"Pertti lähti kaverilleen niin nyt voisin tulla kahville" kaverit.
Eli ystäväni on alkanut seurustella ja tapaamiset on nykyisin vähissä..harmittaa kun olimme niin hyviä ystäviä,ei ehkä läheisempi voi enää ollakkaan. Nyt hän on muuttunut aika töykeäksi, en usko että itse sitä tajuaa mutta tapaamis ehdotukset on aina näitä: " Pertti meni nyt äidilleen,mulla ois tunti aikaa lähtee lenkille tai meidän piti Pertin kanssa pitää leffailta mutta se lähtikin kaverilleen,niin voitasko nyt nähdä tai mä ehdin tulla piipahtaa ihan hetkeks vaan,kun lupasin hieroo Pertin hartioita 5 kun se tulee kotiin" Siis minä olen aina kakkosvaihtoehto,SELVÄSTI..ei jää tosiaan epäselväksi,että olen varavaihtoehto. Huvittavinta on se,että Pertti kyllä sopii menojaan kavereidensa kanssa ja muutenkin,ystäväni menee täysin hänen ehdoillaan ja menojen mukaan,sopii nähdä aina vain kun pertilläki on jotain. Noh mä olen sitten niin mulkku että olen alkanu tehdä tarkoituksella niin että kun kaveri ilmoittaa että nyt hän ehtisi nähdä kun pera lähti kaverilleen,niin mulle ei sovi, on muuta,yleensä keksin jonkun mehevän tekemisen,mitä ei siis välttämättä aina edes ole. Olen mielummin yksin kotosalla ja pääsen napauttamaan ystävääni,en aijo suostua kakkoseksi jatkuvasti..olen mielummin ilman ystävyyttämme.
Kommentit (61)
Mun ystävä on tuollainen MUTTA ymmärrän täysin. Tekee kolmevuoro-työtä ja mies pitkää päivää sekä myös viikonloppua, yhteinen aika on kortilla. Yhteinen aika jo miehen kanssa on kortilla.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 20:15"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 20:02"]
Itse huomaan olevani vähän tuota naistyyppiä. Omalla kohdallani johtuu siitä että mies tekee pitkiä päiviä 6 päivää viikossa niin yhdessäoloaika on vähissä. Mielummin näen ystäviä sillä aikaa kun mies on muualla. Ei se tarkoita että ystävät olisi jotenkin kakkosia tai hätävaroja.
[/quote]
mut sullahan on 6 päivää viikosta aikaa pyhittää kavereiden näkemiselle ja omille menoille, kun mies on töissä? Sitten yhden päivän voi omistaa laatuaikaa miehelle. Niin mulla menee, kun mies tekee putkiä päiviä ja vielä ihan eri rytmiin kuin minä.
[/quote]
Niin teenkin. Mutta jos kaveri ehdottaa tuona aikana kun mies on kerrankin kotona niin monesti kieltäydyn koska "Pertin kanssa vietetään leffailtaa tänään" tms. Jos Perttini kuitenkin menee tapaamaan omia kavereitaan niin saatan sanoa omalle ystävälle, että nyt olisi hyvä rako.
34 lisää, että olen töissä pitkää päivää tekevä ihminen, jolla on koti huollettavana. Ruuanlaitot, kaupassa käyminen, tiskaaminen, pyykit. En ehdi arkena nähdä ehkä kuin yhtä ystävää/viikko. Joskus en sitäkään, vaikka haluaisin. Kun minulla on ystäviä enemmän kuin käsissä sormia, tarkoittaa tämä ystävä/viikko -tahti sitä, että yksittäisen ystävän tapaamisten välissä voi olla jopa kuukausikin, ennen kuin seuraavan kerran nähdään. Tämä ei kuitenkaan ole minun ystävvyyssuhteissani ollut mikään ongelma. Jos väli venyy liian pitkäksi, aina jompikumpi vähintään soittaa, ja sitten puhutaan kuulumiset pitään ja perusteellisesti.
Onpas tämä yleistä :) Minunkin ystävältä loppui Perttinsä takia aika ystävien tapaamiseen lähes kokonaan. Suhteet taantui tasolle "pitäisi joskus tehdä jotain yhdessä", mutta eihän ikinä voinut koska Pertti. Muutenkin käytös kavereita kohtaan muuttui itsekkääksi ja välillä jopa ilkeäksi. Eräiden tosi pahojen ohareiden jälkeen sanoin asiasta, ja ystävä laittoi välit poikki. Ei tosin paljon harmittanut, siinä vaiheessa ei enää menettänyt bestistä vaan pahan mielen aiheuttajan.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 20:41"]
Niin teenkin. Mutta jos kaveri ehdottaa tuona aikana kun mies on kerrankin kotona niin monesti kieltäydyn koska "Pertin kanssa vietetään leffailtaa tänään" tms. Jos Perttini kuitenkin menee tapaamaan omia kavereitaan niin saatan sanoa omalle ystävälle, että nyt olisi hyvä rako.
[/quote]
Tyypillistä, että sinä buukkaat viikonloppusi vain Pertille mutta Pertti ei buukkaa viikonloppujaan vain sinulle.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 20:55"]
[/quote]
Tyypillistä, että sinä buukkaat viikonloppusi vain Pertille mutta Pertti ei buukkaa viikonloppujaan vain sinulle.
[/quote]
Kuten kerroin, Pertti on 6 päivää viikosta töissä myöhään. Pertillä aika on enemmän kortilla kuin itselläni. Tottakai hänenkin pitää kavereitaan päästä näkemään joskus. Vai pitäisikö lukita kotiin? Tai vaatia, että bookkaa kaiken vapaan vain yksin minulle?
Tyypillistä kahden aivosolun logiikkaa sinulta.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 20:35"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 20:22"]
Aika harvalla normaalisti työssäkäyvällä aikuisella on mahdollisuutta tavata ystäviä edes viikottain. Päivittäin pitäisin jo sairaana. Itsellä ainakin on useampia eri yhteyksistä tulleita kavereita. En todellakaan ehdi jatkuvasti heitä kaikkia tapaamaan vaan eri aikaan tapaan kutakin. Kotona pitää mm.siivota ja harrastuksiakin on. Ei siinä ehdi keskittymään yhteen ainoaan läheisriippuvainen kaveriin. Miestäkin olisi hyvä nähdä muulloin kuin öisin, jos meinaa suhdetta ylläpitämään jatkossakin.
epäilen, että ootte teinejä. Kyllä sä ymmärrät kun itse löydät rakkauden.
[/quote]
En ole aloittaja, mutta kyllä tätä on tullut teini-iän jälkeenkin koettua, että joku laittaa ystävät / kaverit syrjään miehen vuoksi. Itsekään en kavereita viikottain tapaa. Kyllä sekin alkaa kaveruutta syödä, mikäli tapaamiset sovitaan lähinnä sen mukaan, miten kulloisenkin "Pertin" menot menevät.
[/quote]
no en tarkoittanut et tapaamiset pitää ajoittaa just sen Pertin menojen mukaan. Mut kun aloittaja tai joku oli sitä mieltä, että pitäis nähdä 2-3 kertaa viikossa! Oikeesti, kuinka moni aikuinen ehtii näkeen yhtä ja samaa kaveria kolmena päivänä joka viikko? Varsinkin jos yrittää samalla aloitella seurustelusuhdetta. Vakiintuneessa suhteessa ehkä helpompaa mut vastarakastuneena, kamoon. Olettaen että ihmiset käy töissä/opiskelee ja harrastaa jotain.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 19:09"]
Olet kakkonen ja niin sen kuuluu mennäkin.
[/quote] Itse nuorena ahdistuin sellaisista tyttökavereista, jotka aivan kuin kuvittelivat seurustelevansa minun kanssani. Vaikka olin kaveri, minulle ei tarvinnut joka päivä soittaa ja kysyä, mitä teen. Kapakkaillan jälkeen ei tarvinnut kysyä, minne lähdin. Mitä se kenellekään kuuluu, kenen luona olin yötä. En ole tilivelvollinen kenellekään. Lisäksi se, että loukkaannuttiin ja oltiin mustasukkaisia, jos meni jonkun muun kaverin kanssa.
Järkyttävää, jos joku itkua tuhrustaa, että jää kakkoseksi, jos kaveri alkaa seurustelemaan.
Minun ja kaverin piti huomenna mennä shoppailemaan, mutta jouduin perumaan reissun. Yritin siirtää sitä toiselle päivälle, mutta tämä osoittautui lähes mahdottomaksi: jokainen viikonloppu ja arkipäiväkin oli "varattu". Ihmettelin tätä koska kaverini on työtön, elää poikaystävänsä siivellä, ei hänellä voi olla jokaiselle arkipäivälle tekemistä loppuvuodeksi. Kyselin vähän lisää ja tulihan se syy sieltä; kaveri nyhvää mielummin kotona odottamassa poikakaveriaan töistä kuin lähtee vaikkapa minun kanssani kaupungille!! Ainoat sopivat ajat tähänkin asti ovat kuulemma olleet sellaisia, että poikakaveri on töissä tai matkoilla. Ihmettelin kerran aiemmin, kun kaveri soitti paniikissa poikakaverilleen kun oli myöhässä sovitusta aikataulusta, ja sitten helpottuneena säteili kun "X on niiiiiiiin ihana, se sanoi ettei sitä haittaa odottaa kotona puolta tuntia yksin!". :o
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 19:26"]
Sitten kun tällainen nainen on eronnut, en ole vastannut viesteihin tai puheluihin. Oho, elämää olisi sittenkin ollut Pertin lisäksi ja mitäs nyt, kun Pertti lähti?
[/quote]
Tämänhän se. Nämä ovat surullisimpia tapauksia, ei ystävien elämä ole paussilla toisen ensihuuman tai pitemmänkin parisuhteen aikana. Jos teet valinnan jäädä miehen kanssa kaksin (tai yksin, kun mies on kavereillaan tai harrastuksissa), niin turha odottaa (entisten) ystävien myötätuntoa inttileskeyden/eron/muuten vaan huonon vaiheen aikana. Ystävät ovat hankkineet sillä välin ihan muuta seuraa...
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 20:24"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 20:05"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 19:24"]Musta se että tapaa kerran kahdessä viikossa on aivan liian vähän verrattuna siihen kun ennen nähtiin 2-3 kertaa viikossa ja viestiteltiin useasti.. [/quote] Minkä ikäiset ihmiset tapaavat kavereitaan kolme kertaa viikossa? En ainakaan minä sitten teini-iän.
[/quote]
Minä olen 23 v ja se on ihan normaalia minulle.
[/quote]
Itse olen 27-v. ja jos en tapaa ystäviäni niin sitten pidän muuten yhteyttä vähintään sen kerran viikossa. Ei ole pois miehen kanssa vietetystä ajasta.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 20:55"]
[/quote]
[/quote]
En ole kovin montaa miestä tavannut jotka luopuisivat sosiaalisesta elämästään ja harrastuksistaan naisen takia, tietyntyyppiset naiset kylläkin tätä tekee. Sääliksi käy.
Joo, kannattaa hankkia parempaa seuraa jos kaveri muuttuu pirttihirmuksi.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:31"]
Minun ja kaverin piti huomenna mennä shoppailemaan, mutta jouduin perumaan reissun. Yritin siirtää sitä toiselle päivälle, mutta tämä osoittautui lähes mahdottomaksi: jokainen viikonloppu ja arkipäiväkin oli "varattu". Ihmettelin tätä koska kaverini on työtön, elää poikaystävänsä siivellä, ei hänellä voi olla jokaiselle arkipäivälle tekemistä loppuvuodeksi. Kyselin vähän lisää ja tulihan se syy sieltä; kaveri nyhvää mielummin kotona odottamassa poikakaveriaan töistä kuin lähtee vaikkapa minun kanssani kaupungille!! Ainoat sopivat ajat tähänkin asti ovat kuulemma olleet sellaisia, että poikakaveri on töissä tai matkoilla. Ihmettelin kerran aiemmin, kun kaveri soitti paniikissa poikakaverilleen kun oli myöhässä sovitusta aikataulusta, ja sitten helpottuneena säteili kun "X on niiiiiiiin ihana, se sanoi ettei sitä haittaa odottaa kotona puolta tuntia yksin!". :o
[/quote]
Kaverisi hämmentävä esimerkki naisesta, joka jättäytyy kokonaan miehen varaan ja elää hänen kauttaan. Toki jokaisen oma valinta ja voihan se olla aika mukavaakin päivät puuhastella kotona, kun toinen elättää. Hyvin varmaan menee niin kauan kuin suhde jatkuu.
Tietysti sen ymmärtää että kun pertillä on töitä tms niin silloin voi nähdä,pitäisikö kaverin nyhjöttää kotona yksin..ei en sitä tarkoita,vaan sitä että joskus sille pertillekkin voisi sanoa että "kuule rakas,mä en tänään pääse sun kanssa leffailtaa pitämään,kun mä meinasin kutsua ystävän kahville(tms)" siis sopia omiakin menoja..eikä aina niin että pertti on ennättänyt sopia ja sen mukaan sitten nainen sopii menojaan,pertin aikataulun mukaan.
Naiset käyttäytyy kuin mustasukkaiset aviomiehet :D
Eiköhän jotkut käytä tuollaisia "ei sovi tänään, huomenna eikä ensi viikollakaan, koska Pertti" -selityksiä ihan tekosyinäkin. Todellisuudessa vaan halutaan ottaa etäisyyttä kaveruudesta ja Pertti-poloinen joutuu tietämättään syntipukin rooliin.
Tietysti saattaa varmaan olla niitäkin naisia, joilla elämä pyörii täysin kulloisenkin miehen ympärillä. Pidemmän päälle se saattaa aiheuttaa juuri sen, että kun kavereille taas alkaisi löytyä aikaa, on kavereidenkin elämänpiiri muuttunut sen verran, että koko kaverisuhde on käytännössä hiipunut pois.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 07:26"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 19:26"]
Sitten kun tällainen nainen on eronnut, en ole vastannut viesteihin tai puheluihin. Oho, elämää olisi sittenkin ollut Pertin lisäksi ja mitäs nyt, kun Pertti lähti?
[/quote]Ohhoh. Oletteko te kaikki naiset tuollaisia käärmeitä?
t. mies
[/quote]
Minä en pidä sellaista ihmistä ystävänä, joka ensin itse heittää minut pois ja 2-3-vuoden päästä yhtäkkiä tulee takaisin vain tehdäkseen saman katoamistempun myöhemmin uudelleen. Ne ystävät ovat jääneet, joita on kiinnostanut normaali ystävyyssuhteen ylläpito.
Musta on ihan ymmärrettävää, että kun on suhteellisen vastarakastunut ja hullaantunut toiseen, haluaa tämän kanssa olla mahdollisimman paljon. Tuntuu siltä, että jos toista ei aseta prioriteetiksi, suhde ei kehity. Rakastuminenhan on eräänlainen hulluustila. Sen aikana hyväksyn ja ymmärrän etääntyneen ja miehen ympärillä pyörivän käytöksen ystäviltäni. Ja kyllä miunulle itselleni oma kumppanini on kaikkein tärkein, se ihminen, jonka kanssa jakaa koko elämänsä ja haluaa jakaa myös arkensa.
Minä näen tällä hetkellä omaa miestäni vain viikonloppuisin. On selvää, että viikonloppuni ovat kestobuukattuja vain ja ainoastaan miestä varten, tai jos muita menoja on, niiden on oltava sellaisia, että voimme miehen kanssa mennä yhdessä. Oikein hyvä ystävyys on minulle taas sellaista, ettei se väljähdy, vaikka tapaamisten välillä olisi taukoja. Soitan ja kyselen kuulumisia facebookissa, ja jos ystävä oikeasti tarvitsee minua, autan aivan varmasti.