. Ihan tippa silmässä luin teidän tarinoita. On se vaan kauheeta, kun toisilla aika, joka pitäis olla elämän onnellisinta, onkin jotain ihan muuta. Toivottavasti teillä molemmilla kaikki menee tällä kertaa hienosti. Voimia molemmille!

Hyvä, että Mörötin olit ottanut yhteyttä äippäpolille ja saanutkin vastauksen. Pidät vaan pintasi ja vaadit normaalia tarkempaa seurantaa vauvan voinnissa. Toivottavasti sulla synnytys käynnistyis tällä kertaa aikasemmin.

Kiva, että Mammiksella ei kova jumppa tuntunut tällä kertaa missään. Ihan hyvä silti varmaan jo ottaa pikkusen kevyemmin jatkossa.

Napero, voisko toi vuoto johtuu pukamista? Tai sitten sulla vaan on kuivat limakalvot. Mullakin on välillä pyyhittäessä tullut vähän verta paperiin, mutta mun mielestä se on selkeesti tullut limakalvoilta. Hyvä silti varmistaa jossain asia. Verenvuoto raskausaikana on kumminkin aina hyvä tarkistuttaa. Toivottavasti saisitte talon pian kaupaksi. Eipä sulla tosiaan ole enään paljoo töitä jäljellä. Neljä viikkoo menee ihan siivillä :)

Kandi, kirjoitit, että vielä ehdin muuttaa päätöstäni synnytystavassa, jos yhtään siltä tuntuu. Oonkin ajatellut, että päätän asian uudestaan sitten kontrollikäynnillä viikon kuluttua. Mulla on siis laskettunapäivänä kontrollikäynti Naikkarilla äippäpolilla. Katson, mitä siellä sanotaan ja päätän asian uudestaan siellä.

Omaan napaan ei erityisempää. Alkaa tää maha jo painamaan. Oltiin aamulla Jonskun kanssa puistossa ja tuntu, että en pysty siellä olemaan, kun Kirppu painoi niin pahasti virtsarakkoa. Illalla käytiin vielä kävelylenkillä ja sekin tuntu aika vaikeelta. Tähän mennessä oon ihan ongelmitta pystynyt kävelemään. Siltikään ei yhtään supistele kipeesti. Plaah!

Joku kysyi, että kattooko mun mieskin Serranoja. Joo, kattoo se :) . Ollaan molemmat ihan koukussa. Ihana sarja. Harmi vaan, kun se taas jää tauolle. Ollaan aina nauhotettu se ja katottu sitten illalla, kun Jonsku on jo nukkumassa.

Nyt meen syömään niitä räjähtäneitä kananmunia, jos niistä on mitään jäljellä ;)

pesukarhu, Jonsku 2v4kk ja Kirppu rv 38+6

Vierailija
31/51 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en nyt ehdi muuta, mutta kun rupesi niin kiukuttamaan toi sun työnantajan kommentti (ehkä on höpissyt jotain muuta ja kuvitellut puhuvansa jotain muuta), koska siitä ei voi neuvotella, vaan vuosilomalain mukaan äitiys- ja vanhenpainvapaa ovat työaikaan rinnastettavaa aikaa eli kerryttävät lomat.

Esim. SAK;n sivuilta: Monet poissaolot, kuten äitiysloma, osa sairaspoissaolosta ja osa lomautuksesta luetaan työssäolon veroiseksi ajaksi vuosiloman kertymistä laskettaessa.

ERTOn sivuilta: Isyys- äitiys- tai vanhempainloma tai osittainen perhevapaa ei vaikuta vuosiloman kertymiseen. Sen sijaan hoitovapaan ajalta ei vuosilomaa kerry.

Eli hoitovapaalta lomaa ei tule, mutta siihen asti kyllä. Ellei sitten pomosi yrittänyt vihjata, että sulla ei ole työsuhdetta vanhempainloman ajan, mutta se taas olisi sit laiton irtisanominen... :)

-Osse

Vierailija
32/51 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin äsken rakenneultrasta, ja ainakin toistaiseksi kaikki on kunnossa. Painoarvio oli 335g, ja vastasi viikkoja 20+2 eli laskettu aika olisi 6.1.09. (Neuvolahan laskee edelleen 28-pv kierron mukaan, vaikka olen vakuuttanut, että mulla oli 26-päiväinen kierto.) Taidan nyt kuitenkin käyttää tuota kahden ultran ja kk-kierron mukaista laskentaa, eli harpata kaksi päivää neuvolan laskuja edelle :)

Tosi hienosti näkyi ultrassa kaikki, ei pitäisi olla huulihalkiota eikä selkäydinpullistumia. Noita ei katsottu Noelia odottaessa Kättärillä ollenkaan. Sukupuolta se kätilö ei edes muistanut katsoa, mutta itse en ainakaan bongannut mitään killuttimia haarovälistä (toisin kuin Noelin ultrassa). Eipä siis mitään tietoa, kumpi tulee. Eiköhän se tässä kolmen seuraavan ultran aikana selviä :)

Ainut hyvin ikävä juttu oli mun istukka, mikä on edelleen siellä ihan alhaalla edessä. Np-ultrassa sanottiin että sen reuna on kohdunsuun päällä, nyt ei kommentoinut muuten kuin että "kyllä se ihan tuolla alhaalla vieläkin on". MIlloin lie kontrolli, sen päättävät sitten Naikkarilla. Pitää nyt kuitenkin henkisesti valmistautua myös sektioon, vaikka Hyvinkäältä sanottiin, että viidesti viikossa heille tulee istukkakontrolliin raskaana olevia, eikä viime vuonna ollut yhtään sektiota etisistukan takia. Mun tuurilla tämä on sitten se istukka, mikä ei nouse millään keinolla...

No, pääosin positiivisia uutisia. Ja olisihan suunnitellussa sektiossa se etu, että saisin ehkä Soliferin ulos jo tämän vuoden puolella :D

Kandi 20+2 (päivitetyt viikot)

Vierailija
33/51 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandilla oli kivoja ultrakuulumisia. Hienoa, että Soliferilla näyttäisi kaikki olevan hyvin. Toivotaan vielä, että se istukka sieltä päättäis nousta.

Omaan oloon ei uutta kerrottavaa. Tänään oli taas neuvola. Hemppa oli muka laskenut. Kolme viikkoa sitten oli 128 ja nyt 114. Mun olo on ollut ihan virkee, joten vähän epäilen tota tulosta. Aikasemminkin on nimittäin näyttänyt mitä sattuu. Painoakin oli tullut nyt ihan reippaasti. Melkein kilo. Kolmeen viikkoonhan ei ollut tullut yhtään. Nyt onkin sormet tuntunut vähän turvonneilta. Paineet oli hyvät ja pissa puhdas. Seuraava neuvola onkin sitten LA:n jälkeen. Ei tarvii ensviikolla mennä, kun on se polikäynti silloin.

Kävin tässä illalla kunnon kävelylenkillä ja sitten miehen kanssa saunottiin ja ässäiltiin. Eipä ole tullut, kun muutama napakampi harkkasuppari.

pesukarhu rv 39+0

Vierailija
34/51 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miekin ajattelin tulla neuvolakuulumisia päivittelemään, eilen siis tuli käytyä. Hemppa oli laskenut 102:teen joten luonnollisesti aloitan raudan (no onkin vähän heikottanut välillä ;D), paineet ok, 105/72. Terkan mielestä paineet oli matalat ja minä taas olin että "onpa korkeella!". Painoa oli alkanut kerääntyä, onko se sitten jee vai buu... Enivei viikottainen painonnousu 467g, yhteensä 4kg(!!!) edellisestä käynnistä. Tosin kun vertasin S:n aikaiseen painonnousuun, niin ihan samalla tavalla silloinkin paino nousi hurjasti, kokonaista 8kg viikkojen 11-25 välillä, mutta viikkojen 25-40 välillä enää vain 4kg. Toivottavasti siis tässäkin raskaudessa tuo tasoittuu jossain vaiheessa, muutenhan mulle ehtis tulla painoa liki 20kg loppuun mennessä :O

Sydänäänet kuultiin, tais olla pikkuinen unilla kun oli sen verran rauhallista, 135-145 oli sykkeet (ekalla kerralla 160). Liikkeisiin merkitsi ++ ja kyllähän tuo onkin kova liikkumaan. Mieskin on jo päässyt tunnustelemaan liikkeitä mahan päältä, jos en ole muistanut mainita. Taisi olla 17+jotain kun siippakin tunsi liikkeet.

Siinä kai nuo oli. Mitään muuta mainittavaa ei kyllä ole, olo on mitä parhain, ei edes tietäis raskaana olevansa, ellei vauva potkuttelisi (ja maha kasvaisi).

Möröttimelle tsemppiä! Voin vain kuvitella tilanteesi enkä kyllä aivan pysty ymmärtämään noita lääkäreiden mielipiteitä :/ Jospa niillä on joku lääketieteellinen perustelu taustalla, mutta silti, kun ottaa taas huomioon sinun taustasi... No, ei vain tajua. Lähetteln sulle paljon positiivista asennetta tulevaa koitosta kohtaan!

Kandi, olipa kivoja ultrakuulumisia! :) Mullakin oli ekassa raskaudessa se istukka kohdunsuun päällä ja sitä sitten seurattiin useammassa ultrassa. Vielä viikolla 26 istukka oli kohdunsuun päällä, mutta viimeisessä ultrassa viikolla 32 istukka oli siirtynyt "turvalliselle vyöhykkeelle". Toivotaan, että sullakin siirtyisi. Mulle lääkäri silloin kyllä sanoi, että suurimmalla osalla, joilla eteisistukka havaitaan, se kyllä siirtyy ja vain hyvin pienellä prosentilla joudutaan leikkaamaan sen vuoksi.

Tsemppiä kaikille loppupääläisille.

Han, S 1,5v ja Basisti 18+6

Vierailija
35/51 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tässä jotain raapustan samalla kun potut kiehuu ja lihapullakastike porisee. Kauhea nälkä ja ajattelin kohta syödä kevyen aamiaisen eli lihapullia ja perunaa ennen iltavuoroa :) Vein Idankin jo tarhaan ja voi vitsit sitä Jepsiksen neitiä, Helmi juoksi taas suoraan mun syliini halimaan :)

Sain tänään ihanan puhelinsoiton siitä vanhainkodista, missä kävin tiistaina haastattelussa. Heillä ei ollut alunperin mitään pitempiaikaista sijaisuutta tarjolla, vain sairaslomien keikkahommaa. Mutta nyt joku osa-aikainen oli irtisanonut itsensä ja mulle luvattiin kuitenkin ihan kokoaikainen homma ja sopimus vuoden loppuun, jippii! Töihin tulee kyllä kolmen viikon katko tämän hetkisen työpaikan jälkeen, mutta eipä tuo haittaa ollenkaan. Niin ja mikä parasta, aivan käsittämätöntä, mutta mulla olisi uudessa työpaikassa yli 100e parempi kk-palkka kuin nykyisessä yksityisessä laitoksessa! En kylläkään vielä ottanut paikkaa vastaan, kun maanantaina on työhaastattelu samaan paikkaan missä Jepsis on töissä :) Mutta nyt kyllä suuri taakka poistui hartioilta kun edes jotain on tiedossa :)

Mullakaan ei jotenkin ole nyt yhtään sellainen olo että olisin muka raskaana. Väsymyksestä ei ole tietoakaan ja huonoa oloakaan ei ole ollut onneksi aikoihin :) Jos ei joku mylläisi masussa niin olo olisi aika epätodellinen. Mulla oli ma ja ti vapaapäivät ja siis tämä vauva ei ollut sitten puolta tuntia kauempaa liikkumatta :D Koko ajan ihan mahoton jyske mahassa ja peppua tai päätä tungettiin masunahasta läpi. Nyt taas kun on ollut muutamat päivät töitä niin masussa on ollut vissiin hiljaisempaa tai sitten vaan en ole tarkkaillut tarpeeksi. Mulla ei ole nyt supistellutkaan yhtään, mikä on hyvä asia. Jos vaikka tällä kertaa pystyisi olemaan ihan sinne äp-lomaan asti töissä tai ainakin lähelle sitä.

Nyt tuli vain omaa napaa, mutta pakko mennä syömään...

MiaMik rv jotain

Vierailija
36/51 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vähän lunttia aiemmasta viestistä :D Viikon päästä on sitten se rakenneultrakin :)

Vierailija
37/51 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kummempia tännekään kuulu, mutta ne neuvolakuulumiset ajattelin tulla rustailemaan..

Kaikki siis hyvin:pissa puhdas, rr hyvä, painoa ei ollut tullut nyt yhtään ja sf-mitta 35,5cm.

Eli aikas turha käynti oli.. Ja ensviikolla taas uusi aika.

Turvotus on ainoa mikä vaivaa ja se inhottava nivelsärky sormissa.

Pari napakampaa supparia on tänään tullut, mutta siinäpä se.

Jatketaan siis odotusta.

Sori omanapainen viesti, mutta nyt en kerkee enempiä..

T:Kamomilla rv 39+1

Vierailija
38/51 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kurkkimaan loppupääläisten kuulumisia - tasapuolisesti tsemppiä kaikille ja jaksamista masujen kanniskeluun. =) Saa nähdä keneltä kuullaan vauvauutisia seuraavan kerran.

Meillä on ollut tyttösen kanssa vaihtelevia päiviä, joten koneella tullut istuskeltua vähemmän. Täällä kuitenkin kaikki on ok ja klasu ilahduttaa jumppatuokioillaan päivällä ja joskus myös yöllä kun käyn vessassa, juomassa tai syömässä. Siis oikeasti, parina viime yönä klo 4-5 maissa mulla on ollut niin kauhea nälkä, että silmät ristissä oon kaivanut jugurttia tai hedelmiä syötäväksi. Hassua!

Huomenna päästään miehen kanssa kahdestaan Hesaan syömään. Isovanhemmat tulee hoitamaan tyttöstä. Vähän kyllä hirvittää miten pärjäävät vauhdikkaan neitosen kanssa, mutta nyt vielä helppo saada hoitaja kun peräänkatsottavia on vain yksi temperamenttinen tyttönen... ;)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

T: iida-linnea, klasu 21+5 ja unten mailla tuhiseva tyttönen

Vierailija
39/51 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiaMikillä ja Hanilla taitaa olla menossa se seesteinen keskiraskaus, kun olo on hyvä. Hyvä niin! Ja molemmilla vaavit potkuttelee jo kivasti masussa :)

.

MiaMik oli saanut hyvän työtarjouksen. Kiva juttu! Onhan toi satanen kuussa lisää iso raha. Tykkäsitkö sä silloin viimeksi olla siellä töissä?

Kamomillalle jaksuja odotteluun. Aikalailla samoissa edelleen mennään. Muutama hassu suppari mulla edelleen päivässä tulee, mutta ei muuta.

Eilen unohdin laittaa mun sf-mitasta pohdintoja. Eilen se tätsy nimittäin sai mitaksi 36cm. Oli siis kasvanut 1,5 cm viikossa. Jonskusta mun suurin sf-mitta oli 34,5 cm. Eli ton mitan mukaan olis tulossa paljon isompi vauva. Ehkäpä tota mittaa ei kannata niin hirveesti kuitenkaan huomioida. Onneksi viikon kuluttua tehdään uus kokoarvio ultralla. Se on kumminkin ehkä vähän tarkempi juttu.

Vertasin taas noita muitakin arvoja edellisen raskauden neuvolakortista. Mulla on paino nyt tismalleen sama, kun viimeksi samaan aikaan. Paineet mulla oli edellisessä raskaudessa korkeemmat, kun nyt ja hemppa huomattavasti parempi.

Eipä mulla muuta. Odotellaan ja odotellaan. Mä toivon vaan, että Kirppu ei just tänä viikonloppuna päätä syntyä, kun Jonskun hoitotilanne on aika huono. Mun porukat lähti mökille, sisko Lappeenrantaan ja veli kans pohjosempaan. Anopilla taas on töitä. Olis tosi kamalaa, jos mies joutuis jäädä Jonskua hoitamaan ja mä joutuisin yksin synnyttämään. Jospa mä sit jonkun kaverin saisin hälytettyä paikalle. Ne vaan ei mitenkään asu tässä ihan lähellä.

pesukarhu rv 39+1

Vierailija
40/51 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa ravintolareissua teille. Mäkin oon miettinyt tota, että millain sitä vietetään miehen kanssa laatuaikaa kaksin, kun on kaksi lasta. Ja, jos ne molemmat on samanlaisia energiapakkauksia. Huoliikohan kukaan niitä yhtäaikaa hoitoon? ;)

Jonsku oli eilen yötä anopilla. Se viihtyy siellä tosi hyvin. Ei haluis pois tulla. Oli mukava olla ilta miehen kanssa kaksin :) .

pesukarhu (joka tylsyyksissään poistuu nyt häiriköimästä)