Miten sanoa naisille ettei halua loppuelämää kestävää suhdetta?
Ne olettaa että mies haluaa vain panoa jos sanoo että tavoitteena on jotain muuta kun naimisiinmeno ja lapsia. Valehdellakaan ei oikein viitsi.
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 16:08"]
Miksi ihmeessä olet parisuhteessa naisen kanssa,jonka kanssa et halua kunnolla sitoutua? Miksi hakeudut parisuhteeseen ylipäätään, jos on toinen jalka ovenraossa valmiina häipymään?
[/quote]
Koska haluan seksiä mutten halua panna vasemmalle ja oikealle.
[/quote]
No sitten sanot kohtaamillesi naisille: etsin tällä hetkellä seksisuhdetta, en parisuhdetta.
Simple as that.
On täällä toinenkin, joka ymmärtää aloittajaa ja tunnistaa kepeän seurustelun. Itse olin 25-vuotiaaksi suhteissa, yhdessä kerrallaan ja uskollisesti, mutta ajatus oli aina seurustella niin kauan kuin se tuntuu hyvältä ja kivalta. Kun ei enää tuntunut, piti pohtia, viitsinkö nähdä vaivaa. Yleensä en viitsinyt. Sitten löysin vähän pidemmän sinkkukauden jälkeen nykyisen mieheni, ja viikon jälkeen olin vakuuttunut siitä, että tämän ihmisen kanssa haluan loppuelämän kestävän suhteen. Vaikka olisi vaikeaa, panostaisin niin perkeleesti, koska tämä on mulle sen arvoista.
En silti aiemmissa suhteissani etsinyt pelkkää seksiä tai 'nainut niitä kunnes tulee jotain parempaa'. En heidänkään kanssaan vain kuluttanut aikaa parempaa odotellessa, en etsinyt parempaa, seurustelin vain. Mutta sitten kun alkoi tulla hankaluuksia ja tuntua ikävältä, tein aika nopean kustannusanalyysin siitä, minkä verran haluan laittaa paukkuja suhteen parantamisyritykseen vai haluanko laittaa ollenkaan. Yksi halusi naimisiin, mä en, ja aika pian erottiin. Yksi alkoi niin mustasukkaiseksi, etten kestänyt, ja lähdin. Niinhän ihmiset toimii, ei se ole mikään rikos.
Mä en kyllä niille aiemmille kundeille mitenkään eritellyt asiaa, ehkä naisille pitää avata enemmän ja miehet on tyypillisesti vähemmän kiinnostuneita suhteemme tilasta ja vakavuuden asteesta. Yhdelle tulin sivulauseessa maininneeksi, että sitten kun ei enää ole kivaa, pitää miettiä, jatketaanko (tietenkin!) mutta se ei oikein käsittänyt, mitä mä tarkoitin, ja riitahan siitä tuli.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 16:36"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 16:31"]
Miksi ihmeessä olet parisuhteessa naisen kanssa,jonka kanssa et halua kunnolla sitoutua? Miksi hakeudut parisuhteeseen ylipäätään, jos on toinen jalka ovenraossa valmiina häipymään?
[/quote]
Naiset ihmettelee miksi miehet häipyy elämästään.
Juuri sinunlaistesi takia.
Ensitreffeillä ämmä haaveilee jo häistä ja lasten nimet on jo päätetty etukäteen.
[/quote]
Se nainen, joka on joskus ensitreffeillä pedannut miehestä aviomiestä, huutaa hep! No? Kukaan?
[/quote]Horatsuko olet?
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 16:40"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 16:37"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 16:35"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 16:30"]
Sovitaanko. Että nain sua kunnes löytyy parempi?
[/quote]
Tuohan se totuus on kaikissa suhteissa. Aina voi löytyä joku parempi, johon rakastuu ja haluaakin olla sen kanssa. Ei sitä estä papin aamenet eikä pari kakaraakaan.
[/quote]
Ei ole kaikissa suhteissa. Suurimmassa osassa kyllä.
[/quote]
Kaikissa. Ei ole sellaista suhdetta mikä olisi turvassa. Jokainen voi rakastua ja häipyä.
[/quote]
Kaikissa ei naida, taisi yllä oleva ihminen tarkoittaa. Mutta siinä olet oikeassa, että kaikki suhteet on epävarmoja. Silti, toisin kuin työelämässä, ei ole toistaiseksi voimassa olevia ja määräaikaisia suhteita. Ehkä pitäisi olla.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 16:49"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 16:36"]
[/quote]
Ensitreffeillä ämmä haaveilee jo häistä ja lasten nimet on jo päätetty etukäteen.
[/quote]
Se nainen, joka on joskus ensitreffeillä pedannut miehestä aviomiestä, huutaa hep! No? Kukaan?
[/quote]Horatsuko olet?
[/quote]
Tutustun mieheen ennen kuin ajattelen hänestä mitään. Ensimmäinen kysymys on, että seurustelisiko hänen kanssaan edes. Sen selvittämiseen tarvitaan enemmän kuin yhdet treffit. Häitä mietitään joskus paljon myöhemmin jos mietitään ollenkaan. On pelkkää viuhukullien puhetta, että naiset haluaisivat heti sitouttaa miehen kuin miehen. Heitä häiritsee edes ajatus parisuhteesta, koska haluavat vain uittaa munaansa kaikkialla.
[/quote]
[/quote]
Kuule, "Satuhäät", "Meidän häät" ja "Kaksi turhaa julkkista ja yhdet häät"-ohjelmiin pitää pystyä ilmoittautumaan ajoissa. Muuten joutuu kärkkymään osallistumismahdollisuutta "Toisenlaiset äidit" ja "Pelasta perheemme, Supermarjo"-ohjelmiin. Tosin niiden välissä voi olla mukana "Meidän talo" tai "Tervetuloa kotiin!" -tuotannoissa. Kyllä miehelläkin pitäisi olla edes jonkinlaisia tulevaisuuden suunnitelmia.
Onko näin moni kirjoittaja oikeasti sitä mieltä että tietää nyt, mitä haluaa suhteelta 10, 20 tai 50 vuoden päästä? Anteeksi nyt mutta ette vaan voi tietää. Aloittajahan on rehellisin mahdollinen, lupaa että on toisen kanssa nyt. Sen enempää ei kukaan voi luvata. Ihmiset kasvavat ja muuttuvat ja joskus se vuonna 2014 kaikin tavoin täydellinen kumppani ei enää sovikaan pirtaan.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 17:03"]
Onko näin moni kirjoittaja oikeasti sitä mieltä että tietää nyt, mitä haluaa suhteelta 10, 20 tai 50 vuoden päästä? Anteeksi nyt mutta ette vaan voi tietää. Aloittajahan on rehellisin mahdollinen, lupaa että on toisen kanssa nyt. Sen enempää ei kukaan voi luvata. Ihmiset kasvavat ja muuttuvat ja joskus se vuonna 2014 kaikin tavoin täydellinen kumppani ei enää sovikaan pirtaan.
[/quote]
Ap ei lupaa että on toisen kanssa nyt. Sehän on se normaali tapa. Ap lupaa, että ei ole myöhemmin toisen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 16:47"]
On täällä toinenkin, joka ymmärtää aloittajaa ja tunnistaa kepeän seurustelun. Itse olin 25-vuotiaaksi suhteissa, yhdessä kerrallaan ja uskollisesti, mutta ajatus oli aina seurustella niin kauan kuin se tuntuu hyvältä ja kivalta. Kun ei enää tuntunut, piti pohtia, viitsinkö nähdä vaivaa. Yleensä en viitsinyt. Sitten löysin vähän pidemmän sinkkukauden jälkeen nykyisen mieheni, ja viikon jälkeen olin vakuuttunut siitä, että tämän ihmisen kanssa haluan loppuelämän kestävän suhteen. Vaikka olisi vaikeaa, panostaisin niin perkeleesti, koska tämä on mulle sen arvoista.
En silti aiemmissa suhteissani etsinyt pelkkää seksiä tai 'nainut niitä kunnes tulee jotain parempaa'. En heidänkään kanssaan vain kuluttanut aikaa parempaa odotellessa, en etsinyt parempaa, seurustelin vain. Mutta sitten kun alkoi tulla hankaluuksia ja tuntua ikävältä, tein aika nopean kustannusanalyysin siitä, minkä verran haluan laittaa paukkuja suhteen parantamisyritykseen vai haluanko laittaa ollenkaan. Yksi halusi naimisiin, mä en, ja aika pian erottiin. Yksi alkoi niin mustasukkaiseksi, etten kestänyt, ja lähdin. Niinhän ihmiset toimii, ei se ole mikään rikos.
Mä en kyllä niille aiemmille kundeille mitenkään eritellyt asiaa, ehkä naisille pitää avata enemmän ja miehet on tyypillisesti vähemmän kiinnostuneita suhteemme tilasta ja vakavuuden asteesta. Yhdelle tulin sivulauseessa maininneeksi, että sitten kun ei enää ole kivaa, pitää miettiä, jatketaanko (tietenkin!) mutta se ei oikein käsittänyt, mitä mä tarkoitin, ja riitahan siitä tuli.
[/quote]
Entä jos sä olisin sun nykyiselle miehelle samanlainen kuin mitä sun edeltävät miehet oli sulle? Se väliaikanen välietappi, jonka eteen ei taistella.
Netistä etsit kumppania kriteerillä: Etsin vakituista kumppania seurustelusuhteeseen mutta en loppuelämäkseni. Haluan rehellisesti tuoda tämän julki heti alussa, etten petä kumppanin odotuksia tai toiveita.
Minä en esimerkiksi halua loppuelämän seurustelusuhdetta (olen siis nainen) koska minulla on pakkoaviossa oleva mies ulkomailla. Me olemme toistemme elämän rakkaudet mutta hänen sukunsa päätti toisin. Heidän koko sukunsa tietää, että kunhan hänen kuopuksensa on lopettanut koulunkäynnin, isä häipyy.....
Sanot kuule sille naikkosellesi, että kun ei se vittu vihkien parane niin en mene kanssasi naimisiin. Sulla vähän siinä saattaa läski tummua mutta riski kannattaa ottaa! Tuleepahan puhdas pöytä heti kättelyssä.
Ja sinä jäät ilman pillua mikä on sulle ihan oikein!
Kylläpä on useimmilla kommentoijilla menneet puurot ja vellit sekaisin. Se on totta, ettei voi tietää, mikä on tilanne 10 tai vaikka 30 vuoden kuluttua, mutta tässähän ap nimenomaan ilmoittaa lähtökohtaisesti, että ei halua loppuelämän kestävää suhdetta. Jos on noin varma siitä ettei halua, niin silloinhan kyseessä on väliaikainen kevytsuhde eikä muuta. Ja tämä pitää kyllä ilmoittaa vastapuolelle ihan selkeästi. Ei kukaan, en minäkään osaa sanoa, pysynkö nykyisessä suhteessani lopun ikääni. Mutta kyse onkin nyt tietoisista valinnoista. Sitähän vihkivalassakin kysytään, "tahdotko rakastaa..."
[/quote]
[/quote]
Haha, musta tää oli tosi hauka analyysi! :D Sanottakoon, että onnekseni voin kertoa että minulla on ollut hyvää onnea miesrintamalla. Ei ole kukaan mies vielä juossut koskaan karkuun, kun olen aikoinaan kertonut haluavani joskus tulevaisuudessa naimisiin ja lapsia. Vaan enpä ole suhteeseen alkanutkaan kevyin perustein, enkä ole viehtynyt sitoutumiskammoisiin koltiaisiin ;) mutta jokainen tyylillään, elämäntilanteensa ja toiveidensa mukaan. :) p.s. nykyisin olen naimisissa ja kaksi lastakin on, olen onnellinen. :)
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 16:10"]
[/quote]
Koska haluan seksiä mutten halua panna vasemmalle ja oikealle.
[/quote]
Tuhlaat toisen aikaa. Kaikki ok, jos nainen on tietoinen, ettet halua häneen sitoutua koskaan sen kummemmin ja jos nainen itsekään ei toivo avioliittoa sinun tai kenenkään muun kanssa. Hyi sinua!
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 15:53"]
Ne olettaa että mies haluaa vain panoa jos sanoo että tavoitteena on jotain muuta kun naimisiinmeno ja lapsia. Valehdellakaan ei oikein viitsi.
[/quote]
Ole naisen kanssa niin kauan kunnes hän alkaa itse puhua suhteenne tulevaisuudesta. Jos hyvin käy, hän odottaa useita vuosia ennen kuin kehtaa ottaa asian esille. Silloin sanot vaan suoraan, että olet ihan kiva ihminen, ja kanssasi on ollut tähän asti ihan mukavaa mutta ymmärräthän, että en ole sinuun rakastunut, joten suhteellamme ei ole mitään tulevaisuutta. Ja että tämä meidän juttu oli itse asiassa nyt tässä.
Sitten etsit itsellesi uuden naisen ja sama homma alusta.
"Etsin sinusta tilapäistä suhdetta. Vaihdan parempaan heti, kun joku toinen nainen huolii minut."
Kauppa käy varmasti kuin siimaa.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 16:29"]Olen hämmästynyt vastauksista. Oletteko te tosissanne jokaisen suhteenne kanssa olleet sillä mielellä, että ikuisesti kuolemaan asti? Minä ymmärrän aloittajaa oikein hyvin. Toinen ihminen voi olla tosi kiva, siihen voi olla rakastunut ja haluta seurustella sen kanssa, mutta ei voi mennä vannomaan että tuntee samalla tavalla vielä ensi vuonnakin. Ja miksi edes pitäisi? Eikö voida olla yhdessä ilman mitään sellaisia lapsellisia ikuisuuspuheita, jotka eivät mitenkään voi pitää paikkaansa? Ei kukaan voi luvata toiselle loppuelämää, mitä vaan voi tapahtua.
Eikä se silti tarkoita sitä että on valmis hyppäämään toiseen punkkaan heti kun tulee vastoinkäymisiä. Voi luvata olla uskollinen ja yrittää parhaansa että suhde onnistuisi, mutta ikuista rakkautta ei voi vannoa. Eikä sitä että pysyy ikuisesti toisen rinnalla, tuli mitä tuli.
[/quote]
Ei kai puhe ollut mistään ikuisesta rakkaudesta ja sen vannomisesta. Mutta kyllä itse ainakin lähden suhteeseen vain, jos aikomuksena olisi olla yhdessä loppuun asti. En siis tee tässä asiassa määräaikaista sopimusta. Se tuntuu ihmisen käyttämiseltä, jos lähtee suhteeseen ajatuksella, ettei edes aio olla tämän kanssa pidempään. Se ei minusta tarkota kuitenkaan että naiivisti ajattelisi suhteen kestävän ikuisuuden. Tiedostan, ettei suurin osa suhteista ole ikuisia, mutta silti ryhdyn vakavaan suhteeseen vain ihmisen kanssa, jonka kanssa voisin viettää lopun elämäni (senhetkinen tunne). En ymmärrä miten toimii suhde, jossa ei tätä edes aiota. Onko siis sovittu jo eropäivästä? Jos viihtyykin hyvin yhdessä, täytyykö erota vanhoilla päivillään vaan periaatteesta? Okei, menee saivartelun puolelle. Mutta ei minun tällaisessa suhteessa tarvitsekaan olla.
Ap:lle sanon että sanot vaan suoraan mitä haluat. Oletko itsekään varma, jos naiset olettavat väärin puheesi? Selvennä tarkkaan mitä haluat ja mitä et. Ja tietty hyvissä ajoin, jotta löytäisit sen naisen, joka on asiassa samoilla linjoilla. En itsekään nyt ymmärrä tuon perusteella mitä haluat. Haluat seksiä, muttet naiskennella ympäriinsä? Mutta naiset ymmärtävät sinun haluavan vain seksiä? Etkö huomaa itse ristiriitaa? Etsi nainen, joka haluaa seksisuhteen. Määritelkää rajat. Jos läiskeen lisäksi haluat muuta (hellyyttä, keskustelua, yhdesdäoloa) ilman sitoutumista, kerro siitä naiselle.
No miksi alkaa suhteeseen jos meinaa kuitenkin vaihtavansa jossain vaiheessa?
Mitä jos vaikka sanoisit, että et halua loppuelämän kestävää suhdetta?
Sanot suoraan, että haluat vain seksiä ja et halua mitään perässä roikkuvaa tyyppiä riesaksesi. Sano se heti ja pysy itsekin kannassasi, eli et ala ollenkaan hempeilemään tai puhumaan omista ajatuksistasi tai sinulle tärkeistä asioista.