Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos teini on ilkeä ja

Vierailija
21.09.2014 |

veemäinen jo toista vuotta, saako olla takaisin?

Kommentit (218)

Vierailija
61/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä näitä puhu siksi, että sun mun mieliksi täytyisi mitään tehdäkään. Mutta en käsitä miksi et alkaisi ravata nuppitohtorilla purkaaksesi pahaa oloa, jonka aiheuttaa teini, jonka oireilu on perheenjäsenen tunnevajavuuden (kuka on täydellinen, käsi ylös) tulos? Eikö se olisi juuri sitä avun saamista. 

Mitä sä siellä lomalla teet ja nautit kun ylsi lapsesi jätetään kotiin, voihan video. Mahtaa olla ihana loma!

Vierailija
62/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 16:48"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 16:31"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 16:26"] [quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 16:25"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 16:18"] Ap, taidan olla saman tyylinen ihminen. Mulle on ollut kolaus, kun suloisista lapsista on tullut murkkuja. Se ero meillä on, että kuuntelen yleensä päivän pari suunsoittoa ja sitten kerron, että kun tässä on tarkoitus olla vielä muutama vuosi yhdessä, niin kaikkien kannattaisi olla kohteliaita. Kerron myös, että ilkeily tuntuu pahalta. Yleensä tämä auttaa. Mutta joskus pitää ottaa etuoikeuksia pois, kuten pelaaminen tai harrastuksessa käynti.  Sulle toivotan kaikkea hyvää. Mä olen parin päivän suunsoiton jälkeen jo ihan uupunut. Olet kyllä enkeli! [/quote] Anteeksi, mutta voisitko avata, että missä ap on enkeli? [/quote] Missä ei? [/quote] Ei ota vastuuta omasta käytöksestään, vaan väittää ainoan syypään perheen masentumiseen olevan teinin. Ja saanko nyt valaisua siihen, missä kohdassa ap on enkeli? [/quote] Mut miks se on mahdotonta? Että teinit vois olla ilmn syytä mulkkuja ja aiheuttaa pahaa mieltä? Eiks kukaan teistä arvostelijoista kattonu aikanaan yleltä tiededokkaria teinien aivotoiminnasta. Nehän voi taantua narsistiseen pikkulapsi-aikaan ja kuvittelee olevansa kuolemattomia. Osa masentuu ihan vaan siks, ku on niin paljon kuviteltua ongelmaa. Tämä siis ihan vallan tieteellä tutkittu, ei mun mielipide.

[/quote]

No miksi sun lapsesi olisi ihan ilman syytä ikävä?? Tietenkin teinit voivat taantua, eihän kukaan ole sellaista väittänytkään. Mutta aliarvioit häntä just tollasella että sillä on vain "kuviteltua ongelmaa". 

Sattuiko se olemaan niin, että teinisi aliarvioi sinua ja sun masennustasi ja murheitasi hänestä? Daa? Etkö näe yhteyttä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiede ei siis ole väittänyt teinien ongelmia kuvitelluiksi. Sinä vain, ap. 

Vierailija
64/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 16:31"]ap lue ketjusta ajatuksella sun omat viestit uudestaan! mieti senjälkeen rakastatko tätä teiniä ihan oikeasti, ja tunteeko hän että rakastat häntä? NOT! kun luet viestit uudestaan huomaat, että syytät häntä ihan kaikesta ja latelet uusia vikoja teinistä ihan joka viestissäsi. viellä kerran HAE APUA ITSELLESI !
[/quote]
Hysteeristä ylitulkintaa. Ja luin viestini. Ei osunut yhtään kohtaa silmään, missä syyttäisin tai olisin rakastamatta. Olen vaan rehellisesti kertonut tilannetta. Ap

Vierailija
65/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä rangaistus kuuluisi myös ap:lle ja hänen miehelleen, heidän pitäisi jäädä myös sinne mummolaan nyt miettimään. Millä oikeudella he menevät tuossa tilanteessa nauttimaan ja lomailemaan? Herran jestas.

Vierailija
66/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 16:53"]Tiede ei siis ole väittänyt teinien ongelmia kuvitelluiksi. Sinä vain, ap. 
[/quote]
No enhän minä ole missään mitään väittänyt. Jos olen, niin missä? Ap

Vierailija
67/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 16:54"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 16:31"]ap lue ketjusta ajatuksella sun omat viestit uudestaan! mieti senjälkeen rakastatko tätä teiniä ihan oikeasti, ja tunteeko hän että rakastat häntä? NOT! kun luet viestit uudestaan huomaat, että syytät häntä ihan kaikesta ja latelet uusia vikoja teinistä ihan joka viestissäsi. viellä kerran HAE APUA ITSELLESI ! [/quote] Hysteeristä ylitulkintaa. Ja luin viestini. Ei osunut yhtään kohtaa silmään, missä syyttäisin tai olisin rakastamatta. Olen vaan rehellisesti kertonut tilannetta. Ap

[/quote]

Syytät kyllä. Mm. masennuksestasi.

Vierailija
68/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 16:56"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 16:53"]Tiede ei siis ole väittänyt teinien ongelmia kuvitelluiksi. Sinä vain, ap.  [/quote] No enhän minä ole missään mitään väittänyt. Jos olen, niin missä? Ap

[/quote]

No tässä: "Osa masentuu ihan vaan siks, ku on niin paljon kuviteltua ongelmaa. Tämä siis ihan vallan tieteellä tutkittu, ei mun mielipide."

Vierailija
69/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 16:55"]Mun mielestä rangaistus kuuluisi myös ap:lle ja hänen miehelleen, heidän pitäisi jäädä myös sinne mummolaan nyt miettimään. Millä oikeudella he menevät tuossa tilanteessa nauttimaan ja lomailemaan? Herran jestas.
[/quote]
Perustelisitko? Nyt haluan vihdoin tietää mitä mahdan tehdä niin väärin. Ei keksittyjä teorioita, kiitos. Ei mitään huuhaailua, kiitos. Ap

Vierailija
70/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 16:24"]

Sille on noussu kusi päähän. Kauniit saa aina kavereita, niitä mielistellään ja jätkät kuolaa perään. Nyt se kuvittelee olevansa maailman napa. Otan osaa.

[/quote]

Siltä tuo vaikuttaa, ja lisäksi hän näyttää huomanneen, että kenestäkään ei ole hänelle vastusta. Sellainen on vaarallista.

Ja keittiöpsykologit tapansa mukaan tulkitsee tilanteen nurinpäin.

Vierailija
71/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 16:56"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 16:53"]Tiede ei siis ole väittänyt teinien ongelmia kuvitelluiksi. Sinä vain, ap.  [/quote] No enhän minä ole missään mitään väittänyt. Jos olen, niin missä? Ap

[/quote]

No tässä: "Osa masentuu ihan vaan siks, ku on niin paljon kuviteltua ongelmaa. Tämä siis ihan vallan tieteellä tutkittu, ei mun mielipide."
[/quote]
Ei ole minun txt. Ap

Vierailija
72/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko perhe on kriisissä, ei vain yksi jäsen. Siksi. 

Vierailija
73/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 16:24"]

Sille on noussu kusi päähän. Kauniit saa aina kavereita, niitä mielistellään ja jätkät kuolaa perään. Nyt se kuvittelee olevansa maailman napa. Otan osaa.

[/quote]

Siltä tuo vaikuttaa, ja lisäksi hän näyttää huomanneen, että kenestäkään ei ole hänelle vastusta. Sellainen on vaarallista.

Ja keittiöpsykologit tapansa mukaan tulkitsee tilanteen nurinpäin.
[/quote]
Tätä minäkin pelkään... valitettavasti. Ap

Vierailija
74/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua...Ap:n teksti on KAMALAA luettavaa. En voi uskoa että jonkun lapsi haistattelee vanhemmilleen. Itse saisin korville (henkisesti) jos sanoisin äidilleni jotain loukkaavaa. Äitini on erittäin korkea auktoriteetti ja hänelle haistattelu olisi viimeinen asia mitä tekisin...

Sanon näin teinin näkökulmasta, pistä se tyttö kuriin...Auktoriteetin asema on vain vaikea enää löytää kun tilanne on näin pitkällä...Minulla tekee vain niin pahaa ap:n ja perheen puolesta kun tuollainen myrkky hallitsee teidän perhettänne...

Jos tyttärelle ei sovi puhua sievästi perheelle, ei varmaan sovi myöskään saman katon alle. Itse kun koettelin, vastaus oli "niin kauan kuin tämän katon alla asut, käyttäydyt niinkuin sinulle sanotaan."

Suosittelen puhumaan tyttärellesi siitä miten teitä sattuu hänen käytöksensä. Itseä olisi ainaki sattunut jos äitini olisi katsellut minun lapsuuskuviani ja itkenyt hiljaa yksin. Se saisi ehkä tyttäresi tajuamaan miten paljon hän oikeasti satuttaa teitä. Ja jos ei tajua, on tunnneälyssä jotain vikaa.

Voimia!

Vierailija
75/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 17:00"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 16:56"] [quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 16:53"]Tiede ei siis ole väittänyt teinien ongelmia kuvitelluiksi. Sinä vain, ap.  [/quote] No enhän minä ole missään mitään väittänyt. Jos olen, niin missä? Ap [/quote] No tässä: "Osa masentuu ihan vaan siks, ku on niin paljon kuviteltua ongelmaa. Tämä siis ihan vallan tieteellä tutkittu, ei mun mielipide." [/quote] Ei ole minun txt. Ap

[/quote]

Ai, no hyvä että ei ole. Anteeksi, erehdyin. 

Vierailija
76/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 11:14"]

veemäinen jo toista vuotta, saako olla takaisin?

[/quote]

Ei saa. Rajat pitää pystyä asettamaan objektiivisesti ja neutraalisti.  

Ei saa alentua samalle tasolle.  

Sama työpaikoissa, et haluaisi että esimiehesi alkaisi olemaan sinulle ilkeä vaikka itse olisitkin... se vaan pilaa välit lopullisesti.  

Vierailija
77/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono idea jättää nuori pois reissultanne. Minutkin kerran jätettiin. En koskaan puhunut perheelle ilkeästi, mutten muutoin tullut heidän kanssaan koskaan toimeen. Koska en saanut heiltä tarpeeksi tukea, kehuja ja ymmärrystä. Tuo heidän temppunsa vain pahensi tilannetta. En tuntenut kuuluvani koko perheeseen.

Vierailija
78/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 17:01"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 16:24"] Sille on noussu kusi päähän. Kauniit saa aina kavereita, niitä mielistellään ja jätkät kuolaa perään. Nyt se kuvittelee olevansa maailman napa. Otan osaa. [/quote] Siltä tuo vaikuttaa, ja lisäksi hän näyttää huomanneen, että kenestäkään ei ole hänelle vastusta. Sellainen on vaarallista. Ja keittiöpsykologit tapansa mukaan tulkitsee tilanteen nurinpäin. [/quote] Tätä minäkin pelkään... valitettavasti. Ap

[/quote]

Ei ei ei ei ei... Tuo on juuri sitä että nyt luovutetaan, eikä uskota apua saatavan. No, miten sitä saisi jos avun hakeminen on muka nuppitohtorilla käymistä? Et kyllä luovuta rakas aloittaja, et! En osaa auttaa, koska olen itsekin vajavainen ihminen, mutta en halua, että uskot tuommoiseen epätoivoon. Ei missään nimessä pidä luovuttaa nyt. Mutta ei hakata päätä seinäänkään kuten olette jo tehneet. 

Usko, ja hae apua, koska jos te ette usko niin kuka lapseenne uskoo? Sinä olet hyvä, se paras vanhempi tyttärellesi, mutta se vaatii sen ettet luovuta nyt itsesi kanssa ja jätä hakematta apua.

Vierailija
79/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa auttaa ongelmassasi, mutta haluan vain sanoa, että sympatiani ovat sinun puolellasi. Todella ikäviä kommentteja olet saanut täällä. Pitää vain ymmärtää, että täällä saa aina vain paskaa niskaan, nämä av- mammathan ovat tunnetusti kaikki 100% täydellisiä äitejä ja kasvattajia.

Sisaren tyttöni oli myös aivan kauhea teini, äitinsä ei antanut periksi, piti johdonmukaisesti päänsä säännöistä ja tavoista, kotiintuloista ym. Jos puhui rumasti, pysyi huoneessaan illan jne. nyt tyttö on 21v ja tosi hieno ihminen. Älä siis anna periksi. Olet paras asiantuntija oman lapsesi kanssa.

En halua lietsoa pelkoa, mutta seuraa vaihtuuko kaveripiiri. Silloin voi olla kyse jostain ikävästä. Teinitytölle kaveripiiri on elämää suurempi asia.

Tsemppiä ja mukavaa lomamatkaa:).

Vierailija
80/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 17:01"]

Koko perhe on kriisissä, ei vain yksi jäsen. Siksi. 

[/quote]

Ja tämä siis siihen, miksi kukaan ei lähde lomalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi