Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~*~*~ Tonskat viikoilla 33 ja 34 ~*~*~*~

11.08.2008 |

Tonskat ovat toista lastaan odottavia yhden lapsen äitejä. Suurin osa on tuttuja toisilleen jo kirjoiteltuaan esikoista odottaessaan Ensikoissa. Mukaan mahtuu myös uusia tuttavuuksia!

Liity mukaan kertomalla itsestäsi seuraavat tiedot:

NIMIMERKKI

OMA & MIEHEN IKÄ

ASUINPAIKKA

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA

TONSKAN LASKETTU AIKA

SYNNYTYSSAIRAALA

TONSKIEN LASKETUT AJAT:

18.8.08 sapa-82

28.8.08 kamomilla06, pesukarhu83

5.9.08 Mörötin

6.10.08 Coltsfoot, flipperi

30.10.08 Viipero

5.11.08 Osborne

21.11.08 Sonteri

25.11.08 napero79

29.11.08 AinoAurora

10.12.08 Niamey_85

25.12.08 Karssuli

28.12.08 Iida-Linnea

01/09 Han-han

8.1.09 Alessandra

16.1.09 Laventeli, Jepsis

20.1.09 MiaMik

26.1.09 Mammanalku77

1.2.09 maikiss

12.2.09 amanda

15.2.09 Leenaliinu

helmi-maaliskuu 09 Kesis

13.3.09 Pi-Ki

5.4.09 Pikku-milli

SYNNYTTÄNEET TONSKAT:

Henna, tyttö

Burde, tyttö

Queen, poika 21.6.08

Quiero, poika 30.7.08

Larsku, tyttö 3.8.08

Poikia yhteensä: 2

Tyttöjä yhteensä: 3

ESITTELYT:

NIMIMERKKI: Ainoaurora

OMA & MIEHEN IKÄ: 32/38

ASUINPAIKKA: Sibbo

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 16.12.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 29.11.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: Porvoo

NIMIMERKKI Alessandra

OMA & MIEHEN IKÄ 30/33

ASUINPAIKKA Pirkanmaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA poika 4.2.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 8.1.2009

SYNNYTYSSAIRAALA Vammala

NIMIMERKKI: -amanda-

OMA & MIEHEN IKÄ: 25 & 36

ASUINPAIKKA: Hki

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 14.4.07

TONSKAN LASKETTU AIKA: 12.2.09

SYNNYTYSSAIRAALA: naistenklinikka

NIMIMERKKI Coltsfoot

OMA & MIEHEN IKÄ 25&28

ASUINPAIKKA Oulu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Hilla 04/2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 6.10.2008

SYNNYTYSSAIRAALA OYS

NIMIMERKKI: flipperi

IÄT: 24/24

ASUINPAIKKA: Espoo

ESIKOINEN: Kia 21.04.2007

TONSKAN LA: 06.10.2008

SYNNÄRI: JS

NIMIMERKKI Han-han

OMA & MIEHEN IKÄ 22&26

ASUINPAIKKA Oulu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA S 02/07

TONSKAN LASKETTU AIKA 01/09

SYNNYTYSSAIRAALA OYS

NIMIMERKKI iida-linnea

OMA & MIEHEN IKÄ 30 & 30

ASUINPAIKKA Etelä-Suomi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA tyttönen 12.5.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 28.12.2008

SYNNYTYSSAIRAALA Hyvinkää

NIMIMERKKI: Jepsis

OMA&MIEHEN IKÄ: 33/31

ASUINPAIKKA: Pirkanmaa

ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 29.10.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 16.1.09

SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS / Vammala

NIMIMERKKI: kamomilla06

OMA & MIEHEN IKÄ:32/42

ASUINPAIKKA:Etelä-Suomi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA:Tyttönen 16.10.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.8.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: HYS

NIMIMERKKI: Karssuli

OMA & MIEHEN IKÄ: 27/28

ASUINPAIKKA: Pääkaupunkiseutu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 2.10.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 25.12.2008 (Jeesus-baby)

SYNNYTYSSAIRAALA: Kättäri

NIMIMERKKI: Kesis (Kesämorsian2006)

OMA & MIEHEN IKÄ: 26/29

ASUINPAIKKA: Espoo

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Lenni 3.4.2008

TONSKAN LASKETTU AIKA: Helmi-maaliskuu 2009

SYNNYTYSSAIRAALA: KOS

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän mä oon ollut niin sokee, että oon laittanut viestin väärään pinoon. Ihmeettelinkin, kun ei ollut eilen muka tullut yhtään viestiä ;)

Mammikselle suosittelen minäkin rauhoittumista. Ei kannata itseä ehdoin tahdoin enään rääkätä. AA on tossa ihan oikeessa, että nyt toisen lapsen kohdalla oma lepo ja jaksaminen on ihan toisenlaista, kun silloin ekalla kerralla. Omien voimien mukaan vaan ja heti, jos tuntuu pahalta, lopetat. Eikös niin? :)

Kamomillallakin alkaa olemaan kärsimätön olo. Mä en vielä oo niin kauheen kärsimätön, kun tosiaan tiedän ton kohdunsuun tilanteen ja sen, että Jonskukin meni viikolla yli lasketun. Odotan siis, että tääkin syntyy lasketun ajan jälkeen. Mä kyllä kovasti toivon, että syntyis aikasemmin. Ei pääsis kasvamaan niin isoksi ja luut olis vielä joustavammat. Tai niin ainakin eilinen lääkäri sanoi, että mitä pidemmälle raskaus menee sitä joustamattomammat on esim. lapsen pään luut. Ja nythän Kirpun pää ei ees ole mitenkään valmiiksi muotoutunut, kun se ei ole synnytyskanavassa muotoutumassa. Joten mitä pienempi ja muotoutuvampi pää, sitä parempi :) . Saa nähdä kumpiko meistä lähtee ensin synnyttämään vai synnytetäänkö kenties samaan aikaan, kun lasketut ajatkin on ihan samat. Millä viikoilla sulla esikoinen syntyi?

Ossella olikin sf-mitta tosiaan pompsahtanut aika paljon. Oliko sulla eri mittaaja vai muuten vaan mitta ollut vinksallaan? No, pääasia että vaavi kasvaa siellä :)

AA:lle tsemppiä huomiseen 4D-ultraan! Kaikki on varmasti hyvin. Tuuthan sitten kertomaan heti kuulumiset :)

Mörötin oot ihan oikeessa, että synnytystapa on viimekädessä mun päätettävissä. Jos eilisellä lääkärikäynnillä olis ollut mitään pientäkään epävarmuutta olisin heti valinnut sektion. Nyt ei ollut ja se lääkäri osas niin hyvin suositella alatiesynnytystä, joten paha siihen on enään mennä sanomaan, että haluunkin sen sektion. Huomenna selviää sitten asian lopullinen laita, kun saan ne magneettikuvien tulokset.

Möröttimelle myös tsemppiä huomiselle äippäpolireissulle. Saanko udella, meetkö sinne sun aikasemman synnytyksen vuoksi vai miksi? Oot saattanut mainitakkin asiasta, mutta näillä äde-aivoilla ei vaan kaikkea muista ;)Tuuhan sitten sinäkin kertomaan, mitä siellä sanottiin. Ja tottakait sä voit kirjottaa enskataaperoihin. Sinnehän sä kuulutkin :)

Onko täällä kellään leikattu välilihaa synnytyksessä? Millasta se oli ja miten toivuit? Mulle se varmaan tehdään, jotta saan Kirpun puskettua ulos. Olisi kiva vaan tietää siitäkin tarkemmin, kun viimeksi sellasta ei tarvinnut tehdä.

Nyt on alkanut tää perätila-asia tuntumaan paremmalta, kun tietää suunnilleen, mitä tulee tapahtumaan ja ei tarvii miettiä asiaa koko aikaa. Eihän tää todellakaan ole asia eikä mikään. Paljon pahempiakin asioita raskaudessa voisi tapahtua.

pesukarhu, Jonsku ja Kirppu rv 37+5

P.S. Viipero, mulle voi nyt sitten päivittää synnäriksi ton naistenklinikan.

Vierailija
2/51 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee sellaista valitusta ja vuodatusta, että jättäkööt lukematta ne jotka eivät halua päiväänsä pilata. Pakko vaan saada jonnekin purkaa!

Eli mulla oli se äitipolikäynti nyt aamulla ja menin sinne tosiaan edellisen synnytyksen ongelmien ja synnytyspelon takia. Parempi olisi ollut, kun en olisi mennyt. Toiveissani oli, että mulle olisi luvattu aikaa synnytyksen käynnistykseen rv40+ kun esikoisen kehityksen ongelmat johtuvat todennäköisesti hapenpuutteesta loppuraskaudessa/synnytyksessä. Siten minua pelottaa tosi paljon vauvan yliaikaisuus ja huoli vauvan voinnista lisääntyy sitä mukaa kun raskausviikot kasvaa. No siellä oli sellainen nuori, tekohymyä hymyilevä naislääkäri, joka jo heti alkumetreillä tyrmäsi minun ajatuksen siitä synnytyksen käynnistämisestä. Ei auttanut minun itkut eikä perustelut vaan tätä vauvaa nyt sitten odotellaan syntyväksi aina sinne rv42 saakka. Pitkät viikot ja ja ihan liian monta pelon päivää siis tiedossa :'(( Hätäpäissään se nyt antoi minulle uuden ajan sinne polille vielä lasketulle päivälle, mutta vähän mietin menenkö sinne ollenkaan kun ei siitä kuitenkaan mitään hyötyä ole. Olisi edes pieni toivo olemassa, että synnytys käynnistyisi itsestään. En vaan millään jaksa uskoa siihen, kun viime raskaudessa oli niin paljon sitä supistelua eikä se synnytys kuitenkaan käynnistynyt. Ja omalla äidillä on kaikki synnytykset käynnistetty :(

Jos jollain voi lohduttautua niin vauva voi tosi hyvin. Painoa oli nyt huonolla ultralla arvioituna n. 2800g ja lapsivettä hyvin. Vauva teki kohdussa hengitysharjoituksia :) Ja sen verran oli kohdunsuulla tapahtunut, että kohdun ulkosuu oli sormenkärjelle auki. Kanavaa kuitenkin vielä se 3cm eli ei tarvitse henkeään pidätellä, että tämä lapsi ainakaan ennen laskettua aikaa syntyisi.

Nyt ei ole voimia sen kummemmin kommentointiin. Pesukarhulle sen verran, että hyvä juttu, että voit mennä luottavaisin mielin synnyttämään. Silloin olet tehnyt ihan oikean päätöksen :)

Mörötin rv36+5 silmät itkusta turvonneina ja punaisina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möröttimellä ei ollut kyllä ihan hyvin mennyt se äippäpolireissu :( Siis aivan käsittämätöntä, että eivät ota sinua siellä tosissaan tuolla taustalla! Soita ihmeessä sinne takaisin ja vaadi päästä toiselle lääkärille! Ei ole varmasti kiva stressata ja pelätä asiaa loppuraskauden ajan :(

Pesukarhulle tsemppiä päätöksen tekoon synnytystavasta! Minulle ei ole välilihan leikkausta tehty tai väliliha revennytkään. Mutta monella kaverilla on niin käynyt ja kyllä kaikki sanoo, että leikattu väliliha paranee nopeammin kuin revennyt väliliha. Joillakin ollut pari viikkoa alapää kipeänä ja yksi kaveri puhui juuri että kuukauden verran oli sellaista lievää kipua ja paineentunnetta alapäässä :)

Ossella oli kyllä aikas huikeasti kasvanut sf-mitta :) Oliko tämä viimeisin mitta samaa luokkaa kuin neidistä aikoinaan?

Sitten omaa napaa. Täällä on aika moinen ketutus ja stressi meneillään, töiden takia. Meillä on nyt töissä tehty hommia yli viikon ja kukaan ei ole vielä saanut edes työsopimusta! Meitä hoitajia on kuulemma liikaa, joten soppareita tai edes seuraavaa työlistaa ei ole voitu tehdä kun on vaan liikaa työntekijöitä. Ketään ei vissiin potkita pellolle, mutta mulle sanottiin jo että ehkä uusimpana työntekijänä joutuisin siirtymään tekemään puolikasta työtuntimäärää ja enhän minä nyt sellaiseen tietenkään suostu! Puolet pienempi palkka ja siitä pitäisi vielä Idan hoitomaksu 200e maksaa, ei onnistu ei. Eiköhän tuo tällä viikolla selviä, kaikki on vain tähän asti ollut ehkä ja ehkä. En oikein ymmärrä miksi tätäkin niin stressaan, kun kyllähän lähihoitajille töitä piisaa muualtakin. Ärsyttää vaan alkaa etsimään töitä nyt tälläisessä raskaassa tilassa ;) Mies kyllä yrittää että jäisin vaan Idan kanssa kotiin, mutta olisi niin kiva saada vähän tienattua säästöön ensi syksyä varten! Olen nyt monen kanssa tästä asiasta puhunut ja tänään Idan päiväkodinjohtajakin sanoi että tuo touhu on laitonta, pitäisi vissiin ottaa liittoon yhteyttä tai jotain, suullinen sopimus kun on yhtä pätevä kuin kirjallinen ja minulle on jo toukokuussa luvattu täydet tunnit!

Raskauteen ei mitään uutta ihmeellistä, liikkeet tuntuu päivittäin jne. Masu ei meinaa nyt oikein kasvaa, mutta eiköhän se ehdi vielä. Ei mulla Idastakaan vielä ollut tässä vaiheessa maha kasvanut. Yhdet äippähousut kävin jo varuiksi ostamassa, jos tulee sitten äkkitilanne siirtyä niihin. Idasta aloin kylläkin vasta rv 24 käyttämään mammavaatteita :)

MiaMik rv 17+0 menossa kohta iltavuoroon ja Iitukka 1v10kk tarhassa

Vierailija
4/51 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipas kurjaa kohtelua polilla, kannattaa nyt sit vaan pyytää uudelleen sinne pääsyä. Minä ainakin kun ravasin siellä typyn raskaudessa, sain ne aika lailla vakuutettua lopulta omista tuntemuksistani. On se kumma, että tuossa tilanteessa ollaan tuota mieltä. Kannattaa siis pyytää jonkun kokeneemman lääkärin arviota, mun kohdalla viimeksi päätöksen teki ylilääkäri, kun erikoistuva ei oikein osannut sanoa juuta eikä jaata asiaan.

MM, mulla oli viimeksi sama sf-mitta rv 30-31, eli muutama viikko aiemmin mennään nyt. Tosin mulla nousi sitten rv 33 jälkeen mitta huimasti yli käyrien, joten ehkä se nyt nousi vaan vähän aiemmin?

Kurja tuo sun työtilanne kyllä, mutta toivottavasti keksit jonkun ratkaisun.

Mulle selvis eilen, että yksille meidän naapureille on tulossa vauva suunnilleen samaan aikaan kuin meille, tosi kiva, kun on sit ihan vieressä joku, jolla on sama tilanne. Tosin heillä on jo kaksi lasta ennestään, että puuhaa varmaan riittää...

Ja nyt töihin,

Osse rv 28+0

Vierailija
5/51 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa!

Nyt tulee omanapaiset terveiset maanantain neuvolasta ja tämän aamun ultrasta.

Neuvolassa kaikki oli ok. Hb oli noussut pikkuisen, nyt 113. Täytyy kyllä edelleen syödä rautaa ja kaikkea rautapitoista ruokaa. Painoa oli tullut tasaiseen tahtiin noin 250 g/vko. Verenpaine ja pissa olivat hyvät. Sydänäänet kuului heti ja pikkuisen sydämen jumpsutustahti oli 150. Sf mitaksi terkka sai 17. Tyttösen äitiyskorttia kun katsoin, niin viikkoa myöhemmin samainen mitta oli tuolloin 20. No, näin vaan masu voi kasvaa eri tahtia.

Ja muutenkin taitaa tuolla masussa asustella ihan erilainen persoona. =) Nimittäin tänään ultrassa "klasu" oli tiukasti mytyssä ja kätilö ultrasi 45 min, jotta saatiin kaikki mitä pitikin katsottua ja mitattua. Tyttönen oli aina hirmu vilkas ultrissa ja oikein ojenteli itseään. "Klasu" ei olisi millään halunnut vaihtaa asentoa ja välillä tuntui aika epämiellyttävältä, kun kätilön piti painaa mahan päältä kunnolla. No, pääasia oli kuitenkin se, että ultrassa kaikki oli kuten pitikin. Vauva on kasvanut viikkojen mukaan ja kun liikkeitä tunnen tosi paljon, niin eipä kai sen väliä vaikka ultrassa olikin myttyrällä. Kotiin tullessamme mietittiin miehen kanssa 4d-ultraan menoa, koska jäi jotenkin mietityttämään vauvelin viihtyminen kasassa. Se on vaan niin kallis tutkimus, että kun mitään lääketieteellistä syytä ei ole, niin varmaan jääpi väliin tuo ultra.

On kyllä helpottunut olo, kun ainakin tällä erää vauvalla kaikki on kunnossa. Oltiin ajateltu tiirailla pienokaisen sukupuolta, mutta hän oli asiasta niin toista mieltä, että elämme siis jännityksessä odotuksen loppuun asti. =)

Anoppi tuli eilen illalla meille ja hoiteli tyttöstä meidän ollessa ultrassa. Tuomisinaan hänellä oli punaisia- ja mustiaviinimarjoja, vadelmia, perunoita ja kanttarelleja. =) Nyt on pakastimen sulatus käynnissä, jotta saan nuo arvokkaat marjat talteen talvea varten.

Tyttönen nukkuu, joten nyt vauhdilla tekemään keittöön hommia. Voikaa hyvin kaikki!

T: iida-linnea, "klasu" 20+3 ja tyttönen eilen tasan 1v 3kk zzzzzz

Vierailija
6/51 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas Möröttimellä kurja ä-polikäynti:(

Laitapa palautetta sinne ihmeessä ja vaadi päästä vielä toiselle lääkärille!

Pesukarhu: Hyvä, että perätilasynnytys alkaa jo hahmottua ja tuntua ok:lta! Mulla ei välilihaa ole leikattu, repesi kyllä viimeksi, mutta melko nopeasti siitä parani. Kaipa se on yksilöllistä miten nopeasti repeämistä tai epparista paranee.

Esikoinen syntyi rv 40+4, eli en odota että tämäkään kovin paljon sitä ennen ainakaan syntyisi.. Vaikka olisi jo vaikka huomenna tervetullut:)

Mites sulla, millä viikoilla Jonsku synytyi? Olishan se jännää jos samaan aikaan näitä tonskia punnerrettais ulos;))

MiaMik: Ota ihmeessä liittoon yhteyttä! Törkeetä, että ensin luvataan täydet tunnit ja sitten muutetaankin puolikkaaksi.. Tsemppiä! Toivotaan, että kaikki selviää!

Ossella oli tosiaan sf-mitta pompahtanut. Mulla oli eka mittaus tässä raskaudessa reilusti yli käyrien, mutta seuraava jo keskikäyrällä.. Eiköhän se siitä tasaannu sullakin!

Ja mittaajastakin on mun mielestä aika paljon kiinni. Mun oma terkka saa aina isoja lukemia ja muut mittaajat sitten ihan käyrien puitteissa olevia lukemia..

I-L:lle onnea hyvistä uä-kuulumisista!!

AA:n kuulumisia vielä odotellaan:)

Eipä nyt muuta. Huomenna on neuvola, niin palailen sitten kuulumisia kertomaan:)

T:Kamomilla rv 37+6

Vierailija
7/51 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tullut paljon kuulumisia, pitkästä aikaa.

Pesukarhu, kiva kun sait noin positiivisen arvion alatiesynnytyksestä. Vähemmällä varmasti pääset itse, jos/kun vauva syntyy alateitse. Ja onhan se vauvallekin luontevampi reitti, vaikka tulisikin pylly edellä. Miten ne lantion mitat, joko sait ne? Mäkin kyllä tuossa tilanteessa kallistuisin alatiesynnytykseen, vaikka täytyy sanoa, että Noelin syntymän jälkeen olen ajatellut, että sankarisynnyttäjä-äiti -asenne jääköön jatkossakin taka-alalle, jos yhtään on epäilyksiä vauvan voinnista synnytyksessä.

Mörötin, uskomatonta kohtelua sait siellä polilla! Kyllä tuollaisen ensisynnytyksen jälkeen pitäisi saada lääkärin vakuutus siitä, ettei samanlaisiin olosuhteisiin päädytä toista kertaa. Onko sulla kirjallista lausuntoa siitä hapenpuutosepäilystä? Voisitko sä saada joltain muulta lääkäriltä, esim. neuvolalääkäriltä, lausuntoa siitä, että raskauden päästäminen niin paljon yli voi johtaa riskeihin? Ja kyllä mun mielestä pitäisi tuollaisen hoitua ilman lääkäriäkin, sillä onhan se aika kohtuutonta pitää odottajaa stressitilassa viimeisen kuukauden ajan. Ei muuten ole sikiönkään kannalta hyvä asia. Auttaisiko, jos sille tulevalle käynnille ottaisit miehen mukaan? Joskushan kaksi painostajaa saattaa tepsiä paremmin kuin yksi...

On noissa käytännöissä eroja. Noelin sydänvian vuoksi me päästään kahteen ylimääräiseen ultraan, vaikka meillä on vain lievästi kasvanut riski saada toinen sydänlapsi. Luulisi, että tuollaisen kokemuksen jälkeen saisi myös jotain varotoimia automaattisesti.

Niin, omaa napaa vielä lopuksi: meillä on tosiaan ultria tiedossa oikein urakalla. Rv 20+0 on Hyvinkäällä ihan tavallinen rakenneultra, rv21+4 on Naikkarilla tarkempi rakenneultra, ja vielä rv26+0 on sydänultra spesialistin tekemänä. Tuohon väliin haluaisin mahduttaa sen 4d-ultran, koska se oli tosi ihana kokemus edellisessä raskaudessa. Täytyykin soitella Femedaan, että kannattaisiko ennemmin mennä rv24-25, vai vasta rv27...

Maha on jo vähän kasvanut, muttei mikään massiivinen ulospäin. Solifer viihtyy vuoroin tuossa navan vieressä, vuoroin ihan alhaalla. Silloin tuntuu aina välillä, että se potkaisee multa pissat housuun. Miten näin pienellä voi olla jo niin täsmäpotkut?!

Eipä muuta tällä kertaa. Kyllä tämä toisen odotus menee aikalailla siinä sivussa, hyvä kun kerran päivässä ehdin hetken ajan kuulostella masukin liikkeitä. Onneksi niitä potkuja bongaa myös vauhdissa, kun sopivasti osuvat eteen :)

Kandi 18+6

Vierailija
8/51 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoka on just valmista.

ultrassa kaikki ok ei mitään jälkiä kalkkeumasta sydämessä on hävinnyt, samin kysta, ei mitään merkkejä enää koko veijarista, pitkä hoikka tyttö, veikkasi syntymäpainoksi pikkasen reilua 3 kiloa kuten ainokin.

huomenna lisää nyt ei ehi emempää

aa ae ja sohvi 24+4

Vierailija
9/51 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möröttimellä oli tosiaan epäonnistunut äippäpolikäynti. Tosi outoa, että mitenkään ei reagoida tohon, että edellisessä raskaudessa/synnytyksessä ollut ongelmia. Naikkarillakos säkin kävit? Oliko se sellanen tummatukkanen naislääkäri? En muista nimeä, mutta sellanen tekohymyilevä nuorehko lääkäri mullakin oli ja se soitti mulle tänään ne lantiokuvien tulokset. Sinuna vaatisin ehkä toisen lääkärin mielipidettä tai sitten silloin uudella käynnillä vaadit toista lääkäriä ja otat miehen mukaan henkiseksi tueksi. Ehdottomasti sun kannattaa sinne vielä mennä. Ei tollasta asiaa voi tohon jättää. Alkoi oikein ärsyttää sun puolesta.

Ompas Kandilla kunnon ultrarypäs tiedossa. Hieno juttu, että seurataan tarkemmin. Ei tarvitse itse stressata asiasta niin paljon. Tai en tiedä kuinka paljon stressaat, jos todennäköisyys ei ole kuitenkaan kovin suuri, että toisen sydänlapsen saisitte.

Miamikillä on ikävä työtilanne. Kyllä tosiaan kannattasi luottamusmieheen tai johonkin ottaa yhteyttä ja tiedustella omista mahdollisuuksista. Onneksi sulle töitä varmasti on tarjolla, mutta ymmärään hyvin, että tässä tilassa ei jaksais alkaa työnhakuun.

Kamomilla, Jonsku syntyi rv 41+0, joten aika samoissa mennään ;) Mullakin on huomenna neuvola.

Hienoa, että AA:lla kaikki hyvin ultrassa ja pikkuinen tyttö voi hyvin :)

Iida-linnealla oli hyviä kuulumisia ultrasta ja neuvolasta. Hieno juttu! Vai oli teidän pikkuinen ihan mykkyrässä siellä. Taisi olla hänellä nukkumapäivä :)

Ossen naapuriinkin tulee vauva. Meille tulee tähän taloyhtiöön meidän vauvan lisäksi vielä kaksi vauvaa. Toisen laksettuaika on syyskuussa ja toisen marraskuussa. Kivaa saada samanikäisiä lapsia naapurustoon :)

Kandi mainitsi ton sankarisynnytyksen. Sellasta mäkään en mitenkään tavottele. Halusin valita kaikista turvallisimman synnytystavan Kirpulle. Se lääkäri sai mut nyt vakuuttuneeksi, että alatiesynnytys olisi molemmille paras vaihtoehto, kun edellytykset on niin hyvät. Mitään syytä mulle ei jäänyt, miksi olisin sektion valinnut, joten kait tää on ihan oikea ratkasu vaikka alunperin sen sektion kannalla olinkin.

Omaa napaa: Lääkäri tosiaan soitti tänään ne lantiokuvien tulokset ja mitat oli tosi hyvät, joten eiköhän tää ihan hienosti synny alakautta.

Tänään tunsin ekat tosi kipeet supparit. Se eka oli tosi pelottava. Aamupalalla mulle tuli yllättäen ihan älyttömän kipee supistus, joka ei lähtenyt pois niin, kun normaalisti supistus aina helpottaa. Otin sitten hätäpäissäni kaksi Panadolia ja menin lämpimään suihkuun. Jonkin aikaa siinä suihkuttelin ja sitten kipu alkoi hellittämään. Se supistus kesti oikeesti useemman minuutin ja ehdin jo pelätä kaikkea istukan irtoamisesta lähtien. Onneksi se meni itellään ohi ja mitään vuotoja ei oo tullut ja Kirppu on liikkunut tosi hyvin. Sen pitkän supparin jälkeen tuli pari kipeetä supistusta ja sitten ei enään mitään. Mikä lie oikosulku ollut. Täytyy huomenna mainita asiasta neuvolassa. Piti jo ihan sairaalakassia vähän valmiiksi pakkailla. En mä siltikään usko, että tää ennen laskettua syntyy :)

Nyt iltapalalle. kamala nälkä :)

pesukarhu rv 37+6

Vierailija
10/51 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukarhulla jo kipeitä suppareita, hui, eihän sitä tiedä jos tämä lapsukainen haluaakin syntyä aiemmilla viikoilla. Pari kaveria on saanut tänä keväänä toisen lapsensa, ja molemmilla kävi samalla tavalla; esikoinen oli aikoinaan käynnistetty pari viikkoa yliaikaisena, mutta kakkonen tulikin maailmaan pari viikkoa etuajassa.

Kiva kuulla että olet noin hyvin asennoitunut perätilasynnytykseen, eiköhän se hyvin mene :) Yliopistollisessa sairaalassa lääkärit hoitaa pt-synnytyksiä päivittäin, joten sikälikin voit olla ihan rauhallisin mielin, osaavat varmasti asiansa. Toista se on pienemmissä keskussairaaloissa, esimerkiksi siellä missä minä synnytän pt-synnytyksiä hoidetaan tosi harvoin.

AA, hieno juttu että kaikki oli ultrassa kunnossa!

I-L, varmasti vauvalla oli vain unihetki ja oli löytänyt mukavan myttyrän asennon. Meidänkin vauvat on melkein aina ultrissa uinuneet, vaikea uskoa kun katsoo tuota esikoista joka ei täällä masun ulkopuolella arvosta nukkumista pätkääkään ;) Hienoa että kaikki oli ultrassa ok!

MM:lle tsemppiä työsotkujen selvittelyyn. Ei tosiaan ole oikeudenmukaista kohtelua tuollainen! Ei sijaisiakaan saa kohdella ihan kuinka vaan..

Möröttimelle lohtuhalit täältäkin, toivottavasti asia selviää, otat vain rohkeasti uudelleen yhteyttä sairaalaan!

Ossen sf-mittahan oli huimasti pompsahtanut. Ihan hyvin voi johtua mittausvirheestä aiemmalla kerralla. Mullakin on sf-mitta laskenut koko ajan kuin lehmän häntä hipoen jo alakäyrää. Toivottavasti selitys löytyy siitä, että kahdella viimeisellä käynnillä mittaaja on ollut eri kuin aiemmin, toissakerralla terkkarin sijainen ja viimeksi lääkäri. Esikoisesta käyrä meni sentäs keskikäyrää, vaikka maha tuntuu nyt huomattavasti suuremmalta.

Mammis, taisi tosiaan olla tuo sun kommentti lasketun ajan pysymisestä samana, joka oli jäänyt mieleen kummittelemaan kun mietin niitä päivitettäviä asioita :) Kuten muutkin on jo sanoneet, nyt vain lepäilet ja jätät suosista rankat tunnit väliin jos tuntuu pahalta. Kun toinen raskaus kyseessä ja raskauksien väli on lyhyt tuntuu noita kaikenlaisia kremppojakin tulevan paljon helpommin kuin ekassa raskauksissa.

( . ) Tänään poksuu viikot, ihan uskomatonta että ollaan jo näin pitkällä!

Miten tämä aika voi mennä näin äkkiä... Tässähän iskee kohta paniikki :)

Pitäisi vielä ostaa uusi turvakaukalo ja hoitopöytä, pääsisi sitten pikku hiljaa pesemään noita pikkuisimpia vaatteita laatikkoihin valmiiksi. No onhan tässä vielä aikaa...

Viipero rv 29+0

Vierailija
11/51 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vieläkin ihan onnessani eilisestä ultrakäynnistä, sohvi olla köllötteli samanlaisessa mykkyrässä kuin ainokin aikanaa kantapäät korvien korkeudella.

Sohvilla oli tosi pitkät ja hoikat sormet ja muutenkin pitkät raajat. Joten pitkä likka on taasen tulossa, toivottavasti myös yhtä hoikka kuin isosiskonsa niin on helpompi pinnistellä pihalle !!! :)

Huomenna on TAAS neuvolalääkäri, vaikka sitä tähän ikään mennessä on käymy lekurilla vaikka kuinka monta kertaa on se aina yhtä "ällöä"

Kelan päätös tuli tänään eli mun varhennettu äippäloma alkaa 1.10.2008 mutta ekat rahat tulee vasta 5.11.....siis vielä ikuisuus ennen kuin pääsen hiusten suoristukseen ( maksaa 55 € tunti ja siinä menee kolmisen tuntia ) en oo näistä pienistä rahoista raaskinnu mennä.

Sain myös sen kokonaisen 140 € kun en ottanu äippäpakettia, aion kuitenkin laittaa melkein koko rahan sohvin juttuihin ja ostaa samalla ainolle jotain.

Mä just kattelin ainon vanhoja vauvan vaatteita ja otin sieltä pari bodia ja yhdet housut jotka säästän ihan ainolla...yllättävän vähän oli juitenkin noita 56-62 senttisen vaatteita tuolla kassissa mihinköhän ne on menny....ehkä samaan paikkaan kun ne parittomat sukat

Johan on kumma ettei Mörötin saa kunnon palvelua, joissain paikoissa tuo keisarinleikkauksen myöntäminen tuntuu olevan tosi vaikeeta, mä kyllä ymmärrän sen riskit mutta mnusta toi hapenpuute yms on suurempi riski kun sektio. Nyt vaatimaan toista arviota ja juttelemaan uudestaan, puret vaikka lekuria nilkasta jos ei muu auta.

MM: ei muuta kun liittoon yhteyttä ja toivotaan että kaikki menee niikun pitää, noita suullisia soppareita on vaan joskus tosi vaikee todistaa, täällä kaikki peukut ja varput pystyssä.

aa uinuva ae ja sohvi 24+5

Vierailija
12/51 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AA, hieno juttu, että ultrassa oli kaikki hyvin!!!

Pesukarhu, mulla on kokemusta sekä epparista että repeämästä. Pikku-quu syntyi silloin käsi poskella, ja vaikka eppari tehtiin, tuli pari tikkiä repeämän vuoksi. Mulla eppari parani oikein hyvin ja nopeastikin, mutta nimenomaan se repeämäkohta tulehtui vähän, vaikka kuinka suihkuttelin haavaa joka vessassakäynnin yhteydessä ja nukuin ilman pikkareita jne. Mutta en sitten tiedä, miten se yleensä menee, joten en nyt varsinaisesti suosittele epparia. Eiköhän ne kätilöt sitten osaa katsoa tilanteen mukaan... Mä ainakin luotin siihen enkä tälläkään kertaa edes tajunnut keskustella koko asiasta etukäteen. Ja nyt sitä ei sitten tarvittu, vaikka isompi vauva tuli. Nyt vaan lisää suppareita sinne, saahan niitä jo tullakin! ;)

Meillä on kaikki hyvin, tosin yöunet on nyt jäänyt vähemmälle, kun Aatu on virkeimmillään just alkuyöstä. Mutta on se vaan ihana! :))))))))))

-Q- ja pojat 2v ja 2vko

Vierailija
13/51 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muista kirjoitinko tänne siitä, etten ehdi olla töissä vaadittua 6kk jotta työnantaja maksaisi palkan äitiysloman kolmelta ekalta kuukaudelta. No joka tapauksessa, tänään sain viestin palkanlaskennasta, että kyllä maksavat, sääntöä tulkitaankin siten, että pitää olla töissä 6kk ennen laskettua aikaa, ja se täyttyy kyllä! Eli jippii, rahakkaampi kotona olo tiedossa! :)

Ei mulla muuta nyt, MM:lle unohdin viimeksi sanoa, että oli sama mittaaja, sitä se terkkakin vähän ihmetteli, että mitähän siinä on tapahtunut. Mä vielä ekalla mittauskerralla vähän kyselin ,et todellako se oli vain 18cm...

Ai niin MM, mulla on ne sun kipposet nyt, millos treffataan? Tuutteko hakemaan vai odotteletteko, et meillä on joskus aikaa ajella sinne (hah...)

-Osse, typykkä 1v9kk ja Raju rv 28+1

Vierailija
14/51 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukarhulle epparista, mulle leikattiin Liiaa synnyttäessä eppari ja se oli kyllä aivan järkyttävän kipeä, kahteen viikkoon ei tullut istumisesta eikä kyllä oikein kävelystäkään mitään, sen jälkeen pystyi varovasti istumaan toisella kankulla ja haavaa särki vielä vuoden päästä synnytyksestä jos olin kävellyt paljon tai ihan vaan seisonut pitkään, mutta kyllä kaikki muut tuttavat kertovat toipuneensa pienemmistä repeämistä ja epparistakin parissa viikossa.Mun kohdalla kyse oli jälkitarkastuksen tehneen lääkärin mukaan sekä väärästä kohtaa ja liian pitkälle leikatusta että huonosti tikatusta haavasta, joku hermo oli siis ilmeisesti sillä kohtaa, haava kankussa asti ja tikit kiristivät pahasti..muistankin miten kätilö arvuutteli salissa ommellessaan että mihinköhän tämä lirpukka kuuluu..ois pitänyt silloin jo hälytyskellot soida;D

Mutta siis ei pitänyt mitään kauhujuttua kertoa vaan sanoa että kyllä ne yleensä aika nopsaan paranee.

Queen

Vierailija
15/51 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ollut puhetta noista eppareista ja repeämistä, mulla repesi paikat ainoa synnyttäessä ja tikkejä tuli 5, pystyin kyllä istumaan heti eli ei ne särkenny, mutta ti sekstailun aloitus vei aikaa sillä mulla oli paikat tosi "kireet" jua kipeet pitkän aikaa.

sitten omaa napaa: lääkärissä käytiin painoa oli tullu 250g/vk yhteensä paikat kiinteet ja kiinni sf mitta 21 syke 160 ja aivan hirvee monotus koko ajan,lääkäriä oikein nauratti.

Nyt sen alkaa oikein tuntemaan ja ns. tietämään että raskaana ollaan öisin herää kun pitäis vaihtaa kylkeä kun ei se enää onnistukkaan noin vain !

mä myin just 620 m ulkoverhouspanelia ja suunnittelen tässä että lähtisin hakemaan ne vaunut jos isäntä vaan antaa luvan.

aa ae ja sohvi 24+6 huomenna taas uudet viikot

Vierailija
16/51 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeesti tulin torstain neuvolakuulumisia laittamaan, jotta kukaan ei erehdy luulemaan, että olisin päässyt synnytysreissulle :)

Kiitos noista epparikokemuksista. Mulle tosiaan Jonskusta tuli nirhauma, johon tuli kaksi tikkiä, joten vähän jänskättää tuleeko nyt enempi repeämää tai tehdäänkö se eppari. Lääkäri nimittäin sanoi, että yleensä pt-synnytyksessä tehdään. Se mun nirhaumakin oli viikon niin kipee, että en kunnolla pystynyt istumaan.

Neuvolareissu oli aika turha. Tai kaikki arvot oli normaalit. Kirppu liikkui niin vimmatusti, että syke oli yli 170. Mulle ei oo painoo tullut yhtään kolmeen viikkoon. Pikemminkin se on pikkusen laskenut. Neuvolantäti kysyikin, että syönkö mä kunnolla. Siis mä oikeesti syön kun hevonen. Annokset on vaan normaalia pienemmät, mutta syön melkein koko ajan jotain, kun nälättää. En tajuu mihin se ruoka sitten menee, kun ei painoa muka tuu. Jonskustakin tosin vikoilla viikoilla mulla pysy paino ihan samassa. Sillon se vaan hilas edestakasin. Toisella viikolla tuli 200g ja seuraavalla taas lähti 200g. Siitä keskiviikon pitkästä supparista se tätsy ei osannut sanoa mitään. Oli yllättäen taas joku sijainen. Se sai mun sf-mitankin pompsahtamaan melkein yläkäyrälle, kun tähän mennessä ollaan menty keskikäyrällä ja sen alla.

Eipä oo keskiviikon jälkeen ollut mitään merkkejä synnytyksestä. Sais vähän ees alkaa supistamaan, kun tää odottavan aika on niin pitkä. Onneksi Jonsku pitää kiireisenä. Eilenkin kitkin rikkaruohoja yli tunnin meidän pihalla ja ei yhen yhtä supsitusta.

Missäs Kamomillan neuvolakuulumiset. Et kai vaan päässyt jo synnyttämään? ;)

pesukarhu rv 38+2

Vierailija
17/51 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en ole todellakaan päässyt synnyttämään..;)

Taas tuntuu, ettei ole minkäänlaista merkkiäkään lähenevästä synnytyksestä..plaah!

Mulla oli myös neuvola torstaina ja kaikki ok. Painoa tosin tullut melkein 500g/vko, mutta turvotuskin on sitä luokkaa, etten yhtään ihmettele..Sormet on ihan nakit lähes koko ajan ja varsinkin yöllä ja aamulla sormien niveliä särkee. Tuntuu, ettei saa käsiä aamulla nyrkkiin ja jos onnistuu taivuttamaan sormia hiukan niin tuntuu, että nivelet lähtee paikoiltaan.. On tää niin ihanaa tää loppuraskaus ;)

Pienen säikähdyksen koin neuvolassa, kun terkka sai sydänäänet kuulumaan ainoastaan aika ylhäältä! Ja veikkas, että vauva olisi sittenkin perätilassa.. Onneksi meidän neuvolassa on se ultra, niin käytiin sillä katsomassa ja kyllä se siellä ihan oikein päin oli:)

Th veikkas, että oli vaan jotenkin hassussa asennossa tai napanuora jotenkin just dopplerin edessä, niin ei kuulunut alhaalta sitä sykettä..

No, onneksi sain huokasta ja selvisin pelkällä säikähdyksellä..

Mutta kuten sanoin, niin mitään merkkejä synnytyksestä ei täälläkään näy, eli odotellaan, odotellaan..

Niin ja sitten vielä th sanoi, että Hys:n synnärille täytyy soittaa ennen kuin lähtee ja varmistaa, että onko siellä tilaa!! Jos, ei niin sitten Jorviin tai Kättärille.. Nyt kesällä kuulemma ollut ruuhkaa ja aika moni on joutunut muualle synnyttämään..

Voi himputin himputti!! Nyt joutuu vielä jännäämään, että osaa tarpeeksi ajoissa lähteä, jos vaikka ei tohon lähisynnärille pääsekkään:(

Ja sitten vielä on aina vaikeampi miehen ja esikon tulla katsomaan kun matkaa on enemmän..

Täytyy vaan toivoa, että Hyvinkäällä on tilaa!!

Eipä nyt taas muuta, menee kohta pelkästään valittamisen puolelle;)

T:Kamomilla rv 38+3

Vierailija
18/51 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin vähän omaa napaa.. Kiitos kaikille kommenteista tuon "riehumisen" suhteen.. ;) Tänään pidän vielä sen rankan jumpan yhden vähän iisimmän lisäksi, otan kyllä itse niin "iisisti" kuin vain pystyn. Saas nähdä. ;) Sitten saa rankat tunnit riittää mulle. Nautin kyllä edelleen suunnattomasti jumppien pitämisestä ja itsekin siitä jumppaamisesta. Onneksi oma kroppa on sen verran tullut tutuksi tässä vuosien varrella että tiedän mitkä jutut kannattaa jättää tekemättä jne. Esim tietyt vatsaliikkeet olen jättänyt jo ajat sitten pois, melkeinpä heti kun plussasin..

Jotkut lonkan/lantion liitokset kyllä tuntuvat "muljahtelevan" aika kiitettävästi, välillä on ihan ihmeellisiä fiiliksiä. Olo on ihan jees, mutta oikeasti - ruoka ei maistu edelleenkään. :( Siis vähän väkisin pitää syödä. Mälsää. Mä kun olen aina tykännyt ruoasta.. Masu on kasvanut vähän lisää. Tai siis sen vauvamasun päällä on joku "löllömasu", joten välillä mun maha näyttää ihan sille että oisin 7. kuukaudella tms. ;) Hah! Nyt jo mietin että miten ihmeessä laitan Oonan kohta enää nukkumaan pinnikseen kun on niin hankala kurkottaa jo nyt kun masu on aina edessä.. blaah.

PESUKARHUlle tsempityksiä - kyllä se pää saakin olla täynnä synnytysjuttuja! :)

MÖRÖTIN - kylläpä oli ikävä sun polikäynti! Kyllä mäkin suosittelisin vielä "oman pään pitämistä", eli yritä vaan rohkeasti vielä uudelleen sinne.. Toivottavasti pääsisitte yhteisymmärrykseen, ymmärrän täysin sun huolesi. Mullekin jotenkin "sivulauseessa" sanottiin (Oonan leikkauksen jälkeen) että istukka oli jo kalkkeutunut, mutta en tiedä edelleenkään että miten "pahasti". Onneksi kuitenkin meillä käynnisteltiin Oonan synnytys, vähän tosiaan pelottaa kuinka tämän kakkosen kanssa käy.

MIAMIK - ota ihmeessä yhteyttä liittoon, mitään et siinä varmasti häviä. Aika törkeälle kuulostaa tuo teidän työpaikan meininki.

AA:lla oli kivoja 4D-uutisia! :)

IIDA-LINNEA - teilläkin on jo "puoliväli" ohitettu ja ultrassa taas hyviä kuulumisia!

KANDIllahan on tiedossa liuta ultria! Oho, mutta tosi hienoa!

Hitsit! Joko Q:n Aatukin on jo 2 vkoa! Ääk.. :)))

OSSE oli saanut hyviä uutisia palkkatoimistosta! :) Tommoiset aina piristää.. Mullekin kerrottiin että on saamatta vielä pari viikkoa lomarahoja, saan ne jo seuraavassa palkassa. Josko niillä sitten ostaisi vähän mammavaatteita ja kenties jo jonkun pikkuriikkisen vauvanvaatteenkin.. ;)

Muutamilla jo viikot on sellaisissa lukemissa että tiedä vaikka pian saataisiin niitä vauvauutisia lisää! :) Supistuksia ja tsemppiä loppumetreille!

Ok, nyt taidan yrittää saada kurkusta alas vaikka viiliä ja banaania, hedelmäsalaattia tms, jotta jaksan hikoilla parin tunnin päästä! Meillä on jännä päivä huomenna kun Oona menee ph:lle ja jää sinne ekaa kertaa ilman äippää tai iskää + on koko päivän.. hih! Hyvin se menee, mut silti äippää jänskättää.. Voikaa hyvin!

Mammis + O rv 16+6 (Oona zzz 1v4kk)

Vierailija
19/51 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa taas kirjoittelen. Jotenkin nyt kun oon taas töissä niin aika kuluu siivillä. Töissä sujuu ihan hyvin vaikka hiukan rankkaa ajoittain onkin. Siis fyysisesti. Enhän mä tuollaista fyysistä työtä oo tehnyt yli viiteen vuoteen. Mut ei edelleenkään mitään supistele, joten nou hätä! Tänään kyllä työpari kysy, että kauanko ajattelin olla vielä työssä?! Sanoin että kaippa sinne äitiysloman alkuun olis tarkoitus... No saa nähdä. Ja tuolla mun työpaikassa on kaks fyysisesti vähemmän raskasta osastoa, joten niille varmaan sitten meen loppuajaksi.

Omaan napaan ei kummempia. Neuvolassa en pitkään aikaan oo käynyt ja seuraava on syyskuun puolessa välissä , jolloin saan ne kelan paperitkin. Rakenneultra ois seuraavaksi ohjelmassa vajaan parin viikon päästä.

Pesukarhulle vaan onnea synnytykseen. Eiköhän vauva alakautta hyvin synny, kun kerran kriteerit täyttyy. Ja tokihan sulla saa supistuksia jo ollakin!

Mulle tuli synnytyksessä kans repeämä epparin lisäksi. Ja oli kyllä aika kipee. Sit vielä tyhmänä en levännyt tarpeeks vaan kestitin vieraita kotiutumisen jälkeen. Tokihan ne tikit sieltä sit repes, kun paikat turpos kauheesti. Mies sanoikin, kun näki mun alapääni että hän kyllä lähtis aika noppesti sairaalaan taks :) No, pikkuhiljaa se parani, kun tuulettelin ja suihkuttelin.

Mörötintä mäkin neuvoisin ottamaan vaan reippaasti uudelleen yhteyttä sinne polille. Mahtaiskohan sun neuvolantäti pystyä sun puolesta sinne soittamaan. Eihän tuollainen stressi oo hyväks kellekään.

Niin ja viikon kohokohta on ollut, kun tunsin maanantaina ekat liikkeet :) Nyt on joka päivä tuntunut jossain vaiheessa jotain pientä. Töissäkin välillä tunnen.

Niin ja Osselle noista kela-juttuista sen verran, että eikö me saada kaikki ihan kunnollista äippärahaa. Mä ainakin on ymmärtänyt että jos lapsien ikäeroks tulee alle kolme vuotta saa samaa äitiysrahaa ja vanhempainrahaa kuin esikoisestakin. Mä itse asiassa varmistin tuon kelasta. Tietty jos esikoisestakaan ei oo saanut paljoa niin eihän tuo sitten auta. Mä en meinaan ehdi oleen töissä kuin neljä kuukautta ennen äitiysloman alkua, mutta odottelen silti ihan kunnon rahoja :-)

Mukavia odotuspäiviä vaan kaikille ja onnea ultriin sekä suppareita niitä kaipaaville!!!

Jepsis 18+3

20/51 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitää päivittäin käydä täällä kurkistelemassa, että mikä on pesukarhun ja kamomillan tilanne, kun la lähestyy hurjaa vauhtia!

Pesukarhulle tulin erityisesti lähettään tsempitykset, kun on edessä vähän poikkeavampi synnytys! Hienoa, että uskallat lähtee avoimin mielin synnyttämään perätilassa olevaa Kirppua! Mulla oli huonekavereina nyt Taysissa hätäsektion kokenut nainen ja kun se kotiutui, niin tuli huonekaveriks toinen sektiopotilas. Tämä ensimmäinen oli toipunut tosi hyvin, mutta voi kamala sitä toista! Mä en sen kans oikeestaan jutellut kertaakaan, mutta se oli niiiiiin kipee! Oli aika kurjaa kuunnella, miten kipee toinen oli ja miten hankalaa kaikki. Joten vaikka sulle eppari tehtäiski, niin se on varmaan (mullahan ei omakohtaista kokemusta oo) vähemmän hankalampi ja kipeempi juttu, kuin se sektiohaava. Ainakin luulisin näin.

Kamomillallekin tsemppiä viimeisille viikoille! Hyvä, että vauva oli kuin olikin oikein päin!

Möröttimelle lähetän haleja! Tosi törkeetä kohtelua, nyt ehdottomasti vaadit päästä PIAN uudelleen eri lääkärin juttusille! Ihan kamalaa elää hirveessä stressissä viimeiset viikot!

Meillä täällä kaikki on aivan loistavasti! Vauveli on aivan ihana kiltti murunen. Esikoinenkin on aivan ihanasti ottanut vauvan vastaan! On tosi hellä ja huomaavainen pientä kohtaan. Huomenna meillä siis alkaa karu arki, kun mies lähtee töihin. Sillä jäi nyt tällä erää isyysloma käyttämättä(oli siis kesälomalla), joten mukavaa, kun se voi pitää sen joskus myöhemmin syksyllä tai talvella.

Vauvasta vielä sen verran, että on vielä ainakin hyvin helppo tapaus. Yöllä herää kaks kertaa syömään ja sit aamusta roikkuu tissillä vähän väliä. Sit se nukkuukin noin 10-18 heräten pari kertaa syömään ja loppuilta noin yhdeksään asti roikkuu taas tissillä aika ahkerasti. Ja sit meneekin yöunille. Että meillä on kyllä tosi leppoisaa elämää ollut nämä kaks viikkoo :)

Ok, mutta nyt tarvii lähtee viemään vauvaa kylpyyn. Ai niin, pakko vielä hehkuttaa miten mun kaikki raskauskilot on lähteny hienosti! Noh, eihän mulle tullukaan ku 5 kg, mutta pois on lähtenyt 10kg!!!! Jippiiiii!

No niin, mutta oikein hyviä vointeja teille kaikille!

-Larsku, Eemeli 1v10kk ja vauveli 2vkoa