Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lihavat ei pue lapsille tarpeeksi vaatetta

Vierailija
20.09.2014 |

Tämä ei ole provo eikä mikään lihavien lyttäysteksti vaan huomio, minkä tein tänä aamuna. Mittari näytti vain 6 astetta ja auringonpaisteesta huolimatta oli todella viileää ainakin ennen aamuyhdeksää. Itsekin puin kaulahuivia ja hanskaa ym. Lapsella oli lämpimät syysvaatteet.

Näimme erään lihavan naisen jolla oli kolme lasta mukanaan. Kellään ei edes hanskoja, saati mitään välikausipukuja. Pipot sentään. Sitten tuli seuraava lihava, jolla itsellään ei ollut edes sukkia ja paitakin oli lyhythihainen. Lapsellaan oli myös kesävaatteet. Ei siis minkäänlaisia ulkovaatteita.

En erittele tähän enempää, vaikka näitä on nyt viime päivinä näkynyt. Varsinkin rattaissa paikallaan istuvat pikkulapset säälittää. Kylmä niille tulee. Mutta uskallapa mennä sanomaan tällaisesta.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaha

Vierailija
2/19 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai sitten ne (me) lihavat ja kuumaveriset ollaan saatu myös kuumaverisiä muksuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesithän, että lihakset edesauttavat sitä, että on lämmin. Ei läski, vaikka niin aina luullaan. Tämä asia on ihan tieteellisesti tutkittu. Joten jos kuvittelet, että läskeillä on itsellään aina niin kuuma, etteivät älyä pukea itselleen tai lapsilleen tarpeeksi päälle, niin sehän ei ole totta.

Todennäköisempää olisi silloin meinaan Se, että lihaksikkailla urheilijoilla lapset olisi vähissä vaatteissa.

Että tiedoksi vain havaintoihinsi.

Vierailija
4/19 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina yrittänyt pukea lapsia lämpimästi. Pienenä se onnistui, mutta mitä isommiksi nuo tulee niin sitä vaikeammaksi se käy. Nuo on niin erilaisia kuin minä. Kun mulla on kylmä ja paksut vaatteet päällä, niin lapsilla sen sijaan on kuuma ja ne vähentää vaatetta. Nykyisin joko pakkaan lisävaatetta niiden reppuihin tai muuhun kassiin. Yleensä niitä ei tarvita, mutta onpa varalta mukana. Vähitellen olen tajunnut tämän meidän eron, enkä pakota lapsia pukemaan liian kuumasti, kaipa koululaiset jo itsekin alkaa älytä mitä tarvitsevat.

Vierailija
5/19 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lihavana palelen aina ja pidän villasukkia kesät- talvet. Tyttäreni kulkee vähissä vaatteissa koska sillä on aina kuuma.

Vierailija
6/19 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun otanta tälle empiiriselle tutkimukselle on siis kaikki 2 lihavaa? Joo o...

Vierailija
7/19 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun tuli pari asiallistakin vastausta. Ei tämä perustunut vain noille kahdelle tapaukselle, en vain nähnyt tarpeelliseksi toistaa asiaa moneen kertaan. Ymmärrän hyvin tuon, että liikkuessa lapsille tulee lämmin ja että ei lihavilla ole aina kuuma. Minä vain aidosti kummastelin, että aamun hyisinä tunteina ei laiteta kunnolla päälle. Ainakin niille rattaissa oleville.

Ap

Vierailija
8/19 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa mulla on tunika, pidemmät legginsit ja neuletakki ja avokassukat ja kengät tänään. Ei ole kuuma eikä kylmä. Puen itseni niin, että on hyvä olla. Ja lapsella tänään huppari, t-paita , collegehousut, sukat, lenkkarit ja lippis. Lähti ulos klo 11 noilla vaatteilla ja tuli hiki päässä kotiin. Ja iltapäivällä jätti hupparin pois, kun on niin kuuma.

Ja lapseni on normaalipainoinen (ja kuumaverinen) ja äiti ylipainoinen muttei sairaalloisen lihava kuitenkaan.

Vierailija
9/19 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kokee sen lämpötilan eri tavalla. Omat lapseni ovat aina tikahtumispisteessä kun haen heidät päiväkodista, koska ammattikasvattajat ovat pukeneet heille oikeaoppisesti niin paljon vaatetta, että hyvä kun pystyvät liikkumaan. Ihan ensi töikseen otamme lapsilta yhden vaatekerran pois, etteivät ole hikisinä ja ärtyisinä kotimatkaa.  

Oletan, että koska omilla lapsillani on noin kymmenessä asteessa sisävaatteiden päälle ämpätty fleecet ja siihen päälle vielä kalvopuku, että tämä on normilapselle ihan ok-vaatetus. Omille lapsilleni se on aivan liikaa. 

Vierailija
10/19 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mä ihmettelen Ap:n pukeutumista. Tähän aikaan vuodesta kaulahuivia, hanskaa, syysvaatteita, pipot... Miten ihmeessä te pärjäätte talvella? Mä kuljen tuolla pitkähihainen paita päällä ilman huiveja ja hanskoja ja muilla paksut takit ym. releet päällä. Olen normaalipainoinen ja aina tulee kuuma. Takkia ei voi edes vielä ajatella pistää päälle.

Vierailija
11/19 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 20:24"]

Enemmän mä ihmettelen Ap:n pukeutumista. Tähän aikaan vuodesta kaulahuivia, hanskaa, syysvaatteita, pipot... Miten ihmeessä te pärjäätte talvella? Mä kuljen tuolla pitkähihainen paita päällä ilman huiveja ja hanskoja ja muilla paksut takit ym. releet päällä. Olen normaalipainoinen ja aina tulee kuuma. Takkia ei voi edes vielä ajatella pistää päälle.

[/quote]

Aamulla klo 8.30 oli +6. Mun mielestä oli kylmä. Päivällä olikin ihan erilainen sää, silloin pärjäs niillä kesävaatteilla.

Vierailija
12/19 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo saman olen huomannut. Oletko pistänyt merkille, että myöskään kommunistit eivät käytä nailonia? 

Se harmittaa. Teen siitä joskus oman aloituksen. 

Vierailija
13/19 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun (lihavan) urheilulliset hoikat lapset on todella kuumaverisiä. Päiväkodissa niitä ketuttaa kun hoikat hoitsut pakottaa pukemaan liikaa. Varsinkin ekarilainen tietäisi jo hyvin itse paleltaako vai ei. Joten mä käännän tän nyt niin että laihaläskit pakottaa pukemaan kun itseä paleltaa.

Vierailija
14/19 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ompa outoa, en ole kyllä nähnyt ketään muuta kuin jotain humalaisia noin vähissä vaatteissa noin kylmällä, ja joo päivällä on paljon lämpösempi kuin aamulla aikaisin. Minä olen itse lihava, enkä voi ymmärtää että miksi juuri lihavat pukisivat lapsensa liian vähiin vaatteisiin, aikuiset ihmiset kai osaavat pukea itsensä oikein, tosin lihaville ei aina löydy hyviä lämpimiä vaatteita, siis tosi koville pakkasille.

Vierailija
15/19 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista ihmiset viitsivät kirjoittaakin tänne! Oman huomioni mukaan vain tyhmät kirjoittavat tyhmiä keskustelun avauksia... 

Vierailija
16/19 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:26"]

Tiesithän, että lihakset edesauttavat sitä, että on lämmin. Ei läski, vaikka niin aina luullaan. Tämä asia on ihan tieteellisesti tutkittu. Että tiedoksi vain havaintoihinsi.

[/quote]

Eikö lihavilla voi olla kunnon lihaksia siellä läskin alla? Sekin on muuten tutkittu, että laihat palelevat paljon herkemmin kuin lihavat.

Vaikka aamulla mittari näyttäisi +6, auringossa on hyvinkin lämmin, ja kohtahan se lämpö siitä nousee. Muutenkin jos on liikkeessä, pysyy lämpimänä ja saa hetikohta riisua lakkia ja avata takkia, kun tulee hiki.

Vierailija
17/19 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:26"]

Tiesithän, että lihakset edesauttavat sitä, että on lämmin. Ei läski, vaikka niin aina luullaan. Tämä asia on ihan tieteellisesti tutkittu. Että tiedoksi vain havaintoihinsi.

[/quote]

Eikö lihavilla voi olla kunnon lihaksia siellä läskin alla? Sekin on muuten tutkittu, että laihat palelevat paljon herkemmin kuin lihavat.

Vaikka aamulla mittari näyttäisi +6, auringossa on hyvinkin lämmin, ja kohtahan se lämpö siitä nousee. Muutenkin jos on liikkeessä, pysyy lämpimänä ja saa hetikohta riisua lakkia ja avata takkia, kun tulee hiki.
[/quote]

Lihaksikas laiha ei palele yhtä helposti kuin läski, jolla ei ole lihaksia. Kaikki on lihasmassasta kiinni. Luepas uusimmat tutkimukset tästä asiasta. Eli LIHAS pitää lämpimänä ei läski.

Vierailija
18/19 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisit kertoa, että mistä tuo sinusta sitten johtuu, että lihavien ihmisten lapset ovat vähissä vaatteissa? Jos kerran ei ole syynä Se, että noilla lihavilla olisi kuuma johtuen läskeistä? Varmaan sulla on joku hyvä analyysi tähän.

Vierailija
19/19 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otos: kaksi kirjoittajan mielestä lihavaa.

Ihailen kirjoittajan lahjakkuutta ja huomiokykyä.