Vinkki helsinkiläisille! Huomenna voitte matkustaa Itä-Helsingistä keskustaan
kaukoliikenteen linja-autoilla. Kyytiin pääsee mm. Mellunmäestä ja Itäkeskuksesta ja maksaa 3,30 €.
Kommentit (15)
Helsingissä voi pyöräillä helposti joka paikkaan.
Metrossa kulkee reilu 200 000 matkustajaa päivittäin. Voi tulla vähän täydet bussit :)
onneksi ei tartte mennä huomenna töihin! jään hoitaa muksuja, ne parat olis joutunu ties minne puremaan näkkäriä huomenna. kotona pyykkipäivä siis :-)
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 19:23"]Eikä ole ahdasta ja saa oman penkin.
[/quote]
Ei taida huomenna saada....
Noniin, nyt tulee hetki jolloin hyvät naapurisuhteet nousee arvoon arvaamattomaan. :)
Naapurisuhteet - tarkoittanet siis autokyytejä? Erikseen sanomattakin lienee selvää että ehkä satatuhatta ihmistä yrittää mennä autolla töihin. Siinä ei paljon muutama kimppakyyti pakkaa heilauta kun seistään ruuhkassa tuntikausia ja mikään laite ei liiku. Tai no jaa, ehkä huomenna voi ajaa ratikkakiskoja pitkin kun vaunut ei liiku :-o
En ymmärrä, mikä ihme teitä pääkaupungissa vaivaa. Itse olette sinne halunneet, koska kaikki on lähellä ja saa harrastaa vaikka mitä. Jos ei joku spora kulje, niin eihän sen pitäisi vaikuttaa teihin mitenkään: tähän asti kaikki on ollut ohan lähellä, mihin se nyt oikein on kadonnut se lyhyiden etäisyyksien elämä?
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 21:36"]
En ymmärrä, mikä ihme teitä pääkaupungissa vaivaa. Itse olette sinne halunneet, koska kaikki on lähellä ja saa harrastaa vaikka mitä. Jos ei joku spora kulje, niin eihän sen pitäisi vaikuttaa teihin mitenkään: tähän asti kaikki on ollut ohan lähellä, mihin se nyt oikein on kadonnut se lyhyiden etäisyyksien elämä?
[/quote]
No käytönnössä työtkin on olleet lähellä, kun ei ole talvella tarvinnut auton ikkunoita skrapata, vaan on voinut kävellä puoli minuuttia sporaan, istua lämpimässä sporassa juomassa aamukahvia ja lukemassa lehteä 15min, kävellä alle puoli minuuttia duuniin. Toista se oli hetken landella asuessa... Yksi lakko=yksi etäpäivä, ja kävellen lähicittariin, juosten salille, kävellen illalliselle ja lasilliselle kavereiden kanssa. Mites siellä landella?
[/quote]
Miten niin halunnut? Mä olen syntynyt tänne ja käyn vielä koulua eikä mulla ole varaa nyt kesken opintojen muuttaa minnekään. Minne mä edes menisin kun en tunne ketään stadin ulkopuolelta, sukua meinaan. Ne on kaikki täällä.
Outo asenne sulla. =(
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 21:36"]En ymmärrä, mikä ihme teitä pääkaupungissa vaivaa. Itse olette sinne halunneet, koska kaikki on lähellä ja saa harrastaa vaikka mitä. Jos ei joku spora kulje, niin eihän sen pitäisi vaikuttaa teihin mitenkään: tähän asti kaikki on ollut ohan lähellä, mihin se nyt oikein on kadonnut se lyhyiden etäisyyksien elämä?
[/quote]
Kuka on sanonut että kaikki on lähellä?
Ei todellakaan.
Itäväylä tulee olemaan niin tukossa... että ne kaukoliikenteen bussitkin on varmaan aika myöhässä. Minä voisin mennä omalla autolla, mutta
En tajua näitä "mitäs läksit" -viestejä, ihan järkkyä että porukka on näin vahingoniloisena tästä lakosta, joka hankaloittaa niin monen elämää. Itse läksin Helsinkiin, koska muualla ei ole minulle töitä. Täältä itä-Helsingistä ei keskustaan pääse millään muulla kuin metrolla. En minäkään naura niille, joka kulkevat autolla töihin ja joku aamu se auto ei käynnistykään. Paskamainen tilanne semmoinenkin.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 21:43"]
[/quote]
No käytönnössä työtkin on olleet lähellä, kun ei ole talvella tarvinnut auton ikkunoita skrapata, vaan on voinut kävellä puoli minuuttia sporaan, istua lämpimässä sporassa juomassa aamukahvia ja lukemassa lehteä 15min, kävellä alle puoli minuuttia duuniin. Toista se oli hetken landella asuessa... Yksi lakko=yksi etäpäivä, ja kävellen lähicittariin, juosten salille, kävellen illalliselle ja lasilliselle kavereiden kanssa. Mites siellä landella?
[/quote]
Täällä maalla ei tarvitse juoda aamukahvia pultsarien pissiessä vieressä, joten sen verran menetän joka aamu yhteisöllisestä elämästä. Tosin täällä ei kävele edes kotia päästä päähän puolessa minuutissa saati työpaikalle.
Muistakaa AINA tämä kun jotain AKT:hen liittyvää tulee vastaan!
Se liitto on niin paljon pahaa saanut olemassaolonsa aikana aikaiseksi että pahaa tekee.
Höh, kyllä mua ahdistaa ja puolesta surettaa ajatuskin huomisesta työaamusta pk-seudulla niin monilla. Toisaalta olen jo oppinut elämään, jossa julkisilla ei tee yhtään mitään kun niitä ei ole ja kauppaankin voi lähteä ihan vaan piipahtamaan 25km sinne ja toiset 25km takaisin. Ei tunnu vaikealta ajaa 140km sairaalakäynnille ja samat 14okm takaisin.
Johtuu kai siitä, että ymmärrän molempia - sekä lappilaisia että helsinkiläisiä, kun olen molemmissa päissä Suomea asunut.
Eikä ole ahdasta ja saa oman penkin.