yli-oikeustajuiset ihmiset ärsyttäviä
Kyttäävät toisten virheitä ja syyttävät muita. Aikuset ihmiset jotka edelleen näkee maailman liian mustavalkoisena. Ihan kuin teinit. Eivät tajua et kaikki kuitenki yleensä yrittää parhaansa. Turha tuomita liian herkästi.
Kommentit (26)
Parhaasi yritit mutta TAAS repsahdit?
Kyllä minuakin ärsyttää esimerkiksi lajitella jätteitä, kun APn kaltainen ihmisjäte laittaa vaikka ongelmajätteet biojäteastiaan ilman minkäänlaisia tunnontuskia. En minä heitä kyylää, mutta ärsyttäähän tuollainen paskasakki.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 15:59"]
Itse olet vaan liian naivi jos kuvittelet että ihmiset yleensä yrittävät parhaansa. Ja paskat, valtaosa yrittää päästä mahdollisimman helpolla ja vähällä yrittämisellä kaikessa. Tervetuloa oikeaan maailmaan.
[/quote]
En usko tähän ollenkaan. En ole ap.
Sori ap, yläpeukutin vahingossa viestiäsi
Itse olet vaan liian naivi jos kuvittelet että ihmiset yleensä yrittävät parhaansa. Ja paskat, valtaosa yrittää päästä mahdollisimman helpolla ja vähällä yrittämisellä kaikessa. Tervetuloa oikeaan maailmaan.
[/quote]
No, aloitetaans gallup: teetkö sinä niin? Yrität päästä kaikesta mahdollisimman helpolla ja antaa vaan tapahtua mokia ja virheitä?
Veikkaanpa että teille kaikille sattuu virheitä. Kyttäätte vaan mielummin muiden mokia nillittäjät.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 16:05"]
[/quote]
No, aloitetaans gallup: teetkö sinä niin? Yrität päästä kaikesta mahdollisimman helpolla ja antaa vaan tapahtua mokia ja virheitä?
[/quote]
mitä tekemättömiä tehtäviä tai oleellisempaa tekemistä sinulla olisi sen sijaan, että olet nettifoorumilla? Itselläni ainakin olisi useitakin asioita, joten en todellakaan voi sanoa, että nyt yritän parhaani erinäisten asioiden tai vaikkapa ihmissuhteiden suhteen. Joku "yritin parhaani" on harvoin totta mokissa, joilla oikeasti on väliä. Jossain pelissä tai vaikka juoksukilpailussa parhaansa yrittäminen on eri asia kuin vaikkapa ihmissuhteissa tai terveydestään huolehtimisessa.
- ei-tuo-aiempi
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 16:15"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 16:05"]
[/quote]
[/quote]
mitä tekemättömiä tehtäviä tai oleellisempaa tekemistä sinulla olisi sen sijaan, että olet nettifoorumilla? Itselläni ainakin olisi useitakin asioita, joten en todellakaan voi sanoa, että nyt yritän parhaani erinäisten asioiden tai vaikkapa ihmissuhteiden suhteen. Joku "yritin parhaani" on harvoin totta mokissa, joilla oikeasti on väliä. Jossain pelissä tai vaikka juoksukilpailussa parhaansa yrittäminen on eri asia kuin vaikkapa ihmissuhteissa tai terveydestään huolehtimisessa.
- ei-tuo-aiempi
[/quote]kyttäätkö sinäkin töissä muiden virheitä. ET huomaa jos joku tekee oikein, mutta huomaat heti jos tekee viheen ja kailotat siitä muille isoon ääneen? Omat virheesi sivutat vain olan kohautuksella. Mitä hyötyä virheiden kyttäämisestä on kun niitä sattui KAIKILLE, ennemmin tai myöhemmin. Ihminen ei ole kone. Ärsyttää jos joku otetaan oikein silmätikuksi ja yritetään savustaa ulos virheitä etsimällä.
Virheitä sattuu. Kukaan ei ole täydellinen. Jos oot jossain hyvä. Aina löytyy joku sinua parempi. Relatkaa ihmiset. Ei auta syyttely.
Entäs jos töissä vaatii, että mennään ns. reilulla meiningillä? Että kukaan ei "omi" tiettyjä loma-aikoja aina, ikuisesti itselleen, esim. tyyliin "heinäkuu on aina ollut minun lomakuuni" ja muut saavat sitten tyytyä muihin lomakuukausiin jne? Tai että jos minä autan työkaveria siinä vieressä, oletan, että hänkin jeesaa kiiretilanteessa minua vastavuoroisesti? Tuntuu, että osa työkavereita harmittaa kovastikin, kun vaadin että kaikilla on työpaikalla samat säännöt ja edut (ollaan hoitotöissä ja kaikilla samanlaiset työtehtävät ja koulutukset ja palkat). Missä menee se raja "yli-oikeudenmukaisella" ihmisellä?
Ap, valitat tästä vain sen takia, että sinä olet itse tehnyt virheen ja nyt sinua harmittaa kun joku on huomannut sen ja antanut palautetta. Arvaa mitä? Vituttaa ihan helvetisti tuollaiset ihmiset kuin sinä. Tuo typerä narina, jolla yrität syyllistää ne jotka eivät ole tehneet samaa virhettä kuin sinä eli siis muut, ei hämää ketään. Tilanne on nyt se, että sinä olet tässä se pahis ja yrität syyllistää hyviä ihmisiä. Vituttaa ihan helvetisti. Virheiden tekeminen on ok. Häpeän tunteminen omista virheistä on ok. Mutta se, että yrittää työntää omat vikansa muille, ei ole ok. Senkin paska.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 16:40"]Ap, valitat tästä vain sen takia, että sinä olet itse tehnyt virheen ja nyt sinua harmittaa kun joku on huomannut sen ja antanut palautetta. Arvaa mitä? Vituttaa ihan helvetisti tuollaiset ihmiset kuin sinä. Tuo typerä narina, jolla yrität syyllistää ne jotka eivät ole tehneet samaa virhettä kuin sinä eli siis muut, ei hämää ketään. Tilanne on nyt se, että sinä olet tässä se pahis ja yrität syyllistää hyviä ihmisiä. Vituttaa ihan helvetisti. Virheiden tekeminen on ok. Häpeän tunteminen omista virheistä on ok. Mutta se, että yrittää työntää omat vikansa muille, ei ole ok. Senkin paska.
[/quote]
E[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 16:45"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 16:40"]Ap, valitat tästä vain sen takia, että sinä olet itse tehnyt virheen ja nyt sinua harmittaa kun joku on huomannut sen ja antanut palautetta. Arvaa mitä? Vituttaa ihan helvetisti tuollaiset ihmiset kuin sinä. Tuo typerä narina, jolla yrität syyllistää ne jotka eivät ole tehneet samaa virhettä kuin sinä eli siis muut, ei hämää ketään. Tilanne on nyt se, että sinä olet tässä se pahis ja yrität syyllistää hyviä ihmisiä. Vituttaa ihan helvetisti. Virheiden tekeminen on ok. Häpeän tunteminen omista virheistä on ok. Mutta se, että yrittää työntää omat vikansa muille, ei ole ok. Senkin paska.
[/quote]
[/quote]et kuulosta tässä yhtään siltä, että virheiden tekeminen ois susta ok
itseasiassa kuulostat itse mustavalkoiselta pahikselta. Muistapa tää ens kerralla kun mokaat
Matkalla "sisäiseen sankaruuteen", heh.
Parasta ihmisissä, jotka ovat ns. niin hyviä, etteivät juurikaan tee virheitä on se, että he muodostavat sitten standardin, johon kaikkien pitää t. joissain harvoissa tapauksissa pitäisi pyrkiä. Esimerkin voima...
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 17:48"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 17:31"]
Alioikeustajuiset ne vasta ärsyttääkin. Joka paikassa madellaan sieltä, missä aita on matalin ja spaddu kädessä täristen selitetään, miten "en voinu itelleni mitää".
Jostain syystä alioikeustajuisetkin ovat kiihkeänä penäämässä itselleen tasapuolista kohtelua tai mieluummin vähän ylikin.
[/quote]
Kysymys: ovatko ADHD, Asperger ja ADD -diagnoosin saaneet "alioikeustajuisia"? Masentuneet, bipolaarit, yms.?
[/quote]
No ainakin tilastojen vinkkelistä katsottuna näillä ihmisillä, joilla on diagnosoitu em. sairauksia, on enemmän vaikeuksia riippuvuuksien suhteen monesti johtuen siitä, että esim. tupakka rauhoittaa hermoja. Impulsiivisuus yhtenä luonteenlaatuna, joka kuuluu diagnoosiin esim. bipoilla ja ADHD -tapauksilla, on myöskin temperamenttikysymys, eli yksilön omaleimainen ominaisuus tai piirre - luonteenpiirteitä voi pyrkiä kontrolloimaan aikuisella iällä, mutta paras tulos tai enemmänkin kompromissiratkaisu saadaan aikaiseksi jos lapsesta asti yksilöä kasvatetaan 'hillitsemään itseään'.
Mutta että onko diagnoosin saaneilla alempi oikeudentaju...? Huvittava kysymys siinä mielessä, että lainkirjainkin elää ajan hengen mukaan niin hyvässä, kuin pahassakin. Normit ja tavat voivat sitten olla vähän kankeammat ts. konservatiivisemmat...mutta tarkoitettiinko alioikeustajuisuudella normeja, vaiko lakia?
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 16:57"]
Matkalla "sisäiseen sankaruuteen", heh.
Parasta ihmisissä, jotka ovat ns. niin hyviä, etteivät juurikaan tee virheitä on se, että he muodostavat sitten standardin, johon kaikkien pitää t. joissain harvoissa tapauksissa pitäisi pyrkiä. Esimerkin voima...
[/quote]
Juu. Übermensch -ajattelu elää lähes alitajunnan tasolla lähes jokaisessa yhteiskunnassa poliittisesta suuntauksesta riippumatta. Paskempi juttu heille, jotka eivät yllä ns. parhaimpien tasolle...
Alioikeustajuiset ne vasta ärsyttääkin. Joka paikassa madellaan sieltä, missä aita on matalin ja spaddu kädessä täristen selitetään, miten "en voinu itelleni mitää".
Jostain syystä alioikeustajuisetkin ovat kiihkeänä penäämässä itselleen tasapuolista kohtelua tai mieluummin vähän ylikin.
[/quote]
Kysymys: ovatko ADHD, Asperger ja ADD -diagnoosin saaneet "alioikeustajuisia"? Masentuneet, bipolaarit, yms.?
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 17:48"]
[/quote]
[/quote]
Miksi kysyt? Onko sinusta?