Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hyviä keinoja estää yllätysvieraat??

Vierailija
22.09.2014 |

Meillä on tosiaan tullut ongelmaksi nuo yllätysvoeraat,kulkukauppiaat ja jopa postinjakaja! Kaikki ajavat muina miehinä pihaamme ja tulevat sisään ovesta jopa makuuhuoneeseen saakka!! Myös Postinjakaja kiikuttaa kaikki pienetkin paketit suoraan sisälle koputtamatta!! Ja jos ovemme on lukossa yllätysvieraat jäävät yleensä markillemme kiertelemään josko pian tulisimme kotiin tai näkisivätkin ikkunassa jonkun vilahduksen tai jäävät rapsuttelemaan häkissä olevia koiriamme!! En todellakaan pidä tästä tavasta, että ihmiset vaan tulevat meille ja puhetta ei uskota!! Meillä on pieni vauva jonka vaihtelevan unirytmin mukaan otamme myös päivänokosia jos yö mennyt huonosti, niin on todella rasittavaa kun joku jo eteisessä kuikuilee "Haloo, onko täällä ketään?? " kun lapsen on juuri saanut nukahtamaan. Mitä keinoja teillä on yllätysvoeraiden "torjumiseen"?? Olen ajatellut porttia tiemme päähän, mutta olisi rasittavaa aina mennä sulkemaan ja avaamaan se... Uskovatko ihmiset "yksityisalue" kylttejä??? Haluamme olla rauhassa omassa kodissamme ja jos vieraita haluamme tästä voitaisiin sopia etukäteen. Ja kyllä..en ole vanhanaikainen "talo elää tavallaan, vieraat tulevat ajallaan" ihminen vaan haluan omaa rauhaa!!! Antakaa hyviä neuvoja!

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyltti oveen; " Tänään ei ole avoimien ovien päivä".

Vierailija
22/68 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portille/ovelle kuva mahdottoman äkäisestä koirasta ja teksti: muistithan tuliaiset? ps. olen lihansyöjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tämä on aivan totta! En tiedä mitä vajaa älyisiä ihmisiä tässä kylässä asuu.. Onko sähköportti kokemuksia kenelläkään??

Vierailija
24/68 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein niitä postipaketteja sulle oikein tulee..? Vai tuoko tuo tyhmä posti-pate siis ihan kirjepostinkin sisälle asti?

Vierailija
25/68 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut harkinnassa ovikello jo parisen vuotta (entinen hajos),mutta ei olla sitä tarvittu. Ne jotka haluaa että ovi tullaa avaamaan ovat ilmoittaneet tulostaan puhelimella. Pidän nykyään aina oven lukossa kun olen yksin vauvan kanssa kotona ja nukumme sisällä päikkärit.

Vierailija
26/68 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 10:43"]

Kuinka usein niitä postipaketteja sulle oikein tulee..? Vai tuoko tuo tyhmä posti-pate siis ihan kirjepostinkin sisälle asti?

[/quote]

Paketteja voi tulla useinkin, jos ostaa vaatteita jne. tavaraa netistä. Voisin kuvitella, että se on pienten lasten äideille helppo tapa käydä ostoksilla. Ja joskus ehkä jokunen lahjapakettikin, vauvalahjoja ja sellaisia. Tämä nyt vaan ihan ohiksena.....

Vierailija
27/68 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

N.3-4krt kuukaudessa ja välillä postipate/pirkko tuo ihan pelkän sanomalehtipostinkin sisälle. Emme ole mitenkään "matkan varrella".

Vierailija
28/68 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kiltisti sanominen auta niin sitten sanotaan rumemmin. "ettekö nyt helv... Tajua että häiritsette meitä ja erityisesti pienen vauvan unia! Soitto etukäteen, muulloin emme avaa ovea!" Ja ovi lukkoon vähäksi aikaa kunes tajutaan. Postinjakajalle opetatte koputuksen jalon taidon. Jos ei ymmärrä, teette valituksen. Katsokoot sitten kuinka monta kertaa sopii tulla omineen ovesta sisään ennen kun saa potkut. Ja viimeisenä keinona sanotte vieraille että kohta alatte soittamaan poliisit pihaan jos häirintä ei lopu.

Vierailija
29/68 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketteja voi tulla useinkin, jos ostaa vaatteita jne. tavaraa netistä. Voisin kuvitella, että se on pienten lasten äideille helppo tapa käydä ostoksilla. Ja joskus ehkä jokunen lahjapakettikin, vauvalahjoja ja sellaisia. Tämä nyt vaan ihan ohiksena.....

kiitos että ymmärrät. Lähin vaateliike on 30 km päässä ja vaateliikkeet josta itse tykkään vaatteeni ostaa on 50km päässä. Vaatteiden tilaaminen netistä on tosiaan helpoin tapa shoppailla ainakin tällä hetkellä. Tykkään hakea postin itse silloin kun ehdin. Postinjakajalla on vieläpä hyvin vaihtelevat ajat paketteja kiikuttaessaan...:|

Vierailija
30/68 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen huomannut että nenäni alla olevasta aukosta tulee jänniä ääniä, uskottex?

Esim: "Meille ei nyt sovi, soittakaa ensi kerralla niin sovitaan koska voitte tulla" -tyyppistä mölinää sieltä tulee ja IHAN TOTTA se toimii yllätysvierastilanteissa!

Vierailija
31/68 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo!

Vierailija
32/68 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sähköporttin omistavia ihmisiä?? Tuttavallani on sähköportti ja toimii vaihtelevasti:/ ja postinjakaja kyllä koputtaa ja samantien tämän jälkeen ryskyttää kahvaa josko aukeaisi.. Ihan ihmeellistä tämä, että jos koputukseen ei tulla avaamaan ovea ollaan silti tulossa sisään.:(

Vierailija
33/68 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

>2

Vierailija
34/68 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen kuullut useasti nenäni alta sanat " meille ei nyt käy, tai joskus toiste sitten" silti käydään pihassa pyörähtämässä!!!

Vierailija
35/68 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 11:05"]Onko sähköporttin omistavia ihmisiä?? Tuttavallani on sähköportti ja toimii vaihtelevasti:/ ja postinjakaja kyllä koputtaa ja samantien tämän jälkeen ryskyttää kahvaa josko aukeaisi.. Ihan ihmeellistä tämä, että jos koputukseen ei tulla avaamaan ovea ollaan silti tulossa sisään.:(
[/quote]

Miksei sille jakajalle voi sanoa ettei saa tulla ovesta omineen, vaikka olisi auki?!

Vierailija
36/68 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sanottu. Postinjakaja ei vaan ole aina sama ihminen:/

Vierailija
37/68 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa. Mikä siinä onkin että porukka kuvittelee voivansa lampsia muina miehinä pirttiin ja vielä oikeastaan mihin aikaan hyvänsä. Juuri tämän takia me aitasimme pihapiirin ja suht selvin sanoin ilmoitettiin että emme kaipaa jatkuvasti/päivittäin yllätysvieraita. Tämä siis sen jälkeen kun hienovaraisemmat vihjailut ei tehonneet. No, nämäpä sitten loukkantuivat tästä ja katkaisivat yhteydenpidon tyystin. Ei sinänsä edes harmita, oman tilan ja rauhan takia minä maalle muutinkin.

Vierailija
38/68 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 11:12"]On sanottu. Postinjakaja ei vaan ole aina sama ihminen:/
[/quote]

Oisko sitten tiukan palautteen aika paikkakunnan postiin?? Ei voi olla totta tämä etteikö muka uskottaisi millään, ettei toisten kotiin sovi tunkeutua sisään, eikä tajua antaa palautetta jos jokainen kunnan postinjakaja tunkee kotiin, jos ovea ei avata. Antaisin itse palautrtta jo ekasta kerrasta. Tulee aika vässykkä olo ap:sta, sori vaan. En jaksa udkia että jos jämäkästi sanoo ihmisille, ettei yllätysvierailuja enää saa tulla, että silti ollaan jatkuvasti oven takana.

Vierailija
39/68 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole lukkoja ovissa?

Jonakin päivänä ählämi putsaa teidät!

Vierailija
40/68 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. Sivu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi