Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni ottaa pikavippejä.

Vierailija
21.09.2014 |

Olen täysin umpikujassa enkä tiedä mitä tehdä.

Olemme 24 ja 25 vuotiaat, lapseton pariskunta. Minä opiskelen ja mieheni on ollut armeijan jälkeen vakituisessa työsuhteessa. Hän saa ihan kohtuullista palkkaa.
Elämme avoliitossa uudessa asunnossa jonka hän osti n. 6kk sitten.

Ongelmana on, että hänenn rahankäyttönsä on aivan tajutonta. Tekee töitä 8-12 tuntia päivässä, kulkee työautolla mutta silti löydän tietokoneeltani sivustoja joista on ottanut lainaa. Joskus jopa viikon sen jälkeen kun on ollut tilipäivä. Kerran hän pyysi minua soittamaan veljelleen, ja kun avasin puhelimen, oli hän viimeksi jättänyt viestiketjut auki joten näin ne suoraan. Siellä oli monilta eri pikavippifirmoilta 200-500 euron nostoja.

Seurustelumme alussa hän kertoi että ottaa hsrvoin 50e pikavippiä ettei tarvitse lauantai-iltana jäädä kotiin kun muut menee baariin. Silloin se oli mule ok, sillä tiesin että tili tulee ja hän lupasi ne maksaa. Mutta nyt tuntuu, että olen kusessa tämän miehen kanssa enkä tiedä enää mitä tehdä. Onneksi emme omista yhdessä tätä asuntoa, emmekä ole avioliitossa jolloin joutuisin mukaan hänen rahasotkuihinsa.

Huumeita hän ei käytä, se on varmaa, eli sinne rahat eivät mene. En vain tiedä mitä tekisin, kysyä en voi, hän alkaa huutamaan että olen täysi idiootti kun luulen hänen vielä sitä tekevän. Mutta kun omat silmät sen kylläkin kertoo....

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
2/31 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla peliriippuvainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ota nyt kuitenkin puheeksi. Jos suuttui, ei suostu myöntämään yms. niin eiköhän se kerro paljon siitä, miten mukava olisi yhteinen tulevaisuutenne. Älä nyt ainakaan osta mitään suurta puoliksi hänen kanssaan tai mene naimisiin, jos haöuat jatkaa suhdetta kaikesta huolimatta.

Vierailija
4/31 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, odottakaa sen 5-10 vuotta ennen kuin alatte lisääntymään. Noissa pikavipeissä tosin käy huonosti.

Vierailija
5/31 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa käydä maksullisten naisten luona

Vierailija
6/31 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No maksaako hän takaisin ne vipit vai jääkö ne pystyyn? Mun mielestä vaikuttaa peliriippuvuudelta. Tosta se alamäki sitten alkaakin. Kukaan täysjärkinen ihminen ei sorru noihin pikavippeihin.

Vierailija
7/31 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peliriippuvuutta minäkin olen monesti miettinyt...

Ap

Vierailija
8/31 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 09:46"]No maksaako hän takaisin ne vipit vai jääkö ne pystyyn? Mun mielestä vaikuttaa peliriippuvuudelta. Tosta se alamäki sitten alkaakin. Kukaan täysjärkinen ihminen ei sorru noihin pikavippeihin.
[/quote]

En tiedä maksaako. Tähän mennessä silti kirjeitse tulevat laskut on maksettu, minä haen postin (meille posti tulee 3 jälkeen päivällä) kun hän on töissä, ei voi siis viedä laskuja ja piilotella.
On niin kamala olo, en haluaisi olla toisen vedettävänä kun mennään pohjalle....

Vierailija
9/31 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ terkuin ap

Vierailija
10/31 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? Mitä hänen rahankäyttönsä sinulle kuuluu? Alkaa velkakierteessä vituttaa jos alat nalkuttamaan, en suosittele. Sitä maailmaa ei ymmärrä, ellei siinä elä. Pitäkää omat tilinne ja rahanne. Yhteiset menot puoliksi:)

Paljon pahempiakin ongelmia on kun raha.

Vierailija
11/31 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 09:51"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 09:46"]No maksaako hän takaisin ne vipit vai jääkö ne pystyyn? Mun mielestä vaikuttaa peliriippuvuudelta. Tosta se alamäki sitten alkaakin. Kukaan täysjärkinen ihminen ei sorru noihin pikavippeihin.
[/quote]

En tiedä maksaako. Tähän mennessä silti kirjeitse tulevat laskut on maksettu, minä haen postin (meille posti tulee 3 jälkeen päivällä) kun hän on töissä, ei voi siis viedä laskuja ja piilotella.
On niin kamala olo, en haluaisi olla toisen vedettävänä kun mennään pohjalle....
[/quote]
Pikavippi laskut saa myös joko suoraan sähköpostiin tai kännykkään, ei välttämättä tule postitse laisinkaan.
T, yhden vipin ottanut ( ja sen pois maksanut)

Vierailija
12/31 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole lapsia, niin nopeasti eroon miehestä!

Vierailija
13/31 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa ja kun yhdessä asutte niin toki sen miehen rahasotkut vaikuttavat sinuunkin.

Ja valehteleminen ja raivoaminen ei ole normaalia käytöstä.

Jos saa jopa ihan ok palkkaa eikä pysty sillä elämään niin joku on pielessä ja pahasti.

Pidä huoli ettet ala makselemaan miehen laskuja ym ja pidä omat raha-asiasi kunnossa ja älä vaan mene naimisiin tai tee lapsia.

Vierailija
14/31 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pöydälle juttuja peliriippuvuudesta. Hänen pitäisi se ITSE oivaltaa ja myöntää, että nyt ei mene hyvin...

Vierailija
15/31 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ne pikkavippilaskut tulevat sähköpostiin,eivät postilaatikkoon. Kyllä olen vakituisessa työssä ja otan pikavippejä, jotka maksan pois, mikä ongelma. Et ole elämää nähnyt.

Vierailija
16/31 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että pikavippien tarve liittyy siihen, että pitää maksaa edelliset pikavipit.

Korkohan on hirveä, eli kohta systeemi romahtaa.

Vierailija
17/31 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ne pikkavippilaskut tulevat sähköpostiin,eivät postilaatikkoon. Kyllä olen vakituisessa työssä ja otan pikavippejä, jotka maksan pois, mikä ongelma. Et ole elämää nähnyt.

Haluaisitko 100 Euroa pikavippinä ihan mitättömällä yhden prosentin vuorokausikorolla?

Ei lainkaan kannata ryhtyä laskeskelemaan mitä siitä tulee vaikkapa vuodessa.

(järkevät ihmiset eivät ota pikavippejä, sillä ne ovat ansoja idiooteille)

Vierailija
18/31 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korko ei ole nykyään hirveä. Täällä puhuvat ne, joilla ei ole omaa kokemusta. So what, pikavippejä ei myönnetä ilman luottotietoja, eli asiansa sotkeneet eivät niitä saa. 

Vierailija
19/31 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menestyvä ihminen ottaa pikavippejä ja ne on muutenkin hyvätuloisille tarkoitettuja. Persaukisille ei niitä saa antaa.

Vierailija
20/31 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persaukisille niitä ei myönnetä, luottotiedot menevät helposti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi