Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei anna exäni tulla meille. mielipiteitä

Vierailija
20.09.2014 |

Erottiin lapsen isän kanssa vuosia sitten. Seurustelin pitkään nykyisen mieheni kanssa ja hän on todella hyvä isäpuoli lapselle. Muutin lapsen kanssa uuden miehen luokse asumaan jokin aika sitten ja uusi mieheni on sitä mieltä ettei exälläni ole asiaa meille. Lapsi pitää luovuttaa asunnon ulkopuolella eikä ex saa tulla kurkkaamaan lapsen huonetta/kotia. Onko normaalia, voiko ex vaatia lapsen kotia nähtäväksi kun meillä yhteishuoltajuus vai eikö asia hänelle kuulu?

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 20:49"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 20:43"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 20:42"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 20:37"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 20:35"]

Ex on ex ja sille tielle pitää jättää..

[/quote]

Ei, jos on niitä yhteisiä lapsia. 

[/quote]

Ne ei asiaa muuta. Kaveri se ei kuitenkaan olen eikä meille tule. 

[/quote]

Joo, mutta lapsen toinen vanhempi se on, ja se on lapsenkin koti joten miksi eväät lapseltasi oikeuden siihen että vanhempi käy hänen luonaan?

[/quote]

Lapsi voi mennä isänsä luokse. 

[/quote]

Et vastannut kysymykseen.

Vierailija
82/100 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 20:48"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 17:01"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 16:33"]

Minä nostaisin metelin ja todellakin päästäisin sisälle. Jotain rajaa mustasukkaisuudelle! Ex on lapsen isä ja jos lapsi haluaa näyttää esim. huoneensa/uuden lelunsa niin toki isä saa sitä tulla katsomaan. Tai vaikka talvipakkasella tilanne, että kaikki ei olekaan vielä pakattuna, vaan sitä lempilelua etsitään vielä, niin pitäisikö exän tosiaan odottaa siellä pakkasessa... Helpompi se on eteisessä vaihtaa ne (lapsen) kuulumisetkin.

Ymmärrän viestistäsi, että teillä on exän kanssa olosuhteisiin nähden hyvät välit. Älä anna uuden miehen pilata niitä, joudut kuitenkin olemaan exäsi kanssa tekemisissä vielä vuosikausia, halusit tai et.

[/quote]

Tuossa tilanteessa kannattaa sitten erota ja olla yksin koko lapsen lapsuuden. Koti on pyhä paikka. Sinne pitää päästää vain kaikista läheisemmät ihmiset. Onko exäsi sinun läheisesi?

[/quote]

jestas! Voiko noin sairaasti edes ajatella?

Teillä ei siis tehdä remontteja eikä korjauksia, eihän vierasta remonttimiestä saa päästää pyhään paikkaan.. Myöskin vauvan syntyessä neuvola ei voi tehdä kotikäyntiä, koska vieras neuvolantäti ei voi tulla pyhään paikkaan. Ystäväsi uusi puoliso ei pääse sisälle, koska ei tuntomattomia voi päästää pyhään paikkaan.

Suosittelen terapiaa.

[/quote]

Olet lapsellinen. On täysin eri asia päästää remonttimies tekemään työtä kuin exä jolla ei pitäisi olla mitään asiaa teidän elämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 20:20"]

Jos mun puolisolla olisi tervejärkinen ex-puoliso, joka ei olisi kiusannut ja vieraannuttanut lapsia, niin saisi tulla sisälle asti. Mutta kun on täysi sekopää, niin hyvä että edes talon tontille häntä haluaisin...

[/quote]

Sitä tärkeämpää häntä on kohdella korrektisti, jos hän on tuollainen. Lapset sen maksavat, kun sinä hienostelet ja kieltäydyt olemasta missään tekemisissä niin huonon ihmisen kanssa. Ei se tontti siitä saastu.

Vierailija
84/100 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 20:55"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Joo, mutta lapsen toinen vanhempi se on, ja se on lapsenkin koti joten miksi eväät lapseltasi oikeuden siihen että vanhempi käy hänen luonaan?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Toisella vanhemmalla ei ole mitään asiaa meille. Ei lapselle täydy päästä kylään. 

Vierailija
85/100 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 20:57"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 20:20"]

Jos mun puolisolla olisi tervejärkinen ex-puoliso, joka ei olisi kiusannut ja vieraannuttanut lapsia, niin saisi tulla sisälle asti. Mutta kun on täysi sekopää, niin hyvä että edes talon tontille häntä haluaisin...

[/quote]

Sitä tärkeämpää häntä on kohdella korrektisti, jos hän on tuollainen. Lapset sen maksavat, kun sinä hienostelet ja kieltäydyt olemasta missään tekemisissä niin huonon ihmisen kanssa. Ei se tontti siitä saastu.

[/quote]

Eli sinun ratkaisu on päästää psykopaattinen mielipuoli omaan kotiin? Just just.

Mielummin hakee yksinhuoltajuutta sen perusteella että lapsen edun mukaista ei ole olla missään tekemisissä tuolaisen ihmisen kanssa

Vierailija
86/100 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Eikö nyt ihan normaalisti eroperheen lapset käy siellä etävanhemman luona, eikä niin, että etävanhempi käy lapsen luona? Vai onko jostain asunnottomasta etävanhemmasta kyse? En nyt ymmärrä tätä logiikkaa, että exän pitäisi päästä sisälle katsomaan huonetta ja leluja ja ties mitä muuta. Omaa huonetta ei välttämättä ole, leluja voi viedä näytille vanhemman luokse, samoin piirustuksia ja niin, muuta sen exän ei tarvitse nähdäkään.

Veikkaan, että jos olisi kyse miehen exästä, niin täällä neuvottaisiin pitämään "se hullu akka, kyttääjä, rahanahne muija" erossa miehestä ja ei missään nimessä pääsisi arvostelemaan yhteistä kotia, katsomaan lapsen huonetta. Mutta, kun on naisen exästä kyse, niin eihän siinä mitään pahaa ole...

Vierailija
87/100 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 20:47"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 20:15"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 20:10"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 19:40"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 17:36"]

Uusi miehesi kuulostaa pelottavalta. Sairas mustasukkaisuus on... no, sairasta.

Hänen kotinsa on nyt myös sinun ja lapsesi koti. Mies ei voi sanella, keitä te saatte kutsua kylään. Se että hän sellaista yrittää, on huolestuttavaa. Jos suostut miehen mielivaltaan nyt, voit odottaa jatkossa vielä pahempaa. Nyt on se hetki, jolloin sinun on näytettävä miehelle, että et suostu alistettavaksi. Toimi nyt tai ota jatkossa turpaan.

[/quote]

En ole koskaan tavannut ihmistä jolla exä käy kylässä. Kyllä ihmisessä on jotain vialla jos exä käy kylässä. Ei se ainakaan parisuhteessa ole toiseen ihmiseen. 

[/quote]

Olet niin rajoittunut tai nuori ihminen, ettet tunne muunlaisia. Meillä käy kaksikin eksää ja me heillä ja lapset kaveeraavat, miehen eksiä ei käy koska hänellä ei niitä ole. Osaan kyllä käydä suhteeni kerralla valmiiksi enkä jätä niihin jossittelunvaraa. Minkäänlaista vetoa en heihin koe, heidän puolesta en tietenkään pysty puhumaan, mutta on heillä vetävämmät mimmit kotona.  Ei ihmisillä liikaa ystäviä ole, ja mikäs sen parempi ystävä kuin entinen kumppani, sehän on kuin sisarus. Nykyisestäkin jos ero tulisi joskus, niin ystävyys säilyisi ja se on jo etukäteen aika selvää, yli 20 vuotta on oltu yhdessä. En osaa kuvitella asiaa, joka täysin pakottaisi rikkomaan välit vaikka jotain surutaukoa tulisikin.

[/quote]

Onko sinulla tapana nussia sisaruksiasi? 

Tuo kertoo että olet eronnut todella heppoisin perustein. Avioliitossa ei tarvitakkaan enää muuta kuin kumppanuutta ja ystävyyttä. Kukaan ei koe vetoa toiseen ikuisesti. 

Jos taas avioliitto on päättynyt vaikka pettämiseen niin sellaiseen ihmiseenhän ei voi koskaan enää luottaa. Joten ei sellaisen kanssa voi olla kaverikaan.

[/quote]

En minä niin vanha tai ailahteleva ihminen ole, että olisin ehtinyt kolme avioliittoa käydä läpi. Exät ovat nuoruudensuhteita. Kyllä niitä on syytä katkoa kevyemmin perustein kuin mitä perhettä menisin hajottamaan. Eikä ne suhteet alkaneet sisarellisesti, vaikka päätyivätkin siihen, jälkikäteen, kun pettymys oli käyty läpi. 

Exexään en tietyissä asioissa luottaisi yhtään, mutta ne asiat eivät ole samoja, joita ystävältä tarvitsen. Hänen juomisensa ja naimisensa ja persoonallisuushäiriönsä eivät varsinaisesti ole minun asiani, enkä tenttaa häntä niistä, mutta kuuntelen ja kommentoin kun sitä halutaan. Silti hänessä on ystävänä erityisen hienoja piirteitä ja hän osaa erinomaisesti nimenomaan ojentamisen taidon, ja kysyy ne oikeat kysymykset, joilla kysyy mitä oikein elämässäni touhuan, jos näytän eksyneeltä. Mikään terapeutti ei kykenisi samaan.

Olemme molemmat ainoita lapsia, joten ymmärtänet, että sisaruksellinen suhde on molemmille arvossaan. Saisi se olla muillekin. Tulevaisuudessa pienet perheet yleistyvät entisestään, ja jos eksiin ei saa olla tekemisissä eikä sukulaisia juuri ole ja ystävät jäävät kun juostaan työn perässä, niin yksinäiseksi käy elämä. Mutta en minäkään eksän kanssa haluaisi kovin tiivistä ystävyyttä harrastaa, vaikka se syvää onkin. Onneksi on muitakin ystäviä.

Olen se ensimmäinen, joka kehottaa ihmisiä harkitsemaan erohaaveitaan pitkään. Minusta taas vaikuttaa siltä, että moni taivastelee täällä exää tontilla edes ajatuksena, koska parisuhteessa ollaan kuin elukat ja omistushaluiset pelkäävät kakarat, ja suhde vaihtuu yhtä nopeasti kuin kompassineula heilahtaa. Sellainen ihminen varmasti unohtaakin helposti, miksi ex on ex.

[/quote]

Eli olet persoonallisuushäiriöisen kaveri? Eli uskallat luottaa hänelle tarvittaessa lapsiesi hengen ja omaisuutesi? Luotat että kaikki mitä hänelle sanot pysyy teidän välisenä ja tiedät aina hänen auttavan sinua?

No jokainen valitkoon ystävänsä

[/quote]

Kyllä valitsenkin, ja kyllä luottaisin, koska vuosikymmenien kokemuksella tiedän, missä häneen voi luottaa ja missä taas ei. Mistä sinä tiedät, miten luotettavia omat ystäväsi ovat?

Vierailija
88/100 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 20:57"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 20:55"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Toisella vanhemmalla ei ole mitään asiaa meille. Ei lapselle täydy päästä kylään. 
[/quote]

Miksei? Entä jos lapsi sitä itse haluaisi? Mitä siihen vastaisit?

Vierailija
89/100 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo exillä (mun eikä miehen) mitään asiaa tännekään. Tää on meidän koti ja me päätetään ketä tänne tulee. Sukulaiset ja ystävät on aina tervetulleita , mutta exät ei oo kumpaakaan. Mun aikaisemman liiton lapset ainaki käy tapaamassa isäänsä ja tämän sukulaisia säännöllisesti silloin kun on isän tapaamisaika. Ja kun lapset kasvaa, voivat mun puolesta kulkea itsenäisesti silloin kun haluavat isällään ja tämän sukulaisten luona. 

Aikanaan sitte tulee vastaan tietty nuo rippi- ja valmistujaisjuhlat, sillon voi exän sukulaiset tulla juhlimaan meidän kanssa tänne, jos lapsi niin haluaa. Tähän asti synttärit on vietetty kahdesti, koska exän sanojen mukaan hänen sukulaisensa eivät halua tulla tänne. 

Lasten kuulumiset, silloin harvoin kun jotain erityistä on, käydään läpi pihalla, yleensä exän pihalla kun minä olen se, joka pääsääntöisesti kuskaa. Lapset osaa itekki puhua ja kertovat kyllä jos on jotain erikoista ollut. 

Mua ei pätkääkään kiinnosta nähdä exää edes sitä vähää kun vien ja haen lapset, joten heti kun nuo on tarpeeksi isoja, saavat alkaa kulkea itse pyörillä tai kävellen. Onneksi siihen ei kovin montaa vuotta enää mene.

Vierailija
90/100 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 21:04"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 20:47"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 20:15"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 20:10"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 19:40"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 17:36"]

Uusi miehesi kuulostaa pelottavalta. Sairas mustasukkaisuus on... no, sairasta.

Hänen kotinsa on nyt myös sinun ja lapsesi koti. Mies ei voi sanella, keitä te saatte kutsua kylään. Se että hän sellaista yrittää, on huolestuttavaa. Jos suostut miehen mielivaltaan nyt, voit odottaa jatkossa vielä pahempaa. Nyt on se hetki, jolloin sinun on näytettävä miehelle, että et suostu alistettavaksi. Toimi nyt tai ota jatkossa turpaan.

[/quote]

En ole koskaan tavannut ihmistä jolla exä käy kylässä. Kyllä ihmisessä on jotain vialla jos exä käy kylässä. Ei se ainakaan parisuhteessa ole toiseen ihmiseen. 

[/quote]

Olet niin rajoittunut tai nuori ihminen, ettet tunne muunlaisia. Meillä käy kaksikin eksää ja me heillä ja lapset kaveeraavat, miehen eksiä ei käy koska hänellä ei niitä ole. Osaan kyllä käydä suhteeni kerralla valmiiksi enkä jätä niihin jossittelunvaraa. Minkäänlaista vetoa en heihin koe, heidän puolesta en tietenkään pysty puhumaan, mutta on heillä vetävämmät mimmit kotona.  Ei ihmisillä liikaa ystäviä ole, ja mikäs sen parempi ystävä kuin entinen kumppani, sehän on kuin sisarus. Nykyisestäkin jos ero tulisi joskus, niin ystävyys säilyisi ja se on jo etukäteen aika selvää, yli 20 vuotta on oltu yhdessä. En osaa kuvitella asiaa, joka täysin pakottaisi rikkomaan välit vaikka jotain surutaukoa tulisikin.

[/quote]

Onko sinulla tapana nussia sisaruksiasi? 

Tuo kertoo että olet eronnut todella heppoisin perustein. Avioliitossa ei tarvitakkaan enää muuta kuin kumppanuutta ja ystävyyttä. Kukaan ei koe vetoa toiseen ikuisesti. 

Jos taas avioliitto on päättynyt vaikka pettämiseen niin sellaiseen ihmiseenhän ei voi koskaan enää luottaa. Joten ei sellaisen kanssa voi olla kaverikaan.

[/quote]

En minä niin vanha tai ailahteleva ihminen ole, että olisin ehtinyt kolme avioliittoa käydä läpi. Exät ovat nuoruudensuhteita. Kyllä niitä on syytä katkoa kevyemmin perustein kuin mitä perhettä menisin hajottamaan. Eikä ne suhteet alkaneet sisarellisesti, vaikka päätyivätkin siihen, jälkikäteen, kun pettymys oli käyty läpi. 

Exexään en tietyissä asioissa luottaisi yhtään, mutta ne asiat eivät ole samoja, joita ystävältä tarvitsen. Hänen juomisensa ja naimisensa ja persoonallisuushäiriönsä eivät varsinaisesti ole minun asiani, enkä tenttaa häntä niistä, mutta kuuntelen ja kommentoin kun sitä halutaan. Silti hänessä on ystävänä erityisen hienoja piirteitä ja hän osaa erinomaisesti nimenomaan ojentamisen taidon, ja kysyy ne oikeat kysymykset, joilla kysyy mitä oikein elämässäni touhuan, jos näytän eksyneeltä. Mikään terapeutti ei kykenisi samaan.

Olemme molemmat ainoita lapsia, joten ymmärtänet, että sisaruksellinen suhde on molemmille arvossaan. Saisi se olla muillekin. Tulevaisuudessa pienet perheet yleistyvät entisestään, ja jos eksiin ei saa olla tekemisissä eikä sukulaisia juuri ole ja ystävät jäävät kun juostaan työn perässä, niin yksinäiseksi käy elämä. Mutta en minäkään eksän kanssa haluaisi kovin tiivistä ystävyyttä harrastaa, vaikka se syvää onkin. Onneksi on muitakin ystäviä.

Olen se ensimmäinen, joka kehottaa ihmisiä harkitsemaan erohaaveitaan pitkään. Minusta taas vaikuttaa siltä, että moni taivastelee täällä exää tontilla edes ajatuksena, koska parisuhteessa ollaan kuin elukat ja omistushaluiset pelkäävät kakarat, ja suhde vaihtuu yhtä nopeasti kuin kompassineula heilahtaa. Sellainen ihminen varmasti unohtaakin helposti, miksi ex on ex.

[/quote]

Eli olet persoonallisuushäiriöisen kaveri? Eli uskallat luottaa hänelle tarvittaessa lapsiesi hengen ja omaisuutesi? Luotat että kaikki mitä hänelle sanot pysyy teidän välisenä ja tiedät aina hänen auttavan sinua?

No jokainen valitkoon ystävänsä

[/quote]

Kyllä valitsenkin, ja kyllä luottaisin, koska vuosikymmenien kokemuksella tiedän, missä häneen voi luottaa ja missä taas ei. Mistä sinä tiedät, miten luotettavia omat ystäväsi ovat?

[/quote]

Omat ystäväni eivät ole koskaan pettäneet eikä valehdelleet minulle mistään. Ovat olleet valmiita tekemään mitä tahansa vuokseni koska tietävät että tekisin saman heille. 

Vierailija
91/100 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 20:57"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 20:55"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 20:49"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 20:43"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 20:42"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 20:37"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 20:35"] Ex on ex ja sille tielle pitää jättää.. [/quote]   Ei, jos on niitä yhteisiä lapsia.  [/quote]   Ne ei asiaa muuta. Kaveri se ei kuitenkaan olen eikä meille tule.  [/quote] Joo, mutta lapsen toinen vanhempi se on, ja se on lapsenkin koti joten miksi eväät lapseltasi oikeuden siihen että vanhempi käy hänen luonaan? [/quote]   Lapsi voi mennä isänsä luokse.  [/quote]   Et vastannut kysymykseen. [/quote]   Toisella vanhemmalla ei ole mitään asiaa meille. Ei lapselle täydy päästä kylään.  [/quote] Miksei? Entä jos lapsi sitä itse haluaisi? Mitä siihen vastaisit?

[/quote]

Lapsi nyt haluaa vaikka mitä tahansa muuta. Jos lapsi haluaa lentokoneen pitääkö hänen saada sekin?

Vastaan yksinkertaisesti että ei käy. 

Vierailija
92/100 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 21:12"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 20:57"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 20:55"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 20:49"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 20:43"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 20:42"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 20:37"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 20:35"] Ex on ex ja sille tielle pitää jättää.. [/quote]   Ei, jos on niitä yhteisiä lapsia.  [/quote]   Ne ei asiaa muuta. Kaveri se ei kuitenkaan olen eikä meille tule.  [/quote] Joo, mutta lapsen toinen vanhempi se on, ja se on lapsenkin koti joten miksi eväät lapseltasi oikeuden siihen että vanhempi käy hänen luonaan? [/quote]   Lapsi voi mennä isänsä luokse.  [/quote]   Et vastannut kysymykseen. [/quote]   Toisella vanhemmalla ei ole mitään asiaa meille. Ei lapselle täydy päästä kylään.  [/quote] Miksei? Entä jos lapsi sitä itse haluaisi? Mitä siihen vastaisit?

[/quote]

Lapsi nyt haluaa vaikka mitä tahansa muuta. Jos lapsi haluaa lentokoneen pitääkö hänen saada sekin?

[/quote]

Lentokone ja isä kylään onkin ihan samanveroiset toiveet.

Vierailija
93/100 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 21:14"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos isän haluaa tavata niin sitten menee isälle. Isällä ei ole mitään asiaa meidän kotiin. 

Vierailija
94/100 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 21:16"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 21:14"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos isän haluaa tavata niin sitten menee isälle. Isällä ei ole mitään asiaa meidän kotiin. 

[/quote]

Niin, eipä joo kun äiti ja uusi mies ei haluuuuuuu.. Ihan sama mitä lapsi tahtoo.

Vierailija
95/100 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työkaverilla on jotain asiaa tänne, esim tulee hakemaan tai tuomaan jotain tavaraa, niin tottakai saa tulla sisään siksi hetkeksi ja saatan kahvitkin tarjota. ihan samalla tavalla exäkin saa tulla lasta hakiessaan tai tuodessaan, jos pitää vaikka neuvotella jostain käytännön asiasta tai hakea jotain unohtunutta tavaraa tai lapsi haluaa näyttää jotain piirustustaan tms. Se kuuluu ihan normaaleihin, asiallisiin väleihin eikä ole mitään roikkumista tai kaveeraamista. Outoa mun mielestä olis seisottaa pihalla, tulee sellainen vaikutelma että ette ole päässeet erosta yli.

Vierailija
96/100 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exalläsi ei ole asiaa sinuun ja miehesi kotiin. Tästä voi päättää eniten sinun miehesi, hänenhän koti se oli jonne muutit lapsesi kanssa.

Lapsen luovutus pihalla riittää, tai voit viedä & hakea lapsen exällesi.

Vierailija
97/100 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 21:47"]

Exalläsi ei ole asiaa sinuun ja miehesi kotiin. Tästä voi päättää eniten sinun miehesi, hänenhän koti se oli jonne muutit lapsesi kanssa.

Lapsen luovutus pihalla riittää, tai voit viedä & hakea lapsen exällesi.

[/quote]

Entä jos olisi muutettu naisen kotiin, sitten nainen päättäisi? Tuon logiikan mukaan olisi aina molempien muutettava, jos haluttaisiin mitään tasapuolisuutta parisuhteeseen. Ja samalla unohtuisi kuitenkin se, että uusperhe ei ole parisuhde, vaan siinä on muitakin ihmisiä. Lapsi ei ole mikään viestikapula, joka on ok vaihtaa pihalla. Pitäisikö hänelle sitten hankkia joku oma koirankoppi tai varastohäkki, johon isäkin saisi tulla?

Olin abiturienttina lukulomalla kotona, kun sairastuin. Se ei ollut tavallista flunssaa kummempi, mutta tuntui äkkiä tosi orvolta olla kotona yksin kuumeisena, kun äiti oli jossain reissussa. Sen ainoan kerran soitin isälleni tapaamissysteemin ulkopuolisesti ja kysyin, jos hän tulisi seuraksi. Hyppäsi saman tien autoon ja oli tunnin päästä meillä. Voi luojan taivas sittenkin, jos siihen olisi ollut äidillä tai nyksällä jotain valittamista.

Ja minä olin sentään jo teknisesti aikuinen tuossa vaiheessa, ja silti tuntui valtavan hyvältä havaita oman isän valmius tulla hädässä apuun. Mietin murheellisena kaikkia niitä paljon nuorempia lapsia, jotka joutuvat pitämään päänsä kiinni omista tarpeistaan ja ikävästään, kun oman elämänsä sankarivanhemmat eivät halua kuulla mitään niin ikävää omassa talossaan.

Jos teillä on jäänyt riitavaihe päälle tai olette niin ikäviä ihmisiä jompikumpi tai molemmat, että ainoa konsti tulla toimeen on se viestikapulametodi, niin sitten eletään sen mukaan. Älkää kuitenkaan yrittäkö väittää, että te olette normaaleja ja kaikki muu olisi äärihämärää.

Vierailija
98/100 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista, meillä ainakin saa eksä tulla sisältä lapsen hakemaan.

Vierailija
99/100 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöljä

Vierailija
100/100 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tosiaankaan tuollainen vaatimus menisi läpi, eikä onneksi ole mies moista ehdottanutkaan. Kyllä lasten isän pitää (minun mielestäni) päästä meillä ihan kahvipöytään asti vaikka lasten synttäreillä. Ei se minun exäni täällä riesaksi asti kyllä roikukaan, vaan silloin jos on joku syy. Eli ei ole minusta normaalia tuollainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi