Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkärit ilmiantavat toisiaan, potilaat jäävät jalkoihin

Vierailija
22.09.2014 |

"MOT antaa lääkäreiden ja potilaiden puhua nyt suunsa puhtaaksi kilpirauhasesta.

MOT: Kilpirauhanen jakoi faktat kahtia, TV1 klo 20.00

Toimittaja Magnus Berglund on haastatellut kolmea kilpirauhaspotilasta, jotka vuosien sairastelun ja erilaisten diagnoosien jälkeen saivat uusia ratkaisuja ongelmiinsa. He voivat nyt paremmin kuin aikaisemmin.

Uusista hoitomuodoista käydään kuitenkin rajua taistelua lääkäreiden keskuudessa. Lääkärit ilmiantavat toisiaan ja Valvira on rajoittanut jo kahden lääkärin oikeuksia hoitaa potilaitaan. Kahdelle muulle on annettu varoitus. Lääkäreiden kiistoista kärsivät potilaat, joista kaikki  eivät oikean diagnoosin jälkeenkään saa apua. Osalla tyroksiinilääkitys ei auta.

Suomen Kilpirauhasliitto on yrittänyt saada kilpirauhasen vajaatoiminnasta virallisia Käypä hoito -suosituksia, mutta turhaan. Liiton mukaan potilas on saattanut jäädä vaille hoitoa, koska lääkäri ei ole osannut tulkita kilpirauhasarvoja ja potilaan oireita kokonaisuutena. Oireita on saatettu pitää masennuksena, liian korkeana kolesterolina tai verenpaineena.

Kilpirauhasliitto pelkää nyt vellovan kohun myötä hoidon vaikeutuvan entisestään, kun lääkärit eivät osaa auttaa, ja hoitoja selvitellään itse nettikeskustelujen perusteella."

Kilpirauhaspotilaana aion ehdottomasti katsoa tämän. MOT on loistava ohjelma. 

Kommentit (210)

Vierailija
201/210 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 01:54"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 01:10"]Mikähän yhteys näillä lääkäreillä on. Ovatko kaikki tuon Välimäen seuraajia. Istuuko muut lääkärit turvat tukossa, etteivät itse joudu lynkkauslistalle? [/quote]kyllä. Kollegiaalisuudeksi kutsutaan.

[/quote]

...tai pelkuruudeksi.

Ei uskalleta olla mitään mieltä, ettei vaan uhmata aktoriteetteja.

Ja potilaat kärsii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/210 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ohjelma! Tasapuolinen ja ajatuksia herättävä. Sääli ettei Valvira suostunut kommentoimaan. 

Vierailija
204/210 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla armour thyroid käytössä ja pitoisuuden ollessa riittämätön juuri tuo nivelien jäykkyys ja kipu palaa. Minulla ainakin tyyppi oire. Myös luissa tuntuu riipiviä kipuja, kuin haarukalla tms. Vetelisi pitkin pitkiä luita. Voisin ihan selvästi uskoa hypo-oireeksi.
Nämä helpottavat kun pitoisuutta nostaa. Ja hypo oireet väistyvät.
Liothyronin kysynyt varmasti Kilpirauhasliitto on tässä paras apu.

Vierailija
205/210 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 21:43"]

Minulla armour thyroid käytössä ja pitoisuuden ollessa riittämätön juuri tuo nivelien jäykkyys ja kipu palaa. Minulla ainakin tyyppi oire. Myös luissa tuntuu riipiviä kipuja, kuin haarukalla tms. Vetelisi pitkin pitkiä luita. Voisin ihan selvästi uskoa hypo-oireeksi. Nämä helpottavat kun pitoisuutta nostaa. Ja hypo oireet väistyvät. Liothyronin kysynyt varmasti Kilpirauhasliitto on tässä paras apu.

[/quote]

Kuulostaa TODELLA oudolta :0.

Vierailija
206/210 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 21:43"]

Minulla armour thyroid käytössä ja pitoisuuden ollessa riittämätön juuri tuo nivelien jäykkyys ja kipu palaa. Minulla ainakin tyyppi oire. Myös luissa tuntuu riipiviä kipuja, kuin haarukalla tms. Vetelisi pitkin pitkiä luita. Voisin ihan selvästi uskoa hypo-oireeksi. Nämä helpottavat kun pitoisuutta nostaa. Ja hypo oireet väistyvät. Liothyronin kysynyt varmasti Kilpirauhasliitto on tässä paras apu.

[/quote]

Kiitos! 

Vierailija
207/210 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No amfetamiini ajaa psykoosiin. Efedriini tilttaa sydämen ja johtaa psykoosiin. Hoitamaton hypotyreoosi johtaa varmasti jonkinmoiseen psyykkiseen ongelmaan.

Vierailija
208/210 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 21:43"]

[/quote]

Kuulostaa TODELLA oudolta :0.
[/quote]antaa vaan kuulostaa todella oudolta näin kehoni minulle kertoo ja kyydissä pakko kestää. Huurorii kattos nää, heh hee. Vai loppuiko sensoriselta corteksilta amygdalan kautta pyörähtävä empatia sinulta???

Vierailija
209/210 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 21:34"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 21:23"] #108 painele nyt kuuseen sen hölötykses kanssa mot ketjussa tarjosit Voxraa! Not going to happen. Apua saa Endogrinologeilta jotka eivät Kuulu Välimäen klaaniin. [/quote] Miksi nämä kilpirauhasaktiivit vaikuttavat propellipäiltä? [/quote] mitä muuta osaat? Laitoin juuri lähteet ja suurin ongelma taitaakin olla vallitsevan hoitokäytännön naivius, osaako propelli ajatella loogisesti ja höystää sarkasmilla? Entä miten itse ratkaiset elämäsi jos all the hope is gone? Mitä vaihtoehtoja jätettiin Jasmiinille ja hänen perheelleen? Psykiatrinen osasto ottaa lapsen vain koska äit pitää lapsensa puolia, näin Suomessa. Petriarkaalinen takapajula. Sittenkin.

[/quote]

No just tätä tarkoitin. Sekavaa, höyryävää tajunnanvirtaa. Kirjoitetaan kaikki putkeen ilman kappalejakoja. Vaikea lukea ja saada selvää.

Vierailija
210/210 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan