Ostanko viimeisillä rahoillani ruokaa vai lääkkeitä?
Sairauteni pahenee ilman lääkkeitä, mutta tuskin aiheuttaa mitään pysyvää vaivaa mitä ei saisi hoidettua kuntoon. 10 päivän paasto on riski koska olen töissä koeajalla ja pelkään saavani potkut, jos en jaksa tehdä töitä hyvin ja näyttää iloiselta ja pirteältä. Palkka tulee tilille ensi perjantaina ja sitten helpottaa, kunhan en saa potkuja jotka johtaisi karenssiin ja entistä suurempiin ongelmiin. Siihen asti täytyy kuitenkin sinnitellä, joten miten on, ostanko ruokaa vai lääkkeitä?
Kommentit (19)
Kiireelliset tilanteet
Jos tarvitset kiireellisesti toimeentulotukea ja maksusitoumuksen lääkkeisiin, ole yhteydessä Kelan palvelupisteeseen tai palvelunumeroon 020 692 207. Kela käsittelee kiireelliseksi arvioidut hakemukset samana tai seuraavana arkipäivänä hakemuksen saapumisesta. Kiireellisessä tilanteessa tieto maksusitoumuksesta välittyy apteekkiin välittömästi. Kelan aukioloaikojen ulkopuolella ole yhteydessä asuinkuntasi sosiaalipäivystykseen.
Postasin ton Kelan ohjeen ⬆️
Tsemp
Mikset ostaisi pienemmän pakkauksen lääkkeitä ja lopulla ruokaa.
Ei kumpaakaan. Ryyppäät kaikki rahat ja otat vipsua.
Oikealla ravinnolla harvemmin tarvitsee lääkkeitä.
Osta lääkkeet ja hae ruokaa jostain ruokajonosta, seurakunnalta tms.
Jos et saa lainaa tai tuota kelan kiireellisenä käsiteltävää toimeentulotukea tarpeeksi nopeasti, niin käyt ostamassa lääkkeet ja sitten yhteys vaikka seurakunnan diakoniatoimeen ja sieltä pyydät ensihätään apua, että saat ruokaa.
Yhte vahtoehtona työnantajalta voi pyytää ennakkoa, riippuu työpaikasta onnistuuko. Olen itse aikoinaan kysynyt auton yllättävien korjauskustannusten vuoksi osaa palkasta etukäteen, koska ilman autoa en olisi saanut töitäni hoidettua ja siihen aikaan olin opiskelija, niin säästöjä ei pahemmin ollut. Kyllä se vähän nolotti kysyä, mutta toisaalta vastaus oli "totta kai, paljonko tarviit ennakkona?" niin ei jäänyt hirveän isoja traumoja.
Tsemppiä!
Lääkkeet, sillä ruokaa kyllä saat jostakin seurakunnan, sossun tai jonkun ruokajakelun kautta. Ikävää, jos sinulla ei ole ketään, joka voisi tarjota sinulle ruokaa. Lääkkeitä sinä et saa mistään muualta kuin rahalla apteekista.
Eikö lääkkeet voi tilata Klarnalla laskuun YA apteekista?
Joo no kela tai sossu tuskin auttaa, yleinen harhaluulo niillä, joilla ei ole kokemusta. Diakoniatyöstä voi saada ruoka-apua 👌Pakko ne lääkkeet on varmaan ostaa ja yrittää ruoka järjestää jotenkin muuten.
Minä kysyisin vaikka lähimmistäkin apteekeista laskuun myyntiä apteekin omistajalta.
Asutko alueella, jossa toimii Sannan ruokakassi? Se toimii laskulla.
Minä en tiedä miten iso summa sulla on ja paljonko ne lääkkeet ovat mutta eikö niistä jää perunapussin, 3 keittojuurespussin, ison Reissumiehen, parin maitolitran ja halvimman riisiryynipaketin vertaa rahaa?
Siitä riisipuurokattilallinen ja kulhoon ja kylmänä jääkaappiin.
Ihan normaalia perunakeittoa sekä keitettyjä perunoita tai muusia ja kastiketta tai kiusaus uuniin maidosta, perunasta ja mausteista
Särpimeksi leipää. Kyllä sillä viikon elää. Niin minäkin teen arjessa. Kai sinulla nyt mausteet ja lihaliemet on?
Vierailija kirjoitti:
Oikealla ravinnolla harvemmin tarvitsee lääkkeitä.
🤦♀️
Mistä lääkkeistä on kysymys ja mikä sairaus??? Käyt näköjään töissä.
Jos on jauhoja, sokeria ja muutama kananmunia, ei tarvita kuin se litramaitoa niin uuniin tulee iso pannukakku. Siitä voi syödä illalla vähän. Loput paloiksi lautaselle ja tuorekelmulla kiedottuna säilyy hyvin useamman päivän syömäkelpoisena. Ei sitä tarvitse kerralla syödä.
Kuivia herneitä pussi on hyvin halpa, seuraksi 2 pussia keittojuureksia ja suolaa. Hernekeitto siinä.
Mitä tahansa vilasta tehtyjä jauhoja voi keittää vedessä suolalla maustettuna puuroksi. Grahampuuro on tosi hyvää. Ruispuuto samoin.
Viikko menee niin että hujahtaa jos on edes jotain maitoa ja sokeria niin että voi juoda kuumaa sokerista hopeateetä. Tai jotain yrttiteetä, nokkosteetä. Sokeria vaan ylipäätään kuumaan juotavaan ja pärjää hyvin. Minulla menee joskus monta kuukautta 3viikkoa joka kuu niin. On työ sairauseläkeellä nuorena eläminen niin kiva diili. Jos aikoo säilyttää luottotiedot ja maksaa sairauskulut tuosta "ilmaisesta julkisesta terveydenhuollosta".
Yks viikko naurattaa ...
Lainaat rahaa ja ostat molemmat.