Kaikki tuntemani opettajat ovat laittaneet lapsensa joko
- ruotsinkieliseen putkeen
- yksityiskouluihin
- painotusluokille
- ns. eliittikouluihin
Ja tunnen heitä paljon, koska olen itsekin opettaja ja lapseni kaikki koulushopattu pois lähikouluista.
Kommentit (17)
Minä en. Käyn keskikokoisessa kaupungissa töissä ja lapseni käyvät tavallista koulua.
Tai jättäneet lapset kokonaan hankkimatta. :D
Ap siis pk-seudulta. Totta kai tilanne on muualla eri. Paitsi että kyllä tuttuni myös Turussa toimivat näin.
Onkohan seuraava wokeveto, että lapset on PAKKO laittaa turvattomaan kouluun?
Tietävät täsmälleen julkisen koulun ongelmat koska ovat siellä töissä ja näkevät ongelmaisia rakenteita, käytäntöjä jne. Puhumattakaan nykynuorten pahoinvoinnista, kiusaamisesta ja väkivallasta. Eteenkin nykyään menee pahemmaksi ja pahemmaksi. Jos heillä on varaa, niin tietysti haluavat antaa parhaat mahdolliset eväät omille lapsilleen laittamalla heidät "parempiin" kouluihin.
Opettaja vastaa:
Lapseni ovat lähikoulussa, mutta asumme hyvällä alueella.
Jos asuisin huonon koulun alueella, lapseni olisi tungettu johonkin painotusluokalle.
Vierailija kirjoitti:
Sitähän nuo nyt yrittävät selkeästi, kun koulushoppausta on alettu haukkua.
ap
Nykyään keisarilla on todella paljon uusia vaatteita, noin sadun kielellä ilmaistuna.
Olen opettajan pk-seudulla nk. huonossa koulussa. En haluaisi lastani sellaiseen kouluun. Oppitunneista menee valtaosa kurinpitoon ja kadonneiden tavaroiden jäljittämiseen, opiskelu on todellakin sivuseikka. Onneksi tämä sijaisuus loppuu syyslomaan ja minulla on mahdollisuus päästä vähän parempaan kouluun töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Myös koulushoppausta haukkuvien oma koulushoppailu ansaitsisi jonkinlaisen vuoden kaksikasvo-palkinnon.
Huoh. S2-oppilaiden osuus ei korreloi myöhemmän menestyksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Myös koulushoppausta haukkuvien oma koulushoppailu ansaitsisi jonkinlaisen vuoden kaksikasvo-palkinnon.
Niinpä. Minä myönnän asian ihan iloisesti. En minä niin tyhmä ole, että kaiken tämän oman osaamisenikin jättäisin omien lasteni kanssa käyttämättä.
ap
Ainoa opettaja jonka tunnen, on siis kielten opettaja, on laittanut lapsensa lähimpään kouluun
Jotkut koulut pk-seudulla on vain lasten säilöntäpaikkoja, oppiminen on sivuseikka. Lahjakkaat oppii opettamattakin ja huonoja ei edes kannata.
Vierailija kirjoitti:
Huoh. S2-oppilaiden osuus ei korreloi myöhemmän menestyksen kanssa.
Epäakateemisten perheiden lasten osuus varmasti korreloi. Kävin itse SYK:n eliittikoulun (luokat 3-9 ja lukio) ja pakko sanoa, että ei mistään lähikoulusta saa vastaavia valmiuksia. Opetus oli laadukasta ja jatkuvasti mentiin opetussuunnitelman yli ja keskityttiin ylöspäin eriyttämiseen. Luokkakaverit olivat akateemisista perheistä ja lähes kaikki lukiokaverit ovat nykyään akateemisissa asiantuntijatehtävissä. Sykkiläisyys avaa ovia kaikkialle ja antaa mahdollisuudet vaikka millaisen verkoston luomiseen.
Tietysti. Miksi keskiluokkainen perhe haluaisi laittaa lapsensa opiskelemaan työväenluokkaisten muksujen kanssa?