Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gigantin myyjä huijasi minua?!

Vierailija
23.08.2021 |

Olin ostoksilla Gigantissa. Myyjä onnistui puhumaan minut vaihtamaan myös perheen liittymät. Tarjosi virustentorjuntapaketin, 7,90€/kk. Vähän ihmettelin, kun tuo virustentorjunta tehtiin Collector Bankin kanssa 34 kk sopparilla, ilman korkoja tosin. Olen maksanut aiemmin virustentorjunnan 6,90€ puhelinlaskun yhteydessä, joten ajattelin asian olevan ok.

Sitten oma nykyinen operaattori soitteli ja suostuin heidän edullisempaan tarjoukseensa. Otin yhteyttä Giganttiin virustentorjunnan irtosanomiseksi.

Jonotin puhelinpalveluun 28 min, hinta 0,07€/min. Kun vihdoin vastattiin kertoi aspahenkilö, että huolenpitosopimusta ei voi irtisanoa.

No, en purematta asiaa niellyt. En edes tiennyt, että minulla on huolenpitosopimus. Collectorbankin paperissa lukee, että luotolla on peruuttamisoikeus. Mutta Gigantin mukaan huolenpitosopimuksella ei ole peruutusoikeutta. Kun Collectorin sopparin allekirjoitin varmistin paperista, että peruutusoikeus on 14 vrk. En ole allekirjoittanut mitään huolenpitosopimusta eikä siitä tai sen ehdoista ollut mitään puhetta.

Myyjä ei antanut periksi. Pyysin hänen esimiestään ottamaan yhteyttä. Myyjä sanoi, että tuskin se soittaa.

Mitä ihmettä nyt teen? Otan toki yhteyttä Kuluttajariitalautakuntaan heti huomenna. Mutta miten tämä voi olla edes mahdollista? Kokemuksia? Mielipiteitä?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee mahdollisimman julkinen case tuosta, niin oppivat olemaan.

Vierailija
2/49 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä niin ajattelinkin. Nyt olisi mielenkiintoista kuulla onko muilla vastaavia kokemuksia. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan ne huijaa siellä. Se on niiden tapa edistää myyntiä. Tyrkyttää vielä kovalla innolla kaikenlaista roinaa päälle.

Vierailija
4/49 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille on syy, miksei kukaan käy Gigantissa :D

Hajoava lafka! Olisi edes halpa pulju, niin vedätyksiä sietäisi. Mutta kun ei ole. Ainoastaan joidenkin toimipisteiden kännykkähuolto on ok., niitä pyöritetään ns. nörttimiesten voimin. Mutta myymäläpuoli on karsea! Tykkäsin Gigantista aiemmin, mutta puolisen vuosikymmentä sitten siellä tehtiin joku uudistus paskamaisempaan suuntaan.

Menisin henkilökohtaisesti liikkeeseen ja etsisin myymäläpäällikön. Vääntäisin ratakiskosta miten kaupankäynnin peruspalikat toimivat jne. 

Vierailija
5/49 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menet reklamoimaan, niin vinkkaa että veljenpoika työskentelee Iltsikassa tmv. Ei ne muuten hätkähdä.

Vierailija
6/49 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarviit virustorjuntaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/49 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-vuotias äitini osti puhelimen Lielahden Gigantti myymälästä ja hänelle myytiin samalla McAfee SAMOBILE36 huolenpitopalvelu 36kk x 7.90€ =284.40€. ("Planeetan surkein ohjelmisto jossa lähetetään huijausviestejä McAfeen nimissä").

Kun huomasin sopimuslapun pöydällä niin hermostuin siitä että hänelle oli myyty palvelu josta hän ei mitään tiedä eikä sitä muutenkaan tarvitse koska ei juurikaan internettiä käytä.

Noh, sopimuksessa lukee kuitenkin että "Teillä on oikeus peruuttaa luottosopimus 14 päivän kuluessa" joten soitin asiakaspalveluun peruakseni sopimuksen.

Gigantin asiakaspalvelusta vastattiin että sopimusta ei voi perua asiakaspalvelu numerossa vaan pitäisi soittaa Lielahden Giganttiin.

Seuraavaksi soitin Lielahden Giganttiin ja siellä sanottiin että sopimusta joka on tehty kasvotusten ei voi enään perua ja tarjosivat hyvitykseksi 30€ lahjakorttia. En suostunut tähän vaan halusin peruuttaa sopimuksen.

Jouduin soittamaan ja vastaamaan kymmeniin puheluihin ennen kuin sain yhteyden kyseiseen myyjään joka oli myynyt tämän 300€ maksavan palvelun 150€ puhelimeen vanhukselle joka käyttää nettiä ainoastaan tarkkaillakseen Bussi Mannisen tulevia matkoja.

Myyjä väitti että sopimusta ei voi perua ja sanoi vertauskuvana "Että ei hänkään vaihda omia auton renkaita vaikka osaisi, vaan vie ne vaihdettavaksi korjaamolle".

En tiedä mitä tämä vertauskuva tarkoitti, mutta ilmeisesti ylimääräistä rahaa ainakin on.

Soitin vielä luoton laskuttajalle (Collector Bank AB) ja he sanoivat että Gigantin kuuluu purkaa sopimus, mutta se ei vaan onnistu.

Itse en ainakaan osta elämässäni enään mitään Gigantin myymälöistä.

ÄLKÄÄ PÄÄSTÄKÖ VANHEMPIANNE YKSIN PUHELIN OSTOKSILLE GIGANTTI MYYMÄLÖIHIN!!

Vierailija
8/49 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ihmisellä pitäisi olla 14 vrk peruutusoikeus lähes missä tahansa (pl. alusvaatteet, jo käytetyt tuotteet, mikä on aivan ymmärrettävää). Uskomatonta perseilyä. Pitänee olla tarkkana Gigantissa. Mutta pakkohan toi on voida perua!! En valitettavasti osaa auttaa, mutta toivon todella, että saat oikeutta tässä asiassa. Ei tuo noin voi mennä! Tsemppi ap!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/49 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ihmisellä pitäisi olla 14 vrk peruutusoikeus lähes missä tahansa (pl. alusvaatteet, jo käytetyt tuotteet, mikä on aivan ymmärrettävää). Uskomatonta perseilyä. Pitänee olla tarkkana Gigantissa. Mutta pakkohan toi on voida perua!! En valitettavasti osaa auttaa, mutta toivon todella, että saat oikeutta tässä asiassa. Ei tuo noin voi mennä! Tsemppi ap!

14 vrk koskee etämyyntiä. Livenä tehtyjen ostosten palauttaminen on kyseisen puljun armoilla. Korjatkaa jos olen väärässä. Varmaan jotain tarkennuksia ainakin on.

Vierailija
10/49 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin huomatkaa, että ovelasti tuossa sanotaan, että LUOTTOsopimus voidaan purkaa 14 vrk kuluessa. Mutta luoton syynä ollutta palvelusopimusta ei voikaan, kun se on tehty kasvokkain myymälässä.

Puhelimyyntinä tai netissä tehdyn sopimuksen olisi voinut purkaa 14 pvän kulessa, kunhan palvelua ei olisi ehditty ns alkaa toimittamaan.

Muistakaa aina, ettette kirjoittele mitään sopimuksia tutustumatta, mikäli olette fyysisesti itse myyjän kanssa samassa tilassa. Automaattiset peruutusoikeudet koskevat vain etämyyntiä.

Epäeettistä silti Gigantin toiminta vanhuksille myytäessä. Jos asiakas ei selvästi kykene eikä hänen voida olettaakaan kykenevän ymmärtämään allekirjoittamaansa esim korkean iän vuoksi, sopimus voidaan riitauttaa ja purkaa.

Yyhteyttä vaan Kuluttajaviranomaisiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/49 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ihmisellä pitäisi olla 14 vrk peruutusoikeus lähes missä tahansa (pl. alusvaatteet, jo käytetyt tuotteet, mikä on aivan ymmärrettävää). Uskomatonta perseilyä. Pitänee olla tarkkana Gigantissa. Mutta pakkohan toi on voida perua!! En valitettavasti osaa auttaa, mutta toivon todella, että saat oikeutta tässä asiassa. Ei tuo noin voi mennä! Tsemppi ap!

14 vrk koskee etämyyntiä. Livenä tehtyjen ostosten palauttaminen on kyseisen puljun armoilla. Korjatkaa jos olen väärässä. Varmaan jotain tarkennuksia ainakin on.

Niin ja tottakai jos sopimuksessa lukee 14 vrk peruutusaika niin tietysti sellainen silloin on ja siitä pidetään kiinni. Mitäpä siihen sanomaan jos on mustaa valkoisella ja nimi alla, ei mitään.

Vierailija
12/49 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee mahdollisimman iso juttu someen, esim. Faceen isoon ryhmään. Ja ota yhteyttä iltapäivälehden toimittajaan. Kuluttajariitalautakunnan voit unohtaa, sillä ei ole mitään merkitystä jos sopimus on jo tehty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/49 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, Gigantista ostetaan vain just se mitä oltiin menty sinne hankkimaan. Nimeäkään ei ole pakko myyjälle kertoa.

Ihan oma moka jos tartuit tarjoukseen.

On ihan ok sanoa EI.

Vierailija
14/49 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä sähköpostia Gigantin myyntijohtja Niko Sandströmille: niko.sandstrom@gigantti.fi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/49 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ogelmaa ei olisi jos ap ei olisi menetellyt niin tyhmästi.

Vierailija
16/49 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70-vuotias äitini osti puhelimen Lielahden Gigantti myymälästä ja hänelle myytiin samalla McAfee SAMOBILE36 huolenpitopalvelu 36kk x 7.90€ =284.40€. ("Planeetan surkein ohjelmisto jossa lähetetään huijausviestejä McAfeen nimissä").

Kun huomasin sopimuslapun pöydällä niin hermostuin siitä että hänelle oli myyty palvelu josta hän ei mitään tiedä eikä sitä muutenkaan tarvitse koska ei juurikaan internettiä käytä.

Noh, sopimuksessa lukee kuitenkin että "Teillä on oikeus peruuttaa luottosopimus 14 päivän kuluessa" joten soitin asiakaspalveluun peruakseni sopimuksen.

Gigantin asiakaspalvelusta vastattiin että sopimusta ei voi perua asiakaspalvelu numerossa vaan pitäisi soittaa Lielahden Giganttiin.

Seuraavaksi soitin Lielahden Giganttiin ja siellä sanottiin että sopimusta joka on tehty kasvotusten ei voi enään perua ja tarjosivat hyvitykseksi 30€ lahjakorttia. En suostunut tähän vaan halusin peruuttaa sopimuksen.

Jouduin soittamaan ja vastaamaan kymmeniin puheluihin ennen kuin sain yhteyden kyseiseen myyjään joka oli myynyt tämän 300€ maksavan palvelun 150€ puhelimeen vanhukselle joka käyttää nettiä ainoastaan tarkkaillakseen Bussi Mannisen tulevia matkoja.

Myyjä väitti että sopimusta ei voi perua ja sanoi vertauskuvana "Että ei hänkään vaihda omia auton renkaita vaikka osaisi, vaan vie ne vaihdettavaksi korjaamolle".

En tiedä mitä tämä vertauskuva tarkoitti, mutta ilmeisesti ylimääräistä rahaa ainakin on.

Soitin vielä luoton laskuttajalle (Collector Bank AB) ja he sanoivat että Gigantin kuuluu purkaa sopimus, mutta se ei vaan onnistu.

Itse en ainakaan osta elämässäni enään mitään Gigantin myymälöistä.

ÄLKÄÄ PÄÄSTÄKÖ VANHEMPIANNE YKSIN PUHELIN OSTOKSILLE GIGANTTI MYYMÄLÖIHIN!!

Vanhusten pitää ymmärtää sanoa EI kaikille lisäpalveluille, joita heille tyrkytetään. Jos puhelimen osto ei onnistu ilman lisäpalveluita, niin voi kävellä ulos ostamatta mitään. Niin minäkin tein kerran kun puhelimen osto vaikutti mahdottomalta ilman kaikenmaailman lisäpalveluja ja nimenomaan juuri Gigantissa. Verkkokaupat ovat hyviä ostopaikkoja, kukaan ei tyrkytä mitään ja etämyynnissä on 14 pv palautusoikeus.

Vierailija
17/49 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigantti nyt on.

Joskus onnistuin menemään halvan tarjouksen perässä kaupan ovesta aamulla toisena sisään ja tarjoustuotteiden rajoitettu, vain kaupasta saatava erä oli myyty loppuun jo ennen kuin kaupassa oli asiakkaita.

Toisella kerralla myyjä alkoi lisämyymään ja ei lopettanut vaikka kysyin, että lopetakto vai menenkö Verkkokauppaan.

Menin sitten Verkkokauppaan.

Vierailija
18/49 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tossa nyt vissii jää asioita kertomatta, mutta tosiaan määrä aikais sopparit on vähä niinku syöpä.

Mulla kävi D-N-A liittymän kanssa vastaavanlainen jekku, että itse puhelinliittymään sain vaihtaa operaattoria, mutta nettilittyymä piti maksaa kausi loppuu, en ole tuota lafkaa sit enää käyttäny sen jälkee.

Elämäntilanteet muuttuu, tietenkin pitää voida nettiliittymä olla mahollista sulkea, en tajua tällästä toimintaa, jos tuleekin vaikka äkillinen muutto ulkomaille töiden perässä.

Pitänee saada selvä rike, jotta määrä aikaisen sopparin voinee purkaa.

Minimissään pitäisi saada pyydettyä loppulasku ja hyvästit.

Vierailija
19/49 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa nyt kunnolla mitä ostatte ja mihin laitatte nimenne alle. Nimeään ei tarvitse kertoa puhelinta tms. ostettaessa eikä mitään sopimuksia tarvitse tehdä. Puhelin käteen, maksu ja ulos.

Vierailija
20/49 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maz kirjoitti:

Kyllä tossa nyt vissii jää asioita kertomatta, mutta tosiaan määrä aikais sopparit on vähä niinku syöpä.

Mulla kävi D-N-A liittymän kanssa vastaavanlainen jekku, että itse puhelinliittymään sain vaihtaa operaattoria, mutta nettilittyymä piti maksaa kausi loppuu, en ole tuota lafkaa sit enää käyttäny sen jälkee.

Elämäntilanteet muuttuu, tietenkin pitää voida nettiliittymä olla mahollista sulkea, en tajua tällästä toimintaa, jos tuleekin vaikka äkillinen muutto ulkomaille töiden perässä.

Pitänee saada selvä rike, jotta määrä aikaisen sopparin voinee purkaa.

Minimissään pitäisi saada pyydettyä loppulasku ja hyvästit.

Jos olet tehnyt määräaikaisen sopimuksen, se sitoo sinua määränajan loppuun asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän