Työpaikalla ei muistettu viimeisenä työpäivänä
Olin siis puoli vuotta töissä eikä minua muistettu mitenkään.. Lähdin siis toisiin tehtäviin määräaikaisen työn loputtua. Onko teistä outoa ettei esimies sanonut mitään eikä minua muistettu mitenkään? Aika työpaikoilla minua on muistettu jotenkin joten tämä tuntui oudolta. Siis on tökeröä, että esimies ei edes sanonut mitään.. Millaisia lähtökokemuksia teillä on?
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Mä täytin 50 eikä noteerattu ollenkaan. Muita kyllä. Pahalta tuntuu ja muistan sen aina. Vaikka ne kakut ois jo vyötäröllä ja kukat kuihtuneet..mutta se ele..siis jota ei tullut.
Meillä nuo muistamiset loppu, kun yt-neuvotteluista tuli joka vuotinen tapa.
Kannattaa ottaa tämä oppimiskokemuksena vastaisen varalle. Se, että sinua ei muistettu viimeisenä työpäivänä kertoo vain siitä, että kaikki muut odottivat henkeään pidättäen, että lähtisit jo ja hurrasivat kun olit poissa.
Ensi kerralla sitten paremmin.
Mua on muistettu melkein jokaisessa paikassa, joissa olen ollut ihan vaan neljäkin kuukautta. Mutta tuosta on aika ja olin silloin nuori. Tarjosin aina täytekakkua läksiäisissä.
Työpaikat ovat olleet rakennustyömailla ja valtionhallinnossa.
Olen ollut vuosia pois työelämästä.
Olin n. 1,5 vuotta edellisessä paikassa, läksiäislahjana sain Pentikin astioita, joita työkaverit tiesivät minun keräävän, kukkia ja kortin. Tästä n. 4 vuotta aikaa, lopetin muuton vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä täytin 50 eikä noteerattu ollenkaan. Muita kyllä. Pahalta tuntuu ja muistan sen aina. Vaikka ne kakut ois jo vyötäröllä ja kukat kuihtuneet..mutta se ele..siis jota ei tullut.
Miksi tuo vaikutti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuo vaikutti?
Tuli lähtijöitä niin paljon, katkeria kaiken lisäksi.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Miksi olisi huomioitu? Eihän sinusta ole heille enää mitään hyötyä.
Työnantajamielikuvasta kannattaa pitää kiinni. Entiset työntekijät suosittelevat tai eivät suosittele vanhaa työpaikkaansa kavereilleen ja kollegoilleen.
No on kyllä noloa, ettei Ap saanut sähköpostiinsa korttia, jonka olisi voinut itse tulostaa seinälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuo vaikutti?
Ettei tule enempää pahempi mieli.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa tämä oppimiskokemuksena vastaisen varalle. Se, että sinua ei muistettu viimeisenä työpäivänä kertoo vain siitä, että kaikki muut odottivat henkeään pidättäen, että lähtisit jo ja hurrasivat kun olit poissa.
Ensi kerralla sitten paremmin.
Kyllä mua lähin työkaveri halasi ja toinen toivotteli jatkot.. Eli enpä usko, että kovin pieleen on mennyt. Ihmettelin vain miksi esimies ei sanonut mitään vaikka kävi tänään paikan päällä. Ap
Erääseen vuoden osa-aikaiseen vein viimeisenä päivänä muistaakseni suklaata. Esihenkilö katsoi jotenkin yllättyneenä. Päivän lopuksi lähdin pois ja moikkasin työkavereita. Esihenkilö soitti sitten alkusyksystä uudelleen töihin mutta olin jo uudessa paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne muistamiset yleensä vaatii sen yliaktiivisen joka jaksaa töiden ohella alkaa häärimään tällaisten asioiden kanssa.
Ja yleensä se joku on esimies, joka maksaa muistamiset omasta pussista kun kukaan ei muista tuoda sitä muutamaa euroa yhteiseen muistamiskeräykseen.
Ja kun oma viimeinen päivä töissä koitti, kukaan ei muistanut, ei alaiset eikä omat esimiehet.
Työkaverit meillä (kiva yksityinen päiväkoti)muistaa aina lähtijää.
On kortit ja nisukaffeet ja lahjat.
Jos on työpaikka missä monta erillistä yksikköä, niin joku voi meteliä pitämättä lopettaa työt/jäädä pois,
ja sitten ei ole mahdollisuutta muistaa kun tulee ikään kuin yllätyksenä että hei hetkinen missä tämä yksi työkaveri on?
Eli olisimme muistaneet jos olisimme tienneet.
Kaikki ei halua läksiäisiä, kun menee takaisin työttömyyskortistoon, mitä juhlimista siinä on.
Mun määräaikainen työ loppui melko tökerösti joulukuussa. Vakituiset työntekijät tulivat suoraan kysymään että osallistunko minä ja toinen määräaikainen työntekijä joululahjaan joka menee toimipisteen päällikölle. Noh ajattelin että koska mekin saadaan lahjat niin kyllä paikan pomokin on ansainnut sen.
Myöhemmin paljastui totuus. Minua ja toista määräaikaista työntekijää ei oltu kutsuttu firman pikkujouluihin ja kaikille vakkareille oli annettu lahjat mutta määräaikaisille ei.
Me määräaikaiset saimme toimia siis pelkkinä maksumiehinä.
Vierailija kirjoitti:
Ei muakaan vaikka melkein 30 vuotta olin. Ruoka olisi tarjottu, mutta sanoin ei kiitos.
Minäkin olin 30 vuotta,johtajat lakkasivat tervehtimästä kun irtisanouduin eikä tietystikään minkäänlaista muistamista(en kyllä odottanutkaan).
Vierailija kirjoitti:
Mun määräaikainen työ loppui melko tökerösti joulukuussa. Vakituiset työntekijät tulivat suoraan kysymään että osallistunko minä ja toinen määräaikainen työntekijä joululahjaan joka menee toimipisteen päällikölle. Noh ajattelin että koska mekin saadaan lahjat niin kyllä paikan pomokin on ansainnut sen.
Myöhemmin paljastui totuus. Minua ja toista määräaikaista työntekijää ei oltu kutsuttu firman pikkujouluihin ja kaikille vakkareille oli annettu lahjat mutta määräaikaisille ei.
Me määräaikaiset saimme toimia siis pelkkinä maksumiehinä.
Ai kamala. Anna kun arvaan, tämä ei ole muutenkaan kiva työpaikka?
Miksi olisi huomioitu? Eihän sinusta ole heille enää mitään hyötyä.