Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos teini on ilkeä ja

Vierailija
21.09.2014 |

veemäinen jo toista vuotta, saako olla takaisin?

Kommentit (218)

Vierailija
21/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo toikin: en ole ikinä vittuillut kellekään. No ei kaikki inhottava käytös vaadi sitä, että vittuillaan. Olet ehkä jäänyt huomaamatta teinistäsi jotain, jotenkin ohittanut hänen tunteensa ja arvonsa. Mullakin on pieni tytär, vasta 4-vuotias ja hän on ihan erilainen kuin minä. En halua tunkea häntä kuitenkaan mihinkään muottiin, vaan oppia millainen hän on ja hän saattaa opettaa mulle joitain parempia arvoja kuin mulla tällä hetkellä vielä onkaan. 

En nyt väitä, että olisit tunkemassa teiniäsi tiettyyn muottiin, mutta hänestä saattaa tuntua siltä. Jospa tosiaan pystyisitte saamaan keskusteluyhteyden, niin tuollaiset väärät olettamukset voisivat hälvetä ja tilanne parantua ihan kummasti.

26

Vierailija
22/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 15:01"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 14:40"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 14:29"]Minä - voisit puhua vähän fiksummin. Miksi ihmeessä käytät konditionaalia? [/quote] [quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 14:26"]No onpa vakavaa sanoa apinalaumaksi, ei sulla ole yhtään huumoria? Jotenkin en nyt saanut kiinni, mikä tuossa oli loukkaavaa? Vai onko ne kaksi muuta niin alistettuja ettei heillä ole ollut lainkaan murrosikää? 26 [/quote] Toinen sisarus on oikeasti masentunut tämän teinin käytöksestä, joten kyllä se on vakavaa. Kohta olen minäkin. On kysytty kertaa mikä vaivaa ja vastaus aina sama : me! Ja teille metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan-kommentoijille, en ole ikinä haukkunut tai vittuillut lapsilleni enkä muillekaan ihmisille. Mies on ollut teiniin ihan kypsä jo vuoden. Ärähtää ja teini menee ovet paiskoen huoneeseen. Ollaan aikoinaan oltu todella tiiviisti yhdessä ja reissattu oitkin maailmaa. Käytös alkoi aika pian yläasteelle menon ja kaveripiirin vaihtumisen myötä. Ap

[/quote]

No on teillä pakko olla muitakin ongelmia kuin tämä teini, jos muka toinen sisarus on masentunut tuon takia ja kohta sinäkin. Se toinen sisarus luultavasti seurailee sinun vointiasi ja masentuu koska sinäkin ja se että sinä meinaat masentua tuosta on jotenkin ihan kummallista. Ihan oikeasti hae apua itsellesi, siitä ne ongelmat lähtevät yleensä rullaamaan auki. Ei kuulosta sille, että olisit saanut sittenkään kotoasi ihan riittävät eväät lasten kasvatukseen, vaan vain sellaiset, joilla pärjää, kun vastustusta ei tule. Nyt tulee. Sulla on teini, joka osaa laittaa hanttiin, se ei ole vielä pahaa käytöstä. Se on oire jostakin. Ehkä juuri sille, että ongelmia ei ikään kuin sa olla tai vastustusta tai jotain. Jos haet apua saat ainakin apua siihen, miten selviytyä nyt kun tilanne on tämä, ennen kuin se menee pahemmaksi. Ja miehesi myös!

26
[/quote]
Olet siis näitä "ihan periaatteessa tiedän teidän asiat paremmin kuin te"- tyyppejä!
- et sit ikinä sano et oot mulle sukua tai kuolen häpeästä
- sul on pakko olla eri vanhemmat ku oot niin nolon näkönenki
- onks sun tyttöystävä sokee, hah hah haa!
- tiedäks millon oot parhaimmillas? - kuolleena, hah hah haa
- ai se on sun tyttöystävä. Olin jo lyöny vetoo et oot saletti homo.
Tässä nyt pari kommenttia mitä 14 v veli on kuullut PÄIVITTÄIN kahden vuoden ajan. Veli on rauhallinen ja ei jaksa provosoitua, mutta tunnusti mulle yksi ilta, et on ruvennut masentaa sisaruksen käytös. Toisinaan sanoo takaisin, mutta tämä vaan yltyy siitä. Olemme tähän puuttuneet ja annettu sanktiota, mutta ei
vaikutusta. Toinen sisarus on vanhempi ja saa osakseen vähemmän solvausta, mutta sisarus puhuu sitten selän takana. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 14:40"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 14:29"]Minä - voisit puhua vähän fiksummin. Miksi ihmeessä käytät konditionaalia? [/quote] [quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 14:26"]No onpa vakavaa sanoa apinalaumaksi, ei sulla ole yhtään huumoria? Jotenkin en nyt saanut kiinni, mikä tuossa oli loukkaavaa? Vai onko ne kaksi muuta niin alistettuja ettei heillä ole ollut lainkaan murrosikää? 26 [/quote] Toinen sisarus on oikeasti masentunut tämän teinin käytöksestä, joten kyllä se on vakavaa. Kohta olen minäkin. On kysytty kertaa mikä vaivaa ja vastaus aina sama : me! Ja teille metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan-kommentoijille, en ole ikinä haukkunut tai vittuillut lapsilleni enkä muillekaan ihmisille. Mies on ollut teiniin ihan kypsä jo vuoden. Ärähtää ja teini menee ovet paiskoen huoneeseen. Ollaan aikoinaan oltu todella tiiviisti yhdessä ja reissattu oitkin maailmaa. Käytös alkoi aika pian yläasteelle menon ja kaveripiirin vaihtumisen myötä. Ap

[/quote]Eli yrität ostaa rahalla teiniltä rakkautta? Rahalla ja matkustamisella? Eikä teini ole ollut tarpeeksi kiitollinen? Ja nyt sysäät myös toisen lapsen masennuksen teinin niskaan! Tarvitsette todella apua koko perhe, ihan kaikki!! Jos vähänkin perheestäsi ja lapsistasi välität, niin hankit teille hyvin pian apua ja unohdat oman halusi matkustella ja näyttää ulkopuolelle, että asianne ovat kunnossa ja olette onnellinen perhe. Teidän perhe on sairas ja sairas perhe ei parane sillä, että työnnätte lasten hartioille kaiken paskan mitä sisällänne on. Vastaa kysymykseen: onko lapsillanne elämässään yhtään luotettavaa ja turvallista aikuista? Te ette tässä tilanteessa sellaisia ole.

Vierailija
24/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja onko tämä ilkeä teini poika vai tyttö?

Vierailija
25/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 15:13"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 15:01"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 14:40"] [quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 14:29"]Minä - voisit puhua vähän fiksummin. Miksi ihmeessä käytät konditionaalia? [/quote] [quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 14:26"]No onpa vakavaa sanoa apinalaumaksi, ei sulla ole yhtään huumoria? Jotenkin en nyt saanut kiinni, mikä tuossa oli loukkaavaa? Vai onko ne kaksi muuta niin alistettuja ettei heillä ole ollut lainkaan murrosikää? 26 [/quote] Toinen sisarus on oikeasti masentunut tämän teinin käytöksestä, joten kyllä se on vakavaa. Kohta olen minäkin. On kysytty kertaa mikä vaivaa ja vastaus aina sama : me! Ja teille metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan-kommentoijille, en ole ikinä haukkunut tai vittuillut lapsilleni enkä muillekaan ihmisille. Mies on ollut teiniin ihan kypsä jo vuoden. Ärähtää ja teini menee ovet paiskoen huoneeseen. Ollaan aikoinaan oltu todella tiiviisti yhdessä ja reissattu oitkin maailmaa. Käytös alkoi aika pian yläasteelle menon ja kaveripiirin vaihtumisen myötä. Ap [/quote] No on teillä pakko olla muitakin ongelmia kuin tämä teini, jos muka toinen sisarus on masentunut tuon takia ja kohta sinäkin. Se toinen sisarus luultavasti seurailee sinun vointiasi ja masentuu koska sinäkin ja se että sinä meinaat masentua tuosta on jotenkin ihan kummallista. Ihan oikeasti hae apua itsellesi, siitä ne ongelmat lähtevät yleensä rullaamaan auki. Ei kuulosta sille, että olisit saanut sittenkään kotoasi ihan riittävät eväät lasten kasvatukseen, vaan vain sellaiset, joilla pärjää, kun vastustusta ei tule. Nyt tulee. Sulla on teini, joka osaa laittaa hanttiin, se ei ole vielä pahaa käytöstä. Se on oire jostakin. Ehkä juuri sille, että ongelmia ei ikään kuin sa olla tai vastustusta tai jotain. Jos haet apua saat ainakin apua siihen, miten selviytyä nyt kun tilanne on tämä, ennen kuin se menee pahemmaksi. Ja miehesi myös! 26 [/quote] Olet siis näitä "ihan periaatteessa tiedän teidän asiat paremmin kuin te"- tyyppejä! - et sit ikinä sano et oot mulle sukua tai kuolen häpeästä - sul on pakko olla eri vanhemmat ku oot niin nolon näkönenki - onks sun tyttöystävä sokee, hah hah haa! - tiedäks millon oot parhaimmillas? - kuolleena, hah hah haa - ai se on sun tyttöystävä. Olin jo lyöny vetoo et oot saletti homo. Tässä nyt pari kommenttia mitä 14 v veli on kuullut PÄIVITTÄIN kahden vuoden ajan. Veli on rauhallinen ja ei jaksa provosoitua, mutta tunnusti mulle yksi ilta, et on ruvennut masentaa sisaruksen käytös. Toisinaan sanoo takaisin, mutta tämä vaan yltyy siitä. Olemme tähän puuttuneet ja annettu sanktiota, mutta ei vaikutusta. Toinen sisarus on vanhempi ja saa osakseen vähemmän solvausta, mutta sisarus puhuu sitten selän takana. Ap

[/quote]Oletteko hakeneet ulkopuolista apua? Hakekaa, sillä ette selkeästi pysty itse hoitamaan tätä asiaa kuntoon ikinä ja nyt vain odotatte, että "jotakin tapahtuisi", mutta ette tee itse mitään muuta kuin pyörittelette päätänne ja mietitte miten kostaisitte teinille pahat puheet niin, että ne satuttaisivat häntä ilkeimmin.

Vierailija
26/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 15:22"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 14:40"]

[/quote]Eli yrität ostaa rahalla teiniltä rakkautta? Rahalla ja matkustamisella? Eikä teini ole ollut tarpeeksi kiitollinen? Ja nyt sysäät myös toisen lapsen masennuksen teinin niskaan! Tarvitsette todella apua koko perhe, ihan kaikki!! Jos vähänkin perheestäsi ja lapsistasi välität, niin hankit teille hyvin pian apua ja unohdat oman halusi matkustella ja näyttää ulkopuolelle, että asianne ovat kunnossa ja olette onnellinen perhe. Teidän perhe on sairas ja sairas perhe ei parane sillä, että työnnätte lasten hartioille kaiken paskan mitä sisällänne on. Vastaa kysymykseen: onko lapsillanne elämässään yhtään luotettavaa ja turvallista aikuista? Te ette tässä tilanteessa sellaisia ole.
[/quote]
Ei hittolainen teidän kanssa! Tää asioiden vituralleen veivaaminen on ihan omaa luokkaansa av.lla! Ollaan ihan tuiki tavallinen perhe, jossa on vietetty aikaa ja reissailtu lasten kanssa. Matkat on ollut meidän juttu, ei sillä ole mitään arvostusta yritetty ostaa. Vielä reilu kaksi vuotta sitten sisarukset viihtyivät keskenään ja teini ja pikkuveli olivat kuin paita ja peppu. Ollaan aina puhuttu paljon ja yksinkertaisesti nautittu toustemne seurasta. Teini meni yläasteelle. Ensin tuli erakoitumisvaihe eli viihtyi omissa oloissaan aiempaa enemmän. Sitten alkoi se hävytön kielenkäyttö. Alkuun panimne murrosiän piikkiin ja olimme kärsivällisiä. Toki seurauksia tuli. Tilanne hiljalleen paheni. Yritin puhua ja puhua. Otin yhteyttä kuraattoriin. Kävi siellä kerran. Kiva likka, sanoi kuraattori. Normaalia kuohuntaa. Ei kyllä ole mielestäni. Ja nyt me lähetään reissuun ilman sitä. Mies oli sitä mieltä jo aiemmin. Saa isovanhemmillaan miettiä syitä tähän. Olen kyllä helpottunut päätöksestä. Ap

Vierailija
27/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä? Mikä analyysi vaikkei kukaan täällä ap:tä perheineen tunne?

En muutenkaan ymmärrä miksi kaikki paha on lähtöisin ap:n käytöksestä. Jostain lapsista tulee supermukavia ja kilttejä, vaikka olisi kusipäiset vanhemmat. Jostain lapsista vastaavasti tulee ilkeitä ja itsekkäitä kiusaajia, vaikka vanhemmat olisivat hyvät ja yrittäisivät kaikkensa. Tämä on nyt kaukaa haettu, mutta yritän saada pointtini esille; harva lapsestaan toivoo esimerkiksi stripparia tai huumeidenkäyttäjää, mutta niin käy silti, eikä lasta ole siihen varta vasten kasvatettu.

Vierailija
28/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mä sitten olen tällainen näen tilanteenne selvemmin kuin te -tyyppi, joo, mutta hei, olen tuo sinun teinisi, nykyään vain 41v. Eli mä näen asiat siltä kantilta kuin hän, koska mun äiti oli jotenkin sun tyyppinen ja mä en halua, että kukaan muu teini kärsii elämässä niin paljon myöhemmin kuin mä olen kärsinyt. Tänäänkin istun vain kotona sisällä juuri eilen äitini vierailtua meillä ja olen taas masentunut, koska hän nokkii minua edelleen vaikka olen jo aikuinen. Ja nuorena mä nimenomaan vastustin ja raivosin hänelle enkä saanut koskaan sitä tukea jota olisin kaivannut.

Eli sun vastustavan teinisi sisällä on hätääntynyt nuori. Auta itseäsi niin teinisi saa parhaimman avun. Tämän haluaisin äitinikin tajunneen aikanaan.

26

Vierailija
29/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja menee vapaaehtoisesti isovanhemmilleen? Uskomatonta.

Vierailija
30/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Analyysilla tarkoitin juurikin tuota 58-viestiä. Miten muuten matkustelu ja sen avulla rakkauden ostaminen on nyt selkeästi käynyt ilmi ap:n kirjoituksista? -62

Vierailija
31/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 15:38"]Ja menee vapaaehtoisesti isovanhemmilleen? Uskomatonta.
[/quote]
Ei mene vapaaehtoisesti. Ap

Vierailija
32/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 15:38"]Ja menee vapaaehtoisesti isovanhemmilleen? Uskomatonta.[/quote]

Ehkäpä koska siellä ei ole vittuilevaa vastaanottoa? :)

Vierailija
33/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 15:36"]

Mitä helvettiä? Mikä analyysi vaikkei kukaan täällä ap:tä perheineen tunne? En muutenkaan ymmärrä miksi kaikki paha on lähtöisin ap:n käytöksestä. Jostain lapsista tulee supermukavia ja kilttejä, vaikka olisi kusipäiset vanhemmat. Jostain lapsista vastaavasti tulee ilkeitä ja itsekkäitä kiusaajia, vaikka vanhemmat olisivat hyvät ja yrittäisivät kaikkensa. Tämä on nyt kaukaa haettu, mutta yritän saada pointtini esille; harva lapsestaan toivoo esimerkiksi stripparia tai huumeidenkäyttäjää, mutta niin käy silti, eikä lasta ole siihen varta vasten kasvatettu.

[/quote]

Ei kaikki paha, vaan hänen pitäisi osata olla aikuinen, mitä ikinä se sitten tarkoittaakaan. Ehkä alkuun vaikka sitä, että ottaa vastuun sillä lailla tilanteesta että selvittää itselleen, mitä itse tuntee, vaikka jonkun ammattiauttajan kanssa. Ettei vain kaada teinin niskaan sitä, että perheessä aletaan masentua. 

Muut lapset perheessä saattavat olla taipuisampia luonteita - ihan hyvä heille ja vanhemmille - mutta tämä yksi ei ole, vaan hän on kuin ukkosen johdatin, jonka kautta salamat sitten räiskyilee eikä hän tyydy taipumaan jos tajuatte mitä tarkoitan. Erilainen. Sellaisen lapsen tukeminen on ihan eriluonteisille vanhemmille haasteellisempaa kuin taipuisan tai samanluonteisen kuin itse on, mutta se on hallaa ihan jokaiselle tuossa perheessä, jos vanhemmat eivät tue, koska eivät osaa. Ammattiapu on juuri sitä varten, että sieltä saa tukea vinkkejä ja niin edelleen.

Ei ole tarkoitus syyllistää, vaikka mäkin niin kyllä teen, koska asia on itselleni edelleen tavallaan tuore. (En ole niitä, jotka koittavat kaiken unohtaa ja joku prosessi on mussa kans lauennut omien lasten myötä.) 

26

Vierailija
34/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 15:36"]

Mitä helvettiä? Mikä analyysi vaikkei kukaan täällä ap:tä perheineen tunne? .

[/quote]

Ammattikasvattajakaan, joka tapasi teinin livenä, ei ollut nähnyt teinissä vikaa. Oli sanonut, että kiva likka. Eli..? Ja jos ap on kuin minun äitini, niin selittää senkin taas jotenkin itselleen, eikä vain voi miettiä, että minullakin on nyt oppimisen paikka.

26

Vierailija
35/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se matkustelu tee teistä vielä normaalia perhettä, tai ole asia, joka estäisi, etteikö ongelmia voisi olla. Jotenkin tuo "olemme ihan tavallisia" nyt särähtää mun korvaan. Yritetäänkö sillä sanoa, että koska näin niin meillä ei voi olla ongelmia? Tavallisillakin perheillä voi olla ongelmia.

26

Vierailija
36/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nancy, David ja Suzy? Ja Deborah Spungen. Nancyllä sentään oli jotain neurologisia vikoja. 

26

Vierailija
37/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap. miksi edes teit aiheesta aloituksen kun et vastauksia kestä. sun vastaukset kertoo aika paljon. mä olen täsmälleen samaa mieltä kuin jo todettu, kyseinen teini vaan voimakkaampi persoona kuin teidän muut lapset. siksi uskaltaa laittaa hanttiin ja puolustautua. oikeesti aloita itsestäsi ja hae apua! kertoo paljon jo toi, että teini kunnioittaa muita aikuisia, jopa opettajaa ja kuraattoria. mutta ei kunnioita omia vanhempiaan, eikö suurella  todennäköisyydellä syy nuoren käytökseen vanhempiaan kohtaan löydy silloin kotioloista. suurella ylpeydellä ap kertoo, ettei teini pääse muun perheen reissuun mukaan ihan vaan rangaistukseksi, noh eiköhän sekin jo kerro paljon ap.n vanhemmuudesta.

Vierailija
38/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 15:44"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 15:36"]

Mitä helvettiä? Mikä analyysi vaikkei kukaan täällä ap:tä perheineen tunne? En muutenkaan ymmärrä miksi kaikki paha on lähtöisin ap:n käytöksestä. Jostain lapsista tulee supermukavia ja kilttejä, vaikka olisi kusipäiset vanhemmat. Jostain lapsista vastaavasti tulee ilkeitä ja itsekkäitä kiusaajia, vaikka vanhemmat olisivat hyvät ja yrittäisivät kaikkensa. Tämä on nyt kaukaa haettu, mutta yritän saada pointtini esille; harva lapsestaan toivoo esimerkiksi stripparia tai huumeidenkäyttäjää, mutta niin käy silti, eikä lasta ole siihen varta vasten kasvatettu.

[/quote]

Ei kaikki paha, vaan hänen pitäisi osata olla aikuinen, mitä ikinä se sitten tarkoittaakaan. Ehkä alkuun vaikka sitä, että ottaa vastuun sillä lailla tilanteesta että selvittää itselleen, mitä itse tuntee, vaikka jonkun ammattiauttajan kanssa. Ettei vain kaada teinin niskaan sitä, että perheessä aletaan masentua. 

Muut lapset perheessä saattavat olla taipuisampia luonteita - ihan hyvä heille ja vanhemmille - mutta tämä yksi ei ole, vaan hän on kuin ukkosen johdatin, jonka kautta salamat sitten räiskyilee eikä hän tyydy taipumaan jos tajuatte mitä tarkoitan. Erilainen. Sellaisen lapsen tukeminen on ihan eriluonteisille vanhemmille haasteellisempaa kuin taipuisan tai samanluonteisen kuin itse on, mutta se on hallaa ihan jokaiselle tuossa perheessä, jos vanhemmat eivät tue, koska eivät osaa. Ammattiapu on juuri sitä varten, että sieltä saa tukea vinkkejä ja niin edelleen.

Ei ole tarkoitus syyllistää, vaikka mäkin niin kyllä teen, koska asia on itselleni edelleen tavallaan tuore. (En ole niitä, jotka koittavat kaiken unohtaa ja joku prosessi on mussa kans lauennut omien lasten myötä.) 

26
[/quote]
Tilanteemme kyllä poikkeavat toisistaan. Kyllä kuka tahansa masentuu tai vähintäänkin hieman apeutuu jos joka ikinen päivä haukutaan. Totta on se, etten tiedä mitä nuori hakee käytöksellään. Kahden kesken kun ollaan ( tosi harvoin nykyään) ei ota katsekontaktia, on ylimielinen. Kysyn syytä ja vastus on aina sama: meidän perhe on syypää kaikkeen. Kun kysyn perustelua, niin ei ole. Kaverit on puolijumalia, vaikka puheluista päätellen niillekin puhutaan miten sattuu. Pari kaveria tunnen, ovat suht mukavia ja tulevat juttelemaan. Kerran kaverinsa jopa häpesi teinimme puolesta, kun kuunteli sen puhetta meille. Tarkemmin ajateltuna, sitä kaveria ei ole sen jälkeen näkynyt. Villi veikkaukseni on, että kohtelee muitakin miten sattuu ja kaltaisensa pysyvät ystävinä, koska ovat samanlaisia. Ap

Vierailija
39/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 16:03"]ap. miksi edes teit aiheesta aloituksen kun et vastauksia kestä. sun vastaukset kertoo aika paljon. mä olen täsmälleen samaa mieltä kuin jo todettu, kyseinen teini vaan voimakkaampi persoona kuin teidän muut lapset. siksi uskaltaa laittaa hanttiin ja puolustautua. oikeesti aloita itsestäsi ja hae apua! kertoo paljon jo toi, että teini kunnioittaa muita aikuisia, jopa opettajaa ja kuraattoria. mutta ei kunnioita omia vanhempiaan, eikö suurella  todennäköisyydellä syy nuoren käytökseen vanhempiaan kohtaan löydy silloin kotioloista. suurella ylpeydellä ap kertoo, ettei teini pääse muun perheen reissuun mukaan ihan vaan rangaistukseksi, noh eiköhän sekin jo kerro paljon ap.n vanhemmuudesta.

[/quote]
En kysynyt kasvatusneuvoja tai syväanalyysia aloituksessani. Ap

Vierailija
40/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 15:25"]Aloittaja onko tämä ilkeä teini poika vai tyttö?
[/quote]
Tyttö. Äärettömän kaunis, mutta ilmeisen ylimielinen. Tämä vähän ohiksena, mutta alan uskomaan neidille nousseen nestettä päähän. Minulle hän on kuitenkin kaikesta huolimatta varsin rakas.. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi