2tyypin diabeetikko, miten hoidat sairauttasi
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nosto, koskee minuakin.
Vhh-ruokavalio on ehdottomasti paras tapa hoitaa 2tyypin diabetesta.
Ei se itse asiassa hoida sitä juurisyytä. Laihduttaminen yleensä hoitaa, jos on ylipainoa. Diabetes on saatu tutkimuksissa hoidettua laihduttamalla, ruokavaliolla ei ollut väliä. Kiinalaismiehiä laihdutettiin syöttämällä niille pelkästään valkoista riisiä, ei muuta, ja niiden diabetes parani sillä. Ketoilijoilla on yleensä aina jonkin asteen insuliiniresistenssi, vhh:sta en ole varma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmiset herää ollenkaan? Joka toinen suomalainen aikuinen on lihava. Maa pullollaan elintaso sairauksia, 2 tyypin diabetes, rasvamaksa jne.
Toivottavasti et koskaan sairastu mihinkään kun olet niin nätti ja hoikka ja viljaton ja ronkeli ruuan kanssa, juhlien ja tuttujesi kauhu, usein vielä ääneen ihmisiä arvostellen.
Lehtien mukaan db kakkosra on yhä useammin myös nuorilla mutta ymmärryksesi ei riitä sen olevan hyvin tavallinen vanhoilla, painosta riippumatta kun elimistö hiipuu.
Elintaso sairaus. Nuoret on myös valtavan lihavia. Ei todellakaan ole normaalia.
En millään niin pääsee pois täältä.
Syön määrätyt lääkkeet. Välttelen sokeria. En stressaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa ne lääkkeet älkääkä sillä pekonilla pelleilkö. Korkeat sokeriarvot pilaavat silmät, munuaiset, alaraajojen verenkierron.
No jokainen tavallaan, silti voi syödä ohjeiden mukaan.
En tiedä, miten pekoni tähän liittyy.
Mitkä on ne tarkoittamasi ohjeet?
Vhh syödään paljon lihaa kun ei käy vilja, hedelmät, ei oikeen mikään.
Vhh:ssa ei syödä paljon lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmiset herää ollenkaan? Joka toinen suomalainen aikuinen on lihava. Maa pullollaan elintaso sairauksia, 2 tyypin diabetes, rasvamaksa jne.
Toivottavasti et koskaan sairastu mihinkään kun olet niin nätti ja hoikka ja viljaton ja ronkeli ruuan kanssa, juhlien ja tuttujesi kauhu, usein vielä ääneen ihmisiä arvostellen.
Lehtien mukaan db kakkosra on yhä useammin myös nuorilla mutta ymmärryksesi ei riitä sen olevan hyvin tavallinen vanhoilla, painosta riippumatta kun elimistö hiipuu.
Elintaso sairaus. Nuoret on myös valtavan lihavia. Ei todellakaan ole normaalia.
Siksikö keskustelusta toiseen yllytät ihmisiä jättämään hoitanatta sairautensa ja noudattamaan sinun ohjeitasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa ne lääkkeet älkääkä sillä pekonilla pelleilkö. Korkeat sokeriarvot pilaavat silmät, munuaiset, alaraajojen verenkierron.
Asun ulkomailla mutta kun todettiin esidiabetes minut ohjattiin heti diabetologille joka antoi minulle ohjeet ja tiukan dieettiohjelman. Sitä olen noudattanut. En ole lihava ja olen aina syönyt suhteellisen terveellisesti mutta vasta näiden ohjeiden kanssa huomaan, kuinka vähällä ruoalla sitä tulee toimeen eikä ole nälkä koskaan. Diabetes kakkosen voi saada perintönäkin, äidillä ja mummulla oli myös kun olivat yli 70 vee puhkesi tauti. Minulla nyt neljän dieettiviikon jälkeen ovat arvot normalisoitumassa.
Vierailija kirjoitti:
2tyypin diabetes ei ole sama kuin 1tyypin, josta ei voi parantua. 2-tyyppi on elintapasairaus jonka saa kuriin liikkumalla, laihduttamalla ja syömällä oikein.
Älä sekoita ykköstä tähän. Tämä ketju käsittelee kakkosta.
Vierailija kirjoitti:
Kahdella eri diabeteslääkkeellä, kolesterolilääkkeellä ja verenpainelääkkeellä.
Miksi verenpainelääkkeellä jos verenpainetta ei ole , itselläni jatkuvasti 120/80 tai alhaisempi. Kolesterolit ovat normaaliarvot myös ja miksi KAKSI eri diabeteslääkettä? Kerrohan lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nosto, koskee minuakin.
Ei se itse asiassa hoida sitä juurisyytä. Laihduttaminen yleensä hoitaa, jos on ylipainoa. Diabetes on saatu tutkimuksissa hoidettua laihduttamalla, ruokavaliolla ei ollut väliä. Kiinalaismiehiä laihdutettiin syöttämällä niille pelkästään valkoista riisiä, ei muuta, ja niiden diabetes parani sillä. Ketoilijoilla on yleensä aina jonkin asteen insuliiniresistenssi, vhh:sta en ole varma.
Syömisillä on merkitys, ei laihtumisella. Tosin oikeanlaisella ravinnolla myös laihtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahdella eri diabeteslääkkeellä, kolesterolilääkkeellä ja verenpainelääkkeellä.
Miksi verenpainelääkkeellä jos verenpainetta ei ole , itselläni jatkuvasti 120/80 tai alhaisempi. Kolesterolit ovat normaaliarvot myös ja miksi KAKSI eri diabeteslääkettä? Kerrohan lisää.
Jos verenpainetta ei ole, niin ei silloin enää mitään hoitoa tarvii.
Vierailija kirjoitti:
Liikunnalla, pitämällä painon normaalilukemissa ja kasvisruokavaliolla.
Näähän ei vaikuta 2tyypin diabetekseen mitenkään. Ilman tuota sairautta nuo ohjeet saattavat pitää virkeänä. Terveys kyllä kärsii pelkkien kasvisten syönnillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksikö keskustelusta toiseen yllytät ihmisiä jättämään hoitanatta sairautensa ja noudat
Kukaan ei ole yllyttänyt yhtään mitään. Ihmisten täytyy vihdoin herätä ja miettiä elintapojaan. Edelleen joka toinen aikuinen on lihava. Se on järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nosto, koskee minuakin.
Syömisillä on merkitys, ei laihtumisella. Tosin oikeanlaisella ravinnolla myös laihtuu.
Ihmisten kuulee usein väittävän, että diabetes tulee sokeria tai hiilihydraatteja syömällä. Tämä ei ole totta. Epäsuoraan ehkä, jos lihoo. On kuitenkin myös diabeetikkoja ja esidiabeetikkoja, jotka eivät syö hiilihydraatteja.
Korjaus edelilseen: eivät syö hiilihydraatteja ja ovat saaneet diabeteksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun ulkomailla mutta kun todettiin esidiabetes minut ohjattiin heti diabetologille joka antoi minulle ohjeet ja tiukan dieettiohjelman. Sitä olen noudattanut. En ole lihava ja olen aina syönyt suhteellisen terveellisesti mutta vasta näiden ohjeiden kanssa huomaan, kuinka vähällä ruoalla sitä tulee toimeen eikä ole nälkä koskaan. Diabetes kakkosen voi saada perintönäkin, äidillä ja mummulla oli myös kun olivat yli 70 vee puhkesi tauti. Minulla nyt neljän dieettiviikon jälkeen ovat arvot normalisoitumassa.
Joo, diabetes kakkoseen liittyviä geenialleeleja tunnetaan monia. Altistaa. Siksi jotkut hoikat atleetitkin voivat saada diabeteksen ja jollain yli satakiloisella ei ole lainkaan insuliiniresistenssiä.
2tyypin diabetes ei ole sama kuin 1tyypin, josta ei voi parantua. 2-tyyppi on elintapasairaus jonka saa kuriin liikkumalla, laihduttamalla ja syömällä oikein.