Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä sinusta kohteliaisuus?

Vierailija
24.08.2021 |

"Miten susta on tullut noin fiksu?"
"Miten sä voit osata tätä näin hyvin, vaikka sulla ei ole koulutusta?"

Ja muutama muukin samantyylinen kommentti on nyt kuultu. Puoliso kehotti ottamaan ne kohteliaisuutena, mutta minusta nuo kommentit kertoo vain ihmisten ennakkoasenteista minua kohtaan. Eikä ne nyt kovin imartelevia ole.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku alentuva koittaa kehua, en minäkään taitaisi tykätä tuollaisista kohteliaisuuksista. 

Vierailija
2/12 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu äänensävystä ja sanojan ilmeilystä. 

Neutraalina tai luonnollisen hymyn kanssa pitäisin kohteliaisuutena. Norsunaamalla epäilisin kateuden olevan taustalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha sanoa kun ei ole ollut läsnä tilanteessa. Voihan tuo olla piilovittuiluakin.

Vierailija
4/12 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ystävällinen lähisukulainen lämpimällä huumorilla toteaisi, että 'miten susta on tullut(kin) noin fiksu', niin ottaisin hyvänä kommenttina. Muuten en.

Vierailija
5/12 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on helpompaa kun ei koko ajan mieti piilomerkityksiä.

Ota ihan suht kevyenä kehuna vaan.

6/12 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
7/12 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kuullut "milloin" enemmän kuin "miten". Olen aina ollut hiljainen ihminen ja jostain syystä hiljaisuutta pidetään tyhmyyden merkkinä.

Vierailija
8/12 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kuullut "milloin" enemmän kuin "miten". Olen aina ollut hiljainen ihminen ja jostain syystä hiljaisuutta pidetään tyhmyyden merkkinä.

Erään kommentoijan kohdalla olen 90% varma, että hän viittasi sanalla "miten" taustaani. Että miten tällä taustalla ja koulutustasolla minä silti voin olla näin fiksu. 

Teki mieli sanoa, että monikin ihminen voi tällä taustalla ja koulutustasolla olla todella fiksu, mutta elämä ei aina mene kaikilla saman kaavan mukaan. Sanoja oli vielä itse psykoterapeutti, joten ihmettelen todella hänen sanavalintojaan. Ap

Vierailija
9/12 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuulin usein: miten sä osaat englantia nii hyvin, vaikka et ole edes yliopisto opiskelija. Kommentit tuli ulkomaalaisilta. Ei herättänyt sen kummempia tunteita. Varmaan heidän maassaan ei puhuttu hyvää englantia, jos ei ollut korkeakoulu opiskelija.

Vierailija
10/12 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies joskus seurustelun alkuaikoina usein katseli mua pitkään ja totesi "miten voitkaan olla noin nätti".

Eli se tarkoitti, että yleensä olen ruma ja olisi pitänytkin loukkaantua?

Vierailija
11/12 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on sanottu "miten voitkaan olla noin iloinen ja positiivinen sinun taustallasi?".

Tarkoittaen mm että mut on useampaan otteeseen entisissä suhteissa mm pahoinpidelty ja petetty ja multa on kuollut ystäviä ja lähisukulaisia oman käden kautta ja vakaviin sairauksiin. Silti tsemppaa muita, olen ystävällinen enkä ole katkeroitunut ja aina valmiina auttamaan muita.

Kuinka voin kääntää tämän nyt loukkaukseksi?

Vierailija
12/12 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu nykyään olevan miehelle turvallisempaa, kun ei edes yritä sanoa mitään kivaa naiselle. 🙄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme