Maksuton toinen aste
Kela ei kuitenkaan antanut koulumatkatukea elokuulle ollenkaan. Koska "päiviä liian vähän". Koulu kuitenkin alkoi 11.8. ja koulun pitäiis olla ilmainen.
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Koulu on ilmainen mutta koulumatka on eri asia. Ei liity koulun ilmaisuuteen. Ihme kitinää. Jossain ollaan iloisia että edes päästään kouluun. Suomalaiset pullapennut vaatii korvausta siitä että viitsivät vaivautua kouluun asti.
Uudistuksen mukaan yli 7 kilsan koulumatkat ovat ilmaisia.
Valita Lille. Minä en tätä uudistusta keksinyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulu on ilmainen mutta koulumatka on eri asia. Ei liity koulun ilmaisuuteen. Ihme kitinää. Jossain ollaan iloisia että edes päästään kouluun. Suomalaiset pullapennut vaatii korvausta siitä että viitsivät vaivautua kouluun asti.
Uudistuksen mukaan yli 7 kilsan koulumatkat ovat ilmaisia.
Valita Lille. Minä en tätä uudistusta keksinyt.
Joo. Tässäkin uudistuksessa huomasi, että sen runnoi läpi me, jotka ei ihan ymmärrä kaikkia sivukustannuksia ja laskun loppusummaa.
Mut ap ajattele niin päin, että nuo muutaman päivän koulumatkat mitkä jouduit ihan itse lapsellesi maksamaan ovat kuitenkin sijoitus hänen parempaan tulevaisuuteensa, maksa ne vaikka lapsilisästä.
Sehän on just se juttu myös, että kun koulutus ja kaikki on ihan ilmaista, se on monelle sellainen "saavutettu etu" millä hengailla taas kolme vuotta eteenpäin ilman että ottaa itse (tai vanhemmat ottaa) vastuuta siitä oman elämän muodostumisesta.
Mun mielessä uudistus on hölmö ja rahat olisi pitänyt käyttää siihen, että niitä joille peruskoulu on liian haastava olisi tuettu jo lapsina. Ja vaikka sitten joku kouluruoka ja "ilmainen opiskeluläppäri" jokaiselle 2.asteen aloittajalle, ei muuta.