Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei anna exäni tulla meille. mielipiteitä

Vierailija
20.09.2014 |

Erottiin lapsen isän kanssa vuosia sitten. Seurustelin pitkään nykyisen mieheni kanssa ja hän on todella hyvä isäpuoli lapselle. Muutin lapsen kanssa uuden miehen luokse asumaan jokin aika sitten ja uusi mieheni on sitä mieltä ettei exälläni ole asiaa meille. Lapsi pitää luovuttaa asunnon ulkopuolella eikä ex saa tulla kurkkaamaan lapsen huonetta/kotia. Onko normaalia, voiko ex vaatia lapsen kotia nähtäväksi kun meillä yhteishuoltajuus vai eikö asia hänelle kuulu?

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän hyvinkin ettei uusi puoliso tahdo tavata tai päästää exiä omaan kotiinsa, mitäpä ne siellä tekisikään.

Vierailisivat oman lapsensa kodissa. Katsoisivat lapsen kanssa tämän uusia leluja. Ihailisivat lapsen piirustuksia. Normaalia vanhemman käytöstä. Ei sinne tarvi tunneiksi jäädä, mutta on se aika kummallista jos on porttikielto oman lapsensa huoneeseen vaan siksi, että mustasukkaiselle nyksälle tulee pikkuisen epämukava olo. 

Jos ottaa ihmisiä asumaan kotiinsa, ottaa sen riskin että he joskus kutsuvat myös vieraita. 

Vierailija
22/100 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 17:58"]

Sen lisäksi että lapsella pitäisi olla oikeus kutsua isä katsomaan (edes nopeasti) huonettaan, pitäisi myös isällä olla oikeus nähdä missä lapsensa asuu! Ehdottomasti exä sisään, käyttäytykää nyt kuin aikuiset!

[/quote]

Juuri näin. Järjen ääni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 17:50"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 17:36"]

Uusi miehesi kuulostaa pelottavalta. Sairas mustasukkaisuus on... no, sairasta.

Hänen kotinsa on nyt myös sinun ja lapsesi koti. Mies ei voi sanella, keitä te saatte kutsua kylään. Se että hän sellaista yrittää, on huolestuttavaa. Jos suostut miehen mielivaltaan nyt, voit odottaa jatkossa vielä pahempaa. Nyt on se hetki, jolloin sinun on näytettävä miehelle, että et suostu alistettavaksi. Toimi nyt tai ota jatkossa turpaan.

[/quote]

Etköhän sä nyt liioittele pikkasen? Ei se, että ei halua exiä taloon tarkoita mustasukkaisuutta tai muutakaan kontrollointia (tai turpaan saamista myöhemmin). Mä ymmärrän hyvinkin ettei uusi puoliso tahdo tavata tai päästää exiä omaan kotiinsa, mitäpä ne siellä tekisikään. Voi ihan hyvin hakea sen lapsen pihalta tai rappukäytävästä. Ja se on myös MIEHEN koti, ja jos ei halua jotain ihmistä sinne päästää, se on naisen hyväksyttävä. Samoin jos nainen ei halua jotain ihmistä kotiinsa, miehen hyväksyttävä. Exät on aina exiä, tietyistä syistä. Eläköön kumpikin omaa elämäänsä.

Mulla oli vähän toisenlainen kokemus, kun exä tuputti mulle uutta puolisoaan. Ei siis oltu väleissä exän kanssa ja tää toi aina nyxän ovelle, kun haki lasta. Laittoi nyxän puuttumaan mun ja lapsen asioihin mitkä eivät kuuluneet tälle. Sanoin monesti, että tää nainen voisi hyvinkin odottaa muualla tai jäädä kotiin, kun isä hakee lasta, mutta ei. Piti tunkee ovelle väkisin ja mussuttaa siinä jotain. Sama kun toi lasta, tää oli mukana ja yritti aina kauheasti halailla lasta hyvästiksi, mutta ei onnistunut, kun lapsella oli kiire mun luo. Kerran jopa jäivät meidän pihalle oleskelemaan, en tiedä miksi. Vittuillakseen varmaan.

Että viisainta on pitää exät/nyxät erillään ja hoitaa asiat kahden kesken.

[/quote]

Ensisijaisesti pitää ajatella että se on LAPSEN koti. Lapsi rakastaa molempia vanhempiaan ja varmasti haluaa näyttää isälleen huoneen. Siihenkö isäpuoli voi evätä oikeuden koska hänkin asuu siellä?

Ei tervettä ei.

Vierailija
24/100 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä sinusta ap, mutta itse kunnioittaisin sen hetkistä puolisoani sen verran etten todellakaan kutsuisi exää kylään vasten puolisoni tahtoa. Kenenkään ei ole pakko ottaa kotiinsa ketään ketä ei halua. Jos et pysty elämään sen mukaan niin suosittelen että pistät parisuhteen tauolle ja mietit mikä sinulle on oikeasti tärkeää.

Vierailija
25/100 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri perheissä eri tavat. Esimerkiksi meille miehen lasten äiti ei ole tervetullut, enkä minä heille vaikka olemmekin ihan asiallisissa väleissä. 

Vierailija
26/100 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 18:04"]

No en tiedä sinusta ap, mutta itse kunnioittaisin sen hetkistä puolisoani sen verran etten todellakaan kutsuisi exää kylään vasten puolisoni tahtoa. Kenenkään ei ole pakko ottaa kotiinsa ketään ketä ei halua. Jos et pysty elämään sen mukaan niin suosittelen että pistät parisuhteen tauolle ja mietit mikä sinulle on oikeasti tärkeää.

[/quote]

No ei ainakaan se nyxä ja hänen tunteet.

Vierailija
27/100 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D ainahan voi vaatia mitä haluaa mutta kyllä se olen minä ja mieheni jotka päättävät ketkä ovesta sisälle tulevat.

Vierailija
28/100 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa, ap, miten se keskustelu eteni, jossa uusi miehesi kertoi entiselle miehellesi että tämä ei saa tulla sisään lapsensa kotiin, ikinä.

"Pena, terve, mitä mies!"

"Moi, Jare, kuis kulkee?"

"Mitäs täs. Muuten hei, älä tule meille koskaan."

"Täh?"

"Niin. Mä en halua että sä tulet koskaan käymään meillä. Et saa tulla Pikku-Leenun huoneeseen."

"Ai, no okei."

"Joo, no moi."

"Moi."

^^^Jotain tuollaista? Miten tämmöiset porttikiellot noin käytännössä annetaan? 

Vierailija
29/100 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 18:09"]

Kerropa, ap, miten se keskustelu eteni, jossa uusi miehesi kertoi entiselle miehellesi että tämä ei saa tulla sisään lapsensa kotiin, ikinä.

"Pena, terve, mitä mies!"

"Moi, Jare, kuis kulkee?"

"Mitäs täs. Muuten hei, älä tule meille koskaan."

"Täh?"

"Niin. Mä en halua että sä tulet koskaan käymään meillä. Et saa tulla Pikku-Leenun huoneeseen."

"Ai, no okei."

"Joo, no moi."

"Moi."

^^^Jotain tuollaista? Miten tämmöiset porttikiellot noin käytännössä annetaan? 

[/quote]

No ei ne raukkikset jotka tuollaista rajoittaa kehtaa sitä ite tehdä. Eiköhän se oo apn niskoille kaadettu että pitäisi rajoittaa eksän käyntiä oman lapsen kodissa. 

Vierailija
30/100 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 18:02"]

Hänen kotinsa on nyt myös sinun ja lapsesi koti. Mies ei voi sanella, keitä te saatte kutsua kylään. Se että hän sellaista yrittää, on huolestuttavaa. Jos suostut miehen mielivaltaan nyt, voit odottaa jatkossa vielä pahempaa. Nyt on se hetki, jolloin sinun on näytettävä miehelle, että et suostu alistettavaksi. Toimi nyt tai ota jatkossa turpaan.

[/quote]

Etköhän sä nyt liioittele pikkasen? Ei se, että ei halua exiä taloon tarkoita mustasukkaisuutta tai muutakaan kontrollointia (tai turpaan saamista myöhemmin). Mä ymmärrän hyvinkin ettei uusi puoliso tahdo tavata tai päästää exiä omaan kotiinsa, mitäpä ne siellä tekisikään. Voi ihan hyvin hakea sen lapsen pihalta tai rappukäytävästä. Ja se on myös MIEHEN koti, ja jos ei halua jotain ihmistä sinne päästää, se on naisen hyväksyttävä. Samoin jos nainen ei halua jotain ihmistä kotiinsa, miehen hyväksyttävä. Exät on aina exiä, tietyistä syistä. Eläköön kumpikin omaa elämäänsä.

Mulla oli vähän toisenlainen kokemus, kun exä tuputti mulle uutta puolisoaan. Ei siis oltu väleissä exän kanssa ja tää toi aina nyxän ovelle, kun haki lasta. Laittoi nyxän puuttumaan mun ja lapsen asioihin mitkä eivät kuuluneet tälle. Sanoin monesti, että tää nainen voisi hyvinkin odottaa muualla tai jäädä kotiin, kun isä hakee lasta, mutta ei. Piti tunkee ovelle väkisin ja mussuttaa siinä jotain. Sama kun toi lasta, tää oli mukana ja yritti aina kauheasti halailla lasta hyvästiksi, mutta ei onnistunut, kun lapsella oli kiire mun luo. Kerran jopa jäivät meidän pihalle oleskelemaan, en tiedä miksi. Vittuillakseen varmaan.

[/quote]

Ensisijaisesti pitää ajatella että se on LAPSEN koti. Lapsi rakastaa molempia vanhempiaan ja varmasti haluaa näyttää isälleen huoneen. Siihenkö isäpuoli voi evätä oikeuden koska hänkin asuu siellä?

Ei tervettä ei.

[/quote]

Tervettä ei ole se, että roikutaan exissä. Ja koti on kaikkien osapuolien, ei mitenkään ensisijaisesti lapsen ja silloin kuunnellaan kaikkien mielipiteitä. Jos isäpuoli ei halua naisen exää kotiinsa, se tuntuu epämukavalta, niin ei voi siihen pakottaa ja muiden pitää se hyväksyä. Ja mikä tää pakkomielle lapsen huoneen näyttämisestä täällä on? Siitä voi äiti tai lapsi ottaa kuvia ja näyttää isälle, yksinkertaista. Ei isän tarvitse livenä sitä huonetta (ja muuta kämppää) nähdä, ei ole mikään oikeus siihen. 

Tässä nyt tulee vain pakostikin ihmetelleeksi, miksi täällä tahdotaan niin kovasti olla exien kanssa tekemisissä, että oikein sisälle ja kahvipöytään ne pitäis päästää. Taidetaan olla jotenkin vielä riippuvaisia niistä. Se on hienoa, jos on hyvät välit, mutta asioiden hoito voidaan tehdä puhelimitse, sähköpostilla tai siinä ovella sanomalla. Ei tarvitse uutta puolisoa kiusata exällä tuomalla se sisään.

Vierailija
31/100 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 18:18"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 18:02"]

[/quote]

[/quote]

Ei tervettä ei.

[/quote]

Tervettä ei ole se, että roikutaan exissä. Ja koti on kaikkien osapuolien, ei mitenkään ensisijaisesti lapsen ja silloin kuunnellaan kaikkien mielipiteitä. Jos isäpuoli ei halua naisen exää kotiinsa, se tuntuu epämukavalta, niin ei voi siihen pakottaa ja muiden pitää se hyväksyä. Ja mikä tää pakkomielle lapsen huoneen näyttämisestä täällä on? Siitä voi äiti tai lapsi ottaa kuvia ja näyttää isälle, yksinkertaista. Ei isän tarvitse livenä sitä huonetta (ja muuta kämppää) nähdä, ei ole mikään oikeus siihen. 

Tässä nyt tulee vain pakostikin ihmetelleeksi, miksi täällä tahdotaan niin kovasti olla exien kanssa tekemisissä, että oikein sisälle ja kahvipöytään ne pitäis päästää. Taidetaan olla jotenkin vielä riippuvaisia niistä. Se on hienoa, jos on hyvät välit, mutta asioiden hoito voidaan tehdä puhelimitse, sähköpostilla tai siinä ovella sanomalla. Ei tarvitse uutta puolisoa kiusata exällä tuomalla se sisään.

[/quote]

LAPSEN TAKIA. Helvetti soikoon. On vain ja ainoastaan lapsen ETU että vanhemmat ovat tekemisissä ja voivat edes juoda kahvit keskenään, ei se ole toisessa roikkumista. 

Onko se reilua lapselle, ettei saa edes lelujaan isälleen enää näyttää koska äidillä nyt on uusi mies? Lapsi tuossa kärsii uuden miehen mustasukkaisuudesta eikä kukaan muu. Mut eihän sillä väliä koska uus mies on ihqqqq. 

Vierailija
32/100 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi lapsi haluaa näyttää huoneen kenellekään, tai mitään muutakaan? Siksi että haluaa jonkun sen näkevän. Typerää evätä tuollainen vain koska joku on lapsellisesti mustis. Jos ottaa puolisokseen jonkun jolla on lapsi, tulee hyväksyä myös että sillä lapsella on myös se bio-vanhempi olemassa.

Vierailija
33/100 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että näin moni on nyt akan puolella kun haluaa exänsä kuvioissa nuinkin tarkasti pitää, mutta jos olis miehen lapsi ja ex kyseessä niin oltas jo JSS!!!! (jätä se sika)

Vierailija
34/100 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ei tarvitse uutta puolisoa kiusata exällä tuomalla se sisään." 

Voi apua... 

En yhtään näiden kommenttien jälkeen ihmettele sitä kun on perheitä jossa se uusi puoliso menee heittäen lapsen ohitse. Lapsen toiveita ei tarvii täyttää mutta uuden kumppanin kyllä.

Vierailija
35/100 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 18:28"]

Jännä että näin moni on nyt akan puolella kun haluaa exänsä kuvioissa nuinkin tarkasti pitää, mutta jos olis miehen lapsi ja ex kyseessä niin oltas jo JSS!!!! (jätä se sika)

[/quote]

No häh? 

Ei mitenkään eria sia.

Vierailija
36/100 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei tulisi kuuloonkaan tälläinen. Mies joko sopeutuisi tai saisi muuttaa pois. 

Vierailija
37/100 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 18:28"]

" Ei tarvitse uutta puolisoa kiusata exällä tuomalla se sisään." 

Voi apua... 

En yhtään näiden kommenttien jälkeen ihmettele sitä kun on perheitä jossa se uusi puoliso menee heittäen lapsen ohitse. Lapsen toiveita ei tarvii täyttää mutta uuden kumppanin kyllä.

[/quote]

Niin totta. Ei se niin mene, että kaikki muut perheet ymmärtävät järjestää lapsille tunteen perheeseen kuulumisesta, ja sitten ne muutama hölmöpoppoo hylkää lapsensa viranomaisen kainaloon kun kotiin ei enää mahdu uutta onnea pilaamaan. Jos on huolestuttavasti lisääntynyt pois sysättyjen lasten määrä, niin vielä enemmän taitaa olla porukkaa, jotka polkevat lastensa oikeudet vaikkeivät näy tilastoissa. Kun yleinen kylmyys leviää, perheen kaverit ja sukulaisetkaan eivät ojenna touhua, korkeintaan paheksuvat hiljaa selän takana.

Vierailija
38/100 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 17:03"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 16:37"]

Ja sinä teet niinkun mies haluaa. Anna tulla sisälle ja näytä huone. Jos miehesi suuttuu, suutele häntä ja kerro kuinka rakastat. Miehellä on menetyksen pelko, keskustelkaa asiasta.

[/quote]

Ei ole mitään tekemistä menetyksen kanssa. On normaalia että EXÄN kanssa EI OLLA MISSÄÄN TEKEMISISSÄ. Kun eroat ihmisestä niin eroat hänestä kokonaan tai et ollenkaan. Tuollainen roikkuminen on sairasta. 
[/quote]

Minäkään en ole missään tekemisissä exieni takia enkä tiedä, miksi jotkut haluavat, mutta kun kuvioissa on yhteisiä lapsia niin asia muuttuu TÄYSIN. Lasten edun vuoksi hyvä vanhempi pitää asialliset välit ja siihen kuuluu myös se, että toinen voi joskus piipahtaa sisällä kuten kuka tahansa muukin, joka tulee pihaan jollain asialla.Avioerolapsena voin kertoa, että on aivan helvetin hankalaa ja rasittavaa, kun omat vanhemmat eivät ole väleissä.

Vierailija
39/100 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En ole koskaan tavannut ihmistä jolla exä käy kylässä. Kyllä ihmisessä on jotain vialla jos exä käy kylässä. Ei se ainakaan parisuhteessa ole toiseen ihmiseen. 

Vierailija
40/100 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, meillä on siitä ankea tilanne miehen vanhempien suhteen, kun eivät vieläkään 20 v erosta suostu istumaan saman pöydän ääressä. 

Aina toinen jää pois lasten synttäreiltä, sen sijaan että koko poppoo voisi sivistyneesti sen 2 tuntia olla saman katon alla.

Se on kiusallista ihan kaikille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi