Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sara saa tukia 2265 euroa.

Vierailija
07.11.2023 |

https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000009972141.html

Meneekö työttömällä muka huonosti jos saa noin paljon tukia. Itse saan tonnin korkeintaan ja asun yksin. On Sara muka tiukoilla ja joutuu lainaamaan rahaa joka kuukausi. Minä en lainaa koskaan rahaa alle tonnin tuloilla ja pärjään hyvin. Olen ostanut pleikka 5 ja uuden läppärin jotka maksoi yli tonnin tässä kesän ja syksyn aikana. Säästän joka kuukausi noin 50-100 euroa. Talvella säästöön jää enemmän koska on vähemmän kuluja. On lottovoitto jos tekee lapsia niin saa isot tuet.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo varsin pieni raha. Itsellä jo tiukkaa 5000 euron kuukausituloilla. 

Vierailija
2/42 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomalainen voi olla toiselle kateellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen, miksi niitä lapsia pitää vielä tehdä jos on muutenkin tiukkaa?

Vierailija
4/42 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näitä pitää repostella tällä palstalla, kun jokainen voi halutessaan lukea ip-lehtiä?

Vierailija
5/42 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinkö ? Minä käyn töissä ja käteen jää noin 1500 ja siitä maksan kaiken, tukia ei tule. Pitäisikö hymyillä kun toisille maksetaan kotiin enemmän ? 

Vierailija
6/42 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot tuet ja iso velka. Hieno maa suomi. Toisaalta palkkatöitä ei saa vaikka haluaisi töitä tehdä.

Vierailija
7/42 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sellainen tilanne on vantaalaisella Sara Tarvaisella, 31. Saralla on 2- ja 4-vuotiaat lapset, ja hän on ollut äitiyslomalla ja vanhempainvapaalla toukokuusta 2019 lähtien. Saralla on vakituinen työpaikka sisustuskaupassa.

Haluan olla mahdollisimman pitkään lasten kanssa kotona, kun päiväkodit ovat niin täynnä lapsia ja hoitajista on ollut pulaa, Sara kertoo.

Saran tulot koostuvat perustoimeentulotuesta, asumistuesta, lastenhoidon tuesta, elatustuesta ja lapsilisästä. Hänelle jää kuukaudessa käteen 2265 euroa."

Siis hänellä on vakituinen työpaikka, mutta hän mieluummin on kotona toimeentulotuella jne.?

Vierailija
8/42 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verojen jälkeen käteen jää noin 1300, josta puolet menee vuokraan.

"Lopuilla rahoilla elättää, itsensä, lapsensa ja kissansa"

Ja AP on nilkki, joka on tuosta tilanteesta mielenterveysongelmista kärsivälle yksinhuoltajalle kateellinen.

Pitää ihmetellä, että mistä v i t u s t a AP:n kaltaisia kusipäitä oikein sikiää.

Tyypillinen kokoomuslainen koulukiusaaja, aina lyömässä lyötyä ja kiusaamassa heikompiaan. V i t t u mikä kusipää olet.

Vierailija
9/42 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sellainen tilanne on vantaalaisella Sara Tarvaisella, 31. Saralla on 2- ja 4-vuotiaat lapset, ja hän on ollut äitiyslomalla ja vanhempainvapaalla toukokuusta 2019 lähtien. Saralla on vakituinen työpaikka sisustuskaupassa.

Haluan olla mahdollisimman pitkään lasten kanssa kotona, kun päiväkodit ovat niin täynnä lapsia ja hoitajista on ollut pulaa, Sara kertoo.

Saran tulot koostuvat perustoimeentulotuesta, asumistuesta, lastenhoidon tuesta, elatustuesta ja lapsilisästä. Hänelle jää kuukaudessa käteen 2265 euroa."

Siis hänellä on vakituinen työpaikka, mutta hän mieluummin on kotona toimeentulotuella jne.?

Joku haluaa olla lastensa kanssa. Töitä kyllä ehtii tehdä.

Vierailija
10/42 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö ? Minä käyn töissä ja käteen jää noin 1500 ja siitä maksan kaiken, tukia ei tule. Pitäisikö hymyillä kun toisille maksetaan kotiin enemmän ? 

Itse olet työsi valinnut ja päin persettä äänestänyt, olet KATEELLINEN ja "hajoita ja hallitse" paskapolitiikan uhri.

Että miten meni noin niinkun omasta mielestä?

Vierailija
11/42 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla kun painatte duunissa menemään sillä 1600-2500 bruttopalkalla, niin hei miettikää miten vähän Saralle jää käteen vuokran ja ruoan jälkeen xDDD

Vierailija
12/42 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin tänään, että saan työaikana 10 min. paskalla istuessani siitä enemmän rahaa kuin kaupan kassa koko tunnista. Nimeni on huomenna netissä menestyjien listalla yli 100 k€ vuodessa tienaavana.

Vierailija
13/42 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutun mukaan velkaan menee 600 euroa ja silti pärjäilee. Eli tuet voisi olla 600 euroa pienemmät. Eihän niitä mihinkään velkoihin ole tarkoitettu. 

Vierailija
14/42 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku haluaa olla lastensa kanssa. Töitä kyllä ehtii tehdä.

Mä vähän kyllä kyseenalaistan sitä, että jos on tiukkaa rahan kanssa ja on se vakituinen työpaikka kuitenkin, niin miksi silti pitää väkisin olla kotona lasten kanssa ja valittaa siitä rahanpuutteesta myös sitten iltapäivälehdissä. Nuorempikin on jo 2-vuotias ja pärjäisi kyllä päivähoidossakin. On sitä itse kukin joutunut laittamaan lapsen 1,5-vuotiaana päivähoitoon, jotta pystyy jatkossa osallistumaan myös itse asuntolainan maksamiseen ja talouden pyörittämiseen myös rahallisesti.

Vierailija
15/42 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen diplomi-insinööri ja nettopalkkani on 2900 euroa + lapsilisät. Sillä palkalla on maksettu vaimo pois ja talo Tampereelta ja vielä on riittänyt kahden pojankin kasvattamiseen. Auto on, nuoremman pojan iltapäiväkerhosta maksetaan korkeimman taksan mukaan, eikä rahat ole lähelläkään loppumista. Mahdotonta kuvitella, miten 2265 nettona ei muka riittäisi, kun ei tule töissäkäyntikustannuksia.

Vierailija
16/42 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siinäpä jäät pois töistä ja alat nostella tukia.

Vierailija
17/42 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea ei pitäisi minusta maksaa henkilölle, jonka lapsi on yli 1,5-vuotias ja henkilöllä on vakituinen työpaikka. Kyse on kuitenkin viimesijaisesta etuudesta ja henkilöllä olisi myös mahdollisuus elättää itsensä. 

Vierailija
18/42 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tuo rahaa pöytään. Huono-osaisten ja yhäreiksi pyrkivien vanhemmuutta on haluttu jo vuosikymmeniä tukea rahallisesti. Puolue kuin puolue. 

Vierailija
19/42 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verojen jälkeen käteen jää noin 1300, josta puolet menee vuokraan.

"Lopuilla rahoilla elättää, itsensä, lapsensa ja kissansa"

Ja AP on nilkki, joka on tuosta tilanteesta mielenterveysongelmista kärsivälle yksinhuoltajalle kateellinen.

Pitää ihmetellä, että mistä v i t u s t a AP:n kaltaisia kusipäitä oikein sikiää.

Tyypillinen kokoomuslainen koulukiusaaja, aina lyömässä lyötyä ja kiusaamassa heikompiaan. V i t t u mikä kusipää olet.

Jaa mitähän  ne mielenterveysongelmat on. Mies jättänyt niiin nätti nainen ei kykene normaaliin elämään enää.

Vierailija
20/42 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja veronmaksaja maksaa elatustuen, kun isä ei ole työssä ja ei pysty maksamaan elatusapua.

Inhoan tätä nykymaailmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän