Riita miehen kanssa liittyen juhliin ja koronaan
Miehen läheinen meni sunnuntaina naimisiin. Kyseessä oli isot hääjuhlat enkä olisi halunnut vaikean koronatilanteen vuoksi osallistua. Itseäni huolestutti koronaan sairastuminen. Olen vasta vähän aikaa sitten saanut ensimmäisen rokotteen. Ehdotin aiemmin miehelle, että hän voi mennä mutta jos asuisimme jonkin aikaa erilleen juhlien jälkeen. Mies oli tosi pettynyt ja suuttunut, jos en osallistuisi hänelle tärkeään tapahtumaan. Olisi kuulemma ollut noloa olla siellä yksin, kun kaikkien muiden kumppanit olisivat mukana. Lopulta sovimme, että osallistutaan yhdessä, jos pidetään etäisyyttä muihin, ei kätellä, ei mennä tanssimaan eikä osallistuta jatkoille, jossa kaikki ovat humalassa ja tanssivat. FFP2-maskia voitaisiin käyttää ainakin siirtymissä ja muuten olla vain oman pöytäseurueen kanssa.
Häissä sovituista asioista ei ollut tietoakaan, vaan mies kätteli ja halaili kaikkia eikä edes yrittänyt pitää turvaväliä. Toisaalta monet ihmiset tulivat myös ihan kysymättä suoraan halailemaan. Lisäksi mies meni tanssimaan ihmisryysään ja suuttui minulle kun en tullut mukaan. Hän sitten veti kännit, ilkeili minulle ja oli lähdössä yksin jatkoille. Hän ei suostunut keskustelemaan siitä, että miten hän pääsee kotiin, kun minulla oli ainoat avaimet. Lopulta hän kuitenkin tuli kanssani kotiin.
Olen loukkaantunut miehen toiminnasta. Olimme yhdessä sopineet, miten toimitaan ja hän rikkoo kaikki lupaukset. Lisäksi hän tahallaan vaarantaa piittaamattomasti terveyteni, koska halusi pitää hauskaa. Olin jo joustanut asiassa hänen vuokseen. Mies ei ole mitenkään katuvainen ja hänen mielestään ylireagoin. Mitä mieltä olette?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä olette? Jos haluat perustaa perheen niin suosittelen miettimään hartaasti haluatko lapsia tuollaisen miehen kanssa. Ajatteles kun sovitte että lapset pidetään aina turvaistuimessa autossa. Sitten mies ajelee lapsi vänkärinpenkillä normi vöissä kun lyhyt matka eikä jaksanut laittaa istuimen vöihin/lapsi ei halunnut takapenkille jne. Ja sitten saat aina tapella kun lapsi on tottunut että vänkäämisellä saa tehdä kiellettyjä asioita jne.
Muutenkin jos elät miehen kanssa joka ei kunnioita yhtään sinun toiveita, haluja, mielipiteitä ym niin elämästä tulee rankkaa sinulle.
Jos olette aikuisia ja tarkoitus elää lapsettomana niin sitten tuo vois menetellä. Kunhan vaan ymmärtää että lupaukset ei ole tarkoitettu pidettäviksi.
Ollaan vajaa 30 v. Mies on aikaisemminkin ollut joitakin kertoja epäluotettava ja tuntuu ettei hän piittaa minun mielipiteistäni ja rajoistani. Muutenkin meille tulee viikottain riitaa ja meidän on esim vaikea saada sovittua kotitöistä. Nämä on hyviä huomioita. Mies haluaisi lapsia mutta itse en vielä tiedä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että suunnitelmanne oli huono. Joko mennään tai jätetään menemättä.
No niinhän se olikin mutta mies ei suostunut siihen että jäisin pois. Oli todella suuttunut asiasta. Ap
Mies halusi ehdottomasti päästä, ja sinä joustit, mutta asetit ehtoja.
Mies lupasi noudattaa ehtoja, ja rikkoi lupauksensa.
Tällainen miehesi on. Sinun tehtäväsi on päättää, haluatko sinä jatkossakin olla miehen kanssa, joka painostaa sinua osallistumaan, lupaa suuria suostutellakseen sinut mukaan, ja pettää kaikki lupauksensa kun sinun on "liian myöhäistä" perua osallistumisesi.
Ja kaiken tämän hän tekee täysin ilman katumusta - syyttää vain ja ainoastaan sinua ylireagoinnista.
Miestä et voi muuttaa, vain vaihtaa. Tyydytkö vai lähdetkö? Se on ainut kysymys, mitä sinun pitää kysyä, ja kysy sitä itseltäsi, älä meiltä tuntemattomilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä olette? Jos haluat perustaa perheen niin suosittelen miettimään hartaasti haluatko lapsia tuollaisen miehen kanssa. Ajatteles kun sovitte että lapset pidetään aina turvaistuimessa autossa. Sitten mies ajelee lapsi vänkärinpenkillä normi vöissä kun lyhyt matka eikä jaksanut laittaa istuimen vöihin/lapsi ei halunnut takapenkille jne. Ja sitten saat aina tapella kun lapsi on tottunut että vänkäämisellä saa tehdä kiellettyjä asioita jne.
Muutenkin jos elät miehen kanssa joka ei kunnioita yhtään sinun toiveita, haluja, mielipiteitä ym niin elämästä tulee rankkaa sinulle.
Jos olette aikuisia ja tarkoitus elää lapsettomana niin sitten tuo vois menetellä. Kunhan vaan ymmärtää että lupaukset ei ole tarkoitettu pidettäviksi.
Ollaan vajaa 30 v. Mies on aikaisemminkin ollut joitakin kertoja epäluotettava ja tuntuu ettei hän piittaa minun mielipiteistäni ja rajoistani. Muutenkin meille tulee viikottain riitaa ja meidän on esim vaikea saada sovittua kotitöistä. Nämä on hyviä huomioita. Mies haluaisi lapsia mutta itse en vielä tiedä.
Ap
Minun mieheni kohteli minua samalla tavalla, kuin sinun miehesi sinua. Halusi ja sai sen mitä halusi, antoi tyhjiä lupauksia suostutellakseen. Kun suostuin, niin yhdessä sovitut rajat unohtuivat, oli vain hänen hauskanpitonsa.
Saimme lapsen, vastuuta hän uhosi kantavansa... no, mies vain kitisi ettei odaa ja oli lykkäämässä lapsenhoitovastuun aina minun niskaani, vaikka kuinka yritin tukea isyyttään.
Lopulta riitelimme niin pahasti, että löhdin turvakotiin, ja vasta siellä tajusin, että vika ei ole siinä, että minä ylireagoin, vaan siinä, että hän kohtelee minua huonosti.
Hänen mielestään vika oli minussa, kun olin niin ärsyttävä, ettei hän vain voinut kohdella minua ystävällisesti. Erohan siitä tuli 🤷♀️
Ei kannata mielistellä miestä oman terveyden kustannuksella. Saako muutkin asiat läpi suuttumalla, kun sinä et uskalla pistää vastaan.
Erotkaa. Mies ottaa naisen joka lähtee iloisin mielin hääjuhliin juhlimaan, nainen ottaa miehen joka ei käy missään koskaan. Ja jos käy niin FFP2 maskit naamassa, kumihanskat kädessä, kahden metrin turvavälein.
Vierailija kirjoitti:
Erotkaa. Mies ottaa naisen joka lähtee iloisin mielin hääjuhliin juhlimaan, nainen ottaa miehen joka ei käy missään koskaan. Ja jos käy niin FFP2 maskit naamassa, kumihanskat kädessä, kahden metrin turvavälein.
Nokkeluus on taitolaji. Ja sulla tuota taitoa ei ole sinnepäinkään. Onneksi täällä ollaan anonyymejä niin et julkisesti omalla naamallasi munannut itteesi.
Olet sinäkin kyllä aika hysteerinen. Jos sait vasta ensimmäinen rokotuksen niin olet todella nuori etkä minkäänlaisessa riskiryhmässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nokkeluus on taitolaji. Ja sulla tuota taitoa ei ole sinnepäinkään. Onneksi täällä ollaan anonyymejä niin et julkisesti omalla naamallasi munannut itteesi.
Ottipa kommenttini koville näköjään :)
Kätevää, kun ei tarvitse enää satukirjojakaan. Lasten iltasadut voi hakea täältä. Tänään vuorossa prinsessa ja koronahäät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottipa kommenttini koville näköjään :)
Tä? Ei se mitenkään koville ottanut. Mutta jos todellakin haluaa olla nokkela niin kannattaa ensin opetella. Meinaan että mistä sä vedit kehiin tuon että nainen ottaa miehen joka ei käy missään koskaan? Eihän tuossa aloituksessa puhuttu mitään siitä ettei ikinä kuunapäivänä voi missään käydä.
Vierailija kirjoitti:
Olisit nyt edes laittanut, että häät oli launantaina🤣
Kaverini järjesti häät ihan tavallisena maanantaina loma-ajan ulkopuolella. Pidin melko outona. Kyseessä oli siis ihan kunnon häät hienoine juhlineen, isolla vierasmäärällä jne. Jotkut taisivat kyllä jäädä pois kun oli liian vaikeaa järjestää töistä vapaata.
Miehen toiminta oli asiatonta. Toisaalta sinä olit/olet liian hyväiskoinen. Onhan se nyt selvä ettei tuollaisessa juhlassa turvavälien pitäminen onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Sitä mieltä, että olet trolli.
Sitä mieltä, että taisi kostua tässä jollain taas pipari, kun sai kirkaista ensimmäisenä "trolli".