Kuinka puhua ylipainosta?
Rakkaalle ihmiselle, joka jankkaa olevansa normaalipainoinen vaikka ei ole enää lähelläkään normaalia painoa. Kaikkee on kokeiltu mutta ainoa reaktio on raivo ja huuto.
Kommentit (48)
Samasta syystä siitä pitää puhua kuin liiallisesta alkoholin käytöstä... Vaarallista ja haitallista.
Kyllä ylipainoiset tietävät olevansa ylipainoisia. He myös tietävät miten laihduttaa. Turha siitä on muistuttaa. He laihduttavat sitten kun on pakko.
Näin kävi itselleni. Kun diabetes ja verenpainetauti iskivät, painoa lähti lähes 50 kiloa ja vielä helposti. Kuoleman pelko on hyvä motivaattori.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ylipainoiset tietävät olevansa ylipainoisia. He myös tietävät miten laihduttaa. Turha siitä on muistuttaa. He laihduttavat sitten kun on pakko.
Näin kävi itselleni. Kun diabetes ja verenpainetauti iskivät, painoa lähti lähes 50 kiloa ja vielä helposti. Kuoleman pelko on hyvä motivaattori.
Aivan järjestön kommentti. Ensinnäkin kyseessä on parisuhde, joka on menossa karille koska toinen osapuoli ei suostu nimen omaan myöntämään olevansa ylipainoinen ja jankkaa ettei ole. Lisäksi suhtautuu laihduttamiseen kuin johonkin rotanmyrkyn syömiseen ja elämäntapamuutos on pelkkää tyhjää puhetta. En jaksa odotella, että kumppani on 150kg diabeetikko verenpainetateineen että jotenkin heräisi tilaansa. Väittää olevansa normaalipainoinen vaikka suorastaan paisuu. Syö kuin bodari ja aina kun avaa karkkipussin se menee kerralla kaikki ja sama pätee kaikkeen muuhunkin ruokaan. Lapsiakin haluaisi. En voi odotella lopun elämääni sitä havahtumisen hetkeä varsinkin jos se tapahtuu jossain kardiologin vastaanotolla jossa lääkäri sanoo että nyt on myöhäistä mutta voit tehdä viimeisistä vuosista vähän siedettävämpiä laihduttamalla. Seksiä ei myöskään enää ole lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole hyvä motivaattori. Mulla diabetes ja verenpainetta, siltikin laihdutus epäonnistuu parissa päivässä.
N 100kg
Vierailija kirjoitti:
Älä aliarvioi denialismin voimaa.
Ylipainoiset ovat normaalipainoisia, koska ylipaino on normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin kävi itselleni. Kun diabetes ja verenpainetauti iskivät, painoa lähti lähes 50 kiloa ja vielä helposti. Kuoleman pelko on hyvä motivaattori.Aivan järjestön kommentti. Ensinnäkin kyseessä on parisuhde, joka on menossa karille koska toinen osapuoli ei suostu nimen omaan myöntämään olevansa ylipainoinen ja jankkaa ettei ole. Lisäksi suhtautuu laihduttamiseen kuin johonkin rotanmyrkyn syömiseen ja elämäntapamuutos on pelkkää tyhjää puhetta. En jaksa odotella, että kumppani on 150kg diabeetikko verenpainetateineen että jotenkin heräisi tilaansa. Väittää olevansa normaalipainoinen vaikka suorastaan paisuu. Syö kuin bodari ja aina kun avaa karkkipussin se menee kerralla kaikki ja sama pätee kaikkeen muuhunkin ruokaan. Lapsiakin haluaisi. En voi odotella lopun elämääni sitä havahtumisen hetkeä varsinkin jos se tapahtuu jossain kardiologin vastaanotolla jossa lääkäri sanoo että nyt on myöhäistä mutta voit tehdä viimeisistä vuosista vähän siedettävämpiä laihduttamalla. Seksiä ei myöskään enää ole lainkaan.
Ei siinä mitkään puheet auta, jos toinen ei halua ymmärtää.
Olen epätoivoinen! Rakastan häntä ja pelkään menettäväni rakkaan koska hän ei suostu näkemään mihin suuntaan on matkalla. Olen yrittänyt kaikkea mutta reaktio on aina raivo ja se ettei toisen painosta saa mainita mitään koska se loukkaa ja on huono tapa. Moittii usein myös yleisellä tasolla lääkäreitä jotka ottavat painon puheeksi ja pitää terveellisestä ruoasta puhumista hyökkäyksenä ja aloittaa välittömästi vastaiskun moittimalla sitä syyllistämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin kävi itselleni. Kun diabetes ja verenpainetauti iskivät, painoa lähti lähes 50 kiloa ja vielä helposti. Kuoleman pelko on hyvä motivaattori.Ei ole hyvä motivaattori. Mulla diabetes ja verenpainetta, siltikin laihdutus epäonnistuu parissa päivässä.
N 100kg
Teet väärin, jos epäonnistut. Ymmärrätkö, mitä diabeetikon kannattaa syödä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin kävi itselleni. Kun diabetes ja verenpainetauti iskivät, painoa lähti lähes 50 kiloa ja vielä helposti. Kuoleman pelko on hyvä motivaattori.Aivan järjestön kommentti. Ensinnäkin kyseessä on parisuhde, joka on menossa karille koska toinen osapuoli ei suostu nimen omaan myöntämään olevansa ylipainoinen ja jankkaa ettei ole. Lisäksi suhtautuu laihduttamiseen kuin johonkin rotanmyrkyn syömiseen ja elämäntapamuutos on pelkkää tyhjää puhetta. En jaksa odotella, että kumppani on 150kg diabeetikko verenpainetateineen että jotenkin heräisi tilaansa. Väittää olevansa normaalipainoinen vaikka suorastaan paisuu. Syö kuin bodari ja aina kun avaa karkkipussin se menee kerralla kaikki ja sama pätee kaikkeen muuhunkin ruokaan. Lapsiakin haluaisi. En voi odotella lopun elämääni sitä havahtumisen hetkeä varsinkin jos se tapahtuu jossain kardiologin vastaanotolla jossa lääkäri sanoo että nyt on myöhäistä mutta voit tehdä viimeisistä vuosista vähän siedettävämpiä laihduttamalla. Seksiä ei myöskään enää ole lainkaan.
Ei sitä siltikään väkisin saa toista heräämään ellei halua. Lihavalle voi paasata korvat täyteen muttei kuuntele ennenkuin itselleen tulee sellainen hetki ja stoppi.
Mitä olette itse vastaavassa tilanteessa tehneet?
Vierailija kirjoitti:
Olen epätoivoinen! Rakastan häntä ja pelkään menettäväni rakkaan koska hän ei suostu näkemään mihin suuntaan on matkalla. Olen yrittänyt kaikkea mutta reaktio on aina raivo ja se ettei toisen painosta saa mainita mitään koska se loukkaa ja on huono tapa. Moittii usein myös yleisellä tasolla lääkäreitä jotka ottavat painon puheeksi ja pitää terveellisestä ruoasta puhumista hyökkäyksenä ja aloittaa välittömästi vastaiskun moittimalla sitä syyllistämiseksi.
Riippuu paljon siitäkin, mitä "mainostat" terveelliseksi ruuaksi.
Jos olet jo yrittänyt, eikä suju, taitaa olla aika päättää suhde.
Keto diettiin päin hivuttautuminen saataisi toimia. Eikä tätä siirtymistä tarvitse sen kummemin mainostella kun ruokavaliosta puhuminen osuu toisella arkaan kohtaan.
Tavoitteenahan on saada paino putoamaan eikä niinkään puhua sen pudosttamisesta.
Ketoiluun liittyy lihan syömistä eri muodoissaan ja jopa keto pitsankin voi tehdä ja näitä sopivalla tavalla valmistettuja ruokia voi syödä vapaasti eikä nälkää tarvitse nähdä.
Samalla elimistö saa proteiinia joka puolestaan tasoittaa makeanhimoa yms.
Pikkuhiljaa korvaat nykyisestä ruokavaliosta höttöhiilareita keto vaihtoehdoilla ja aikaan homma alkaa sujua luonnostaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritätkö olla näsäviisas? En mainosta mitään, vaan olen yrittänyt että söisi ihan tavallista kotiruokaa ja sopivia annoksia eikä niin että ranskalaisia pitää syödä puoli pellillistä ja keittoa kolme lautasellista. Ei mitään kaalikeittoa ja mehudieettiä siis.
Vierailija kirjoitti:
Keto diettiin päin hivuttautuminen saataisi toimia. Eikä tätä siirtymistä tarvitse sen kummemin mainostella kun ruokavaliosta puhuminen osuu toisella arkaan kohtaan.
Tavoitteenahan on saada paino putoamaan eikä niinkään puhua sen pudosttamisesta.
Ketoiluun liittyy lihan syömistä eri muodoissaan ja jopa keto pitsankin voi tehdä ja näitä sopivalla tavalla valmistettuja ruokia voi syödä vapaasti eikä nälkää tarvitse nähdä.
Samalla elimistö saa proteiinia joka puolestaan tasoittaa makeanhimoa yms.Pikkuhiljaa korvaat nykyisestä ruokavaliosta höttöhiilareita keto vaihtoehdoilla ja aikaan homma alkaa sujua luonnostaan.
Älä levitä väärää tietoa keto-ruokavaliosta. Se perustuu rasvaan, ei suinkaan lihan syöntiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat puhua seurauksista, etkä riskitekijöistä jotka johtavat ylipainoon mm. riittämätön lepo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritätkö olla näsäviisas? En mainosta mitään, vaan olen yrittänyt että söisi ihan tavallista kotiruokaa ja sopivia annoksia eikä niin että ranskalaisia pitää syödä puoli pellillistä ja keittoa kolme lautasellista. Ei mitään kaalikeittoa ja mehudieettiä siis.
En viisastele. Mikä mahtaa olla se "tavallinen kotiruoka"? Onko se suositusruoka, joka vain lisää nälkää ja syömishalua? Paljon hiilareita ja vähän rasvaa ja se rasvakin sopimatonta elimistölle.
Olisko hyvä miettiä, minkälainen ruoka edistää terveyttä ja estää ylensyönnin?
Miksi siitä pitää puhua?